۱۰ جای عالی برای سرگرمی کودکان در پاریس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/5/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر با کودکان خود به پاریس سفر می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران آن‌ها باشید. شاید برای اکثر بچه‌ها سفر به پاریس معادل دیزنی لند باشد، اما سرگرمی پاریس برای کودکان چیزی بیشتر از دیزنی لند است.

تور اروپا

برای بیشتر والدین هم پیدا کردن فعالیت‌های جذاب و سرگرم‌کننده‌ای که مناسب کودکان و خانواده باشد و حوصله‌شان را سر نبرد یا خیلی زود با جمله «پام درد میکنه» روبرو نشوند، کاری دشوار خواهد بود. در ادامه شما را با ۱۰ ایده عالی مناسب سرگرم کردن بچه‌ها آشنا خواهیم کرد که به کودکانتان یاد می‌دهد پاریس چیزی بیشتر از شهربازی و شخصیت‌های کارتونی به حساب می آید.

جاذبه های مربوط به حیوانات

پاریس سرگرمی‌های مرتبط به حیوانات هم دارد و برخی از آن‌ها گران و برخی دیگر کاملا رایگان هستند. «پارک جانور شناسی پاریس» (Parc Zoologique de Paris) که در «بوا دو ونسن» (Bois de Vincennes) قرار دارد، سه سال پیش کاملاً مورد بازسازی واقع شد و امروزه تجربه‌های آموزشی جالب توجهی را برای کودکان رقم می‌زند. در نزدیک این جاذبه در زیر زمین یکی از جذاب‌ترین ساختمان‌های پاریس، می‌توانید «آکواریوم تروپیکال دولا پورت دوره» (Aquarium Tropical de la Porte Dorée) را پیدا کنید. در طبقه بالایی هم «موزه تاریخ مهاجرت» واقع شده و برای نوجوانان مناسب‌تر خواهد بود.

باغ وحش پاریس

نمایش های عروسکی و پونی سواری

تئاتر‌هایی که در هنر ماریونت یا عروسک خیمه‌شب بازی تخصص دارند، هنوز هم در پاریس به وفور یافت می‌شوند. اگر چه بسیاری در گوشه‌های خلوت‌تر پارک‌ها مشغول فعالیت هستند اما برخی دیگر درست در مرکز شلوغی شهر و زیر برج ایفل و در خیابان شانزلیزه کار می‌کنند. شاید بیشتر نمایش‌ها فرانسوی باشند اما برای کودکان کم سن شما رنگ‌ها، موسیقی و بازی عروسک‌ها خود بسیار گویا خواهد بود. یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که برای کودکان پیشنهاد می‌کنیم پونی‌سواری است که معمولاً دم ورودی این تئاترها وجود دارند و راهی عالی برای سپری کردن زمان وقتی زود رسیده‌اید خواهند بود.

نمایش عروسکی در پاریس

مغازه های اسباب بازی فروشی قدیمی و مدرن

بیشترین تمرکز مغازه‌های اسباب‌بازی فروشی را می‌توانید در منطقه «گراند بلوار» (Grand Boulevards) پیدا کنید. می‌توانید زنجیره‌های معروفی مانند «ژوئه کلوب» (JouéClub) و بوتیک‌های مستقل را ببینید که بسیاری از آن‌ها هم در راهروهای سرپوشیده خرید پنهان شده‌اند. یکی دیگر از مقاصدی که برای خرید مناسب کودکان پیشنهاد می‌کنیم، «پاساژ ژوفروا» (Passage Jouffroy) بوده که «پن دپیس» (Pain d'Épices) را در خود جا داده است. گلچین این مغازه از اسباب بازی‌های نرم و چوبی بوده و ویترینش که با دقت با خانه عروسک‌ها، رستوران‌ها، خواربار فروشی‌ها و غیره تزئین شده، بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود. حتی اگر بچه‌ها از تمام این اسباب بازی‌ها خسته شدند، می‌توانید به سراغ «موزه گره‌ون» (Musée Grévin) بروید که با آثار معروفش از سلبریتی‌ها می‌تواند آن‌ها را به وجد آورد.

