راهنمای سفر انفرادی به پراگ

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/2/10
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پراگ با جاذبه‌های فراوان و امنیت کامل خود، شهری ایده‌آل برای مسافران تنها محسوب می‌شود. پایتخت جمهوری چک به نیازهای این طیف از مسافران توجه داشته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در این شهر با آرامش به تفریح بپردازند.

تور اروپا

سفر انفرادی به یک شهر جدید می‌تواند هیجان‌انگیز اما کمی ترسناک باشد، به‌خصوص اینکه اگر گردشگران ندانند دقیقاً به کجا بروند و چگونه از زمان خود حداکثر استفاده را ببرند؛ اما خبر خوب این است که پراگ شهری امن و سرزنده بوده و گزینه‌های فراوانی برای کاوش مسافران تنها دارد.

سفر انفرادی به پراگ به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ی خود این شهر را تجربه کنید و غرق در فرهنگ شگفت‌انگیز پایتخت جمهوری چک شوید. شما بدون شک از این ماجراجویی مستقل ناامید نخواهید شد، زیرا پراگ هیچ کمبودی از نظر جاذبه‌های گردشگری ندارد.

سفر تنها به پراگ

کجا اقامت کنیم؟

هیچ منطقه‌ی ناامنی در پراگ وجود ندارد؛ به این معنی که واقعاً هیچ محله‌ای در پراگ دیده نمی‌شود که مسافران برای رعایت مسائل امنیتی از آن پرهیز کنند. با این‌حال، برخی مناطق بسیار سوت‌وکور هستند و در صورتی‌که به هنگام دیروقت هوس یک میان وعده یا تماشای یک فیلم را کرده باشید، تقریباً هیچ‌چیز در آن‌ها پیدا نخواهید کرد.

اگر به دنبال فضایی آرامش‌بخش با حال و هوای جوان‌پسند هستید، گزینه‌ی مناسب موزاییک هاوس (Mosaic House) است. می‌توان در این هتل اتاق‌های مشترک پیدا کرد. هتل لئوناردو در محلی واقع شده است که اکثر میهمانی‌های بزرگ شهر در اطراف آن برگزار می‌شوند. به‌علاوه اتاق‌های این هتل حال و هوای جذابی دارند. خدمه‌ی این هتل رفتاری بسیار دوستانه دارند و از اینکه بهترین مکان‌ها برای تفریح را به شما معرفی کنند، خوشحال خواهند بود. هتل دارای اتاق بازی مخصوص به‌خود با بازی‌های جذاب و موسیقی زنده است. اگر به دنبال هتلی با فضای تماماً میهمانی گونه هستید، مَدهاوس پراگ (MadHouse Prague) بهترین گزینه برای شماست؛ سالن‌های انتظار مشترک، تورهای سازمان‌دهی‌شده و رویدادهای زنده به شما این تضمین را می‌دهند که در این هتل با افراد زیادی روبه‌رو خواهید شد.

سفر انفرادی پراگ

از کجا دیدن کنیم؟

پراگ با برگزاری رویدادهای جذاب در سراسر سال، شهری همواره سرزنده است. منطقه‌ی ناپلاوکا (Naplavka) در فصل تابستان با برگزاری فستیوال‌ها، غرفه‌های غذا و حضور فراوان مردم جانی دوباره می‌گیرد. برخی از قایق‌ها در این منطقه‌ی نزدیک به رودخانه‌ی ولتاوا (Vltava) لنگر می‌اندازند و به مکان خوبی برای تماشای مناظر شهر و لذت بردن از موسیقی زنده تبدیل می‌شوند. اگر زمان کافی برای دیدن شماری از جاذبه‌های کلاسیک دارید، بازدید از موزه‌ی ملی و موزه‌ی کمونیسم را از دست ندهید. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، از موزه‌ی کارل زِمان (Karel Zeman)، متعلق به فیلم‌ساز مشهور اهل چک، دیدن کنید.

در طول شب، روکسی (Roxy) و لوسِرنا (Lucerna) مکان‌هایی برای شرکت در کنسرت‌های زنده از سوی گروه‌های موسیقی از سراسر جهان هستند، در حالی‌که لوسرنا در آخر هفته‌ها به یک کلوپ شبانه‌ی دهه‌ی هشتادی تبدیل می‌شود. کلوپ هَنگر (Hangar) حال و هوای هوانوردی دارد و در آخر هفته‌ها تا ساعت ۶ صبح باز است. اگر به دنبال گزینه‌ای جدی‌تر هستید، کلوپ کارلووی لازنیه (Karlovy Lázně) بزرگ‌ترین کلوپ شبانه در اروپا محسوب می‌شود.

سفر تنها به پراگ

کجا با دیگران ملاقات کنیم؟

شاید هیچ راهی آسان‌تر از ملاقات با مردم در پراگ از طریق یک تور گردشگری نباشد. تورهای پیاده گردی محبوبیت فراوانی دارند و خیابان‌ های مخفی پراگ هم انتظار کشف شدن با پاهای پیاده را می‌کشند. شرکت سَندِمنز (Sandemans) اقدام به برپایی تورهای پیاده گردی می‌کند. به‌علاوه گردشگران می‌توانند با شرکت‌های بزرگ‌تری چون ویاتور (Viator) برای حضور در تورهای اتوبوسی همراه شوند. اگر به‌تنهایی از پراگ دیدن می‌کنید، حتماً به میت فکتوری (MeetFactory) سر بزنید. این انبار بزرگ پس از تغییر کاربری تبدیل به یک مرکز هنری برای نمایش آثار مجسمه‌ساز مشهور چکی، دیوید چِرنی (David Černý)، شده است. امروزه میت فکتوری علاوه بر نمایشگاه هنری، یک کافه، گالری، تئاتر و فضایی برای موسیقی زنده محسوب می‌شود و جمعیتی از دوستان و هنرمندان را به‌سوی خود جذب می‌کند. دیگر گزینه‌ی محبوب برای دیدار با مهاجران، کافه‌ی شماره‌ی ۷ (No. 7) است که حال و هوایی دوستانه دارد و افراد با علاقه‌ی بیشتری شروع به باز کردن سر صحبت به زبان انگلیسی می‌کنند.

سفر تنها به پراگ

توصیه های کاربردی

پراگ ممکن است صرفاً مقصدی ایده‌آل برای اولین سفر انفرادی در اروپا باشد. این شهر نه‌تنها برای سفر امن است، بلکه می‌توان به‌راحتی در آن مسیر خود را پیدا کرد؛ درنتیجه افراد به‌طور ناگهانی گم نشده و سر از مکانی نامعلوم در آن‌طرف شهر در نمی‌آورند. پراگ به خاطر امنیت بالای خود، مقصد محبوبی برای زنان تنها محسوب می‌شود؛ زیرا آن‌ها نیازی ندارند تا نگران مواردی چون اذیت و آزار یا مسائل امنیتی به هنگام قدم زدن در اطراف شهر باشند.

اگر قصد ماندن در پراگ برای بیش از یک روز را دارید، یک کارت مخصوص حمل‌ونقل عمومی خریداری کنید. این کارت‌ها مناسب سفرهای یک‌روزه، سه‌روزه یا ماهانه هستند و به مسافران امکان می‌دهند تا به‌طور نامحدود سوار بر وسایل حمل‌ونقل عمومی شده و بین تمامی آن‌ها جابجا شوند. با این روش، سفر انفرادی به پراگ کمی آسان‌تر می‌شود.

سفر تنها به پراگ

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}