راهنمای سفر به بارسلونا برحسب ماه‌ های سال

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بارسلونا شهری زیبا در تمام ایام سال است. مرکز ایالت کاتالونیا در هر فصلی از سال حرفی برای گفتن دارد. فستیوال‌ها مهم‌ترین رویدادهای برگزارشده در ماه‌های مختلف بارسلونا هستند.

تور اروپا

به نظر نمی‌رسد که سفر به مرکز کاتالونیا حتی یک لحظه‌ی کسل‌کننده داشته باشد. فرقی نمی‌کند که از بارسلونا در ایام پربازدید سال در تابستان دیدن کنید یا ماه‌های خلوت‌تر، این دیدار همیشه هیجان‌انگیز است. با این‌حال یافتن بهترین زمان برای دیدار از هر شهری، متناسب با روحیات ما، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این مقاله به بررسی بارسلون در طول تمامی ماه‌های سال پرداخته و شما را برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز راهنمایی می‌کند.

ژانویه

هفته‌ی اول ژانویه در کاتالونیا هنوز تا حد زیادی حال و هوای کریسمس دارد و بسیاری از مردم تا ششم ژانویه‌ی هرسال، روز برگزاری مراسم تجلی مسیح، به سر کار خود باز نمی‌گردند. در این روز بسیاری از کودکان هدایای خود را دریافت می‌کنند. هدایایی که شب قبل توسط «سه مغ» یا «سه پادشاه» در شهر پخش شده‌اند. مراسم از کنار بندر شروع شده و تا مرکز شهر ادامه دارد. در طول این مراسم از مردم با شیرینی و دیگر خوراکی‌ها پذیرایی می‌شود. پس از این روز، ژانویه به ماهی نسبتاً آرام تبدیل می‌شود و زمان مناسبی برای دیدار از موزه‌ها و دیگر جاذبه‌های معروف شهر است.

بارسلون در ژانویه

فوریه

فوریه معمولاً زمان برگزاری کارناوال بارسلون است، البته این زمان در هرسال دقیق نیست. این کارناوال یک هفته پیش از شروع ماه روزه‌داری مسیحیان، از پنجشنبه‌ی قبل از اولین روز این ماه، برگزار می‌شود. مراسم مذهبی در آخر هفته و در سراسر شهر با حضور تمامی اهالی هر محله برگزار شده و کافه‌ها و رستوران‌ها برنامه‌های مخصوصی برای این ایام دارند. روز ولنتاین در بارسلون یک روز معمولی است، زیرا مردم محلی به معادل آن یعنی روز سنت جوردی (Sant Jordi) در آوریل توجه ویژه‌ای دارند؛ بنابراین نباید در این روز انتظار شاخه‌های گل و قلب‌های قرمزرنگ در گوشه و کنار این شهر را داشت.

بارسلون در فوریه

مارس

حتی اگر در بارسلونا هم فصل کم بازدید سال وجود داشته باشد، ماه مارس نویدبخش پایان آن است. با توجه به زمان برگزاری عید پاک، می‌توان از روزهای نسبتاً آرام مارس با آب و هوایی عالی نهایت استفاده را کرد. مارس زمانی ایده‌آل برای انجام تفریحات در فضای باز، پیش از شروع گرما در فصل تابستان، است. به همین منظور، مدارس محلی برای آموزش موج‌سواری یا حتی صخره‌نوردی را در این ماه بررسی کنید. اگر در مارس در مرکز کاتالونیا هستید، حتماً به سراغ فستیوال سنت مِدیر (Saint Medir) در محله‌ی گراسیا رفته و با شرکت در رژه‌های طویل از محلی‌ها شیرینی بگیرید.

