بهترین بازارهای فلورانس ایتالیا

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فلورانس شهری با جاذبه‌های تاریخی فراوان است. این شهر علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متنوع، از بازارهایی میزبانی می‌کند که علی‌رغم بی‌توجهی گردشگران به آن‌ها، سوغاتی‌های منحصر به‌فردی دارد.

تور اروپا

با وجود جاذبه‌های تاریخی مشهور، بناهایی با شهرت جهانی و فهرستی طویل از کارهایی که می‌توان انجام داد، بسیاری از مردم موارد ساده در ایتالیا را به دست فراموشی می‌سپارند. فلورانس، به‌طور ویژه، پر از شگفتی است و در هر گوشه و کنار خود چیزی برای تجربه دارد. فلورانس به‌عنوان خاستگاه رنسانس و نقطه‌ی کانونی تاریخ قرون‌ وسطی، دارای بازارهایی است که می‌توان در آن‌ها اقلام نفیسی را پیدا کرد. این بازارها نه‌تنها برای شکار جواهرات پنهان عالی هستند، بلکه پر از محصولات منطقه‌ی توسکانی و کالاهای چرمی بوده و محل ایده‌آلی برای یافتن سوغاتی‌های منحصر به‌فرد محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند که به دنبال یک قدم زدن ساده یا کشف تکه‌ای از تاریخ باشید، نباید بازارهای روباز فلورانس را فراموش کنید.

بازارهای روزانه

بازار جدید (بازار گراز وحشی)

بازار جدید فلورانس به خاطر کالاهای چرمی، دستمال‌های گردن و موقعیت مرکزی آن، نسخه‌ای جدیدتر از بازار چرم اصلی در سن لورنزو است. این بازار که در زیر طاق‌هایی به سبک قرون‌ وسطی واقع شده، به خاطر وجود مجسمه‌ای به شکل یک گراز وحشی به چنین نامی شهرت دارد. به گفته‌ی مردم محلی، دست کشیدن به بینی گراز و انداختن یک سکه به درون دهان آن، برای شما خوش‌شانسی به همراه می‌آورد.

بازار گراز وحشی فلورانس

بازار مرکزی

این بازار سرپوشیده‌ی قرن نوزدهمی در قلب محله‌ی سن لورنزو واقع شده و با ساختمان شیشه‌ای و آهنی خود مشغول فروش محصولات تازه و مواد اولیه‌ی محلی است. رستوران‌های اطراف بازار مشتریان را به خود به جذب کرده و صاحبان آن‌ها برای تهیه‌ی بهترین مواد اولیه صبح خیلی زود و پیش از اینکه همه از خواب بیدار شوند، به بازار مرکزی مراجعه می‌کنند. مردم ایتالیا به غذا خیلی اهمیت می‌دهند، بنابراین هیچ‌چیزی جز یک غذای عالی نمی‌تواند آن‌ها را مجاب کند. در طبقه‌ی دوم این بازار یک محوطه‌ی جدید برای عرضه‌ی خوراکی به چشم می‌خورد که می‌توان در آن بهترین مواد اولیه‌ی منطقه‌ی توسکانی را پیدا کرد. اگر به دنبال یک نهار سریع هستید، طبقه‌ی دوم بازار مرکزی بهشتی برای شما خواهد بود.

بازار مرکزی فلورانس

بازار روباز سن لورنزو

این بازار در سراسر خیابان‌ها و میدان‌های کوچک محله‌ی سن لورنزو در حوالی بازار مرکزی پخش شده است. بازار سن لورنزو بازار اصلی چرم در فلورانس است؛ می‌توان در خیابان‌های پیچ‌درپیچ اطراف این بازار گشت زد و از دست‌فروشان سوغاتی‌های چرمی خریداری کرد. اگرچه تمامی این کالاها باکیفیت نیستند، اما اغلب می‌توان تخفیف‌های خوبی گرفت. بنابراین خود را برای تهیه‌ی بهترین کالاهای چرمی با قیمت‌های مناسب آماده کنید.

توصیه: به یاد داشته باشید که همه‌ی کالاها در این بازار از چرم واقعی تهیه نشده‌اند، هرچند تشخیص جنس اصل از تقلبی برای افراد کم‌تجربه دشوار است. باید در این بازار مراقب کیف پول خود بود، زیرا سن لورنزو با داشتن اقلام تماشایی که موجب حواس‌پرتی گردشگران می‌شود، بهشتی برای جیب‌برها به شمار می‌آید.

بازار روباز سن لورنزو

بازار سنت آمبروزیو

سنت آمبروزیو (Sant Ambrosio) هم به‌مانند بازار مرکزی فلورانس، مجموعه‌ای سرپوشیده است که به خاطر عرضه‌ی محصولات محلی به خود بالیده و تجربه‌ای اصیل از بازارهای ایتالیایی را به گردشگران ارائه می‌دهد. از آن جایی‌که موقعیت این بازار در میدان گیبرتی (Ghiberti) تقریباً از توجه گردشگران دور است، می‌توان عمدتاً محلی‌ها را در حال خرید در اینجا مشاهده کرد. سنت آمبروزیو که از ساعت ۷ صبح تا ۱ بعدازظهر باز است، پر از جاذبه‌ها، صداها و بوهایی است که می‌توان انتظار تجربه‌ی آن‌ها در یک بازار روباز اروپایی را داشت. از آن جایی‌که این بازارِ روزانه مخصوص محلی‌ها است، همه‌چیز از وسایل خانه نظیر حباب لامپ گرفته تا لباس‌های کلاسیک در اینجا پیدا می‌شود. اگر به دنبال اقلام اصیل ایتالیایی هستید، سنت آمبروزیو مخصوص شماست.

