در خیابان گینزا در توکیو چه کارهایی می توان انجام داد؟

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/3/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

محله‌ی گینزا (Ginza) یکی از خیابان‌های معروف توکیو است و گردشگران زیادی در سفر به این شهر سعی می‌کنند حتما از گینزا دیدن کنند. در این محله، فعالیت‌ها و سرگرمی‌های زیادی انتظار شما را می‌کشد.

تور اروپا

محله‌ی تجاری و تفریحی گینزا (Ginza) یک خیابان کوچک است اما دیدنی‌ها و کارهای زیادی برای گردشگران در این خیابان وجود دارد؛ از بوتیک‌های لوکس گرفته تا سوشی‌بارها، تفرجگاه معروف چو دوری (Chuo dori) و نمایش‌های سنتی ژاپنی در سالن تئاتر کابوکی زا (Kabuki za). ضراب‌خانه‌ی توکیو در گذشته در این خیابان قرار داشته است. کلمه‌ی گینزا در زبان ژاپنی به معنای «سکه‌ی نقره» است. از سال ۱۹۲۳ و زلزله‌ی بزرگ کانتو (Kanto) و بازسازی خیابان گینزا، این خیابان به یکی از خیابان‌های تجاری و بازارهای معروف توکیو تبدیل شده است. امروزه گردشگران می‌توانند با بازدید از این محله‌ با فرهنگ، مُد و استایل ژاپنی بیشتر آشنا شوند.

خرید در چو دوری

گینزا یکی از محله‌های منحصربه‌فرد و مرفه توکیو است و برای افردی که به خرید کردن علاقه دارند یک بهشت محسوب می‌شود. برای خرید کردن، گردش خود را از محله‌ی تجاری گینزا یعنی چو دوری (Chuo Dori) آغاز کنید. این خیابان از شمال تا جنوب این محله را در بر می‌گیرد و در اواخر هفته گردشگران زیادی در این خیابان به‌چشم می‌خورند. در روزهای آخر هفته در ماه‌های آوریل تا سپتامبر، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ بعدازظهر این مکان بسیار شلوغ خواهد بود. در بازدید از گینزا، برج ساعت قدیمی که بر روی ساختمان گینزا واکو (Ginza Wako)، یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های این منطقه قرار گرفته است،‌ را از دست ندهید.

خیابان گینزا

گینزا واکو در نزدیکی چو دوری (Chuo Dori) قرار دارد. در این مرکز خرید کالاهای لوکسی چون ساعت، جواهرات و لوازم آرایشی به‌فروش می‌رسند. مانند دیگر مراکز خرید در توکیو، خرید کردن برای بازدیدکنندگان خارجی بدون مالیات است؛ بنابراین فراموش نکنید گذرنامه‌ی خود را همراه بیاورید. گینزا سیکس (Ginza Six)، از ساختمان‌های شیک و بزرگ‌ترین فروشگاه این محله، یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌توانید در چو دوری (Chuo Dori) ببینید. در این مرکز خرید ۲۴۱ مغازه وجود دارد. کمی بالاتر در همین خیابان دو فروشگاه زنجیره‌ای معروف ژاپن به نام‌های میتسوکوشی (Mitsukoshi) و ماتسویا (Matsuya) قرار دارند. همچنین می‌توانید از ایتویا (Itoya)، فروشگاه ۱۲ طبقه‌ی لوازم تحریر، دیدن کنید و لوازمی برای دفتر کار یا کلاس‌های خود خریداری کنید که شاید نمی‌دانستید به آن‌ها احتیاج دارید.

گردش خود را به «چو دوری» محدود نکنید؛ خیابان‌های فرعی هم جذابیت‌های زیادی برای شما خواهند داشت. توکیو پلازا گینزا (Tokyo Plaza Ginza) در خیابان نیشیگینزا دوری (Nishiginza dori) یکی دیگر از فروشگاه‌های لوکس گینزا است. از طبقات بالایی این ساختمان می‌توانید شاهد منظره‌ی زیبایی از شهر باشید. خیلی از برندهای مطرح بین‌المللی ازجمله بِربِری (Burberry)، شَنل (Chanel) و یونیکلو (Uniqlo) دارای مغازه‌های فلگ‌شیپ (Flagship) در این فروشگاه هستند. بولگاری گینزا تاور (Bulgari Ginza Tower) با ۱۰ طبقه، بزرگ‌ترین فروشگاه بولگاری در تمام دنیا است. 

خیابان گینزا

بازدید از سالن نمایشگاه های گینزا

دقیقا در مقابل ساختمان گینزا واکو (Ginza Wako)، ساختمان گینزا پلِیس (Ginza Place) قرار گرفته است. گینزا پلِیس یک ساختمان سفیدِ بسیار جذاب و محل برگزاری رویدادهای مختلف و نمایشگاه‌ها است. به‌علاوه، رستوران‌های زیادی در این ساختمان وجود دارند. افرادی که به تکنولوژی علاقه دارند، می‌توانند از سالن نمایشگاه‌های نیسان (Nissan) و سونی (Sony) دیدن کنند؛ در سالن نیسان می‌توانید جدیدترین خودروها را از نزدیک ببینید، درحالی‌که در رویدادهای سونی جدیدترین دستگاه‌های الکترونیکی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود.

