بهترین زمان سفر به پاریس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید در تور پاریس شرکت کنید ولی در مورد زمان مناسب این سفر مطمئن نیستید، ویژگی‌های این شهر در هر ماه سال را برای شما بررسی کرده‌ایم.

تور اروپا

آیا مشتاق تجربه سبک زندگی پاریسی هستید اما نمی‌دانید بهترین زمان برای بازدید از پایتخت فرانسه در قاره اروپا چه ماهی است؟ این راهنمای دقیق به شما ویژگی‌های هر ماه این شهر را توضیح می‌دهد تا بتوانید فصل مناسبی را برای این تور فرانسه خود انتخاب کنید و نهایت لذت را از آن ببرید.

زمستان

ژانویه: سال نوی میلادی با کریسمس به اوج می رسد، و پس از آن آرامشی دلچسب از راه می رسد... پاریس در ژانویه چنین حال و هوایی دارد. پس شما می توانید یکی از ارزان‌ترین قیمت‌های هتل و پرواز را در نیمه اول ماه به چنگ آورید. البته در نیمه دوم ژانویه دوباره همه چیز اوج گرفته و به ویژه برای عاشقان مد، دورانی طلایی آغاز می‌شود زیرا حراجی‌های زمستانی و هفته‌های مد اعلای زنان و مردان برگزار می‌شوند.

فوریه: در روز ولنتاین، فصل کم سفر تمام شده است و قیمت‌های ارزان دیگر به پایان رسیده است. قیمت‌ها دوباره به همان سطح بالای معمول خود بازگشته ولی آب و هوا خنک بوده و کمترین میزان ابر را هم در آسمان می‌بینید. این آب و هوای عالی به معنی دیدن زوج‌هایی عاشق در گوشه و کنار شهر خواهد بود. اگر تنها هستید پیشنهاد می‌کنیم این ماه سال را برای سفر به پاریس نادیده بگیرید! تنها رویداد قابل توجه در فوریه کارناوال پاریس است.

مارس: مارس بدترین ماه از بهترین فصل گردشگری پاریس است. اگر بهار زود فرا برسد، چند هفته آسمان آبی و شکوفه‌های گیلاس را خواهید دید اما اگر دیر از راه برسد، ماه مارس می‌تواند کمی آزاردهنده هم باشد. به هر صورت، اولین یکشنبه این ماه آخرین زمانی خواهد بود که می‌توانید هر کدام از موزه‌های بزرگ را به رایگان ببینید و قیمت بلیط سینماها هم به ۴ یورو کاهش می‌یابد.

پاریس در زمستان - موزه لوور

بهار

آوریل: مردم دهه‌ها درباره جذابیت‌های ماه آوریل در پاریس صحبت کرده‌اند و دلیل خوبی هم پشت آن وجود دارد. آب و هوای گرم و خشکی که انتظارش می‌رود، بعد از ماه‌های خاکستری و سرد بسیار دلچسب خواهد بود و شهر ناگهان دوباره پر از رنگ می‌شود. همچنین جمعیت زیاد گردشگران تابستانی که معمولاً یادمان‌ها و پارک‌ها را بسیار شلوغ می‌کنند هنوز نرسیده‌اند و می‌توانید پایتخت را مثل خود پاریسی ها تجربه کنید.

می: ماه می یکی از بهترین زمان‌های تجربه زندگی پاریسی است زیرا شهر را حال و هوای تعطیلات در بر می‌گیرد و به ویژه تعطیلاتی که به روزهای سه شنبه و پنجشنبه می‌خورند به مردم محلی اجازه می‌دهند تا دوشنبه‌ها یا جمعه‌هایشان را هم مرخصی بگیرند. دو رویداد مهمی که در این ماه برگزار می‌شوند یکی «شب موزه‌ها» (Nuit des Musées) است که موزه‌ها در تمام شب باز می‌مانند و دیگری «رولان گارو» (Roland Garros) خواهد بود.