بارسلون در مارس

آوریل

اگر عید پاک در ماه آوریل برگزار شود، در یک میهمانی بزرگ و البته شلوغ شرکت خواهید کرد. هفته‌ی منتهی به دوشنبه‌ی عید پاک به هفته‌ی مقدس (Semana Santa) مشهور است و مراسم مذهبی، راهپیمایی‌ها و طبیعتاً بسیاری از خوراکی‌ها را با خود به همراه دارد. شیرینی سنتی عید پاک، موسوم به مونا د پاسکوا (Mona de Pascua)، از سوی والدین به کودکان داده می‌شود. دیدار از موزه‌ی شکلات بارسلونا در این موقع از سال و به لطف نمایشگاه‌های حیرت‌انگیز آن، شما را سر ذوق می‌آورد. دیگر رویداد مهم در ماه آوریل، روز سنت جوردی (حافظ قدیس کاتالونیا)، است. در این روز، مردان به همسران خود یک شاخه گل رز هدیه می‌دهند و در قبال آن یک کتاب دریافت می‌کنند. این فستیوال به‌عنوان ریشه‌ی روز جهانی کتاب شناخته می‌شود.

هفته مقدس بارسلون

مه

در ماه مه هیچ فستیوال خاصی در کاتالونیا برگزار نمی‌شود، اما معمولاً هوا به‌قدری خوب است که مردم آخر هفته‌های خود را در کنار سواحل می‌گذرانند. برای دوری از سیل توریست‌ها در ساحل بارسلونتا (Barceloneta)، راهی ساحل بوگاتِی (Bogatell) در فاصله‌ای دورتر شده و به هنگام حضور، به کاوش در محله‌ی پوبلنو (Poblenou) بپردازید. اگر عاشق ورزش هستید، باید بدانید که معمولاً مسابقات فرمول یک بارسلون در این ماه و در شمال شهر برگزار می‌شود.

ساحل بوگاتِی بارسلون

ژوئن

ژوئن ماه مهمی برای برگزاری رویدادهای بزرگ در بارسلون است. این ماه در بارسلون فرارسیدن فستیوال‌های پریماورا ساوند (Primavera Sound) و سونار الکترونیک موزیک (Sonar electronic music)، دو مورد از بهترین فستیوال‌های موسیقی زنده در اروپا، را نوید می‌دهد. هفته‌ی طراحی بارسلون، با بیش از ده سال قدمت، خود را به‌عنوان یک رویداد مهم برای طراحان، کارآفرینان و دیگر مشتاقان صنعت طراحی، به اثبات رسانده است. هفته‌ی فشن بارسلونا هم در ماه ژوئن برگزار شده و برخی از مشهورترین طراحان اسپانیایی و منطقه‌ی کاتالان را به اینجا می‌کشاند. در نهایت، اگر در اواخر این ماه به بارسلون می‌آیید، فستیوال سنت خوان (Sant Joan) در بیست و چهارم ژوئن را از دست نخواهید داد. در شب قبل از این فستیوال مراسم و آتش‌بازی‌های فراوانی در سطح شهر برگزار می‌شود و مردم با انواع نوشیدنی‌ها و یک تکه شیرینی سنت خوان از خود پذیرایی می‌کنند.

ژوئن در بارسلون

جولای

تابستان شلوغ‌ترین زمان سال در بارسلون است و بدون شک جولای پربازدیدترین ماه این فصل است. اگر جولای تنها ماهی است که می‌توانید به بارسلونا سفر کنید، حتماً برنامه‌هایی برای سفر به بیرون از شهر به‌منظور فرار از شلوغی ترتیب دهید. به‌منظور استراحت در سواحل زیبا، راهی بخش‌های شمالی شهر و کوستا براوا (Costa Brava) شده و آب‌های لاجوردی‌ با خلیج‌های کوچک و دنج را در امتداد خط ساحلی کشف کنید. برای یافتن مناظر حیرت‌انگیز و دهکده‌های زیبای قرون‌ وسطایی، به‌طرف کوه‌های پیرنه رهسپار شوید. در این دوردست‌ها خبری از مدرنیته‌ی بارسلونا نیست. وقتی‌که در مرکز کاتالان هستید، زمان برپایی فستیوال گرِک (Grec) را به‌منظور احتمال تماشای اجراهای برگزارشده در آمفی‌تئاتر روباز باغ‌های گرِک بررسی کنید. از فرصت نهایت استفاده را برده و به سراغ استخرهای شنای روبازی بروید که تنها در ماه‌های گرم تابستان دایر هستند.

