توصیه‌ هایی برای سفر به پاریس که جان شما را نجات می‌ دهد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پاریس هرساله بالاترین نرخ جذب گردشگر در تمام دنیا را دارد. به همین دلیل، سفر به این شهر، بدون توجه به برخی نکات ضروری، می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد.

تور اروپا

حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ سبب افت ۸ درصدی شمار بازدیدکنندگان از پاریس شد و یک میلیارد یورو به اقتصاد محلی آن آسیب زد. با این‌حال، فرانسه همچنان پربازدیدترین کشور جهان است. زیرا گردشگران فهمیده‌اند که همواره دلیل خوبی برای دیدار از پایتخت فرانسه وجود دارد. اگر شما هم پاریس را برای مسافرت انتخاب کرده‌اید، با رعایت نکات پیش رو تجربه‌ای شاد و ایمن برای خود خلق کنید.

سفر به پاریس

در مواقع اضطراری خونسردی خود را حفظ کنید

شماره تلفن‌های اضطراری را به‌ خاطر بسپارید. مهم‌ترین شماره‌ای که باید به یاد داشت، ۱۱۲ است. با گرفتن این شماره، اپراتور با توجه به شرایط موجود، کمک‌های پزشکی، پلیس یا آتش‌نشان‌ها را راهی حادثه خواهد کرد. آتش‌نشانان فرانسوی برای مواجهه با حوادث اضطراری پزشکی آموزش دیده‌اند و تیم آن‌ها در اکثر اوقات راهی محل حادثه می‌شود.

خود را بیمه کنید

شهروندان اتحادیه‌ی اروپا باید به هنگام مسافرت از تجدید اعتبار کارت بیمه‌ی سلامت اروپایی (EHIC) مطمئن شوند. وجود این بیمه دسترسی آن‌ها به مراکز درمانی دولتی را تضمین می‌کند. صرف‌نظر از کشور محل زندگی، بیمه‌ی مسافرتی به هنگام سفر به پاریس به‌منظور مقابله با حوادثی چون خسارت، تلفات جانی یا دزدی وسایل، ضروری است. اگر در طول اقامت خود بیمار شدید، می‌توانید از اپلیکیشن دوکتولیب (Doctolib) برای یافتن یک پزشک انگلیسی‌ زبان برای مواقع غیراضطراری استفاده کنید.

نکات سفر به پاریس

مراقب جیب‌ برها باشید

در مترو و نزدیکی مراکز گردشگری بیشتر مراقب بوده و همیشه کیف خود را در دست گرفته یا اینکه به خود نزدیک کنید. هرگز کیف حاوی وسایل ارزشمند خود را بر روی دوش یا پشت خود نیندازید. یکی از حقه‌های معروفی که باید مراقب آن بود این است که فردی (معمولاً جوان) از شما می‌خواهد یک دادخواست را امضا کنید و مبلغی را هم برای کمک بپردازید. بی‌خانمانی و گدایی در پاریس رایج است و در حالی‌که اکثر آن‌ها بی‌آزار هستند، اما کمک کردن به همه‌ی آن‌ها قطعا غیرممکن است.

به وسایل حمل‌ و نقل عمومی اکتفا کنید

آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه برای جابجایی در پاریس مترو یا اتوبوس است. یک سفر در پاریس ۱.۹ یورو برای شما هزینه دارد و قیمت تهیه‌ی ۱۰ بلیط باهم، تنها ۱۴.۵ یورو است. به‌علاوه، انواع کارت‌های اعتباری کوتاه‌مدت هم وجود دارد. اگر برای مدت یک هفته یا بیشتر در پاریس اقامت می‌کنید، به فکر تهیه‌ی کارت ناویگو (Navigo) باشید. اگر پول اضافی برای هدر دادن دارید، می‌توانید به سراغ استفاده از تاکسی‌ها در پاریس بروید. تاکسی‌های اوبر حضور فراوانی در پاریس دارند، اما خدمات آن‌ها گاهی به دلیل اعتصاب مختل می‌شود.