ژوئن: علیرغم قیمت هتل‌ها که بسیار بالا می‌روند، این ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این شهر بوده و این را بیشتر مدیون فستیوال‌های موسیقی است. «فستیوال جاز پاریس» که هر آخر هفته در «پارک فلورال» (Parc Floral) برگزار می‌شود و «جشن موسیقی» (Fête de la Musique) که ۳۵ سال است آغاز تابستان را به صورت رسمی اعلام می‌کند، سالن‌های کنسرت، کافه‌ها، پارک‌ها و خیابان‌ها را در بر می‌گیرند و شبی شگفت انگیز می‌سازند. در این ماه دمای هوا به طور متوسط به ۲۰ درجه رسیده و می‌توانید شب‌ها با لباسی سبک در تراس کافه‌ها و رستوران‌ها یک نوشیدنی عالی نوش جان کنید.پاریس در بهار - کلیسای نوتردام

تابستان

جولای: جولای شلوغ‌ترین ماه پاریس است: تعداد گردشگران اوج می‌گیرد و مردم بومی هنوز برای تعطیلات تابستانی از شهر فرار نکرده‌اند. همین امر باعث شلوغی مترو‌ها و اتوبوس‌ها و دیوانه‌وار بودن جمعیت و حتی بوی عرق در آن‌ها می‌شود. آلودگی هوای غیر قابل قبول هم در سال‌های اخیر به تمام این موارد اضافه شده است. راه حل شورای شهر برای این مسئله رایگان کردن حمل و نقل عمومی بود که از آلودگی خودروهای شخصی کم کند. در این ماه رژه‌ها و آتش بازی‌های جذابی را در «روز باستیل» (Bastille) خواهید دید و همچنین «تور دو فرانس» (Tour de France) در شانزلیزه برگزار می‌شود.

آگوست: آگوست در پاریس ماه عجیبی است زیرا این شهر دیگر به پاریس شباهتی ندارد. تمام پاریسی‌ها از شهر رفته‌اند تا در خانه‌های ییلاقی و تفریحگاه‌های ساحلی استراحت کنند. با این حساب می‌توانید به سادگی در مترو یک صندلی پیدا کنید و در پلاژ پاریس هر زمان که دوست داشتید تختی کرایه کنید؛ اما این برای بسیاری از گردشگران جذاب نیست. جمعیت بالای گردشگران به معنی صف‌های طولانی جلو یادمان‌ها بوده و بیشتر رستوران‌ها و بوتیک‌ها هم تعطیل هستند.

سپتامبر: سپتامبر یک ماه رویایی خواهد بود. مردم شهر به خانه‌هایشان بازگشته‌اند و بعد از تفریح و استراحت در ساحل ریلکس و شاداب هستند. جمعیت زیاد گردشگران هم ناپدید شده است. در چند هفته اول آفتاب دلچسب بوده و سپس کم‌کم آب و هوا به سمت پاییز میل می‌کند. از بزرگ‌ترین رویدادهای شهر در این ماه می‌توانیم به هفته دیزاین پاریس و هفته مد اشاره کنیم. رویداد دوم اندکی قیمت هتل‌ها را بالا می‌برد اما به طور کل سپتامبر پاریس بسیار ارزان‌تر از ماه‌های قبل آن است.

روز باستیل فرانسه

پاییز

اکتبر: جدای از بهار، پاییز هم یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به پاریس است. آب و هوا اندکی خنک‌تر شده و جمعیت بسیار کاهش یافته است که در قیاس با تابستان می‌توانید با خیال راحت‌تری جاذبه‌ها را بگردید. اولین شنبه اکتبر همیشه به «شب سفید» (Nuit Blanche) اختصاص دارد. این رویداد هنری عمومی که تمام شب طول می‌کشد، در نهایت ادامه پیدا کرده و به نمایشگاه هنری FIAC یا نمایشگاه «اوت سایدر» (Outsider) ختم می‌شود.

نوامبر: نوامبر هم مانند مارس یکی از ماه‌های گذار بوده و برخی اوقات زیبا می‌شود و هیچ چیز به اندازه قدم زدن در میان برگ‌های طلایی و قرمز پارک‌ها و بیشه‌ها شگفت‌انگیز نخواهد بود. تنها ایراد این ماه بارانی بودن آن است که البته برای عده‌ای بسیار دلچسب و دوست داشتنی خواهد بود.

دسامبر: دسامبر معمولاً سرد، اندکی بارانی ولی همیشه باشکوه است. «شهر نور» عنوان خود را جدی گرفته و نورپردازی‌هایی که در زمستان می‌کند یکی از بهترین‌های دنیا هستند. برپایی جشن‌های کریسمس و سال نو با بازارها، غذاهای لذیذ، ویترین مغازه‌ها و باز هم خوراکی‌ها خوشمزه همراه هستند. خرید کردن در این ماه بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

پاریس در پاییز - نوتردام

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}