زیباترین پارک های پراگ و معماری بی نظیر آنها

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/1/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر قصد سفر به پراگ، پایتخت زیبای جمهوری چک را دارید بهتر است علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری معروف پراگ، با برخی از زیباترین پارک‌های این شهر هم آشنا شوید.

تور اروپا

زیبایی تاریخی پراگ، پایتخت کشور چک، نه تنها معماری باشکوه قرون وسطی و مجسمه‌های مدرن و جالبی را به‌نمایش می‌گذارد، بلکه پارک‌های سرسبز، زیبا و آرامش‌بخشی دارد که گردشگران می‌توانند با گردش در آن‌ها از طبیعت فوق‌العاده‌ی پراگ لذت ببرند. این پارک‌ها هم در داخل شهر و هم در خارج شهر قرار گرفته‌اند. در ادامه با برخی از زیباترین پارک‌های پراگ آشنا خواهید شد که پیشنهاد می‌شود در سفر به این شهر تاریخی از آن‌ها دیدن کنید.

پارک های پراگ

باغ ورتبا

باغ ورتبا (Vertba Garden)، باغ زیبای پراگ که با سبک باروک ساخته شده است، جواهری حقیقی در این شهر محسوب می‌شود. این باغ در فاصله‌ی کمی از مرکز شهر، مقابل کلیسای سنت نیکولاس (St Nicholas) قرار گرفته است. باغ ورتبا دارای تراس‌های متعددی است که بلندترین آن‌ها منظره‌ی پانورامای فوق‌العاده‌ای از شهر به‌ نمایش می‌گذارد. این باغ مکانی ایده‌آل برای آن دسته از افرادی است که اهل هنر هستند. هنردوستان می‌توانند شاهد آثار زیبایی از مجسمه‌ساز معروف چک یعنی ماتیاس براون (Matthias Braun) و نقاش معروف والکاو واورینک راینر (Vaclav Vavrinec Reiner) باشند. در گوشه‌ای از این باغ زیبا، بازدیدکنندگان می‌توانند به تماشای پرندگانی مانند طاووس بنشینند که آزادانه در محیط سرسبز باغ گردش می‌کنند. پرچین‌های باغ با آرایش هندسی و فواره‌ی کوچک با گل‌های نیلوفری که روی آب قرار گرفته‌اند، فضای آرامش‌بخشی را برای گردشگران به‌وجود آورده‌ است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای لحظاتی دغدغه‌های فکری خود را فراموش کنند و از فضای زیبای این باغ لذت ببرند.

باغ ورتبا

باغ های کاخ والنشتاین

باغ‌های کاخ والنشتاین (Wallenstein Palace) در محله‌ی مالا استرانا (Malá Strana) قرار گرفته‌اند. این باغ‌ها متعلق به کاخِ باروکِ والنشتاین هستند که اکنون مجلس سنای چک در آن‌جا واقع شده است. این باغ محلی ایده‌آل برای استراحت و رفع خستگی، پس از بازدید از کاخ و دیگر مکان‌های تاریخی آن منطقه است. این باغ‌ها پس از گذشت سال‌ها به خوبی حفظ شده‌اند و گردشگران می‌توانند در آن‌ها به تماشای گل‌های رنگارنگ، حوض‌های پر از ماهی کوی (Koi Fish) و هزارتویی از پرچین‌های سبز بنشینند. از دیگر ویژگی‌های باغ‌های کاخ والنشتاین می‌توان به غارهای مصنوعی و طاووس‌هایی که در باغ گردش می‌کنند، اشاره کرد.

کاخ والنشتاین

پارک کامپا

پارک کامپا (Kampa Park) یکی از بهترین پارک‌های پراگ برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهر و گذراندن اوقاتی آرامش‌بخش است. این پارک در یک جزیره‌ی مصنوعی قرار دارد که توسط یک آسیاب و کانال دِویلز استریم (Devil's Stream) یا کانال شیطان از شهر جدا شده است؛ درواقع کمی دورتر از پل چارلز (Charles Bridge) که به دلیل ۳۰ مجسمه‌ی قدیسی که در امتدادش قرار گرفته‌اند، شهرت دارد. از ویژگی‌های این پارک می‌توان به مجسمه‌های عجیب و کمی ترسناکِ کودکانِ بدون چهره و غول‌پیکری اشاره کرد که در حال چهار دست و پا راه رفتن هستند. این مجسمه‌ها توسط دیوید چرنی (David Černý) طراحی و ساخته شده‌اند. رودخانه‌ی ولتاوا (Vltava)، کافه‌ها و فضای سبز آرامش‌بخش از دیگر ویژگی‌های پارک کامپا هستند.

کامپا پارک

پارک لنتا

پارک لنتا (Lenta Park) بر روی یک تپه در مقابل رودخانه‌‌ای قرار گرفته است که از محله قدیمی پراگ عبور می‌کند. از روی تراس این پارک می‌توان شاهد یکی از زیباترین مناظر پانورامای شهر پراگ بود. به علاوه، این پارک که بسیار پاکیزه و فضای سبز آن به‌خوبی حفظ شده است، محلی مناسب برای دورهمی‌های دوستانه و اجتماعی محسوب می‌شود. در پارک لنتا اغلب فستیوال‌های غذا و نوشیدنی و رویدادهای مختلف دیگر برگزار می‌شود. قرار گرفتن میز و نیمکت‌های پیک‌نیک رو به منظره‌ی شهر از دیگر ویژگی‌های این پارک زیبا است.

پارک لنتا

پارک ویشهراد

پارک ویشهراد (Vysehrad Park) در قلعه‌ی ویشهراد قرار گرفته است؛ جایی‌که از دیوارهای بلند آن می‌توان منظره‌ای زیبا از سطح شهر را تماشا کرد. با وجود این‌که این باغ کاملا محافظت شده است، می‌توان در فضای قدیمی آن حال و هوای گذشته را به‌خوبی حس کرد. پارک ویشهراد انگار از داخل داستان‌های پریان به دنیای واقعی آمده است. این پارک در نزدیکی کلیسای قدیمی سنت پیتر و پاول (St Peter & Paul) و قبرستان ملی جمهوری چک (Czech Republic National Cemetery) قرار گرفته است، جایی‌که افراد مشهور زیادی از این کشور در آن‌جا دفن شده‌اند. از این پارک می‌توانید شاهد منظره‌ی زیبایی از رودخانه‌ی ولتاوا باشید. اگر از پارک ویشهراد بازدید می‌کنید فراموش نکنید سری به کافه‌های زیبای آن هم بزنید.

پارک ویشهراد

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}