در بهترین سواحل قبرس لحظاتی رویایی را سپری کنید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/4/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قبرس با داشتن برخی از بهترین سواحل اروپایی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این قاره برای استراحت و انجام تفریحات آبی به شمار می‌آید. اکثر این سواحل دارای گواهینامه‌ی پرچم آبی هستند.

تور اروپا

قبرس سومین جزیره‌ی بزرگ در دریای مدیترانه است و بسیاری از سواحل آن دارای گواهینامه‌ی پرچم آبی هستند. گواهینامه‌ی پرچم آبی به آن دسته از سواحلی اعطا می‌شود که استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کرده و آب‌های آن مناسب شنا کردن هستند. سواحل قبرس نیز موفق شده‌اند به‌طور پی‌درپی این گواهینامه را در مقایسه با دیگر سواحل اروپا به دست آورند. می‌توان در این مناطق همه‌چیز، از ماسه‌های تیره و روشن و اقامتگاه‌های خلوت گرفته تا باریکه‌های ساحلی شلوغ، آب‌های آرام و سواحل بکر را پیدا کرد. این مقاله به معرفی بهترین سواحل قبرس می‌پردازد.

ساحل ماکرونیسوس

وقتی‌که از بالا به ساحل ماکرونیسوس (Makronissos) نگاه می‌کنید، به خاطر پیوند این ساحل با ساحل مجاور دوم (Dome)، شکل دُمِ یک دلفین را مشاهده خواهید کرد. ماسه‌های سفیدرنگ این ساحل مسیری نرم و مسحورکننده به‌سوی اقیانوس نیلگون را پدید آورده‌اند و می‌توان با دو دقیقه پیاده‌روی در میان بوته‌های سرسبز به باریکه‌ای دنج‌تر در نزدیکی ساحل رسید. این شبه‌جزیره که در گذشته یک تپه‌ی دریایی بود، حالا پر از اشکال صخره‌ای منحصربه‌فرد است. یک محوطه‌ی باستان‌شناسی به شکل برخی از معابد باستانی، اینجا را جذاب‌تر کرده؛ محوطه‌ای که امکان دسترسی به آن از طریق دماغه‌ی شبه‌جزیره به‌طور رایگان وجود دارد.

سواحل قبرس

خلیج مرجانی

خلیج مرجانی یک بهشت واقعی برای عاشقان آفتاب است. ماسه‌های طلایی‌رنگ در سراسر این خلیج نسبتاً کوچک پراکنده شده‌اند و از امواج قوی به کمک صخره‌های اطراف در امان هستند. خلیج مرجانی شمار فراوانی از چترها، سایه‌بان‌ها و ورزش‌های آبی را به گردشگران ارائه می‌دهد. این ساحل به طرز عجیبی مناسب خانواده‌ها است و گواهینامه‌ی پرچم آبی گردشگران را برای شنا در آب‌های امن آن مطمئن می‌سازد. ساخت‌وسازهای کنترل‌شده در این منطقه به ما این اطمینان را می‌دهد که خلیج مرجانی علی‌رغم محبوبیت یافتن در میان گردشگران، همچنان بخش عمده‌ای از جذابیت خود را حفظ کرده است. طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و کافه‌ها در فاصله‌ی اندک این ساحل به چشم می‌خورند، بنابراین توریست‌ها می‌توانند به‌راحتی خوراکی‌های مدنظر خود را تهیه کنند.

خلیج های قبرس

ساحل نیسی

ساحل نیسی (Nissi) علی‌رغم شهرت خود به‌عنوان یک باریکه‌ی ساحلی که هرگز نمی‌خوابد، زیبایی‌های طبیعی وصف‌ناپذیری دارد. بدون شک اینجا بهترین ساحل اروپا است؛ ساحلی بزرگ و قوسی شکل با ماسه‌های سفیدرنگ که به آب‌های آرام و کم‌عمق دریا ختم می‌شود. وقتی‌که ارتفاع آب در فصل زمستان و بهار پایین است، یک مسیر ساحلی از زیر آب نمایان می‌شود. این مسیر ساحلی شما را به جزیره‌ی کوچک نیسی می‌برد. می‌توان از طریق این راه ساحلی خود را به جزیره‌ای رساند که محل زندگی بوته‌های کوچک و گیاهان زیبا است.

سواحل زیبای قبرس

آکتی الیمپیون

قدم زدن در امتداد تفرجگاه‌های ساحلی آکتی اُلیمپیون (Akti Olympion) به شما ثابت خواهد کرد که تلاش برای دیدار از یک ساحل شهری ارزش آن را دارد. این ساحل به‌عنوان یک باریکه‌ی نازک با ماسه‌های ریگ‌دار جان یافت و پس از یک دوره بازسازی گسترده تبدیل به یک جاذبه‌ی گردشگری مهم و شلوغ در شهر لیماسول شد. آب‌های بکر و بیش از دو کیلومتر ساحل ماسه‌ای نرم، آکتی الیمپیون را تبدیل به مکانی جذاب برای افرادی کرده است که خواهان یک پیاده‌روی ساحلی آرام هستند.

