بهترین بازارهای اوزاکا را از دست ندهید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/4/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اوزاکا شهری است که بازارهای فراوانی چه به صورت گذرگاه‌های طاق‌دار سرپوشیده و پرتردد و چه به شکل بازارهای کهنه فروشی فضای باز در آن به چشم می‌خورد.

تور اروپا

اغلب بازارهای اوزاکا در تمام سال باز هستند و هر زمان که اراده کنید این فرصت را خواهید داشت تا اشیای کمیاب، خوراکی‌های تازه و سوغاتی‌ های جالب از آن‌جا بخرید. در این مطلب پرطرفدارترین بازارهای اوزاکا را به شما معرفی می‌کنیم که از نقاط مورد علاقه‌ی گردشگران تا بازارهای شگفت انگیزی که فقط مردم محلی از وجود آن‌ها باخبر هستند را شامل می‌شود.

۱. بازار کهنه فروشی شینتنوجی

شینتنوجی (Shintennoji) قدیمی‌ترین معبد بودایی ژاپن شناخته می‌شود که شاهزاده شوتوکو (Shotoku) در سال ۵۹۳ بعد از میلاد آن را بنا کرد. در روز بیست و یکم و بیست و دوم هر ماه، معبد میزبان برگزاری یک بازار عتیقه فروشی می‌شود. فروشندگان در حدود صد غرفه کالاهایی از قبیل کیف دستی، اشیای سفالی و صنایع دستی با قیمتی ارزان و باور نکردنی به فروش می‌رسانند. در لابه‌لای فروشگاه‌های صنایع دستی، غرفه‌های غذایی هم اقدام به فروش غذاهای خیابانی محلی خوشمزه و گرم می‌کنند. ورود به بازار و معبد رایگان است پس حتماً این مکان زیبا و پر بازدید را در لیست گردش‌های خود قرار دهید.

بهترین بازارهای اوزاکا

۲. آشیهاراباشی آپ مارکت

آپ مارکت (Upmarket) بازار خوراکی و صنایع دستی با نشاطی است که هر ماه در نزدیکی ایستگاه آشیهاراباشی جی آر (JR Ashiharabashi Station) در خطوط ریلی لوپ اوزاکا (Osaka Loop Line) برپا می‌شود. این رویداد پُرجنب و جوش اجرای برنامه‌های هنری در کنار فروش محصولات توسط دست فروش‌ها را شامل می‌شود و در سه نقطه‌ی همجوار میدان ایستگاه جی آر (JR station plaza)، سلت ولی (Salt Valley) و یک پارکینگ بزرگ بدون سقف می‌توان شاهد آن بود. با وجود بیش از ۸۰ فروشنده که اجناسی همچون سبزیجات تازه‌ی مزرعه، لباس‌ها و اکسسوری‌های دست‌ساز، نوشیدنی دست‌ساز و غذاهای وگان را عرضه می‌کنند، فضای اجتماعی گرم و صمیمانه‌ای فراهم است که حس می‌کنید در خانه‌ی خود هستید و فرقی نمی‌کند از کجا آمده باشید. آپ مارکت در سومین یکشنبه‌ی هر ماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۴:۰۰ بعدازظهر فعالیت می‌کند. به جز در ماه‌های تابستان که برای برپایی بازار روزانه هوا بسیار گرم است و بازار شبانه از ساعت ۴:۰۰ بعدازظهر تا ۹:۰۰ شب جایگزین آن می‌شود.

بهترین بازارهای اوزاکا

۳. بازار عاشقان خوراکی ناکانوشیما

بازاری همچون جشنواره‌ی غذاهای محلی اوزاکا را می‌توانید به صورت ماهیانه در بندر ماهیگیری ناکانوشیما (Nakanoshima) بیابید که در امتداد یکی از آبراهه‌های متقاطعِ پُرشمار شهر قرار دارد. بازار عاشقان خوراکی این فرصت را فراهم می‌آورد تا خوراکی‌های بومی را از مردمی بخرید که با اشتیاق محصولات خود را برای فروش به بازار آورده‌اند. تلاش‌ها برای تشویق مردم به خرید محصولات محلی، این بازار را به مکانی سرگرم کننده و آموزنده در عرصه‌ی خوراکی‌ها تبدیل کرده که تنها در سال‌های اخیر در ژاپن مورد توجه قرار گرفته است. هم خوراکی‌های خام و هم غذاهای گرم در این بازار عرضه می‌شود. معمولاً از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر اولین شنبه‌ی هر ماه می‌توانید به بازار ناکانوشیما مراجعه کنید، به جز تابستان‌ها که از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۹ شب برقرار است.

