میدان نوئبا و بافت قدیمی شهر بیلبائو

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/10/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان نوئبا، محل گردهمایی اصلی مردم در بافت قدیمی شهر بیلبائو به حساب می‌آید و با رستوران‌ها، بارها و کافه‌های گوناگون احاطه شده است.

تور اروپا

میدان نوئبا (Plaza Nueva) در شهر بیلبائو واقع شده و قدمت آن به قرن 19 میلادی برمی‌گردد. این میدان تاریخی در قلب محله قدیمی بیلبائو قرار دارد و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. دور تا دور این میدان بزرگ را رستوران‌ها، ستون‌ها و طاق‌ها فراگرفته و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، تعداد این طاق‌ها به 64 مورد می‌رسد. سبک معماری میدان نوئبا به سبک معمول میدان‌های اسپانیایی ساخته شده که می‌توانید آن‌ها را در سراسر کشور اسپانیا پیدا کنید. اما شهرت نوئبا به حدی رسیده که آن را به عنوان آگورا یا همان محل گردهمایی اصلی بافت قدیمی بیلبائو می‌شناسند و محل مناسبی برای شناخت بیشتر فرهنگ مردم اسپانیا به‌شمار می‌رود.

بازدید از این میدان مربع شکل را ابتدا با گشت‌وگذار در میدان و تماشای معماری دیدنی ساختمان‌های آن شروع کنید. سپس جایی برای خود در یکی از بارها یا رستوران‌های این میدان پیدا کرده و پینچوهای متنوع آن را سفارش دهید. پینچو یا همان پینچوس این منطقه، به تاپاس شباهت دارد و در شکل‌ها و مزه‌های گوناگون ارائه می‌شود. پینچو و تاپاس، هر دو از اسنک‌ها و غذاهای معروف اسپانیایی به حساب می‌آیند و حیف است بدون چشیدن آن‌ها از این کشور خارج شوید. ساختمان اصلی این میدان، «آکادمی زبان باسکی» است که به راحتی قابل تشخیص می‌باشد و قبلاً به عنوان اداره‌ی دولت «باسکای» از آن استفاده می‌شد.

میدان نوئبا بیلبائو

پیشنهاد می‌کنیم حتماً یکشنبه‌ها سری به میدان نوئبا بزنید و از بازارچه‌ی آن دیدن کنید. در این بازار هفتگی، اجناس مختلفی از کتاب‌های دست دوم و عتیقه‌جات گرفته تا مهر، سکه و بسیاری موارد دیگر را به فروش می‌رسانند. اگر به‌طور اتفاقی در 21 دسامبر در بیلبائو بودید، بازدید از بازار سنت توماس (St. Thomas's Market) در خیابان‌های اطراف میدان را فراموش نکنید. در این روز، هزاران نفر برای خرید فراورده‌های کشاورزی به این مکان می‌آیند و نوازنده‌های موسیقی خیابانی، مردم را سرگرم می‌کنند. در سایر ماه‌های سال نیز رویدادها و فستیوال‌های متنوعی در این میدان برگزار می‌شود.

همچنین می‌توانید از فرصت، نهایت استفاده را برده و تا در محله‌ی قدیمی هستید، سری به سایر جاذبه‌های دیدنی آن بزنید. در خیابان‌های باریک بافت قدیمی قدم زده که بیش از صد سال قدمت دارند و از کلیسای سن آنتون (Church of San Antón) و قدیمی‌ترین ساختمان شهر، یعنی کلیسای سانتیاگو (Santiago Cathedral) دیدن کنید. علاوه بر آن می‌توانید در «موزه‌ی باستان‌شناسی» و «موزه‌ی باسک»، اطلاعات بیشتری درمورد تاریخچه‌ی محلی این مکان به دست بیاورید یا نمایشی را در تئاتر آریاگا (Arriaga Theater) تماشا کنید که ساختمان نئو باروکی آن از قرن 19 میلادی بر جای مانده است.

تئاتر آریاگا در میدان نوئبا

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}