سواحل قبرس

خلیج فیگ تری

برای داشتن تجربه‌ای خوب از آشنایی با گردشگران و مردم محلی، راهی خلیج تماشایی فیگ تری (fig tree) یا درخت انجیر شوید؛ ماسه‌های طلایی‌رنگ این خلیج واقعاً ارزش دیدار را دارند. این خلیج نام خود را از درختان انجیر در امتداد ساحل گرفته است؛ این نوار ساحلی زیبایی وصف‌ناپذیری دارد. خلیج درخت انجیر که زمانی سومین ساحل برتر اروپا بود، حالا میزبان آب‌های کم‌عمق و استخرهای بادی زیبا است. همین امر شنا در این ساحل را برای کودکان امن می‌کند.

خلیج های قبرس

خلیج کونوس

خلیج کونوس (Konnos) که درست بین شهرهای ساحلی پروتاراس (Protaras) و آگیا ناپا (Agia Napa) واقع شده، میزبان گردشگران متنوعی است. این خلیج کوچک چترهای خود در نقاط مختلف ساحل را با قیمت‌های مناسبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و آب‌های آن همواره به سبب موقعیت خلیج آرام هستند. گردشگران در نیمه‌ی اول سال می‌توانند از طبیعت سرسبز و فصلی خلیج کونوس که صخره‌های اطراف را پوشانده است، لذت ببرند. به‌علاوه، آب دریا از اواخر بهار تا اوایل پاییز در این خلیج در گرم‌ترین حالت خود است.

خلیج های قبرس

لاتچی

دیگر منطقه‌ی ساحلی که اغلب کمتر مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد، ساحل لاتچی (Latchi) است. ترکیبی از ماسه‌های نرم و سنگریزه‌های کوچک این ساحل را شکل داده‌اند؛ به‌علاوه، نبود امکانات رفاهی در این ساحل، اینجا را به محلی ایده‌آل برای آوردن سایه‌بان‌های شخصی و لذت بردن از یک پیک‌نیک تبدیل کرده است. آب‌های این ساحل تمیز و بکر هستند، بنابراین می‌توان در کنار آب نشست و از زیبایی‌های شگفت‌انگیز مناظر اطراف لذت برد.

سواحل قبرس

تالاب آبی آکاماس

آب‌های فیروزه‌ای‌ رنگ تالاب آبی آکاماس (Blue Lagoon Akamas) به حدی روشن هستند که به نظر می‌درخشند. این گنجینه‌ی طبیعی که اغلب میزبان قایق‌های کوچک و کشتی‌های تفریحی لوکس است، در شمال جزیره‌ی قبرس قرار دارد. این منطقه همچنان از ساخت‌وسازهای تجاری در امان مانده و طبیعت بکر و زیبای خود را حفظ کرده است. گردشگران می‌توانند با خودروهای شاسی‌بلند یا قایق خود را به اینجا برسانند. به دلیل دنیای شگفت‌انگیز زیر آب در این منطقه، غواصی یکی از ورزش‌های محبوب در این تالاب است. می‌توان راهی کوه‌های اطراف شد و زیبایی‌های این تالاب همراه با مناظری شگفت‌انگیز از خط ساحلی را از بالا تماشا کرد.

سواحل قبرس

اپیسکوپی

اپیسکوپی (Episkopi) که تضاد چشمگیری با آب‌های آرام سراسر جزیره‌ی قبرس دارد، به خاطر حضور موج‌ سوارانِ همراه با کایت برای ماجراجویی در آب‌های سهمگین خود به شهرت رسیده است. صخره‌های آهکی پراکنده در اطراف به زیبایی این منطقه افزوده‌اند. به‌علاوه، ازآنجایی‌که آن‌ها مشرف به خرابه‌های باستانی کوریون (Kourion) هستند، بدون شک بهترین مکان برای تماشای ساحل از بالا به شمار می‌آیند. امواج سهمگین اپیسکوپی موجب ممنوعیت شنا در بخش شرقی این ساحل شده‌اند، اما همراه شدن با موج‌ها کاملاً امن است و بالا و پایین رفتن با جزر و مد تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. تجربه‌ی شنا در ساحل اپیسکوپی در مقایسه با سواحل دیگر کمی هیجان‌انگیزتر است.

سواحل اپیسکوپی

خلیج لارا

ساحل ناهموار و بکر لارا (Lara) در شمال ساحل توریستیِ محبوب خلیج مرجانی قرار دارد. اگرچه برای رسیدن به این چشم‌انداز بکر نیاز به صرف اندکی زمان همراه با یک خودروی شاسی‌بلند دارید، اما همین عدم دسترسی آسان سبب شده است تا بتوان تنهایی و دنج بودن را در اینجا تجربه کرد. نبود آلودگی نوری در این حوالی این خلیج را به مقصدی محبوب برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های سبز و سرخ تبدیل کرده است. لانه‌ی این لاک‌پشت‌ها به‌راحتی قابل‌شناسایی بوده و مشخصاً از سوی گروه‌های داوطلب زیست‌محیطی علامت‌گذاری شده است. با تاریک شدن هوا، موج‌های بزرگ و کف‌آلود به ساحل این خلیج برخورد کرده و صحنه‌هایی زیبا را در کنار غروب دل‌انگیز آفتاب خلق می‌کنند.

خلیج لارا قبرس

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}