بهترین موزه های بوردو را بشناسید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/7/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بوردو شهری سرشار از فرهنگ فرانسوی شناخته می‌شود و قطعاً یکی از بهترین راه‌ها برای گردش در دل آن، چرخیدن در موزه‌های معتبر و گالری‌های ارزنده‌‌ی این شهر است.

تور اروپا

موزه‌های بوردو شما را در شناختن گذشته‌ی این منطقه یاری می‌کنند و مطمئن باشید از قدم زدن در این نهادهای درجه یک با طراحی داخلی خیره‌کننده لذت خواهید برد. در این موزه‌ها امکان آشنایی نه تنها با هنر فرانسه، بلکه با آثار هنری از سراسر جهان را خواهید داشت. بهترین موزه‌های بوردو را در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم.

۱. موزه آکیتینا

اگر یک خوره‌ی تاریخ هستید و دوست دارید همه چیز را درباره‌ی گذشته‌ی بوردو از عصر حجر تا دنیای مدرن امروز بدانید، از «موزه آکتینیا» (Musée d’Aquitaine) دیدن کنید. در سمت جنوبی «کلیسای جامع سن آندره» بنای قرن نوزدهمی باشکوه موزه را خواهید دید که تالار ورودی آن با ستون‌های عظیم و در ادامه سالن‌های مرمری نمایش اشیای باستانی، چشمان شما را به خود خیره خواهد کرد. اتاق‌های موزه شما را به ترتیب وقوع زمانی در دل تاریخ پیش می‌برند و اشیایی شگرف همچون مقبره‌ی «مونتین» (Montaigne) نویسنده و فیلسوف تأثیرگذار فرانسوی قرن شانزدهم، مجسمه‌ی برنزی هرکول کشف شده در سال ۱۸۳۲ و تابوتی از «الینور آکیتن» (Eleanor of Aquitaine) را خواهید دید. هزینه‌ی ورودی موزه با توجه به نمایشگاه‌های ویژه‌ای که هر از گاهی برگزار می‌شوند و دارا بودن راهنمای صوتی بسیار عالی به نظر می‌رسد.

موزه های بوردو

۲. موزه ملی گمرک

«موزه ملی گمرک» (Musée Nationale des Douanes)، موزه‌ی جالبی است که تاریخ گمرک، واردات و صادرات را نمایش می‌دهد. این موزه در تالار گمرک باشکوه سابق مربوط به قرن هجدهم و در آن سوی «میدان بورس» واقع شده است. موزه نگاهی آموزنده نسبت به روال کاری ادارات گمرک در طول تاریخ همانند سرقت اشیا، جعل و محصولات غیرقانونی از گونه‌های در معرض خطر فراهم می‌کند. یونیفرم‌ها، نقشه‌ها، تسلیحات، اشیای توقیف و ضبط در موزه نمایش داده شده است. یکی از دیدنی‌ترین آثار هنری موزه تابلویی از «مونه» (Monet) است که یک کلبه‌ی گمرک را در غروبی زیبا به تصویر می‌کشد. دارا بودن راهنمای صوتی و کارکنانی خوب از مزیت‌های دیگر این موزه به شمار می‌آید که همچون گوهری کوچک در مکانی باشکوه در این شهر کشف می‌شود.

موزه های بوردو

۳. موزه هنرهای تزئینی

در یکی از زیباترین خانه‌های قرن هجدهم شهر بوردو «موزه هنرهای تزئینی» (Musée des Arts Decoratifs) را خواهید یافت. این موزه‌ی مجلل در محله‌ا‌ی تاریخی با عتیقه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های هنری فراوان و در مجاورت موزه مشهور هنرهای زیبا قرار دارد. ساختمان موزه با حیاطی دلباز در سال ۱۷۷۹ برای یکی از افراد صاحب منصب ساخته شد و گردش در آن تصویری مفید و گیرا از سبک زندگی افراد طبقه‌ی بالا در زمان انقلاب فرانسه به دست می‌دهد. میز غذاخوری با رومیزی نفیس، کارد و چنگال و ظروف نقره در کنار مبلمان و لوازم چوبی آنتیک فاخر، ویترینی از ظروف چینی زیبای قرن هجدهمی و چنگ از دیدنی‌های این خانه هستند. هنرهای تزئینی مربوط به اواخر قرن نوزدهم و بیستم در سال‌های اخیر به موزه افزوده شده و نمایشگاه‌های موقت هم در آن برپا می‌شوند که بازدیدی جذاب از این موزه را تضمین می‌کنند.
موزه های بوردو

۴. موزه هنرهای زیبا

در دو جناح بازسازی شده شمالی و جنوبی کاخ زیبای قرن شانزدهمی «روهان» (Rohan) که به ساختمان شهرداری اختصاص یافته، مجموعه‌ای فوق‌العاده از نقاشی‌ها و مجسمه‌های گروهی از هنرمندان پُرآوازه قرن شانزدهم تا بیستم به نمایش درآمده است. بازدید از «موزه هنرهای زیبا» (Musée des Beaux Arts) را از جناح جنوبی شروع کنید. در این قسمت هفت اتاق برای نمایش تابلوهای نقاشی وجود دارد که از عصر رنسانس آغاز می‌شود و آثار هنرمندان منطقه‌ی فلمیش و دیگر مناطق اروپا تا قرن هفدهم و هجدهم را دربرمی‌گیرد. در جناح شمالی آثار اعجاب‌انگیز هنرمندان قرن نوزدهم همچون نقاشی‌های دریانوردی «گودین» (Gudin)، مناظر «کورو» (Corot) و پرتره‌های «موریسو» (Morisot) را شاهد خواهید بود.

موزه های بوردو

۵. موزه هنرهای معاصر CAPC

«موزه هنرهای معاصر» (CAPC – Musée d’Art Contemporain) در انبار آجری بازسازی شده قرن نوزدهمی و غارمانند جای گرفته است و تلفیقی مبهوت‌کننده از نمایشگاه‌های مدور هنر مدرن در سه طبقه ارائه می‌کند. نمایشگاه‌هایی با تنوع بسیار زیاد در موضوعاتی مانند موسیقی، ادبیات، فیلم، معماری و طراحی با توجه ویژه به هنرمندان جوان بوردو در این موزه دیده می‌شود که در زیر سقف قوس‌دار و طاق‌های سنگی آن فضایی گیرا به وجود می‌آورند. متخصصان هنر در آخر هفته‌ها تورهای راهنما را برای گروه‌های ده نفره یا بیشتر هدایت می‌کنند. از لژ مطالعه در سالن ورودی و کافه‌ی شیک در بالاترین طبقه که تراس با چشم‌اندازی زیبا دارد هم می‌توانید بهره‌مند شوید.

موزه های بوردو

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}