ایده‌ های ارزان برای داشتن قرار ملاقات در اسلو

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/12/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وجود جاذبه‌های فراوان در اسلو، این شهر را به محلی مناسب برای وقت گذراندن با شریک آینده‌ی زندگی تبدیل کرده است. گوشه و اطراف اسلو به زوج‌ها این امکان را می‌دهد تا بیشتر باهم در مورد خود و زندگی آینده‌شان صحبت کنند.

تور اروپا

اسلو با توجه به فصول مختلف سال، می‌تواند یک سرزمین عجایب زمستانی یا یک بهشت تابستانی ایده‌آل برای زوج‌ها، چه در دیدار اول و چه در دیدار صدم، باشد. اگرچه می‌توان در این شهر یک غذای خوب با قیمت مناسب خورد، اما همه‌چیز در اسلو گران است. با این‌حال، پایتخت نروژ فرصت‌های نامحدود و در عین‌حال ارزان برای تجربه همراه با شریک زندگی شما دارد.

از جزایر اسلو دیدن کنید

نواحی اطراف مرکز شهر در فصل تابستان فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار زوج‌ها قرار می‌دهد. یکی از بهترین مکان‌ها برای فرار از شلوغی شهر، گرفتن یک قایق از منطقه‌ی آکر بریگه (Aker Brygge) به مقصد یکی از جزایر فراوان در آبدره‌ی اسلو است. در صورت داشتن بلیط حمل‌ونقل عمومی شرکت روتر (Ruter)، این سفر برای شما رایگان تمام می‌شود. جزایر اطراف آبدره‌ی اسلو متنوع هستند؛ جزیره هووِدویا (Hovedøya) دارای یک جنگل، خرابه‌هایی از یک صومعه و یک کافه است، درحالی‌که جزیره‌ی گرِس هولمن (Gressholmen) یک اندوختگاه طبیعی محسوب می‌شود. جزیره‌ی لانگوینه (Langøyene) هم سواحل زیبایی دارد. مقداری خوراکی برداشته و با پوشیدن یک لباس گرم، همراه با شریک زندگی خود راهی جزایری شوید که تا به‌حال هرگز پا به آن‌ها نگذاشته بودید.

اسلو

به بازی گلف بروید

این گزینه کمی گران‌تر است، اما در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در اسلو برای یک قرار عاشقانه محسوب می‌شود. اسلو کمپینگ (Oslo Camping)، برخلاف نام خود، یک زمین گلف سرپوشیده همراه با کافه‌ای است که از ساعت ۶ عصر به بعد فعالیت می‌کند. این زمین گلف تفریحی سالم و هیجان‌انگیز برای هردوی شما خواهد بود. در صورت گرسنه شدن، می‌توانید از اینجا خوراکی تهیه کنید.

گلف در اسلو

پیاده‌ روی کنید

اگر یک قرار عاشقانه‌ی ورزشی را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که به سراغ ایده‌ی خوبی رفته‌اید. پیاده‌روی اساساً نوعی از حقوق بشر در نروژ است. پیاده‌روی ضربان قلب شما را بالا برده و به گردش خون و احساس سرحالی شما کمک می‌کند. به‌علاوه باعث می‌شود که هردوی شما سریع‌تر باهم آشنا شوید. می‌توان پیاده‌روی خود را با تماشای مناظر زیبایی از اطراف اسلو به پایان برد. برای مثال، تپه‌ی وتاکولن (Vettakollen) و اطراف آن، مکانی مناسب برای تماشای چشم‌اندازهای زیبای اسلو است.

سفر به اسلو

چادر بزنید

نروژی‌ها این حق را دارند تا در هرکجا که می‌خواهند چادر بزنند، البته به شرطی که در کنار خانه‌ها مستقر نشده و به حریم خصوصی کسی تجاوز نکنند. این یک ایده‌ی خوب برای فصل تابستان به‌منظور داشتن یک دیدار ماجراجویانه در دل طبیعت است. می‌توان همراه با شریک زندگی خود از مناظر زیبا لذت برد، به مکانی دنج رفت و از شلوغی شهر فاصله گرفت.

اسلو

به اکبرگ بروید یا سوار بر تراموا شوید

همه‌ی افراد تمایل به پیاده‌روی یا کوهنوردی همراه با شریک زندگی خود ندارند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که به تماشای مناظر زیبا علاقه دارید، اما نمی‌خواهید تا خود را با پیاده‌روی یا کوهنوردی خسته کنید، نگران نباشید. اِکبِرگ (Ekeberg) در طرف مقابل تپه‌ی وتاکولن واقع شده و مناظر زیبایی در اطراف آن وجود دارد. به‌علاوه صعود به این تپه کمتر دشوار است، زیرا می‌توان برای بالا رفتن از تراموا استفاده کرد. پارک اکبرگ در بالای تپه محل خوبی برای برپایی پیک‌نیک است و آثار هنری شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد؛ هنرهایی که موضوع خوبی برای باز کردن سر صحبت هستند. به‌علاوه، در این منطقه حکاکی‌هایی از دوران عصر حجر به قدمت ۵۰۰۰ سال دیده می‌شود.

اکبرگ اسلو

تماشای مجسمه‌ ها و برپایی پیک‌ نیک

حالا که صحبت از هنر و برپایی پیک‌نیک شد، نباید پارک ویگلند، بزرگ‌ترین پارک مجسمه‌ای دنیا، را فراموش کرد. ورود به این محوطه‌ی شگفت‌انگیز در اسلو رایگان است و می‌توان برای مدتی طولانی با شریک زندگی خود در مورد تمامی مجسمه‌ها صحبت کرد، به کاوش در مسیرهای اطراف رودخانه رفت و بساط کباب را در زیر نور آفتاب برپا کرد. اینجا می‌تواند محل خوبی برای قدم زدن و آشنایی بیشتر با شریک آینده‌ی زندگی شما باشد.