تابستان بارسلون

اوت

در حالی‌که ماه اوت اوج فصل گردشگری در بارسلون است، مردم محلی برای گذراندن تعطیلات خود از شهر خارج می‌شوند. شهر نسبت به جولای تقریباً خلوت‌تر است و بسیاری از فروشگاه‌های مستقل تعطیل هستند. بیرون از مراکز خرید اصلی و فروشگاه‌های بزرگ‌تر، بسیاری از صاحبان بوتیک‌های کوچک‌تر و خرده‌فروشی‌ها برای مدت دو هفته شهر را به مقاصد مختلف ترک کرده‌اند. اگر قصد سفر به بارسلونا در ماه اوت را دارید، نسبت به باز یا بسته بودن مکان موردعلاقه‌ی خود در این ایام کسب اطلاع کنید. با این‌حال، اوت ماه فستیوال بزرگ گراسیا (Gracia) است. در این فستیوال خیابانی، محله‌های مختلف شهر به مدت یک هفته باهم برای ارائه‌ی بهترین تزئینات خیابانی رقابت می‌کنند. به‌علاوه گروه‌های موسیقی زنده هر شب به اجرا می‌پردازند.

ماه اوت در بارسلون

سپتامبر

ماه سپتامبر نوید بازگشت بچه‌ها به مدرسه و بزرگ‌ترها به سر کار را می‌دهد؛ زندگی در این ماه پس از تعطیلات تابستان به روال عادی خود باز می‌گردد. خوشبختانه، در انتهای این ماه فستیوالی برای شادی یافت می‌شود؛ ۲۵ دسامبر روز فستیوال لا مرخه (La Mercè)، قدیس محافظ بارسلونا، است. در هفته‌ی منتهی به این فستیوال، رژه‌ها، نمایش‌های سنتی رقص و آواز در سراسر شهر برگزار می‌شود. نمایش اصلی به روز پایانی اختصاص دارد. در این روز یک نمایش آتش‌بازی تماشایی در موزه‌ی هنر ملی کاتالونیا و میدان اسپانیا برگزار می‌شود.

سپتامبر در بارسلون

اکتبر

با سرد و بارانی شدن هوا، فصل برداشت قارچ در کاتالونیا فرا می‌رسد. کوه‌های پیرنه در این ماه پر از قارچ‌های خوردنی می‌شود. این قارچ‌ها مورد توجه رستوران‌های شهر قرار دارند. می‌توان قارچ‌های خوراکی کوه پیرنه را کباب و میل کرد. اکتبر همچنین نویدبخش فستیوال مهم جاز در بارسلونا است. این فستیوال برترین نوازندگانِ جاز از سراسر دنیا را به اینجا می‌کشاند.

فصل قارچ در بارسلون

نوامبر

روز اول نوامبر روز عید مقدسین (تمامی قدیسان مسیحی) است و مردم در این روز بر سر مزار عزیزان خود حاضر شده و شاخه گلی را تقدیم آن‌ها می‌کنند. نوامبر بهترین زمان برای برداشت شاه‌ بلوط است و می‌توان در هر گوشه از شهر دکه‌هایی را پیدا کرد که شاه‌ بلوط برشته می‌فروشند. تمامی مردم در روز عید مقدسین دور هم جمع شده و شاه‌ بلوط برشته می‌خورند.

بلوط برشته بارسلون

دسامبر

اگر عاشق مراسم کریسمس هستید، پس باید بدانید که بارسلونا مکانی ایده‌آل برای غرق شدن در مراسم این ایام است. بازار کریسمس حوالی کلیسای جامع برپا شده و به فروش تزئینات دست‌ساز، هدایای هنری و هر چیزی می‌پردازد که برای به تصویر کشیدن روز تولد مسیح نیاز است. کریسمس مهم‌ترین زمان از سال برای بودن در کنار خانواده در کاتالونیا است، بنابراین مردم ترجیح می‌دهند تا به سراغ برپایی مراسم خصوصی‌تر بروند. با این‌حال، کافه‌ها و رستوران‌ها همچنان شلوغ هستند.

رستوران های بارسلون

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}