۱۰ معبد باشکوه کیوتو در فهرست میراث جهانی یونسکو

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/4/1
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کیوتو یکی از شهرهای تاریخی ژاپن و یکی از مقاصد ایده‌آل برای افرادی است که به فرهنگ ژاپن، تاریخ و تمدن این کشور علاقه‌ دارند. برخی از معابد زیبای کیوتو به سبب ارزش بالای تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند که بازدید از آن‌ها به همه‌ی گردشگران پیشنهاد می‌شود.

تور اروپا

کیوتو از سال ۷۹۴ تا ۱۸۶۸ به‌عنوان پایتخت باستانی ژاپن شناخته می‌شود. در این سال‌ها بود که فرهنگ و سنت ژاپن به اوج شکوفایی خود رسید. امروزه کیوتو با داشتن هزاران معبد و گنجینه‌ی ملی، دارای ارزش بالایی از نظر تاریخی و فرهنگی است. سفر به کیوتو، بدون بازدید از این مکان‌های شگفت‌انگیز کامل نمی‌شود. در ادامه با برخی از معابد باشکوه کیوتو که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته‌اند، بیشتر آشنا خواهید شد.

معبد بیودو این

معبد بیودو این (Byodo-in) که تصویر آن بر پشت سکه‌ی ۱۰ ینیِ ژاپن حک شده است، از جاذبه‌های معروف اوجی (Uji)  یکی از شهرهای کوچک در جنوب شرقی کیوتو است. فونیکس هال (Phoenix Hall) در معبد بیودو این، که بر روی یک برکه‌ی زیبا قرار گرفته است، یکی از زیباترین ساختمان‌های ژاپن محسوب می‌شود. اوجی، مقصدی ایده‌آل برای یک سفر یک‌ روزه به خارج از شهر و تجربه‌های منحصربه‌فرد فرهنگی است.

سفر به کیوتو

معبد دایگو جی

معبد دایگو جی (Daigo-ji) مجموعه‌ای از معابد پراکنده است که در شرق کیوتو در منطقه‌ی فوشیمی (Fushimi) واقع شده‌ است. زمین‌های اصلیِ این مجموعه، در پایه‌ی کوه قرار دارند و از طریق یک مسیر کوه‌نوردی که به قله می‌رسد، به ساختمان‌های معابد متصل هستند. دایگو جی به دلیل ساختمان پاگودای پنج طبقه‌اش، شکوفه‌های زیبای گیلاس در فصل بهار و رنگ‌های پاییزیِ درختانش شهرت زیادی دارد.

سفر به کیوتو

معبد سایهو جی

معبد سایهو جی (Saiho-ji) که به علت داشتن باغی پوشیده شده از خزه، با نام «معبد خزه» هم شناخته می‌شود، شما را به دنیای دیگری از زیبایی‌های طبیعت سرسبز ژاپن می‌برد. این باغِ قلبی شکل که یک مرداب آرام را احاطه کرده است، در سال ۱۳۳۹ میلادی ساخته شد. اگر می‌خواهید از این باغ و معبد دیدن کنید باید از قبل رزرو بگیرید.

سفر به کیوتو

قلعه نیجو

قلعه‌ نیجو (Nijo Castle) یک قلعه‌ی وسیع سامورایی است که در دوره‌ی سلطنت اِدو (Edo) در سال‌ها ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸، محل اقامت رسمی شوگون توکوگاوا (Tokugawa Shogunate) محسوب می‌شد که در این دوره حاکمان ژاپن بودند. این قلعه برای شگفت‌زدگی و تضعیف روحیه‌ی دشمن ساخته شده بود. این ساختمان چوبی دارای اتاق‌های باشکوه و درب‌های کشویی با جزئیات بسیار زیبا، سقف‌هایی که به ظرافت مزین شده‌اند، تشک‌های تاتامی و باغ‌های سرسبز و چشم‌نواز است. باغ‌های قلعه‌ی نیجو از زیباترین باغ‌هایی هستند که می‌توانید در ژاپن ببینید.

