زیباترین پارک ها و باغ های شهر لندن

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/5/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر لندن، 8 پارک سلطنتی و چندین پارک عمومی سرسبز و دیدنی را در برمی‌گیرد که هر کدام، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند و پیشنهاد می‌کنیم معروف‌ترینِ آن‌ها را در لیست بازدید خود قرار دهید.

تور اروپا

اگر قصد سفر به شهر لندن در تور انگلستان را دارید، راه‌های بسیاری را برای پر کردن وقتتان پیش رو خواهید داشت. علاوه بر بازدید از جاذبه‌های فرهنگی، کلیساها و بازارهای شهر، می‌توانید زمانی را نیز به دور از شلوغی شهر در پارک‌های زیبای آن بگذرانید. 8 پارک سلطنتی در لندن وجود دارد که بزرگ‌ترین و زیباترین باغ‌های این شهر به حساب می‌آیند. پارک‌های کوچک‌تر این شهر معمولاً خلوت‌تر هستند و اگر به دنبال جایی برای کسب آرامش در طبیعت سرسبز می‌گردید، گزینه‌ی خوبی به شمار می‌روند. در ادامه با 10 مورد از بهترین پارک‌های پایتخت کشور انگلستان بیشتر آشنا می‌شوید.

1. هاید پارک

«هاید پارک»، یکی از معروف‌ترین پارک‌های سلطنتی لندن محسوب می‌شود و جاذبه‌های متنوع بسیاری برای بازدید در آن وجود دارد. «فواره‌ی یادبود پرنسس دایانا» (Diana, Princess of Wales Memorial Fountain)، دریاچه‌ی مصنوعی «سرپنتاین» (The Serpentine)، «یادبود هولوکاست» (Hyde Park Holocaust Memorial)، «یادبود هفتم ژوئیه» (7 July Memorial) و مجسمه‌های گوناگونی از جمله مجسمه‌ی «خانواده‌ی ژله‌ای» (Jelly Baby Family) و «تندیس آشیل»، تنها چند مورد از گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در هاید پارک از آن‌ها دیدن کنید.

هاید پارک لندن

2. ریجنتز پارک

«ریجنتز پارک» (Regent’s Park)، در شمار پارک‌های سلطنتی لندن قرار دارد و معمار معروف انگلیسی، یعنی «جان نَش» (John Nas) طراحی آن را در سال 1811 میلادی انجام داده است. بیشتر مردم برای بازدید از «باغ وحش لندن» به این سمت می‌آیند؛ اما خود پارک نیز یک دریاچه‌ی با صفا و باغچه‌های گل زیبایی دارد که بوی آن‌ها تمام پارک را پر می‌کند. علاوه بر آن، ریجنتز پارک یک زمین بازی فوتبال، کریکت، راگبی، سافتبال و تئاتر روباز را هم دربرمی‌گیرد.

پارک ریجنت در لندن

3. باغ‌های کنزینگتون

«باغ‌های کنزینگتون» (Kensington Gardens)، درست در غرب هاید پارک واقع شده و زمانی باغ‌های خصوصی کاخ کنزینگتون به شمار می‌رفت. این باغ بزرگ، «بنای یادبود آلبرت» (Albert Memorial)، «گالری سرپنتاین»، «مجسمه‌ی پیتر پن» و «بلوط الفین» (Elfin Oak) را شامل می‌شود که مورد آخر، تنه‌ی درخت 900 ساله‌ای است که طوری نقاشی و تراشیده شده که گویی کوتوله‌ها و حیوانات کوچک در آن زندگی می‌کنند.

باغ های کنزینگتون

4. پارک سنت جیمز

«پارک سنت جیمز» (St James' Park)، بیشتر به خاطر دسته‌ی مرغ ماهی‌خوارش به شهرت رسیده است که سفیر روسیه در سال 1664 میلادی به آن‌ها اهدا کرد. همچنین این پارک، یک دریاچه‌ی بزرگ را نیز دربرمی‌گیرد که به 2 بخش «وست آیلند» (West Island) و «داک آیلند» (Duck Island) تقسیم می‌شود. پل آبی رنگ زیبای این پارک از سمت غرب به کاخ باکینگهام، از شرق به «فواره‌ی سوآیِر» (Swire Fountain) و از جنوب به «فواره‌ی تیفانی» (Tiffany Fountain) اشراف دارد. برای تماشای غذا دادن به پلیکان‌ها، ساعت 2:30 ظهر خودتان را به پارک سنت جیمز برسانید.

