چطور اسپلیت را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/3/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید اسپلیت را در ۲۴ ساعت بگردید، در این راهنما شما را با زیبایی‌های اصلی آن آشنا کرده‌ایم.

تور اروپا

اسپلیت در دالماتیای مرکزی واقع شده و هر چیزی را که بخواهید دارد: ویرانه‌های رومی و موزه‌های بزرگ در کنار کافه‌های جذاب و مغازه‌های مد روز؛ اما چیزی که این شهر را بیش از همه افسونگر می‌کند، نه تنها نزدیکی آن به سواحل شنی و صخره‌های جزایر نزدیک که موقعیت آن مشرف به کوهستان و آب‌های خیره‌کننده دریای آدریاتیک است.

به لطف ایرلاین‌های ارزان اروپایی، اسپلیت، دومین شهر بزرگ کرواسی بعد از زاگرب، امروزه پر از گردشگران آخر هفته‌ای است که دوست دارند آشپزی مدیترانه‌ای این منطقه را در کنار کلوب‌های شبانه و گالری‌های شیکش تجربه کنند. علاوه بر این‌ موارد، جاذبه‌هایی خیره کننده مانند کاخ دیوکلتین (Diocletian)، یک میراث جهانی یونسکو که به سال ۲۹۵ میلادی تعلق دارد و لوکیشن سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) شده بود را نیز می‌توانید تماشا کنید. پیشنهاد می‌کنیم با راهنمای سفر ما به اسپلیت همراه باشید تا سفر خوشی را رقم بزنید.

صبح را به بازدید از کاخ امپراطوری اسپلیت بپردازید

کمتر از ۱۰ سال بعد از کامل کردن کاخ امپراطور دیوکلتین در سال ۳۰۵ میلادی، او مرد اما این مکان مورد استفاده حاکمان بعدی قرار گرفت و در قرون دوازدهم تا چهاردهم اندکی تغییر کاربری داد. در نهایت در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن ۱۹ اینجا به مقر نیروی نظامی اتریش بدل گشت. نه تنها اینجا را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین ویرانه‌های رومی جهان دانست، بلکه مسکونی بودن فعلی آن نیز خود جای شگفتی دارد. می‌توانید به سراغ موزه شهر رفته یا «کلیسای جامع سنت دومنیوس» را با نقاشی‌های دیواری، محراب‌های حکاکی شده و برج ناقوسش تماشا کنید. 

کاخ دیوکلتین اسپلیت

در ساحل باتسویتسه استراحت کنید

ساحل باتسویتسه (Bacvice) یکی از محبوب‌ترین نقاط شنا در اسپلیت است. قبل از آن که در صندلی راحتتان لم دهید، کمی از غذاهای خیابانی کنار آب را هم امتحان کنید. ذرت شیرین گریل شده و دونات‌های کرواسی پر از مربا و شکر برخی از موارد پیشنهادی ما هستند. تماشای پسرهایی که جت اسکی می‌کنند یا افراد مسنی که با مهارت در آب‌های فیروزه‌ای شیرجه می‌زنند لذت‌بخش خواهد بود. سعی کنید از قبل با خود حوله ببرید تا مجبور به خرید آن نشوید. 

ساحل باتسویتسه در اسپلیت

در رستوران نوسترومو یک غذای خوشمزه بخورید

لازم به ذکر نیست که یک وعده غذای لذیذ در این شهر کنار دریا، شامل ماهی‌های تازه می‌شود. به سراغ نوسترومو (Nostromo) بروید زیرا این رستوران در نزدیکی بازار ماهی واقع شده و غذاهای خوشمزه‌ای دارد. از میان پیش غذاها می‌توانیم به سوپ خوش عطر ماهی و سالاد اختاپوس دالماتین اشاره کنیم. بعد از این موارد نوبت به غذاهای اصلی می‌رسد که شامل ماهی تن، علف دریا و ماهی‌های دیگر می‌شود. تمام این غذاها می‌توانند با یک نوشیدنی عالی به پایان برسند.

رستوران های اسپلیت کرواسی

در امتداد خیابان ساحلی ریوا قدم بزنید

شامی را که خورده‌اید با پیاده‌روی در امتداد خیابان ساحلی ریوا (Riva) بسوزانید. پیاده‌روی پر از درختان نخل یکی از بهترین جاها برای تماشای عبور و مرور مردم است. در این فضای عمومی که جلوی کاخ دیوکلتین واقع شده می‌توانید تعداد زبان‌هایی که می‌شنوید را بشمارید. اگر دوست داشتید برای آخر شب نیز می‌توانید با دوستان به صرف یک نوشیدنی در یکی از کافه‌های اطراف نشسته و قایق‌ها را تماشا کنید.

خیابان ساحلی و اسکله ریوا در اسپلیت کرواسی

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}