سوغات شهر فلورانس چیست و معروف ترین آن کدام است؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/12
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فلورانس با معماری‌های شگفت‌انگیز خود، سالانه گردشگران بی‌شماری را به این شهر می‌کشاند. مرکز منطقه‌ی توسکانی علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، سوغاتی‌های نفیسی هم دارد.

تور اروپا

بهتر است تا در سفر بعدی خود به فلورانس قید خرید سوغاتی‌های توریستی نظیر مجسمه‌های کوچک یا تی‌شرت را بزنید و به سراغ گزینه‌ای کاملاً متفاوت و اصیل بروید؛ گزینه‌ای که در هیچ کجا یافت نشود و تنها به منطقه‌ی توسکانی تعلق داشته باشد. اگرچه شاید یافتن این نوع سوغاتی‌های منحصربه‌فرد دشوار باشد، اما با مطالعه‌ی این مقاله ایده‌های خوبی به ذهن شما خطور خواهد کرد.

روغن زیتون

اگرچه احتمالاً می‌توان روغن زیتون را در قفسه‌ی فروشگاه‌های شهر خود هم پیدا کرد، اما چرا نباید یک شیشه روغن زیتون اصل از منطقه توسکانی خرید؟ ازآنجایی‌که اکثر محصولات محلی در فلورانس تولید می‌شوند، به‌سختی می‌توان روغن زیتون بد در این منطقه پیدا کرد. تقریباً هر روغن زیتونی که شما خریداری کنید عالی است. روغن‌های زیتون انواع مختلفی دارند، پس بهتر است تا قبل از خرید در مورد نحوه‌ی مصرف آن‌ها (آشپزی، سس سالاد یا تهیه‌ی نان) مطمئن شوید. اگر به دنبال یافتن گزینه‌ای عالی هستید، بهتر است تا از تولیدکنندگان محلی مشورت بگیرید. هر روغنی را که انتخاب کنید، هدیه‌ای ارزشمند برای دوستان و خانواده خواهد بود.

روغن زیتون - سوغات فلورانس

سرکه بالزامیک

در فلورانس انواع مختلفی از سرکه‌ی بالزامیک با طعم‌های گوناگون یافت می‌شود. برخی از آن‌ها مناسب پخت نان، استفاده در سالاد، دسر و غذاهای دیگر هستند. دانستن اطلاعات بیشتر در مورد کالایی به نظر ساده و معمولی شگفت‌انگیز است. به علاوه، محل تولید سرکه‌ی بالزامیک یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در قیمت و کیفیت این محصول به شمار می‌آید. اگر به دنبال یک نمونه‌ی معمولی هستید، به سراغ فروشگاه‌های محلی بروید، اما اگر سرکه‌ای خاص می‌خواهید، فروشگاه بورگو ساپوری توسکانا (Borgo Sapori Toscana) با بهترین محصولات خود انتظار شما را می‌کشد.

سرکه بالزامیک - سوغات ایتالیا

چرم

منطقه‌ی توسکانی به خاطر چرم خود شهرت فراوانی دارد. در این منطقه فروشگاه‌هایی به چشم می‌خورد که برای نسل‌ها در حال عرضه‌ی محصولات باکیفیتی چون کیف، کت، کمربند و کیف پول هستند؛ اما قیمت این محصولات نیز با توجه به کیفیت آن‌ها قطعاً بالا است. اگر بودجه‌ی سفر شما محدود است، به سراغ گزینه‌های چرمی کوچک‌تر مانند کیف پول، کمربند یا حتی یک جاسوئیچی چرمی عالی به عنوان یک سوغاتی خوب برای دوستان و همکاران بروید. اکثر اوقات می‌توان گزینه‌های خوبی را در بازار چرم سن لورنزو پیدا کرد. اگر به دنبال خرید یک کالای چرمی نفیس برای خود هستید، محلی‌ها می‌دانند که باید به کجا بروید. فروشگاه‌هایی چون جورجیو ۱۹۶۶ محصولاتی دست‌ساز، باکیفیت و تضمین‌شده به شما ارائه می‌دهند.

