نواحی شگفت انگیزی از آلمان که هرگز نامشان را نشنیده اید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آلمان تنها به شهرهای بزرگ و جاذبه‌های مشهورش خلاصه نمی‌شود. این کشور دیدنی‌های زیادی دارد که گردشگران کمتری از آن‌ها خبر دارند.

تور اروپا

آلمان کشوری پر از مناظر خیره کننده و ساختمان‌های تاریخی باشکوه، شهرک‌ها و دهکده‌های دیدنی است. برخی از بازدیدکنندگان دنبال آلپ و بسیاری از جاذبه‌های معروف پایتخت هستند اما برخی دیگر هم دنبال دیدنی‌هایی کمتر شناخته شده بوده و تجربه‌های متفاوت را دوست دارند. در این مقاله جاهایی از این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد که احتمالاً هرگز درباره‌شان چیزی نشنیده‌اید.

اکسترنشتاین

آلمان اگر چه به خاطر مناظر آلپی شگفت انگیزش شهرت دارد، اما این کوهستان تنها بافت صخره‌ای کشور نیست. «اکسترنشتاین» (Externsteine) در جنگل «تویتوبورگ» (Teutoburg) واقع شده و از دیدنی‌های خیره‌کننده این سرزمین به حساب می‌آید. این نواحی مورد توجه ویژه نازی‌ها بود و از آن‌ به عنوان پروپاگاندای ناسیونالیستی خود تحت حکومت رایش سوم استفاده می‌کردند و تا به امروز هم بازدیدکنندگان نئو نازی به آن سر می‌زنند.

اکسترنشتاین در آلمان

دریاچه اوبرزی

یکی دیگر از گوهرهای پنهان خیره‌کننده کشور آلمان که در دل نواحی آلپی هم قرار دارد، دریاچه «اوبرزی» (Obersee) است. می‌توانید این دریاچه شگفت‌انگیز را در پارک ملی «برختسگاردن» (Berchtesgaden) در نزدیکی مرز اتریش پیدا کنید. اوبرزی به خاطر آب زلال، آرام و انعکاس کوهستان‌های اطراف شهرت دارد.

دریاچه اوبرزی درآلمان

تنگه و گذرگاه گارمیش-پارتنکیرکن

مناظر طبیعی بی‌شمار آلمان خبر از تجربه‌های کوهپیمایی حیرت‌انگیز در مسیرهایی مشرف به رودخانه‌ها، بیشه‌ها، رشته‌ کوه‌ها و حتی گاه قلعه‌های قرون وسطایی می‌دهند. با این حال یکی از بی‌همتاترین شاخصه‌های طبیعی این کشور که انتظار شما را می‌کشد، «گارمیش-پارتنکیرکن» (Garmisch-Partenkirchen) یک تفریحگاه اسکی در باواریا است. مسیر کوهپیمایی «خورخه» (Gorge) چیزی شبیه به صحنه‌های فیلم ارباب حلقه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کند که از هر دو طرف با دیواره‌های صخره‌ای احاطه می‌شود.

گذرگاه گارمیش-پارتنکیرکن در آلمان

میرزبورگ، بادن ورتمبرگ

«میرزبورگ» (Meersburg) در «بادن ورتمبرگ» (Baden Württemberg) دهکده‌ای قدیمی و خیره‌کننده متعلق به دوران قرون وسطی بوده که هنوز هم افسون تاریخی خود را حفظ کرده است. امروزه این ناحیه برای پیاده‌روی حفاظت شده و هرگز با جمعیت گردشگران پر نمی‌شود. چیزی که بیش از این ارزش دارد، موقعیت این شهر کوچک روی یک دریاچه مسحورکننده است که تنها اندکی با مرز فرانسه فاصله دارد.

میرزبورگ در آلمان

بلائوتوپف

آلمان خیلی به خاطر سواحل و نقاط مخصوص شنا شهرت ندارد اما بدون شک آب‌های طبیعی زیبایی در نقاط مختلف این کشور هم وجود دارند. «بلائوتوپْف» (Blautopf) در «بلائوبویرن» (Blaubeuren) که در جنوب آلمان قرار دارد، به خاطر آب‌های آبی‌اش که با سرسبزی بیشه‌های اطراف تضاد دارند شهرت داشته و به ویژه در فصل پاییز بسیار تماشایی می‌شود.

بلائوتوپف در آلمان

کاخ لیندرهوف

شاید کمتر کسی از میان گردشگران نام «کاخ لیندرهوف» (Linderhof Palace) را شنیده باشد. این کاخ کوچک تابستانی که به سبک باشکوه باروکی ساخته شده است، با باغ‌های حیرت انگیز، مجسمه‌های رمانسکی و آبنماهایی که دارد می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. اینجا تنها سکونتگاهی بود که توسط خود پادشاه سفارش داده شد و این موقعیت را داشت که قبل از مرگ مرموزش به پایان رسیدن آن را ببیند.