بهترین بازارهای اوزاکا

۴. بازار ایچیبا کورومون

همان‌طور که اوزاکا به عنوان آشپزخانه‌ ژاپن شناخته می‌شود، بازار ایچیبا کورومون (Kuromon Ichiba Market) آشپزخانه‌ی اوزاکا معرفی می‌شود. شهرت این بازار سرپوشیده به این دلیل است که در ۶۰۰ متر طول و نزدیک به ۲۰۰ مغازه‌ی آن می‌توان تقریباً همه‌ی اقلامی که در آشپزی ژاپنی استفاده می‌شود را یافت. در بسیاری از مغازه‌ها می‌توان محصولات تازه مانند ماهی، جانوران دریایی و سبزیجات حاصل از مناطق هم‌جوار را خرید. همچنین فروشگاه‌های زیادی غذاهای پخته و آماده مانند ماهی ایل (eel) گریل شده، بیف تپانیاکی (teppanyaki beef)، صدف تازه، رامن (ramen) و بسته‌های بنتو (bento boxes) عرضه می‌کنند.

بهترین بازارهای اوزاکا

۵. شهر کره ایکونو

در حین گشت و گذار در ژاپن می‌توانید فرهنگ دیگری را هم در شهر کُره‌ ایکونو (Ikuno Korea Town) تجربه کنید. شهر کره ایکونو که بسیاری از کره‌ای‌ها در آن زندگی و کار می‌کنند،‌ فاصله‌ی چندانی با محله‌ی توریستی نامبا (Namba) ندارد. فروشگاه‌های کره‌ای که خوراکی، اقلام روزمره و لباس‌های به سبک کره‌ای به فروش می‌رسانند، موجب پیشرفت این منطقه شده‌اند. رستوران‌های آن به سبک یاکینیکو (yakiniku) فعالیت می‌کنند که نوعی از آشپزی ژاپنی است و در آن گوشت روی ذغال گریل می‌شود و از یک غذای مشابه در آشپزی کره‌ای الهام گرفته شده است. این شهر که در ۱۵ سال اخیر به وجود آمده گردشگران را به بازدید و لذت بردن از غذاهای خوشمزه و فرهنگ اصیل کره‌ای دعوت می‌کند. ساعات کاری آن به فروشگاه‌ها بستگی دارد.

بهترین بازارهای اوزاکا

۶. سنیچیمایی دوگویاسوجی شوتنگای

سِنیچیمایی دوگویاسوجی شوتِنگای (Sennichimae Doguyasuji Shotengai) بهترین بازار خرید مواد غذایی در شهر شناخته می‌شود که در نزدیکی نامبا واقع شده است. این بازار به عنوان مسیر دستیابی به هوزنجی (Hozenji)، یکی از مشهورترین معابد مینامی (Minami)، ساخته شده بود. امروزه دوگویاسوجی به بازار سرپوشیده‌ای با ۱۵۰ متر طول تبدیل شده که اقلام عمده‌ی مورد نیاز رستوران‌ها، انواع ابزار آشپزخانه مانند چاقو، ظروف پذیرایی و اشیای پلاستیکی به شکل خوراکی‌ها که مغازه‌ها برای نمایش منوی خود استفاده می‌کنند را به فروش می‌رساند. بسیاری از این اجناس به عنوان سوغاتی هم محبوب شده‌اند. همچنین نقاطی برای آموزش آشپزی هم در آن به چشم می‌خورد.

بهترین بازارهای اوزاکا

۷. خیابان خرید شینسایباشیسوجی

گذرگاه طاقی شکل سرپوشیده‌ی شینسایباشیسوجی (Shinsaibashisuji) در قلب منطقه‌ی معروف مینامی واقع است. شینسایباشیسوجی به مدت ۴۰۰ سال به عنوان مهم‌ترین ناحیه‌ی خرید اوزاکا فعالیت می‌کرد. صدها مغازه در امتداد این خیابان ۶۰۰ متری وجود دارد. از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عظیم مانند دایمارو (Daimaru) و برندهای شناخته شده‌ی لباس مانند یونیکلو (Uniqlo) تا بوتیک‌های مستقل دیگر را در آن می‌توان مشاهده کرد که باعث می‌شود برای هر مشتری با هر بودجه‌ای مناسب باشد. رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت متعددی هم در خیابان‌ها پنهان شده‌اند که از طریق کوچه‌ها می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

بهترین بازارهای اوزاکا

۸. خیابان خرید تنجینباشیسوجی

تنجینباشیسوجی (Tenjinbashisuji) طولانی‌ترین خیابان طاقدار سرپوشیده‌ در ژاپن شناخته می‌شود که به شوتِنگای موسوم هستند. این بازار چندین کیلومتر و ناحیه‌ را دربرمی‌گیرد و شمار زیادی از مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، کتاب‌ فروشی‌ها در آن وجود دارند. مهم‌تر از همه این‌که تنجینباشیسوجی چشم اندازی جذاب از تکاپوی روزمره‌ی صاحبان کسب و کار و مشتری‌ها در ژاپن ارائه می‌دهد. بدون نیاز به توجه به وضعیت آب و هوا می‌توان ساعت‌ها در این خیابان چرخید و غذاهای خوشمزه، سوغاتی و کالاهای دیگر مختص به اوزاکا را خریداری کرد.

بهترین بازارهای اوزاکا

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}