سفری کم هزینه به توکیو داشته باشید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

نام شهر پرزرق‌وبرق توکیو، همواره در فهرست شهرهای گران‌قیمت جهان دیده می‌شود. با این‌حال، پایتخت ژاپن هم از مسافرانی با بودجه‌های محدود استقبال می‌کند.

تور اروپا

شهرت توکیو به‌عنوان شهری گران‌قیمت، موجب شده است که بسیاری از مسافران با بودجه‌های محدود از سفر به این شهر خودداری کنند. این یک اشتباه بزرگ است. توکیو می‌تواند یکی از کم هزینه‌ترین شهرها برای مسافران به‌منظور گشت‌وگذار باشد. این مقاله به شما ثابت می‌کند که همچنان می‌توان با بودجه‌ای محدود هم به پایتخت ژاپن سفر کرد.

کجا اقامت کنیم؟

آساکوسا (Asakusa) محله‌ای قدیمی و یکی از ارزان‌ترین مناطق توکیو برای رزرو هتل محسوب می‌شود. آندون ریوکان (Andon Ryokan) گزینه‌ای ایده‌آل برای تجربه‌ی حس زندگی سنتی ژاپنی در فضایی مدرن به شمار می‌آید، درحالی‌که هتل‌های زنجیره‌ای اِی پی اِی (APA) به‌ مراتب برخی از بهترین گزینه‌های اقامتی با مبالغ ارزان‌قیمت را ارائه می‌دهند. هتل‌های کپسولی مناسب مسافران انفرادی هستند و هاستل‌ها هم برای مسافران گروهی گزینه‌های ارزان‌تری محسوب می‌شوند. می‌توان این اقامتگاه‌ها را در سراسر شهر پیدا کرد.

اقامت ارزان در توکیو

کجا غذا بخوریم؟

بیرون غذا خوردن در توکیو می‌تواند به طرز عجیبی ارزان باشد. شوکودو (Shokudo) یا همان رستوران‌های کوچک و معمولی منوی غذایی خود همراه با قیمت‌های آن را بر روی یک تابلو در بیرون از رستوران نصب می‌کنند. این کار انتخاب و سفارش یک غذای ارزان را آسان خواهد کرد. کومبینی (Combini) یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام به فروش مواد غذایی ارزان‌قیمت اما باکیفیت و نودل‌های عالی می‌کنند. می‌توان این خوراکی‌ها را با چند صد یِن خریداری کرد. سوشی دیگر گزینه‌ی ارزان‌قیمت و محبوب در توکیو است که هزینه‌ی زیادی به کیف پول مسافران تحمیل نمی‌کند.

غذای ارزان در توکیو

از کدام موزه ها دیدن کنیم؟

موجب شگفتی است که برخی از بهترین موزه‌های ژاپنی در توکیو رایگان هستند. حتماً به هنگام حضور در توکیو از موزه‌ی کُشتی سومو در ریوگوکو (Ryogoku) و موزه‌ی فناوری‌های مدرن در اویاما (Aoyama) دیدن کنید. بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی نظیر باغ‌های کاخ سلطنتی و مراکز مقدس نظیر معبد میجی نیز رایگان هستند.

کاخ سلطنتی توگیو

چه تفریحاتی انجام دهیم؟

این موارد را در توکیو تکرار کنید: خرید، گشت‌وگذار و غذا خوردن. به‌جای پرداخت پول برای رفتن به بالای برج توکیو اسکای تری راهی ساختمان‌های دولتی کلان‌شهر توکیو و به‌طور رایگان وارد سکوی دیدبانی آن‌ها در طبقه‌ی چهل و پنجم شوید. درحالی‌که بسیاری از باغ‌ها مبالغ ناچیزی را برای ورود از شما طلب می‌کنند، اکثر پارک‌ها نظیر یویوگی (Yoyogi)، یوئنو (Ueno) و اینوکاشیرا (Inokashira) کاملاً زیبا و رایگان هستند. درواقع، اکثر جاذبه‌های مهم توکیو نظیر خیابان خرید تاکِشیتا (Takeshita)، تقاطع شیبویا و چراغ‌های نئونی و تبلیغاتی محله‌ی آکیهابارا (Akihabara) هیچ هزینه‌ای به بودجه‌ی شما تحمیل نخواهند کرد.

تفریحات ارزان توکیو

سفرهای روزانه از توکیو

قطارها ایستگاه راه‌آهن توکیو را تقریباً به هر مقصدی که فکرش را کنید ترک می‌کنند؛ اما جذاب‌ترین مقاصد گردشگری قطعاً نیازمند پرداخت مبالغ بالایی هستند؛ بنابراین بهتر است راهی کوه‌های اطراف شهر شوید و هوای تازه، پیاده‌روی و تماشای مناظری زیبا از کوه فوجی را تجربه کنید. کوه تاکائو (Takao) و کوه میتاکه (Mitake) دو گزینه‌ی محبوب برای خروج از شهر در آخر هفته‌ها محسوب می‌شوند.

کوه فوجی توکیو

از کدام محله ها دیدن کنیم

محله‌های نیشی اوجیکوبو (Nishi-ogikubo) و آساگایا (Asagaya) به خاطر کافه‌های ارزان‌قیمت در طول روز و زندگی شبانه‌ی پرهیاهو در هنگام عصر معروف هستند. شیموکیتازاوا (Shimokitazawa) نیز به دلیل داشتن فروشگاه‌های فراوان اجناس دست‌دوم محبوبیت زیادی دارد. تاکادانوبابا (Takadanobaba) محله‌ای دانشجویی است و در آن رستوران‌ها و سرگرمی‌های ارزان‌قیمتی یافت می‌شود.

محله های توکیو

چگونه در شهر جابجا شویم؟

متروی توکیو بسیار سریع، راحت و در دسترس است. به‌علاوه این وسیله مقرون‌ به‌صرفه‌ترین گزینه برای جابجایی در شهر محسوب می‌شود. می‌توان به‌جای خرید چندباره‌ی بلیط‌های کاغذی برای سفر، یک کارت الکترونیکی تهیه کرد. با این‌حال، گویی توکیو برای عابران پیاده ساخته شده است؛ درنتیجه زمانی‌که به محله‌ی مدنظر خود رسیدید، بهترین کار پیاده‌روی و یافتن مسیر خود با پای پیاده است.

مترو توکیو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}