بازار سنت آمبروزیو فلورانس

بازار اشیاء عتیقه فلورانس

این بازار تا زمان پایان مراحل بازسازی مکان اصلی خود، به محلی دیگر انتقال یافته است. بازار کنونی در محله‌ی سنت آمبروزیو در میدانی موسوم به لارگو آنیگونی (Largo Annigoni)، در مجاورت بازار سنت آمبروزیو، قرار دارد. پس چرا با یک تیر دو نشان نزده و در یک روز از هر دو بازار دیدن نکنیم؟ این بازار اشیاء عتیقه‌ی شگفت‌انگیز، پر از وسایلی است که توسط مجموعه‌داران به فروش می‌رسند. همان‌طور که حدس زده‌اید، این وسایل ارزان نیستند، اما ارزش دیدن را دارند. عاشقان تاریخ می‌توانند از این بازار چیزی را برای افزودن به کلکسیون خود خریداری کنند. خود را برای گذراندن زمان قابل‌ توجهی در این بازار آماده کنید. بازار اشیاء عتیقه‌ فلورانس از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب در روزهای دوشنبه تا شنبه دایر است.

بازار اشیاء عتیقه فلورانس

بازارهای هفتگی و ماهانه

بازار گل

هر پنجشنبه صبح از ماه سپتامبر تا ژوئن می‌توان یکی از محبوب‌ترین میدان‌های فلورانس، میدان جمهوری، را پر از گل‌های تازه و رنگارنگ یافت. چه چیزی بهتر از مراجعه به این میدان با زیبایی طبیعی همراه با یک چرخ‌وفلک قدیمی، وجود دارد. حتی اگر قصدتان خرید گل نباشد، این بازار روباز فرصت مناسبی برای گرفتن عکس‌های زیبا است.

بازار گل فلورانس

بازار اشیاء عتیقه فیزوله

اگر عاشق شکار اشیاء عتیقه و دست‌ دوم از هر نوعی باشید، این بازار روبازِ ماهانه مناسب شماست. این بازار که تمام میدان اصلی شهر کوچک فیِزوله (Fiesole) در خارج از فلورانس را به اشغال خود در می‌آورد، در بالای تپه‌ای واقع شده و به همه‌جا دید دارد. بازار اشیاء عتیقه‌ی فیزوله در روزهای شنبه و یکشنبه‌ی هرماه برگزار می‌شود؛ بنابراین به هنگام سفر به فلورانس، این روزها را در تقویم خود علامت بزنید. با رفتن به یکی از رستوران‌های اطراف میدان به استراحت پرداخته و در کنار امتحان بستنی‌های سنتی ایتالیایی، به تماشای مردم بپردازید. وقتی‌که کارتان تمام شد، به‌طرف بالای تپه رفته و دره‌ی فلورانس و نواحی اطراف آن را از ارتفاع تماشا کنید.

بازار اشیاء عتیقه فیزوله

بازار اشیاء عتیقه فورتتزا دا باسو

این بازار عاشقان واقعی اشیاء عتیقه را ناامید نخواهد کرد. فورتِتزا دا باسو (Fortezza da Basso) که اخیراً به خاطر فضای بیشتر به میدان ویتوریو ونتو (Vittorio Veneto) منتقل شده است، به خاطر داشتن همه‌چیز، از وسایل کوچک گرفته تا نقاشی‌های بزرگ و مبلمان قدیمی، به خود می‌بالد. اگر به‌اندازه‌ی کافی خوش‌شانس باشید، می‌توانید یکی از بهترین سوغاتی‌های موجود در ایتالیا را خریداری کنید. این بازار روباز در سومین شنبه و یکشنبه‌ی هرماه برگزار شده و مجموعه‌دارانی از سراسر منطقه‌ی توسکانی را برای تبادل کالاها به اینجا می‌کشاند.

بازار اشیاء عتیقه فورتتزا دا باسو

بازار اشیاء عتیقه سانتو اسپیریتو

بازار اشیاء عتیقه‌ی سانتو اسپیریتو (Santo Spirito) مکانی ایده‌آل برای صرف زمان در روزهای یکشنبه به‌منظور یافتن لباس‌های باکیفیت کلاسیک، وسایل خانگی تاریخی، صنایع‌دستی و هر چیز دیگری است که فکرش را بکنید. سانتو اسپیریتو در مقابل یکی از مهجورترین کلیساهای فلورانس قرار دارد. می‌توان این بازار روباز را از ساعات ابتدایی روز تا هنگام غروب آفتاب در دومین یکشنبه‌ی هرماه در این منطقه پیدا کرد.

بازار صنعتگران سانتو اسپیریتو

در همان میدان و در یکشنبه‌ی هفته‌ی بعد، بازار دیگری با هدفی متفاوت برگزار می‌شود؛ در این بازار محصولات ارگانیک، محلی و دست‌ساز به فروش می‌رسد. محصولاتی چون عسل، نان، حکاکی‌های انجام‌شده بر روی چوب زیتون، زیورآلات تهیه‌شده از مواد بازیافتی و شمع‌های ساخته‌شده از موم کندوی عسل، این بازار را به بهشتی برای عاشقان مواد طبیعی تبدیل کرده است. می‌توان به هنگام قدم زدن در بازار و قبل از صرف نهار، محصولات طبیعی تولیدکنندگان را امتحان کرد و سپس به سراغ خرید یک هدیه‌ی دست‌ساز رفت.

بازار صنعتگران سانتو اسپیریتو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}