مترو پاریس

اپلیکیشن‌ های ضروری را دانلود کنید

وقتی‌که تصمیمی هوشمندانه برای اتکا به وسایل حمل‌ونقل عمومی در هنگام سفر خود به پاریس گرفتید، گام بعدی برای دانلود اپلیکیشن نکست استاپ پاریس (Next Stop Paris) فرا می‌رسد. این اپلیکیشن قابلیت کار در حالت آفلاین را داشته و در صورت استفاده از سیم‌کارت کشور خود، هزینه‌های رومینگ را به شما تحمیل نخواهد کرد. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به ارائه نقشه‌های شبکه‌ی حمل‌ونقل عمومی، به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای و تعداد فراوانی از دیگر ابزارهای مفید اشاره کرد. اگر احساس جاه‌طلبی می‌کنید، حتماً نسخه‌ی استاندارد اپلیکیشن آرای‌تی‌پی (RATP) را دانلود کنید. پاریسی‌ها نمی‌توانند بدون این اپلیکیشن برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی زندگی کنند.

کفش‌ های راحتی خود را به همراه داشته باشید

همان‌قدر که استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی خوب است، می‌توان با پای پیاده هم اقدام به گشت‌وگذار در اطراف شهر، به‌خصوص در ماه‌های گرم‌تر سال، کرد. از میلیون‌ها توریستی که به پاریس می‌آیند و با پیمودن کیلومترها راه، پاهای تاول‌زده‌ی خود را درون حوضچه‌های عمومی اطراف شهر فرو می‌برند، درس بگیرید؛ بنابراین حتماً یک جفت کفش راحتی با خود به همراه داشته باشید.

سفر به پاریس

مراقب رانندگان بی اعصاب باشید

در هرکجا که قدم می‌زنید، به آن‌چه در حال رخ دادن در خیابان‌ها است، توجه کنید. قوانین در فرانسه برای صاحبان وسایل نقلیه و دیگر کاربران جاده‌ای می‌تواند نسبت به کشور شما متفاوت باشد؛ برای مثال رانندگان در فرانسه مجاز هستند که به هنگام قرمز بودن چراغ، به راست گردش کنند. یا اینکه دوچرخه‌ سواران می‌توانند بدون توجه به چراغ‌ قرمز، از آن رد شوند. در کل، رانندگان ممکن است زیاد به قوانین احترام نگذارند. خطوط عابر پیاده در پاریس زیاد جدی گرفته نمی‌شود، زیرا رانندگان معمولاً در آخرین لحظه‌ی ممکن ترمز می‌کنند یا اینکه با سرعت از روی آن‌ها رد می‌شوند.

برای یادگیری زبان تلاش کنید

نیازی نیست برای لذت بردن از یک آخر هفته‌ی طولانی در پاریس، استاد زبان فرانسه شوید؛ اما دانستن مفاهیم ابتدایی مانند «سلام، روزبه‌خیر، لطفاً و ممنون» می‌تواند موجب شود که مردم محلی توجه ویژه‌ای به شما کنند. وقتی‌که نوبت به آداب و نزاکت می‌رسد، رعایت تشریفات (نه خودمانی شدن) یک قاعده‌ی کلی خوب تلقی می‌شود. اگر زبان فرانسوی شما زیاد خوب نیست، بهترین راه برای نشان دادن ادب و نزاکت خود، اضافه کردن کلمات موسیو یا مادام به عبارات ذکر شده است.

سفر به پاریس

انتظار نداشته باشید که رستوران‌ ها در تمام روز باز باشند

مگر اینکه در مناطق توریستی شهر باشید، در غیر این‌صورت متوجه خواهید شد که رستوران‌ها در پاریس در دو زمان کاملاً مشخص به ارائه‌ی خدمات می‌پردازند؛ اولین زمان برای صرف نهار بین ساعات نزدیک به ظهر تا ۲ بعدازظهر و زمان بعدی برای صرف شام بین ساعت ۷:۳۰ عصر تا نیمه‌شب است. قطعاً اختلاف‌هایی در این ساعات برای سرو غذا وجود دارد، بنابراین بهتر است پیش از مراجعه به‌صورت آنلاین زمان ارائه‌ی خدمات رستوران‌ها را بررسی کنید. فروشگاه‌ها هم در بخشی از روز بسته هستند و این اتفاق معمولاً  ظهرها رخ می‌دهد. با این‌حال زمان باز و بسته بودن فروشگاه‌ها می‌تواند بستگی به روزهای هفته داشته باشد.