کاخ لیندرهوف درآلمان

بورگ نویلاینینگن

در واقع مناطق آلمان پر از قلعه‌ها و کاخ‌هایی به سبک‌های معماری اعصار مختلف هستند که قدمت برخی از آن‌ها به آغاز قرون وسطی بازمی‌گردد. با این حال برخی اوقات ویرانه‌های این قلعه‌ها هم می‌تواند بسیار شگفت انگیز باشد. «بورگ نویلاینینگن» (Burg Neuleiningen) یکی از این ویرانه‌های تاریخی در جنوب غرب آلمان است که در جنگ سال ۱۶۹۰ با فرانسه تخریب شد.

بورگ نویلاینینگن در آلمان

روتنبورگ اوبدر تائوبر

برای کسانی که عاشق زیبایی شناسی افسانه‌‌ای آلمان قدیم هستند، شهرک‌ها و دهکده‌های زیبا و زیادی وجود دارد که هنوز هم افسون باستانی خود را حفظ کرده‌اند. وقتی می‌خواهید به «روتنبورگ اوبدر تائوبر» (Rothenburg ob der Tauber) فکر کنید باید خانه‌های چوبی با بام‌های سه گوش و خیابان‌های سنگفرش را تجسم کنید. همچنین برج‌ها و دروازه‌ها هم در کنار کلیسای «یاکوب مقدس» (St. Jakob) بسیار افسونگر هستند. بهترین زمان بازدید از اینجا فصل تعطیلات است که برف همه جا را سپید کرده و بازارهای کریسمس برپا می‌شوند.

روتنبورگ اوبدر تائوبر در آلمان

شرکسی

«شرکسی» (Schrecksee) بسیار سرسبز و زیبا بوده و با قله‌های کوهستانی احاطه شده است. این دریاچه در آلپ واقع شده و هنوز هم دست تمدن آن را لمس نکرده است. در واقع انگار عکس‌های گرفته شده از دریاچه متعلق به عصری کاملاً متفاوت هستند. این دریاچه و محیط اطرافش الهامی برای ساخت «پارک ژوراسیک» یا «زمین قبل از زمان» بوده‌اند.

شرکسی درآلمان

راکوتس بروکه

مقصد حیرت‌انگیز بعدی در دهکده‌ای در منطقه «گرلیتز» (Görlitz) واقع شده که در آلمان شرقی در نزدیکی مرز لهستان قرار دارد. دلیلی که «کروملاو» (Kromlau) را در این فهرست گنجانده‌ایم، به خاطر «راکوتس بروکه» (Rakotzbrücke) خیره‌کننده آن است که مانند یک پل روی آب کشیده شده و دایره‌ای کامل را با انعکاسش روی آب می‌سازد. نکته بعدی بزرگ‌ترین پارک گل صد تومانی در کشور خواهد بود.

راکوتس بروکه در آلمان

باستای بروکه

«باستای بروکه» (Basteibrücke) در نزدیکی مرز جمهوری چک واقع شده و بسیار زیبا و دیدنی است. این پل در سال ۱۸۵۱ ساخته شده و در ارتفاع ۱۹۴ متری بالای رودخانه البه قرار دارد. دور این پل را صخره‌ها و درختانی احاطه کرده‌اند که شگفتی به یادماندنی‌ای می‌سازند.

باستای بروکه در آلمان

کوخم

قدمت شهر کوچک «کوخم» (Cochem) به اواخر دوران روم و سلتیک بازمی‌گردد. امروزه چندین ساختمان تاریخی باشکوه در آن قرار دارند که یکی از آن‌ها قلعه امپراطوری کوخم است که با تاکستانی زیبا احاطه شده است. پیشنهاد می‌کنیم شما هم با یکی از تورهای گردشگری قایقی این نواحی را تماشا کنید. با این روش می‌توانید خانه‌های رنگارنگ بسیاری را هم ببینید.

شهر کوخم در آلمان

قلعه لیختنشتاین

وقتی پای قلعه‌ها در میان باشد، «قلعه لیختنشتاین» می‌تواند حسابی ارزش دیدن داشته باشد. این قلعه از سنگ ساخته شده و یک برجک بزرگ دارد. برای دسترسی به این بنا باید از یک پل عبور کرد. قلعه لیختنشتاین در سال ۱۸۴۰ به سبک گوتیک احیایی ساخته شده است و به خاطر کمکی که به زیبایی‌شناسی رمانتیسیسم قرن نوزدهم آلمان کرده ارزش بالایی دارد.

قلعه لیختنشتاین در آلمان

قلعه ورنیگروده

یکی دیگر از قلعه‌های دست کم گرفته شده آلمان «قلعه ورنیگروده» (Wernigerode) است. پایه‌های این بنای باشکوه را در سال ۱۲۱۳ ساختند و در سال ۱۷۱۰ آن را به سبک باروکی برای کنت «کریستین ارنست» (Christian Ernst) که بیش از ۶۰ سال در این نواحی حکمرانی کرد بازسازی کردند.

قلعه ورنیگروده در آلمان

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}