بازدید از موزه پلیس

در قسمت شمالی خیابان گینزا، موزه‌ی پلیس (Police Museum) قرار گرفته است. این موزه توسط اداره‌ی پلیس پایتخت اداره می‌شود و بازدید از آن رایگان است. در موزه‌ی پلیس می‌توانید طبقه‌بندی جالبی از لوازم و اموال پلیس ببینید. البته لازم است بدانید که اطلاعات این موزه به زبان انگلیسی نیست اما ارزش بازدید کردن را دارد؛ زیرا می‌توانید یونیفرم‌ها و خودروهای پلیس و دیگر متعلقات پلیس ژاپن را از نزدیک ببینید. 

خیابان گینزا

تماشای نمایش کابوکی 

در قسمت شرقی گینزا، سالن تئاتر کابوکی زا (Kabuki za) قرار گرفته است. این ساختمان در سال ۱۸۸۹ ساخته و در سال‌های بعد بازسازی شد. سالن کابوکی زا یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای نمایش کابوکی (Kabuki)، نوعی رقص سنتی و کلاسیک ژاپنی، است. قیمت بلیط‌های این نمایش از ۲,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ ین، معادل ۱۸ تا ۱۸۰ دلار آمریکا است. ممکن است زبان ژاپنی این نمایش برای تماشاچیان قابل درک نباشد اما اجرای زیبا و رنگارنگ به همراه موسیقی سنتی ژاپنی باعث می‌شود از تماشای این نمایش لذت ببرید.

خیابان گینزا

غرق شدن در دنیای هنر ژاپنی

گینزا در زمان‌های گذشته محل دیدار اقشار هنری جامعه بود و هنوز هم آثاری از آن دوره در این خیابان دیده می‌شود. گالری‌های هنری متنوعی در سراسر این خیابان قرار دارند و بازدید از خیلی از این گالری‌ها رایگان است. گالری شوکادو (Shukado) نمایشگاهی برای نمایش انواع مختلف نقاشی‌های ژاپنی، وسایل عتیقه و اوکی‌یوئه (Ukiyo-e)، نوعی نقاشی چاپی بر روی بلوک‌های چوبی، است. موزه‌ی پولا (Pola) نمایشگاه‌های هنری متعددی برگزار می‌کند. جذاب‌ترین نمایشگاه هنری در ساختمان اوکونو (Okuno)، ساختمانی قدیمی از دهه‌ی ۱۹۳۰ است. در هر طبقه از این ساختمان که خود یک اثر هنری محسوب می‌شود، چندین گالری هنری کوچک قرار دارد.

خیابان گینزا

آرامش در باغ های هاماریکیو

اگر دوست دارید ساعاتی از هیاهو و جمعیت فاصله بگیرید، به انتهای جنوبی خیابان گینزا بروید و در باغ‌های زیبای هاماریکیو (Hamarikyu) ساعاتی آرامش‌بخش را سپری کنید. این باغ‌ها رو به خلیج توکیو هستند و در ابتدا برای یک حاکم فئودال در سلسله‌ی اِدو (Edo) ساخته شدند. این باغ‌ها در تمام فصول برای قدم زدن مناسب هستند.

خیابان گینزا

امتحان کردن غذاها و نوشیدنی ها

هنگام عصر به مرکز خیابان گینزا بازگردید تا برخی از بهترین غذاهای این منطقه را امتحان کنید. رستوران‌های لوکس زیادی در خیابان گینزا وجود دارد. از میان این رستوران‌ها می‌توان رستوران سوشی در سوکیاباشی جیرو (Sukiyabashi Jiro) اشاره کرد. این رستوران دارای ستاره‌ میشلن است و میزهای آن از چند ماه قبل رزرو می‌شود. یاکیتوری‌ (Yakitori) یا مرغ گریل شده روی سیخ، یکی دیگر از غذاهای معروف ژاپن است. این غذا را می‌توانید در بِردلند گینزا (Birdland Ginza) میل کنید. برای خوردن غذاهای ژاپنی-فرانسوی می‌توانید به اِسکیس (Esquisse) سر بزنید.

اگر دوست ندارید تمام بودجه‌ی خود را در طول چند ساعت صرف غذا و نوشیدنی کنید، می‌توانید سری به رستوران‌هایی در نزدیکی ایستگاه یوراکوچو (Yūrakuchō) بزنید. در این رستوران‌ها می‌توانید دکه‌های فروش غذاهایی مانند یاکیتوری (Yakitori) را پیدا کنید. گریتی ایزاکایاس (gritty izakayas) غذاخوری‌هایی با سبک ژاپنی هستند که غذا و نوشیدنی سرو می‌کنند. 

خیابان گینزا

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}