سوغات فلورانس - چرم توسکانی

طعمی از ایتالیا

شیشه‌های کوچک حاوی انواع سس‌ها و کرم ساندویچ پنیر در منطقه‌ی توسکانی می‌تواند سوغاتی خوبی باشد. چه کسی پیدا می‌شود که دوست نداشته باشد طعم یک سس پِستوی اصیل ایتالیایی را امتحان کند؟ اگرچه سس پستو اساساً متعلق به منطقه‌ی توسکانی نیست، اما بدون شک گزینه‌ای جذاب برای بردن به خانه است. می‌توان چنین اقلامی را در فروشگاه‌ها و حتی بازارهای روباز منطقه با کیفیت‌های خوب پیدا کرد. خرید از این بازارها به کشاورزان و کسب‌وکارهای محلی هم کمک می‌کند. ساندویچ‌فروشی ساندویچیک (SandwiChic) محل مناسبی برای خرید این سس‌ها به عنوان یک سوغاتی است. اگر یک ساندویچ عالی در این ساندویچ‌فروشی سفارش دهید، قطعا خاطره‌ای خوب برای خود از سفر به منطقه توسکانی خلق خواهید کرد. گزینه‌ی بعدی برای خرید عسل است. شیشه‌های عسل ارگانیک در تمامی بازارهای منطقه یافت می‌شود. شما از خرید این سوغاتی‌ها پشیمان نخواهید شد.

سس های توسکانی - سوغات فلورانس

شکلات

اگرچه ایتالیا به‌اندازه‌ی سوئیس یا بلژیک شهرت زیادی در صنعت شیرینی و شکلات ندارد، اما همچنان می‌تواند گردشگران را با شکلات‌های اصیل خود حیرت‌زده راهی خانه کند. اگر به دنبال یافتن گزینه‌ای خوب با قیمتی معقول در فروشگاه‌های خرید محلی هستید، برند نووی (Novi) بسیار مناسب بوده و قیمت آن به ازای هر تکه زیر ۲ یورو است. اگر خواهان چیزی لوکس‌تر هستید، می‌توانید شکلات‌های شگفت‌انگیزی در شیرینی فروشی‌های فلورانس نظیر گالریا (Galleria) یا کوکوله چوکولاتو (Coccole Cioccolato) بیابید. وِنکی (Venchi) یک شکلات‌سازی بزرگ‌تر در ایتالیا است که به خاطر عرضه‌ی بستنی‌هایی با همان کیفیت شهرت فراوان دارد.

سوغات فلورانس

لوازم آشپزی

اگر در خانواده‌ی خود فردی آشپز دارید، برای او چیزی بخرید که عاشق آن است. ایتالیا در سراسر جهان به خاطر غذاهای خود شهرت فراوانی دارد، بنابراین گزینه‌های پیش‌روی شما بسیار زیاد است. ادویه‌ها می‌توانند انتخاب خوبی برای شروع باشند. سبزی‌های معطر، ادویه، قارچ‌های خشک‌شده‌ی پورچینی، سیر، فلفل و روغن ترافل در بازار مرکزی فلورانس یافت می‌شوند. گزینه‌ی بعدی یک قاشق یا تخته‌ی آشپزیِ تهیه‌شده از چوب درخت زیتون است. این دو نمونه همیشه در بین علاقه‌مندان به آشپزی پرطرفدار هستند. ایده‌ی بعدی خرید یک کتاب آشپزی ایتالیایی است. می‌توان در فلورانس کتاب‌های مدرن آشپزی با دستورات پخت کلاسیک را به زبان انگلیسی پیدا کرد.

کتاب های آشپزی - سوغات فلورانس

سفال منطقه توسکانی

یک سوغاتی زیبا و ساخته‌شده با هنر دست نقاشان و سفالگران ایتالیایی تهیه کنید. لِ میه سرامیکه (Le Mie Ceramiche) یک فروشگاه کوچک خرید سفال و سرامیک در منطقه است که توسط یک پدر و دختر اداره می‌شود. آن‌ها هر دو مشغول رنگ‌آمیزی و فروش محصولات خود هستند. می‌توان در این فروشگاه انواع بشقاب، نمکدان و ادویه‌دان سفالی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را پیدا کرد. قیمت‌ها هم در این فروشگاه عالی به نظر می‌رسند.

سرامیک توسکانی - سوغات فلورانس

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}