با تفریحات رایگان در اسلو آشنا شوید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه هزینه‌های زندگی در اسلو اصلاً ارزان نیست، اما پایتخت نروژ با داشتن شماری از بهترین تفریحات رایگان، مقصدی جذاب برای مسافران با بودجه‌های محدود به شمار می‌آید.

تور اروپا

نروژ اصلاً مقصدی ارزان‌قیمت برای مسافرت نیست، اما تجربه‌ی سفر به پایتخت این کشور، اسلو، می‌تواند بدون خالی کردن جیب شما میسر شود. به‌خصوص که این امر در فصل تابستان و زمانی که پارک‌های شهر و آبدره‌ی اسلو پر از جاذبه‌های رایگان برای تفریح می‌شوند، امکان‌پذیر است. امیدواریم که این مقاله بتواند شما را برای انجام تفریحات جذاب و کم‌هزینه در اسلو و نواحی زیبای اطراف آن قانع کند.

کاوش در ساختمان شهرداری

ساختمان شهرداری اسلو بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰ ساخته شد و معماری و دکوراسیون بنا کاملاً بازتابی از آن دوران است. درحالی‌که نظرات متفاوتی نسبت به زیبایی این بنا وجود دارد، ساختمان شهرداری اسلو یکی از شگفت‌انگیزترین بناهای شهر بوده و دوران جنگ در نروژ را به تصویر می‌کشد.

حتی اگر علاقه‌ای به دیدن ساختمان از بیرون نداشته باشید، حتماً مجذوب نمای داخلی آن خواهید شد. تالار اصلی ساختمان بزرگ بوده و دارای دکوراسیونی رنگارنگ است. در این تالار مراسم اهدای جایزه‌ی صلح نوبل برگزار می‌شود و طبقه‌ی بالای آن داستان نروژی‌هایی را روایت می‌کند که به دست بسیاری از هنرمندان مشهور این کشور در گذشته نظیر ادوارد مونک نقاشی شده‌اند. همان‌طور که در حال تماشای این اتاق‌ها هستید، به مبارزات و تلاش‌های فراوان نروژ برای استقلال و اشغال آن به دست نازی‌ها توجه کنید؛ موضوعی که باعث شد روند ساخت این بنا به طول بینجامد. دیدار از اتاق‌ها رایگان بوده و همه‌ی آن‌ها در تمام طول هفته باز هستند.

تفریحات رایگان اسلو

یک استراحت اپرایی را تجربه کنید

بنای زیبای خانه‌ اپرای اسلو در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد و به جذابیت بندر اسلو و منطقه‌ی بیورویکا (Bjørvika)، به‌عنوان یکی از زیباترین مناطق شهر، افزود. در حالی‌که تماشای اجراها اصلاً رایگان نیست، ورود به خانه‌ی اپرا کاملاً رایگان بوده و این بنا در تمامی طول هفته باز است. رفتن به پشت‌بام خانه‌ی اپرا یکی از تفریحات ضروری برای توریست‌های اسلو محسوب می‌شود.

جاذبه های رایگان اسلو

شنا و اسکیت

از آبدره‌ی اسلو گرفته تا فواره‌ها در پارک ویگلند (Vigeland)، آب نقش پررنگی در این شهر دارد. دو روش بسیار عالی برای تجربه‌ی این ویژگی، شنا یا اسکیت روی یخ است. البته نمی‌توان این دو تفریح را به‌صورت هم‌زمان در اسلو تجربه کرد، هرچند در فصل زمستان در کنار انجام اسکیت بر روی آبدره‌ی یخ‌زده‌ی اسلو، امکان شنا کردن در آب‌های سرد اطراف نیز وجود دارد. در عوض، برای یک تفریح خوب تابستانی، راهی برخی از بهترین سواحل اسلو نظیر تیوهولمن (Tjuvholmen)، هووِدویا (Hovedøya) یا بیگدوی (Bygdøy) شده و برای یک آبتنی عالی با امکانات فراوان از سورِنیا (Sørenga) دیدن کنید. در فصل زمستان، فواره‌ی بزرگ میدان اصلی شهر در مقابل ساختمان مجلس و تئاتر ملی تبدیل به یک پیست بزرگ پاتیناژ می‌شود. تفریح در این پیست رایگان است، هرچند در صورت نداشتن کفش پاتیناژ، باید مبلغی را برای اجاره‌ی آن‌ها پرداخت کرد.

