سوغاتی که می‌ توانید از اینسبروک خریداری کنید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/11/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهرهای کوچکی که در دل کوه‌های آلپ قرار دارند همه‌ی ما را به یاد کارتون‌های دوران کودکی می‌اندازند. در یک سفر رویایی به این شهرها چه چیزی را باید به عنوان سوغات خرید تا مدت‌ها شما را به یاد سفرتان بیاندازد؟

تور اروپا

«اینسبروک» شهری زیبا واقع در  کوه‌های آلپ است. این شهر که انگار از دل قصه‌های پریان بیرون آمده در دره‌ی «این» قرار گرفته است. از غذا گرفته تا شیرینی‌های خوشمزه و خانگی‌، سوغات زیادی در اینسبروک وجود دارد که می‌توانید برای خود به یادگار خریداری کنید.

تزئینات کریسمس

بیشتر شهرهای اروپایی در روزهای کریسمس حال و هوایی زیبا و جالب دارند. اینسبروک هم یکی از شهرهایی است که در این زمان زیبایی خاص خود را پیدا می‌کند. زمانی که به ایام کریسمس و سال نو نزدیک می‌شویم، اینسبروک با بازارهای کریسمسش که در سراسر شهر برپا می‌شوند، به یک سرزمین جادویی تبدیل می‌شود. تزئینات کریسمس زیبایی در این بازارها به فروش می‌رسد که می‌توانید به عنوان سوغات برای خود یا دوستان و خانواده‌تان خریداری کنید. آویز درخت کریسمس، عروسک‌های چوبی، گوی‌های برفی که مناظری رویایی را در خود جای داده‌اند و دیگر صنایع دستی ازجمله این سوغات هستند. به بازارهای کریسمس در خارج از «گلدن روف» ‌سر بزنید که در محله‌ی قدیمی یا «اولد تاون» ایسنبروک قرار گرفته‌ است.

تزیینات کریسمس اینسبروک

عسل تیرولی

عسل محلی که در زبان آلمانی «هونیگ» خوانده می‌شود، همیشه یک سوغات ایده‌ال برای یادآوری دوران خوش سفر به اینسبروک است. این عسل را می‌توانید از زنبورداران محلی در بازارهای محلی مثل شنبه بازار در میدان ویلتن (Wilten) خریداری کنید تا با هربار خوردن آن به یاد مناظر زیبای آلپ بیافتید.

سفر به اینسبروک

‌دمپایی روفرشی

دمپایی‌های روفرشی در خانه‌های اتریش یک امر ضروری تلقی می‌شود؛ مخصوصا زمانی‌که بارش برف آغاز می‌شود و محیط بیرون پوشیده از برف است. دمپایی روفرشی یا همان Doggln، صندل‌های سنتی اتریش هستند که از نمد ساخته می‌شود. این کفش‌ها بیشتر در «اینسبروک» و منطقه‌ی «تیرول» استفاده می‌شوند. برای خرید صندل‌ها می‌توانید به بازارهای محلی یا کفاشی‌های اطراف شهر سر بزنید و یک یا چند جفت از این صندل‌های سنتی اتریش برای خود یا دوستان و خانواده‌تان خریداری کنید.

سفر به اینسبروک

پنیر خاکستری تیرولی

پنیر خاکستری تیرولی که با نام Graukase شناخته می‌شود، سوغاتی است که می‌توانید از اینسبروک خریداری کنید. نام این پنیر از روی کپکی گرفته شده است که در قشر خارجی این پنیر رشد می‌کند. پنیر خاکستری تیرولی دارای بوی بسیار تند و تیزی است؛ بنابراین اگر این پنیر را خریداری می‌کنید باید هنگام سوار شدن به هواپیما دقت کنید و آن را بسته‌بندی کنید تا بوی ناخوشایند آن دیگران را آزار ندهد. این پنیر در سنت اتریشی همراه با سرکه، روغن و گاهی پیاز سرو و گاهی در سوپ استفاده می‌شود.

