بهترین شکلات فروشی های پاریس

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پاریس جدای از تمام شهرت‌ها و محبوبیت‌هایش، برخی از بهترین شکلات‌ سازان و شکلات فروشان فرانسه را هم در بر می‌گیرد.

تور اروپا

پاریس به عنوان یکی از برجسته‌ترین پایتخت‌های آشپزی جهان، برخی از بهترین شکلات‌ سازان دنیا را هم پرورش داده است: متخصصان کاکائو مهارت‌های هنرمندانه خود را به کار می‌گیرند تا با دستورهای سنتی و نوآورانه خود بهترین شکلات‌های ممکن را تولید کنند. در میان این هنرمندان فرانسوی، شکلات تلخ از همه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و همچنین «گاناش» (ganaches) که شکلاتی درست شده با خامه است که مغزی نرم و ابریشمی دارد شهرت زیادی دارد. تعداد قابل توجهی از استادان شکلات‌ساز، بوتیک‌های معروف و برجسته خود را در «بلوار سن ژرمن» یا حوالی آن تأسیس کرده‌اند و به همین علت پیشنهاد می‌کنیم با یک تور شخصی در این ناحیه بهترین شکلات فروشی‌های ممکن شهر را ببینید. برای این کار کافی است در ایستگاه متروی سن ژرمن یا «اودئون» (Odéon) که هر دو در خط چهار هستند پیاده شوید و بهترین تجربه شکلاتی عمرتان را رقم بزنید!

پاتریک روژه

شکلات‌ساز معروف فرانسه و برنده جایزه  «پاتریک روژه» (Patrick Roger) فروشگاه معروفش را چند سال پیش در محله سن ژرمن باز کرد اما پایگاه اصلی‌اش در جنوب پاریس بود. او به همان اندازه که در روش های سنتی تهیه شکلات مهارت دارد، در نوآوری هم حرف اول را می‌زند و توانسته عنوان بهترین تولیدکننده فرانسوی را در سال ۲۰۰۰ از آن خود نماید. او به خاطر شکلات تلخ، روشه و گاناش‌هایش محبوب بوده و پیشنهاد می‌کنیم تماشای ویترین فصلی و دیدنی‌اش را که پر از خرس های قطبی‌ شکلاتی و مجسمه‌های دیگر است از دست ندهید.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

خانه شکلات

«خانه شکلات» (La Maison du Chocolat) در سال ۱۹۷۷ توسط «روبر لَنکس» (Robert Linxe) که به جادوگر گاناش هم شهرت دارد تأسیس شد. این برند چندین فروشگاه در پاریس داشته و برخی از بهترین شکلات‌های جهان را به مشتریان عرضه می‌کند که حتی به صورت آنلاین هم می‌توانید از آن‌ها سفارش دهید. به کسانی که به شکلات تلخ هیچ علاقه‌ای ندارند، این فروشگاه را توصیه می‌کنیم. خانه شکلات هرگز بیش از ۶۵ درصد کاکائو برای محصولاتش استفاده نمی‌کند تا طعم آن تلخ نباشد. اینجا به گاناش‌هایش شهرت داشته ولی در ترافل، «مندیان» (mendiants) که برش‌های شکلات با روکش میوه خشک است و همچنین تخته‌های شکلات با میوه و گیاهان معطر هم تخصص دارد. این شعبه از خانه شکلات در خیابان «فوبورگ سنت اونوره» (Faubourg St. Honoré) واقع شده است.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

میشل شدن

«میشل شدن» (Michel Chaudun) که مدیر سابق خانه شکلات بود، بدون اغراق یکی از بهترین شکلات‌سازان جهان است. او جدای از استادی‌اش در درست کردن شکلات‌های کلاسیک، به خاطر خلاقیتش نیز شهرت یافته و می‌توانید در فروشگاهش هر چیزی از تخته شکلات‌های تلخ و شیری تا ترافل و شکلات‌های شکل‌دار شگفت‌انگیز به صورت کیف، سوسیس، کفش پاشنه بلند و غیره را تهیه کنید. شدن یک مجسمه ساز شکلاتی بااستعداد است که حتی از یک هنرمند معروف فرانسوی هم مجسمه شکلاتی ساخت و تماشاچیانش را حیرت زده کرد. برای آمدن به این فروشگاه باید در ایستگاه متروی «انولید» (Invalides) پیاده شوید.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

ژان پل هون

«ژان پل هِوَن» (Jean-Paul Hévin) یکی دیگر از شکلات سازان مشهور و برجسته فرانسوی است که فروشگاه و اتاق چایش در قلب منطقه مد «خیابان سنت اونوره» قرار دارد. در این فروشگاه می‌توانید تخته شکلات‌های درجه یک و شیرینی‌های شکلاتی زیبایی را ببینید که به همراه گلچینی بزرگ از گاناش و مجسمه‌های شکلاتی در ویترین چیده شده‌اند. هون استعداد خاصی در استفاده از مواد اولیه آسیایی مانند چای سبز و زنجبیل دارد. ماکارون‌های او هم بسیار معروف هستند. باید حتماً در اتاق چای اینجا شکلات داغ را امتحان کنید و از کیک‌های شکلاتی‌اش سفارش دهید.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