جاذبه های پاریس برای کودکان

بازی‌ های ویدویی قدیمی و بولینگ

درست زیر «پاساژ د پرنس» (Passage des Princes) می‌توانید اسباب‌‌بازی‌ فروشی‌های مدرن را ببینید ولی جذابیت دیگر آن «لا تت دان له نواژ» (La tête dans les Nuages)، بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های کامپیوتری اروپا است. فضای ۱۵۰۰ متر مربعی این مجموعه به تازگی مورد بازسازی واقع شده و بیش از ۱۰۰ جاذبه مختلف دارد که برخی از آن‌ها منحصر به فرانسه هستند. همچنین زمین‌های بولینگ متعددی هم در حومه شهر می‌توانید پیدا کنید اما یکی از بهترین گزینه‌ها «بولینگ موفتار» (Bowling Mouffetard) است.جاذبه های پاریس برای کودکان

چرخ و فلک ها و تاب های عجیب

تقریباً می‌توان ادعا کرد که اکثر میدان‌های عمومی فرانسه برای خود یک چرخ و فلک دارند. شاید همه ‌آن‌ها متعلق به زیبایی‌های قدیمی پاریس نباشند اما باز هم سرگرم‌کننده هستند و برای چند بار سوار شدن می‌توانند مناسب باشند. یکی دیگر از جذابیت‌های زمین‌های بازی فرانسوی هم تاب‌های دیوانه‌وار آن‌ها است که به سرعت و ارتفاعی باورنکردنی می‌رسند. ِ می‌توانید این موارد را در «باغ لوکزامبورگ»، «پارک مونسو» (Parc Monceau)، «پارک مونسوری» (Parc Montsouris) و بسیاری پارک‌های دیگر پیدا کنید.

جاذبه های پاریس برای کودکان

بازی های مختلف کنار آب

بالاخره در جایی از سفر، مسیرتان به کنار سن خواهد افتاد. در حال حاضر در دو طرف رودخانه مسیرهای پیاده‌روی وجود داشته و به ویژه در کرانه دست چپی که بیشتر توسعه یافته می‌توانید سرگرمی‌های مختلفی را برای کودکان پیدا کنید. همچنین میزهای مخصوص بازی‌های تخته‌ای و برخی نمایشگاه‌های تعاملی هم برای لذت بردن آن‌ها وجود دارد. «برژ دو سن» (Berges de Seine) یا «باغ فلوتان نیکی دو سن فل» (Jardin Flottant Niki de Saint Phalle)‌ گزینه‌های پیشنهادی ما هستند.

جاذبه های پاریس برای کودکان

قایق مینیاتوری

پاریسی‌ها بیش از صد سال است که کودکان خود را برای راندن قایق‌های مینیاتوری به «کاخ لوگزامبورگ» می‌برند. اگر آب و هوا مناسب باشد، این قایق‌های چوبی دست‌ساز که برای نیم ساعت ۳.۵۰ یورو قیمت دارند را می‌توانید از غرفه‌ای نزدیک حوض کرایه کنید. کودکان می‌توانند با قایق‌هایشان با هم مسابقه دهند و والدین در زیبایی پارک کمی استراحت کنند و به صندلی‌هایشان تکیه دهند.
جاذبه های پاریس برای کودکان

شهر علم و صنعت

یکی دیگر از جاهایی که در هر زمان از سال برای بازدید ایده‌آل محسوب می‌شود، «پارک دو لا ویلت» (Parc de la Villette) است. یکی از جذابیت‌های اصلی این پارک، «شهر علم و صنعت» است که بزرگ‌ترین موزه علم اروپا به شمار رفته و بیش از ۵ میلیون نفر سالانه از آن بازدید می‌کنند. البته به خاطر اندازه بزرگ ساختمان، حتی در شلوغ‌ترین روزها هم بازدیدش دلپذیر خواهد بود. همچنین نمایشگاه‌های دائمی و موقتی هم در اینجا برپا می‌شود و از جذابیت‌های اصلی‌اش می‌توانیم به یک «پلنتاریوم» (planetarium)، یک زیردریایی قدیمی و یک تئاتر IMAX اشاره کنیم.جاذبه های پاریس برای کودکان

موزه آر لودیک

«موزه آر لودیک» (Art Ludique) یکی از عجیب‌ترین و نوآورانه‌ترین موزه‌های پاریس محسوب می‌شود. این موزه که در «شهر مد و دیزاین» (Cité de la Mode et du Design) در منطقه سیزدهم واقع شده، در هنر کمیک، مانگا، سینما، انیمیشن و بازی‌های ویدیویی تخصص دارد. نمایشگاه‌های اینجا به نمایش تحول این صنایع پرداخته و از اولین کارتن‌ها تا جدید‌ترین نمونه‌ها را به نمایش می‌گذارند. همچنین کودکان با آخرین تکنولوژی روز که برای ساخت و پرداخت شخصیت‌ها و قصه‌ها استفاده می‌شود آشنا خواهند شد.جاذبه های پاریس برای کودکان

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}