راهنمای سفر ارزان به مادرید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای آنکه یک سفر ارزان را در مادرید تجربه کنید، باید درباره برخی نکات پنهان سفر مطلع شوید و مانند حرفه‌ای‌ها عمل کنید.

تور اروپا

مادرید یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های اروپایی در اسپانیا بوده و برای کسانی که می‌خواهند یک سفر اقتصادی را تجربه کنند ایده‌آل خواهد بود. می‌توانید بدون خرج کردن پول هنگفت، غذا و نوشیدنی عالی بخورید و در شهر گردش کنید. در این راهنما فهرستی فراهم کرده‌ایم تا بتوانید با در نظر گرفتن نکات مهم و کارهای پیشنهادی ما برنامه سفرتان به این شهر را با کمترین هزینه تنظیم کنید.

کجا و چه غذایی بخوریم؟

به بازارهای محلی مواد غذایی بروید: اگر می‌خواهید از گزینه‌های گران قیمت و پر از توریست پرهیز کنید یا اگر نمی‌خواهید به سراغ بازارهای شیک‌تر مواد غذایی بروید، برخی بازارهای بومی‌تر و قدیمی وجود دارند که تاپاس‌های اسپانیایی ارزان برای سیر کردن شکم مشتریان عرضه می‌کنند. «مرکادو دلا سبادا» (Mercado de la Cebada) در محله لاتین یا «مرکادو د آنتون مارتین» (Mercado de Antón Martín) از این گزینه‌ها هستند.

ساندویچ‌ های کالاماری بخورید: ساندویچ «کالاماری» (Calamari) که در اکثر رستوران‌های حوالی میدان خورشید و پلازا مایور عرضه می‌شود، یک خوراکی سیرکننده و ارزان است. این ساندویچ از کالاماری سرخ شده در نان باگت تازه درست شده و برخی اوقات مایونز و پر کننده‌های دیگر هم دارد. این غذا یکی از معروف‌ترین‌های مادرید بوده و برای کسانی که با بودجه محدود سفر می‌کنند گزینه خوبی خواهد بود.

تاپاس رایگان سفارش دهید: بسیاری از رستوران‌های مادرید، مانند «انتره کاسرس ای باداخوس» (Entre Cáceres y Badajoz) با خریدن یک نوشیدنی به شما تاپاس رایگان می‌دهند. با توجه به اینکه قیمت نوشیدنی‌ها هم خیلی بالا نیستند می‌توانید با خیال راحت یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و یک غذای مجانی هم کنارش بخورید.

منوی روز را امتحان کنید: بسیاری از رستوران‌ها منوی روز دارند که معمولاً شامل یک نوشیدنی، پیش غذا، غذای اصلی، قهوه یا دسر شده و قیمتی بین ۸ تا ۱۵ یورو دارد. هر چقدر که از مراکز گردشگری بیشتر فاصله بگیرید، این منوها ارزان‌تر خواهند شد.

بازارهای مواد غذایی مادرید

چه کار بکنیم؟

در شهر پیاده روی کنید: پیاده‌روی در مادرید قطعاً رایگان است! می‌توانید با پای پیاده در خیابان‌ های مادرید قدم بزنید و تمام شهر را بدون خرج کردن ذره‌ای پول بگردید. می‌توانید هر روز خود را به محله‌ای متفاوت اختصاص داده یا به طور کل برخی از یادمان‌ها و معماری‌های زیبای گوشه و کنار شهر را ببینید.

سوار اتوبوس شوید: برای آن که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، پیشنهاد می‌کنیم به جای اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری سوار اتوبوس‌های محلی معمولی شوید. این اتوبوس‌ها تنها ۱.۵۰ یورو برایتان تمام می‌شوند و می‌توانید تمام روز را سوار آن‌ها شده و با هزینه‌ای بسیار ناچیز کل شهر را بگردید. قطعاً در این گردش هم مناطق گردشگری و هم مناطق معمولی شهر را خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر درباره اتوبوس‌ها و انتخاب مسیر می‌توانید به وب‌سایت EMT مادرید سر بزنید.

یک روز را در کنار رودخانه سپری کنید: می‌توانید به رایگان از ناحیه رودخانه‌ای جذاب مادرید لذت ببرید! از پل‌های امتداد آن عبور کرده و اگر آب و هوا مساعد بود در یکی از سواحل مصنوعی آن زیر نور آفتاب بنشینید یا زیر فوار‌ه‌ها آب‌بازی کنید!

میدان مایور در مادرید

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه

از تاکسی پرهیز کنید: می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای به راحتی مادرید را با پای پیاده بگردید یا نهایتاً سوار اتوبوس و مترو شوید. تاکسی‌ها بسیار گران هستند و اگر می‌خواهید در هزینه صرفه‌جویی کنید باید از آن‌ها پرهیز کرده و به سراغ شیوه‌های حمل و نقل ارزان‌تر بروید.

به جای هتل در هاستل اقامت کنید: هاستل‌ها معمولاً ارزان‌تر از هتل‌ها هستند و حتی برخی از آن‌ها در مادرید حمام و توالت اختصاصی و اتاق‌های خصوصی زیر ۵۰ یورو در شب هم به مهمانان پیشنهاد می‌کنند. اگر بخواهید باز هم کمتر خرج کنید گزینه‌های زیادی از اتاق‌های گروهی و تخت‌های دو طبقه وجود دارند. برای یک اقامت دلچسب پیشنهاد می‌کنیم در هاستل «هت مادرید» (The Hat Madrid) با دکور مینیمال و کافه پشت بام جذابش بمانید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به فهرست بهترین هاستل‌های مادرید هم سری بزنید.

مراقب جیب برها باشید: مادرید آمار جرم و جنایت بالایی ندارد اما جیب بری در این شهر هم وجود دارد. قطعاً از دست دادن کل پولتان به طور یکجا می‌تواند بسیار دردناک بوده و حتی سفرتان را به کل خراب کند. پس باید حواستان به وسایل خود بوده و به ویژه در جاهای شلوغ و وسایل نقلیه عمومی مراقب کیفتان باشید.

هاستل های مادرید

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}