پارک سنت جیمز در لندن

5. پارک ریچموند

«پارک ریچموند» (Richmond Park)، بزرگ‌ترین پارک سلطنتی لندن به حساب می‌آید که «چارلز یکم» ابتدا آن را در قرن 17 میلادی به عنوان پارکی برای گوزن‌ها تأسیس کرد. امروزه این مکان، پارک حیات‌وحش محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر تماشای گوزن‌ها در سراسر پارک، از بسیاری از بناهای تاریخی همچون «لژ سفید» (White Lodge) نیز دیدن کنند که زمانی خانه‌ای سلطنتی بوده و امروزه تبدیل به «مدرسه‌ی سلطنتی رقص باله» شده است.

پارک ریچموند در لندن

6. باغ‌های برج ویکتوریا

«باغ‌های برج ویکتوریا» (Victoria Tower Gardens)، در بخش شمالی رود تیمز قرار گرفته و در نزدیکی برج ویکتوریا و کاخ وست مینستر واقع شده است. این باغ، «آبنمای یادبود باکستون» (Buxton Memorial Fountain) و مجسمه‌های زیبایی همچون مجسمه‌ی «شهروندان کاله» (The Burghers of Calais) را شامل می‌شود که یکی از معروف‌ترین آثار «آگوست رودن» به حساب می‌آید. از دیگر تندیس‌های قابل توجه این پارک می‌توان به بنای یادبود طرفداران حق رأی زنان، یعنی «املین و کریستیبل پنکهرست» (Emmeline and Christabel Pankhurst Memorial) اشاره کرد.

باغ‌های برج ویکتوریا در لندن

7. پارک گرینویچ

«پارک گرینویچ» (Greenwich Park)، یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز لندن است و ابتدا از آن برای شکار استفاده می‌شد. مجسمه‌ی «ژنرال وُلف» و یک رصدخانه در بالای تپه‌ی این پارک قرار دارد و از بالای این نقطه می‌توانید به منطقه‌ی «آیِل آو داگز» (Isle of Dogs)، رود تیمز و دورنمای بی‌نظیر شهر لندن دسترسی داشته باشید.

پارک گرینویچ در لندن

8. پارک کریستال پالاس

«پارک کریستال پالاس» (Crystal Palace Park) یا همان «پارک کاخ کریستالی»، فضای سبز بزرگ و زیبایی است که به دوره‌ی ویکتوریا تعلق دارد. این پارک شامل یک دریاچه، سالن کنسرت، حوضچه، زمین والیبال، استخر و چندین مجسمه‌ی دایناسور می‌شود که لابه‌لای درختان قرار گرفته‌اند. از این پارک، بیشتر برای برگزاری جشن رویدادهای فرهنگی و ورزشی استفاده می‌کنند.

پارک کریستال پالاس در لندن

9. بوشی پارک

«بوشی پارک» (Bushy Park)، دومین پارک بزرگ سلطنتی لندن به شمار می‌رود و علاوه بر گونه‌های مختلف پرندگان، بیش از 320 گوزن نیز در آن آزادانه زندگی می‌کنند. این پارک، مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری، باشگاه‌های کریکت و هاکی و حوضچه‌هایی برای ماهی‌گیری را دربرمی‌گیرد.

بوشی پارک در لندن

10. همپستید هیث

«همپستید هیث» (Hampstead Heath)، پارکی بزرگ و تاریخی است که فقط 4 مایل با میدان ترافالگار فاصله دارد. این پارک شامل یک استخر روباز، حوضچه، «پارک گولدرز هیل» (Golders Hill Park) و زمین‌های ورزش متعددی می‌شود. همپستید هیث، در یکی از بلندترین نقاط شهر لندن واقع شده و «تپه‌ی پارلمان» (Parliament Hill)، تماشایی‌ترین بخش آن به حساب می‌آید.

همپستید هیث در لندن

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}