میشل کلوئیزل

شکلات‌های «میشل کلوئیزل» (Michel Cluizel) از اواسط قرن بیستم به شهرت رسیدند. در آن زمان کلوئیزل اولین مغازه خانوادگی خود را در شهر «نرماندی» باز کرد. او یکی از معدود شکلات‌سازانی است که دانه‌های کاکائوی گلچین شده‌اش را خودش فرآوری می‌کند. شکلات‌های برند او به خاطر طعم متعادل و متمایزشان شهرت دارند. در فروشگاه معروف او در نزدیکی «باغ تویلری» و منطقه مد سنت اونوره، بازدیدکنندگان می‌توانند تخته شکلات‌های تلخ و شیری را که از ترکیب کاکائوی منحصر به فرد خود کلوئیزل درست شده‌اند امتحان کنند. حتی می‌تواند دانه‌های کاکائوی درسته را هم از اینجا بخرید.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

کریستین کُنستان

«کریستن کنستان» (Christian Constant) دو مغازه در پاریس دارد که یکی به «باغ لوکزامبورگ» نزدیک است. شکلات‌های او توسط منتقدین غذایی سرتاسر جهان به عنوان یکی از بهترین‌ها شناخته شده‌اند و پیشنهاد می‌کنیم گاناش‌های رَزبری، پوست پرتقال‌های شکلاتی، شکلات‌ با ادویه و سبزیجات معطر تند یا «پله دور» (palet d’or) معروفش را نیز امتحان کنید. کریستین کنستان گلچینی خیره‌کننده از کیک، شیرینی و پنج نوع مختلف شکلات داغ را به مشتریانش عرضه می‌کند.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

ژوزفین وَنیه

فروشگاه «ژوزفین ونیه» (Joséphine Vannier) یکی از گوهرهای کمتر شناخته شده شکلات سازی در منطقه «مَره» است که گلچینی خیره‌کننده از ماسک‌های شکلاتی، پیانو‌های مینیاتوری شکلاتی و حتی محصولات کلاسیک مانند ترافل، مندیان و نوگاتین را به مشتریان کوچک و بزرگش ارائه می‌کند. این فروشگاه به تخم مرغ‌های هنرمندانه و جذاب عید پاک هم شهرت دارد و همچنین بستنی‌های لذیذی را به علاقه‌مندان عرضه می‌نماید.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

پیر هرمه

«پیر هرمه» (Pierre Hermé) بدون شک یکی از معروف‌ترین شیرینی‌پزهای جهان به شمار می رود که به خاطر شکلات‌های لذیذش نیز جایزه گرفته است. فروشگاه اصلی او در منطقه سن ژرمن قرار داشته و می‌توانید گلچینی بی‌رقیب از کیک‌های شکلاتی، شیرینی‌ها، ماکارون‌ها و همچنین شیرینی‌های بدون دسته بندی مانند «مرگ توسط شکلات» را در آن پیدا کنید. از دیگر خوراکی‌های لذیذ اینجا می‌توانیم به پرالین با کنجد کاراملی یا گاناش با پرتقال و سرکه بالزامیک اشاره کنیم.

خوشمزه‌ترین شکلات ها در اروپا

پاتریس شاپون

«پاتریس شاپون» (Patrice Chapon) یکی دیگر از شکلات‌سازان معروف است که مغازه اصلی‌اش در حوالی سن ژرمن قرار دارد. این برند بیشتر به خاطر تخته شکلات‌های تلخش شهرت داشته و همچنین تنوعی وسوسه‌کننده از پرالین‌ها، گاناش‌ها و سایر محصولات را هم به مشتریانش عرضه می‌کند. برخی از منتقدین درباره تخته‌های موس شکلات اینجا هم بسیار خوب نوشته‌اند.

بهترین شکلات فروشی های پاریس

ان دیمانش اَ پری

در سال ۲۰۱۱ یک فروشگاه بزرگ جدید کاکائو-محور درهای خود را به روی عاشقان شکلات باز کرد. «اَن دیمانش  اَ پری» (Un dimanche à Paris) یا «یکشنبه‌ای در پاریس» حاصل تفکر «پیر کلئویزل» پسر شکلات ساز معروفی که پیشتر نام بردیم بوده و سن ژرمن را بیش از پیش به یک مرکز جذاب شکلات تبدیل کرده است. این فضای وسیع انواع شکلات‌های عالی، تخته‌های شکلات، ماکارون و شیرینی‌های دیگر را به مشتریانش عرضه می‌کند و یک چایخانه و رستوران هم دارد. می‌توانید در کارگاه شکلات‌سازی اینجا شرکت کرده و چیزهایی درباره آشپزی فرانسوی، شیرینی‌پزی و غیره یاد بگیرید.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}