سفر به اینسبروک

شیرینی و شکلات

شکلات تیرولر ادل (Tiroler Edle) یک سوغات شیرین و خوشمزه از لندک (Landeck) در تیرول است. این شکلات طعمی تلخ و شیرین دارد و جزو یکی از شکلات‌های با کیفیت اتریش است که با گردو، کارامل و نوقا پر شده است. از میان قنادی‌های متنوع اینسبروک،‌ می‌توانید آرکو (Arko) را امتحان کنید که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شیرینی‌فروشی‌های این شهر است. این شکلات‌ها بهترین سوغات و یادگاری برای عاشقان شیرینی‌جات هستند.

سفر به اینسبروک

دنیای کریستال سوارووسکی

این تپه‌ی سرسبز و زیبا که خارج از اینسبروک واقع شده، دریچه‌ای با یک موزه‌ی زیرزمینی و شگفت‌انگیز است که کریستال‌هایی با زیبایی خیره‌کننده را در خود جای داده‌اند. می‌توانید برخی از این کریستال‌ها را به عنوان سوغات اینسبروک خریداری کرده و به عنوان یک یادگاری خاص و زیبا از این سفر داشته باشید. این موزه در سال ۱۹۹۵ در سالگرد تاسیس کمپانی سواروسکی افتتاح شد. در موزه‌ی «دنیای کریستال» مجموعه‌ای از سنگ‌های قیمتی در ۱۶ تالار قرار گرفته‌اند. اگر این مجموعه‌ی خیره‌کننده و نفس‌گیر برای شما کمی‌ غیرقابل باور است، می‌توانید به جای بازدید از این موزه، به مغازه‌ای که در اولد تاون قرار دارد، سر بزنید و از مجموعه‌ سنگ‌های قیمتی‌ که در آن‌جا وجود دارد، لذت ببرید.

سفر به اینسبروک

گوی برفی

در هر سن و سالی که باشید گوی‌های برفی همیشه دوست‌داشتنی و خوشحال‌کننده هستند. این گوی‌های برفی اکنون یکی از پرطرفدارترین سوغاتی‌ها در سراسر دنیا به‌شمار می‌روند. شاید جالب باشد که بدانید این گوی‌های برفی برای اولین بار در دهه‌ی ۱۹۰۰، توسط یک مکانیکِ ابزار پزشکی به نام «آقای پرتزی» ساخته شدند. او تصمیم داشت با این اختراع،‌ روشناییِ چراغ‌های جراحی‌ را افزایش دهد. خرید گوی‌های برفی از اینسبروک یک ویژگی جالب دارد و آن این است که می‌توانید فضای داخلی و مجسمه‌ای که داخل گوی قرار می‌گیرد را خودتان انتخاب کنید. گلدن روف یا منظره‌ی کوهستانی یا هرگوشه‌ای از این شهر رویایی را می‌توانید برای داخل گوی خود درخواست کنید.

سفر به اینسبروک

خرسی با لباس سنتی

در اینسبروک، عروسک‌های حیوانات زیادی را می‌بینید که لباس سنتی تراخت (Tracht) را به تن کرده‌اند. در میان این عروسک‌ها خرس‌های کوچک و بامزه‌ای که تراخت پوشیده‌اند، بهترین انتخاب برای خرید سوغات هستند. تراخت، نوعی لباس سنتی است که در کشورهای آلمانی‌ بان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لباس مربوط به نواحی نزدیک به کوه آلپ در اتریش و به صورت شلوار چرمی برای مردان و پیراهن‌های چند تکه‌ای برای زنان همراه با تزییناتی در جلوی لباس است. اگر می‌خواهید شما هم مدتی را مانند مردم اتریش لباس بپوشید، می‌توانید یکی از این لباس‌ها را کرایه یا خریداری کنید. تراخت در انواع سایزهای کودکان و بزرگسالان در دسترس است.

سفر به اینسبروک

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}