تفریحات رایگان اسلو

کشف نقاشی های پنهان

گالری ملی، خانه‌ی بسیاری از نقاشی‌های مشهور در نروژ است. این گالری نسبتاً کوچک بوده و حس خوبی از هنر نروژی همراه با آثاری از پیکاسو و هنرمندان امپرسیونیست فرانسوی را به شما القا می‌کند. در این گالری آثار برجسته‌ای از مکاتب رمانتیسیسم و اکسپرسیونیسم، متعلق به نروژ در قرن نوزدهم و بیستم، دیده می‌شود. گالری ملی دارای اتاقی است که به آثار ادوارد مونک اختصاص یافته و از مشهورترین آن‌ها می‌توان به نقاشی «جیغ» اشاره کرد. قیمت بلیط این گالری اصلاً زیاد نیست، اما می‌توان در روزهای پنجشنبه به‌طور رایگان از آن دیدن کرد.

جاذبه های رایگان اسلو

انسانیت در قالب سنگ

علاوه بر ادوارد مونک، گوستاو ویگلند (Gustav Vigeland)، نیز هنرمندی شناخته‌شده در عرصه‌ی بین‌المللی است. بدون شک پارک ویگلند، به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک مجسمه‌ی دنیا، شاهکار هنری وی محسوب می‌شود. ویگلند برای چندین دهه در این پارک فعالیت کرد و نتیجه‌ی تلاش‌های وی مجموعه‌ای بزرگ از مجسمه‌های برنزی و گرانیتی شد که حالات مختلف انسانی را به تصویر می‌کشند.

تفریحات رایگان اسلو

بیشتر با اسلو آشنا شوید

شما به‌سرعت متوجه خواهید شد که یک موزه‌ی کوچک از اسلو درون پارک ویگلند قرار دارد. این موزه رایگان است و داستان اسلو، از دوران باستان تا به امروز، را روایت می‌کند. در این موزه اکثر اطلاعات به زبان نروژی نوشته شده‌اند، اما می‌توان از یک راهنمای صوتی به زبان انگلیسی و زبان‌های دیگر برای مدت ۲۰ دقیقه استفاده کرد. در صورت درخواست، امکان همراه شدن با تورهای گردش از موزه به زبان انگلیسی وجود دارد.

در امتداد آکرشلوا قدم بزنید

رودخانه‌ی آکِرشِلوا (Akerselva) از وسط اسلو عبور کرده و شهر را به دونیم تقسیم می‌کند. این رودخانه از ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا در شمال شهر آغاز شده و به آبدره‌ی اسلو در نزدیکی خانه‌ی اپرا می‌ریزد. این اختلاف ارتفاع شگفت‌انگیز، رودخانه را به منبع بسیار خوبی برای تولید برق در قرن‌های نوزدهم و بیستم تبدیل کرده بود. وقتی‌که در امتداد رودخانه قدم می‌زنید، با کارخانه‌های بسیار بزرگ با نمای آجری روبه‌رو می‌شوید که اکثر آن‌ها امروزه تبدیل به دفاتر اداری شیک، رستوران و فضاهای خلاقانه شده‌اند. این ساختمان‌های شگفت‌انگیز به همراه چشم‌انداز تماشایی به‌خوبی یکدیگر را کامل می‌کنند؛ به‌علاوه مسیر رودخانه شما را به گرونِرلوکا (Grünerløkka)، یکی از جذاب‌ترین محله‌های اسلو، می‌برد.