سفر به کیوتو

معبد تو جی

معبد تو جی (To-ji) یک معبد بزرگ و باستانی است که در جنوب ایستگاه کیوتو قرار گرفته است. این معبد در زمان‌های گذشته یکی از معابد نگهبان شهر کیوتو محسوب می‌شد. در قسمت جنوبی باغ یک پاگودای پنج طبقه‌ی چوبی به نام گوجو نو تو (Goju-no-to) با ارتفاع ۵۷ متر قرار گرفته است. در محوطه‌ی این معبد می‌توانید معروف‌ترین فلی‌مارکت‌ (Flea Market)  ژاپن را ببینید و سوغاتی های ژاپنی و یادگاری‌هایی مانند کیمونو یا عتیقه‌جات خریداری کنید.

سفر به کیوتو

معبد تنریو جی

معبد تِنریو جی (Tenryu-ji) در قسمت غربی کیوتو در آراشیاما (Arashiyama) قرار گرفته است. این معبد یکی از پنج معبد بزرگِ زِن (Zen) در ژاپن به‌شمار می‌آید. این محل آرام یکی از جذاب‌ترین باغ‌ های ژاپنی در کیوتو را در خود جای داده است. در فصل بهار که درختان پر از شکوفه‌های گیلاس هستند و در فصل پاییز که برگ درختان به رنگ‌های زیبای پاییزی در می‌آیند، این باغ جذابیت خاصی پیدا می‌کند. در خارج از دروازه‌ی شمالی معبد، جنگل بامبوی آراشیاما (Arashiyama Bamboo Grove) یکی از جاذبه‌های معروف کیوتو قرار گرفته است.

سفر به کیوتو

معبد ریوآن جی

معبد ریوآن جی (Ryoan-ji) که با نام «معبد اژدهای خفته» هم شناخته می‌شود، به دلیل باغ زیبا و سنگیِ زِن که در آن قرار گرفته، شهرت زیادی دارد. این باغ‌ها یکی از نمادهای کیوتو محسوب می‌شوند. باغی که در این معبد قرار گرفته دارای ۱۵ سنگ عرفانی است که در دریایی از شن‌های سفیدرنگ شناور هستند و مکانی ایده‌آل برای اندیشیدن درباره‌ی جهان و معنای زندگی است.

معابد کیوتو

معبد گینگاکو جی

معبد گینگاکو جی (Ginkaku-ji) که با نام «عمارت نقره‌ای» هم شناخته می‌شود، شهرت کمتری نسبت به معبد کینکاکو جی (Kinkaku-ji) دارد، اما خود به تنهایی دارای ارزش تاریخی زیادی است و بازدید از آن به گردشگران توصیه می‌شود. این معبدِ زِن، محل قرارگیری یک سازه‌ی چوبی و زیبا است که با یکی از زیباترین باغ‌های سنتی ژاپنی احاطه شده است. قدمت این معبد به سال ۱۴۸۲ باز می‌گردد. در ابتدا از این معبد به‌عنوان استراحت‌گاهی برای شوگون‌ها یا فرماندهان استفاده می‌شد تا از خطرات جنگ داخلی در امان باشند و به استراحت بپردازند.

سفر به کیوتو

معبد کینکاکو جی

معبد کینکاکوجی (Kinkaku-ji) یا «عمارت طلایی» یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های تاریخی ژاپن است. بازدید از این معبد باشکوه که دو طبقه‌ی بالاییِ آن تماما با برگ‌های طلا پوشیده‌ شده است، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. انعکاس این معبد طلایی در برکه‌ی اطرافِ آن به خوبی دیده می‌شود. معبد کینکاکو جی در سال ۱۳۹۷ میلادی به‌عنوان استراحت‌گاهی برای شوگون‌ها ساخته شد. این مکان بعدها به یک معبدِ زِن تبدیل شد.

معابد کیوتو

معبد کیومیزو درا

معبد کیومیزو دِرا (Kyomizu-dera) یکی از معروف‌ترین معابد ژاپن است و در فهرست جدید عجایب هفتگانه‌ جهان قرار گرفته است. بازدید از این معبد قطعا یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد برای گردشگران رقم خواهد زد. سالن اصلی این معبد برروی یک تپه قرار گرفته و از بالکنِ آن می‌توان منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از شهر کیوتو را تماشا کرد. در زیر سالن می‌توانید از آبشار، آب مقدس را بنوشید که گفته می‌شود سلامتی، دانایی و عمر طولانی می‌بخشد.

معبد کیوتو

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}