پارک اسلو

به گذشته سفر کنید

موزه‌ی روباز «فولک» در اسلو یکی از بهترین موزه‌های این شهر است. این موزه در فصل تابستان پر از لباس‌های محلی نروژی، حیوانات بامزه‌ی مزرعه و مناظر شگفت‌انگیز می‌شود. اگرچه بلیط ورودی به این موزه حدود ۱۴۰ کرون است، اما خانه‌های فراوانی برای کشف کردن در آن به چشم می‌خورد. می‌توان در هر ساعت رقص اقوام مختلف در این موزه را تماشا کرد و حتی به دیدار یک شیرینی فروشی قدیمی رفت.

باهم در تعامل باشید

دیگر موزه‌ی عالی در شهر اسلو برای همراه شدن با شریک زندگی خود، موزه «علوم و فناوری نروژ» است. این موزه یک سرگرمی عالی بوده و کاملاً تعاملی است. موزه به شما این فرصت را می‌دهد تا بیشتر در مورد پروژه‌ها باهم صحبت کرده و مهارت‌های خود را به رخ یکدیگر بکشانید. به شما تضمین می‌دهیم که با حضور در این موزه با موضوعاتی در مورد یکدیگر آشنا خواهید شد که هرگز تصور نمی‌کردید نیازی به دانستن آن‌ها داشته باشید.

اسلو

از محله‌ های توین و گامله اسلو دیدن کنید

تویِن (Tøyen) و گاملِه اسلو (Gamle Oslo) دو محله‌ی هم‌جوار در شرق اسلو هستند. گامله‌ اسلو یا اسلوی قدیم، محل قرارگیری شهر قدیم اسلو با قدمت صدها سال است. همچنان برخی از خرابه‌های برجای‌مانده برای کاوش در این منطقه دیده می‌شود، اما امروزه این محله، به‌مانند توین، از برخی از بهترین فروشگاه‌ها و رستوران‌ها با غذاهای شرقی میزبانی می‌کند. در هردو محله برخی از بهترین سبک‌های کلاسیک معماری نروژی، نظیر آپارتمان‌های رنگارنگ قرن نوزدهمی، دیده می‌شود.

محله های اسلو

سورتمه‌ سواری را تجربه کنید

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توان در زمستان در اسلو تجربه کرد، سورتمه‌سواری در کورکِت‌ رِکِرِن (Korketrekkeren) است. می‌توان با مترو و همان خطی که به وتاکولن می‌رود، به این منطقه رفت. با مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ کرون یک سورتمه اجاره کرده و سپس به سورتمه‌سواری در کوه‌های پربرف بپردازید. پایان مسیر سورتمه‌سواری در پای کوه و نزدیکی ایستگاه مترو پایینی است؛ بنابراین گردشگران می‌توانند هرچند بار که می‌خواهند سوار بر مترو شده و مجدداً به بالای کوه برای سورتمه‌سواری بازگردند. این تفریح کمی ترسناک و البته خطرناک است و بدون شک آدرنالین را به رگ‌های شما تزریق خواهد کرد. قطعاً سورتمه‌سواری راه خوبی برای اولین ملاقات با شریک آینده‌ی زندگی شما نخواهد بود، اما می‌تواند تفریح مناسبی برای آن دسته از افرادی باشد که از قبل بیشتر با یکدیگر آشنا شده‌اند.

اسلو

اسکیت روی یخ

برای یک دیدار کلاسیک‌تر در فصل زمستان، راهی میدان اصلی اسلو بین ساختمان تئاتر ملی و مجلس در مرکز شهر شوید. هرساله حوضچه‌ی موجود در این میدان در فصل زمستان تبدیل به یک پیست پاتیناژ یا اسکیت روی یخ می‌شود. می‌توانید اسکیت‌هایتان را با خود به همراه آورده یا اینکه با پرداخت ۱۰۰ کرون یک جفت کفش اسکیت اجاره کنید. در ایام سال نو، این پیست با غرفه‌های یک بازار کریسمس احاطه شده و می‌توان پس از ساعت‌ها بازی کردن، خود را با یک لیوان هات‌ چاکلت گرم کرد.

اسلو

در اطراف دریاچه سونگ سوان قدم بزنید

دریاچه‌ی سونگسوان (Sognsvann) کمتر از ۲۰ دقیقه با مترو تا مرکز شهر فاصله دارد. این دریاچه در فصل تابستان بسیار زیبا شده و با بارش برف و پایین آمدن مه در فصل زمستان، زیبایی‌اش دوچندان می‌شود. دریاچه مقصد محبوبی برای شنا در فصل تابستان و مقصدی محبوب‌تر برای اسکی در فصل زمستان است. قدم زدن در اطراف دریاچه حدود یک ساعت به طول می‌انجامد و می‌تواند برای اولین قرار ملاقات گزینه‌ی خوبی باشد. اگر علاقه‌ای به ورزش اسکی ندارید، برف نباید مانع آمدن شما به این دریاچه شود؛ البته به‌ شرط اینکه لباس گرم به تن داشته باشید. گردش در اطراف دریاچه در ماه‌های سرد سال هم به‌اندازه‌ی تابستان جذاب است.

سونگسوان اسلو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}