تنها در صورت تمایل انعام پرداخت کنید

پرداخت انعام در پاریس ضروری نیست. خدمه‌ی رستوران‌ها در پاریس پول کافی برای تأمین مایحتاج زندگی خود را دریافت می‌کنند. به‌علاوه این موضوع در مورد کارکنان شاغل در فروشگاه‌ها یا نانوایی‌ها هم صادق است؛ باید بدانید که هزینه‌های مربوط به خدمات از قبل در صورتحساب شما لحاظ می‌شود. ارائه‌ی این اطلاعات به این معنی نیست که نباید هرگز انعام داد، بلکه تنها این کار را در صورتی انجام دهید که خدماتی خوب و فراتر از انتظار دریافت می‌کنید. پرداخت ۵ یا ۱۰ درصد از مبلغ صورت‌حساب به‌عنوان انعام کفایت می‌کند.

سفر به پاریس

انتظار تعطیلی یکشنبه‌ ها را داشته باشید

خرید در روز یکشنبه موضوعی جنجالی در پاریس است و قوانین ملی این مسئله را ممنوع کرده‌اند. امروزه، ۱۲ منطقه‌ی بین‌المللی توریستی در پایتخت نظیر منطقه‌ی تجاری له آل (Les Halles) و شانزه لیزه مجاز هستند تا در ساعات بیشتری به فعالیت بپردازند. قانون‌گذاران محلی به دنبال افزودن ۱۲ روز دیگر به تقویم برای خرید هستند، اما این موضوع هنوز تأیید نشده است. اکثر جاذبه‌های فرهنگی در آخر هفته باز هستند و به‌جای آن در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه تعطیل می‌شوند.

کارت دانشجویی خود را به همراه داشته باشید

اگر به‌اندازه‌ی کافی خوش‌شانس بوده و هنوز دانشجو هستید، کارت دانشجویی خود را به همراه آورده و از تخفیف‌های فراوان به هنگام ورود به اکثر جاذبه‌های گردشگری بهره‌مند شوید. اگر زیر ۲۶ سال سن دارید، این موضوع همچنان در مورد شما صادق است، بنابراین حتماً با کارت شناسایی معتبر به پاریس سفر کنید. در غیر این‌صورت، بهترین زمان برای دیدار از موزه‌های گران‌قیمت پاریس نظیر لوور، اورسی و پمپیدو (Pompidou)، اولین یکشنبه‌ی هرماه بین اکتبر تا مارس است. این موزه‌ها در این ایام درهای خود را به‌طور رایگان به روی عموم می‌گشایند.

سفر به پاریس

مراقب تظاهرات در اطراف پاریس باشید

فرانسوی‌ها به هنگام بیان نارضایتی‌های سیاسی خود عقب نمی‌نشینند. تنها در دو سال گذشته، تظاهرات گسترده‌ای از سوی رانندگان تاکسی، اتحادیه‌های کارگری، تظاهرکنندگان ضد پلیس و اخیراً هم گروه‌های موسوم به «جلیقه زردها» برپا شده است. هیچ‌کدام از این موارد از نظر شدت قابل قیاس با شورش‌های سال ۲۰۰۵ نیست، اما اغلب می‌توان یک خودروی در حال آتش گرفتن را در گوشه‌ای از شهر پیدا کرد. معمولاً با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تظاهرات شدت بیشتری می‌گیرد. خیابان‌های شهر ممکن است پس از برپایی رویدادهای مهم ورزشی و در خلال روز ملی فرانسه و فستیوال موسیقی پاریس کمی شلوغ شوند.

پیش‌ بینی آب‌ و هوا را بررسی کنید

به‌طور معمول فصل‌ها در پاریس از نظر جوی پایدار هستند و هوا در زمستان و پاییز مرطوب و در تابستان و بهار گرم و خشک است؛ اما اینجا غرب اروپاست و بارش ناگهانی باران هرگز دور از تصور نیست. در حالی‌که وقوع سرمای فوق‌العاده شدید در پاریس نادر است، هوا می‌تواند در این شهر به‌شدت گرم شود و در برخی از روزهای تابستان به بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد؛ بنابراین، بهترین راه بررسی روزانه‌ی شرایط جوی در پاریس است.

سفر به پاریس

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}