چطور کاتماندو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/3/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید کاتماندو را در کمتر از ۲۴ ساعت بگردید، می‌توانید روی مسیری که برایتان طراحی نموده‌ایم تمرکز کنید.

تور اروپا

تقریباً تمام بازدیدکنندگان نپال باید به خاطر تنها فرودگاه بین‌المللی کشور از پایتخت آن عبور کنند. اگر چه این شهر به خاطر افسون کوهستان هیمالیا تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، اما غنای فرهنگی و تاریخی آن ارزش بازدید را دارد. اگر یک روز برای گردش زمان دارید، راهنمای سفر یک روزه ما به کاتماندو را دنبال کنید.

اگرچه محله‌های شلوغ توریستی برای همه جذابیت ندارند، نمی‌توان انکار کرد که «تامل» (Thamel) در مرکز شهر جذاب‌ترین و مناسب‌ترین قسمت برای اقامت است. اگر می‌خواهید سفرتان را به سمت کوهستان یا پارک‌های ملی جنگلی ادامه دهید، اکثر آژانس‌ها و فروشگاه تجهیزات در این ناحیه قرار داشته و اتوبوس‌های اول صبح نیز از جاده «کانیپات» (Kanipath) در همین نزدیکی عبور می‌کنند. اگر دنبال جایی آرام و ساکت بودید بوتیک‌ هتل‌های دوست داشتنی‌ای را می‌توانید در تامل پیدا کنید که شما را از شلوغی خیابان‌های بیرون نجات می‌دهند. مسیری که برایتان آورده‌ایم با فرض بر اینکه شما در تامل اقامت کرده‌اید جلو می‌رود.

از استوپای سوایامبونات دیدن کنید

بعد از صبحانه در هتل، اگر هوا هنوز خوب بود برای پیاده‌روی و تماشای «استوپای سوایامبونات» (Swayambhunath) بروید که بر روی تپه‌ای در غرب تامل قابل رؤیت است. این پیاده‌روی نیم ساعت تا یک ساعت از وقت شما را خواهد گرفت و باید برای رسیدن به استوپا چند پله‌ای را در شیب تپه بالا بروید. سوایامبونات یک استوپای بودایی با تاج طلایی و چشمان بودای معروف در چهار طرف است. این سازه یکی از معروف‌ترین نواحی توریستی کاتماندو بوده و با معابد و مجسمه‌های زیادی احاطه می‌شود. در جهت عقربه‌های ساعت به دور آن بچرخید و در تمام زیارتگاه‌های کوچکی که می‌بینید کمی توقف کرده و چرخ دعایشان را بچرخانید.

استوپای سوایامبونات در کاتماندو

میدان دوربار پاتان و معابد اطرافش را ببینید

از پایین پله‌ها سوار تاکسی شده و به «پاتان» (Patan) یا همان لالیتپور در ضلع جنوبی رودخانه «باگماتی» (Bagmati River) بروید. بسته به حجم ترافیک این سواری می‌تواند تا نیم ساعت طول بکشد. از راننده بخواهید شما را به سمت «پاتان دوکا» (Patan Dhoka) ببرد. اینجا دروازه‌ای برای ورود به پاتان قدیم بوده و با کمی پیاده‌روی می‌توانید خود را به میدان پاتان دوربار برسانید. میدان پاتان دوربار یک میدان قرون وسطایی پر از معبد، مجسمه، یک تانکر آب و ساختمان بزرگ کاخ است که موزه شگفت‌انگیز پاتان را در خود جای می‌دهد. باقی ساعات صبح خود را صرف تماشای این موزه کرده و در میان معابد به گردش بپردازید. البته توجه داشته باشید که راننده‌های تاکسی از خارجی‌ها تقاضای پول بیشتری می‌کنند پس سعی کنید اندکی سر قیمت با آن‌ها چانه بزنید اما این کار را مؤدبانه انجام دهید.

میدان دوربار پاتان لالیتپور

ناهار بخورید و خرید کنید

برای ناهار از یک وعده غذای کامل «دال بات» (dal bhat) در رستورانی داخل موزه لذت ببرید یا می‌توانید غذای خیابانی دلچسبی را امتحان کرده و به معده خود اعتماد کنید. همچنین می‌توانید در یکی از رستوران‌های کوچکی که در کوچه‌های اطراف میدان قرار دارند، یک وعده غذای عالی بومی مانند «بارا» (bara) یا «سکوا» (sekuwa) را سفارش دهید. اگر حوصله و علاقه خرید دارید، به سمت خیابان «پولچوک» (Pulchowk) بروید. هم می‌توانید از میدان دوربار با نیم الی یک ساعت پیاده روی به آنجا برسید و هم می‌توانید از بازار «مانگال» (Mangal) تاکسی بگیرید. از میان برخی مغازه‌های با قیمت مناسب خرید کنید و صنایع دستی بومی و سوغات مخصوص نپال مانند شال، سفال، زیورآلات، ملحفه‌های نقاشی شده با دست، گلیم و کاغذ‌های دست‌ساز را تماشا کنید که اکثراً توسط خانم‌های هنرمند این شهر ساخته شده‌اند. به سادگی می‌توانید چند ساعتی را در اینجا سپری کنید.

سوغات نپال

هنر خیابانی را در کوپوندول ببینید

درست بعد از خیابان پولچوک به ناحیه «کوپوندول» (Kupondole) می‌رسید که بزرگ‌ترین تمرکز هنر خیابانی کاتماندو به شمار می‌رود. به سراغ معبدی که در تقاطع پولچوک واقع شده بروید و از کنار پلیس‌هایی که با هم گپ می‌زنند عبور کرده و به سمت پایین خیابان مسیرتان را ادامه دهید. در میان راه حتماً دیوارهای زیبایی که هنرمندانه نقاشی شده‌اند را تماشا کنید. برخی از بهترین آثار هنری معاصر کاتماندو در خیابان‌های این حوالی به چشم می‌خورند.

هنر خیابانی در کاتماندو نپال

روز را با موسیقی و غذاهای خوشمزه به پایان ببرید

بعد از گردش در حولی کوپوندول سوار تاکسی شده و دوباره به کاتماندو بازگردید. شاید بخواهید فوراً به سراغ هتل رفته و نفسی تازه کنید زیرا کاتماندو شهری پر از گرد و غبار است. شاید هم گرسنه باشید و بخواهید شام بخورید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم «دوربار مرگ» (Durbar Marg) را تجربه نمایید. این ناحیه خرید شیک درست در پایین جاده تامل به سمت «کاخ نارایانهیتی» (Narayanhiti Palace) واقع شده است. در اینجا تعدادی رستوران بین‌المللی خوب را پیدا خواهید کرد که از غذاهای هندی تا ژاپنی و نپالی را به شما ارائه می‌کنند. اگر بعد از یک روز پرهیجان و ماجراجویی هنوز انرژی دارید، به سراغ یک اجرای موسیقی زنده در تامل بروید. همیشه در این ناحیه نقاطی هستند که با موسیقی زنده و شب زنده‌داری، گردش یک روزه‌تان را به خوبی پایان می‌دهند؛ اما اگر چیزی اصیل‌تر می‌خواستید، استعداد‌های موسیقی معمولاً در «خانه موسیقی» (House of Music) در «آرمیت مرگ» (Armit Marg) می‌نوازند. مطمئن باشید که از این نظر بابت اقامتگاهی که در تامل انتخاب کرده‌اید پشیمان نخواهید شد.

غذاهای نپال

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}