رودخانه آکرشلوا

به بالای کوه‌ ها بروید

برای تجربه‌ی این سه پیشنهاد آخر، باید بلیط وسایل حمل‌ونقل عمومی را تهیه کرد، هرچند خود جاذبه‌ها رایگان هستند. حمل‌ونقل عمومی در اسلو توسط شرکت روتر (Ruter) اداره می‌شود و می‌توان بلیط‌ها را از دستگاه‌های خودکار در ایستگاه‌های مترو یا دفتر روتر در مجاورت ایستگاه مرکزی خریداری کرد. یک بلیط تک‌سفره حدود ۲.۸ تا ۳.۷ دلار قیمت دارد، درحالی‌که قیمت بلیط یک‌روزه ۸.۶ تا ۱۱.۲۰ دلار است. دقت داشته باشید که اگر بلیط خود را از راننده‌ی اتوبوس یا تراموا خریداری کنید، قیمت‌ها تقریباً دو برابر خواهد شد. اسلو دارای شبکه‌ی گسترده‌ای برای حمل‌ونقل با استفاده از اتوبوس، تراموا، قایق و مترو است. این وسایل شما را به هرکجای شهر، حتی بالای کوه‌ها و ارتفاعات اطراف اسلو، می‌برند.

از محبوب‌ترین نقاط اسلو برای پیاده‌روی، کوه‌نوردی و تماشای شهر، می‌توان به هولمِن کولِن (Holmenkollen) و وِتاکولن (Vettakollen) در غرب و پارک اکِبِرگ (Ekeberg) در شرق اشاره کرد. محوطه‌ی اطراف دریاچه‌ی بزرگ ماریدالسوانِت (Maridalsvannet) نیز باید در دیدرس شما باشد.

تفریحات رایگان اسلو

از پیست اسکی هولمن کولن دیدن کنید

یکی از سازه‌های شگفت‌انگیز اسلو، پیست اسکی پرش این شهر در هولمن کولن است. این سازه که در ابعاد پیست استاندارد المپیک ساخته شده، قابلیت دید از مرکز شهر را دارد. در حالی‌که برای دسترسی به بالای این پیست و تماشای مناظر شگفت‌انگیز اطراف نیازمند تهیه‌ی بلیط هستید، نمای پیست از روی زمین هم بسیار حیرت‌انگیز است. می‌توان با دنبال کردن مسیر پیست یا بالا رفتن از تپه‌ی مقابل آن، برخی از مناظر زیبای اسلو را تماشا کرد. به دلایل مشخص، انجام این تفریح در فضای باز در فصل زمستان بهتر است. می‌توان بسیاری از مسابقات اسکی را در اینجا به‌طور رایگان تماشا کرد.

جاذبه های رایگان اسلو

از جزایر آبدره اسلو دیدن کنید

یکی از بهترین تفریحات تابستانی در اسلو، در صورت داشتن یک بلیط روتر، کاملاً رایگان است. امکان سفر رایگان به جزایر اطراف مرکز شهر، نظیر هوودویا، گرِس هولمن (Gressholmen) و لیندویا (Lindøya)، با استفاده از قایق‌های شرکت روتر، از محله‌ی آکِر بریگه (Aker Brygge) در مرکز اسلو، وجود دارد. این جزایر کوچک از نظر اندازه و ویژگی متفاوت هستند. سطح برخی از آن‌ها با درختان پوشیده شده و در برخی دیگر اتاقک‌های تابستانی به چشم می‌خورد. هوودویا بهترین گزینه برای فصل تابستان است. این جزیره تقریباً خالی از سکنه بوده و با داشتن یک جنگل، بقایایی از یک صومعه‌ی قدیمی، یک کافه‌ی کوچک و چندین ساحل، انتخاب خوبی محسوب می‌شود. به‌علاوه، می‌توان از قایق‌های روتر به‌عنوان وسیله‌ای کوچک و رایگان برای یک گشت نیم‌ساعته در آبدره‌ی اسلو استفاده کرد.

جاذبه های رایگان اسلو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}