راهنمای سفر انفرادی به شهر رم

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

رم، پایتخت ایتالیا، جاذبه‌های گردشگری فراوانی برای توریست‌ها دارد. این شهر علاوه بر استقبال از مسافران گروهی، آغوش خود را به روی مسافران انفرادی هم گشوده است.

تور اروپا

مسافرت انفرادی فرصت خوبی برای انجام هر کاری است که در نظر دارید. در این میان، شهر رم با انرژی سرشار و مهمان‌نوازی ایتالیایی خود تجربه‌ای فرای تصور را به شما هدیه می‌دهد. فرقی نمی‌کند که عاشق گشت و گذار تنها باشید یا اینکه بخواهید کمی با مردم رم گفت‌وگو کنید، خواندن این مقاله راهنمای خوبی برای شما به منظور داشتن بهترین تفریحات انفرادی در شهر ابدی خواهد بود.

اقامتگاه خود را رزرو کنید

شهر بزرگ رم گزینه‌های فراوانی برای همه‌ی مسافران دارد. هر کدام از محله‌های آن هویت و شخصیت مختص به خود را داشته و مناسب هر گردشگری با هر بودجه‌ای است. اگر بودجه شما محدود است و به دنبال گزینه‌هایی با قیمت مناسب در پایتخت ایتالیا هستید، از فهرست بهترین هتل‌ های ارزان رم دیدن کنید. به علاوه هاستل‌های این شهر با قیمت‌های رقابتی خود محل مناسبی برای دوست شدن با دیگر مسافران هستند. اگر گزینه‌ی مدنظر شما بوتیک هتل‌های رم است، محله‌ی تراستِوره انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود.

راهنمای سفر انفرادی به شهر رم

صبح خود را با یک فنجان قهوه آغاز کنید

وقتی‌که در رم هستید، باید صبح خود را با یک قهوه و کورنِتو (نوعی شیرینی ایتالیایی) در یک کافه آغاز کنید. هرکسی در رم دارای کافه‌ی محبوب خود در یکی از محله‌ها است، اما کافه‌ی روشولی (Roscioli) توانسته به لطف کیفیت و برند مشهور خود لحظات خاطره‌انگیزی برای گردشگران خلق کند. این کافه با ورودی منحصر به‌فرد خود، مشتریان محلی و خارجی را جذب کرده و حال و هوایی پرشور را در داخل رقم میزند. دیگر کافه‌ی محبوب رم پرو (Peru) نام دارد که در نزدیکی میدان فارنیزه (Farnese) به چشم می‌خورد. این کافه با حال و هوای سنتی و قدیمی، افراد با شخصیت‌های مختلف را جذب خود می‌کند.

یک فنجان قهوه در رم

خیابان‌ های شهر را رها کرده و به بازارها سر بزنید

بیشتر زندگی روزانه در رم در خارج از خیابان‌های این شهر پدید می‌آید، بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با حال و هوای پایتخت ایتالیا، قدم زدن در کوچه‌های سنگ‌فرشِ پیچ‌درپیچ است. منطقه قدیمی شهر بسیار بزرگ است، بنابراین در آن گم نخواهید شد. به علاوه، در هر گوشه و کنار این شهر جاذبه‌های پنهان و سوژه‌های خارق‌العاده‌ی عکاسی خواهید یافت. شما به هنگام سفر به رم فرصت خوبی برای دیدار از بازارهای پرشور شهر پیدا خواهید کرد؛ میدان کامپو دِ فیوری (Campo de’ Fiori) دارای یک بازار میوه و سبزیجات روباز است که هر روز صبح در آنجا برپا می‌شود. عاشقان خوراکی باید به بازار تستاچو (Testaccio) رفته و خوراکی‌های محلی و رمی را امتحان کنند. بازار تستاچو متشکل از غرفه‌ها و اغذیه‌فروشی‌هایی است که برای یک مسافر تنها عالی به نظر می‌رسند.

بازارهای رم

از هنر لذت ببرید

بدون شک وقتی‌که تنها سفر می‌کنید، دیدار از موزه‌ های رم و گالری‌ها تجربه‌ای بهتر به نظر می‌رسد، زیرا شما کاملاً غرق در هنر شده و بی‌توجه به دنیای اطراف خود به بررسی آثار هنری می‌پردازید. رم دارای ده‌ها موزه برای تماشا است؛ می‌توان از میان گزینه‌های هنر باستان، مدرن یا معاصر یکی را انتخاب کرد یا اینکه به دیدار یک نمایشگاه ترکیبی رفت. توصیه‌ی ما تهیه‌ی یک بلیت ترکیبی برای دیدار از چهار موزه‌ ملی رم با قیمت تنها ۷ یورو است. این موزه‌های شگفت‌انگیز تجربه‌ای خارق‌العاده را به شما تضمین می‌دهند. اگر انتخاب شما هنر معاصر است، چرا نباید از موزه ماکسی (Maxxi) دیدن کرد؟ ساختمان این موزه توسط زاها حدید، اسطوره‌ی معماری، طراحی شده است.

راهنمای سفر انفرادی به شهر رم

به خودتان برسید

چه چیزی بهتر از کمی غرق شدن در ناز و نعمت، در زمانی‌که تمام وقتتان برای خودتان است؟ یکی از بهترین مکان‌های آرامش‌بخش در شهر رم حمام آکوامادره (AcquaMadre) است که به شما حس تبدیل شدن به یک اشراف‌زاده‌ی روم باستان را می‌دهد. این اسپا با داشتن یک حمام آب گرم، یک حمام داغ در فضایی به سبک روم باستان (کالیداریوم) و یک استخر آب سرد از شما پذیرایی می‌کند. تمامی این امکانات با درجه حرارت کنترل شده به سم‌زدایی بدن و آرامش ذهنی شما کمک می‌کنند. انتخاب گزینه‌ی ماساژ، این تفریح شما را به اوج تجمل می‌رساند. اگر به دنبال کمی تفریح در قالب ورزش کردن هستید، به کلاس یوگای زِم یوگا استودیو (Zem Yoga Studio) بروید. در این استودیو روزانه چندین کلاس یوگا برگزار می‌شود. زِم دارای فضایی پرشور است که مردم محلی و گردشگران می‌توانند باهم ملاقات داشته باشند؛ بنابراین می‌توان از بودن در این فضای دوستانه لذت برد.

سفر انفرادی به رم

به‌ تنهایی شام بخورید

تنهایی شام خوردن می‌تواند یکی از سخت‌ترین لحظات یک سفر انفرادی باشد، اما انتخاب یک غذای مناسب اوضاع را تغییر می‌دهد. رم در چند سال اخیر میزبان شماری از آزمایشگاه‌های غذا بوده است که در آن خوراکی‌های جدید در فضایی صنعتی با آشپزخانه‌هایی به سبک باز سرو می‌شوند. به این معنی که می‌توان به یکی از این آزمایشگاه‌ها مراجعه کرد و دید که سرآشپز در حال تهیه‌ی یک غذای لذیذ در مقابل چشمان شما است. عاشقان پاستا، ساندویچ و برگر باید از رستوران پیانوسترادا بیسترو (Pianostrada bistrot) دیدن کنند. در این رستوران نباید هرگز از نان‌های نرم فوکاچا (focaccia) به عنوان یک پیش غذا غافل شد. درنهایت، اگر اهل ماجراجویی در انتخاب خوراکی هستید، به رستوران رتروبوتگا (Retrobottega) برای امتحان غذاهای ایتالیایی به سبکی خلاقانه مراجعه کنید.

راهنمای سفر انفرادی به رم

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}