رستوران های خیابان گینزا در توکیو را از دست ندهید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/4/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

گینزا به خاطر بوتیک‌های بسیار شیک و گران قیمت و تجربه خرید لوکسش شهرت دارد، اما جدای از این می‌توانید برخی از بهترین رستوران‌ های توکیو را نیز در آن پیدا کنید.

تور اروپا

اگرچه این منطقه به‌طور ویژه به خاطر رستوران‌های لوکس سوشی‌اش شهرت دارد، اما رستوران‌های مخصوص تِپانیاکی (teppanyaki)، یاکیتوری (yakitori) یا حتی رستوران‌های بین‌المللی هم در آن وجود دارند. در این راهنما به شما کمک خواهیم کرد تا از میان رستوران‌های منحصر به‌فرد این منطقه بهترین منو را برای خود انتخاب کنید.

سوشی‌ های برنده جایزه در معروف‌ ترین رستوران ژاپن، سوکیاباشی جیرو

رستوران سوکیاباشی جیرو (Sukiyabashi Jiro) بعد از به دست آوردن سه ستاره میشلن و حضور در یک فیلم مستند، به یکی از معروف‌ترین رستوران‌های سوشی جهان تبدیل شد. اینجا کوچک و تعداد صندلی‌های پشت کانتر سوشی‌اش کم است اما کیفیت غذایش شما را حیرت زده می‌کند. سرآشپز و مالک رستوران، جیرو و گروهش به خاطر توجهی که به جزئیات دارند، شناخته شده است و تنها از بهترین ماهی‌ها برای آماده‌سازی غذا استفاده می‌کنند. سوکیاباشی جیرو به شکل باورنکردنی‌ای محبوب است، پس باید حتماً از قبل جا رزرو کنید.

رستوران های گینزو

ترکیب سبک ژاپنی و آرنوو در رستوران باشکوه گینزا اوکای تی

تپانیاکی یک سبک آشپزی در ژاپن است که شامل استفاده از بشقاب‌های فلزی برای گریل کردن گوشت‌های مختلف می‌شود. رستوران دارنده ستاره میشلن اوکای تِی (Ukai Tei) آشپزی تپانیاکی را درست جلوی مهمانانش به نمایش می‌گذارد. اینجا که در طبقه آخر زیبای ساختمان شانل در اوموتِساندو (Omotesando) واقع شده به خاطر حلزون بخارپزش شهرت زیادی کسب کرده است.

رستوران های گینزا

امتحان کردن بهترین بیف کوبه در گیوآن

کسانی که در گینزا به دنبال بیفِ درجه یک ژاپنی هستند، باید حتماً به رستوران گیوآن (Gyuan) سر بزنند. این رستوران با اتاقک‌های دنج و خصوصی‌اش که به سبک ژاپنی درست شده‌اند، از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در گیوآن معروف‌ترین محصول گوشت گوساله، یعنی بیف کوبه (kobe) به دو صورت یاکینیکو (yakiniku) و شابوشابو (shabushabu) به مهمانان عرضه می‌شود. هر گزینه را که انتخاب کنید، این خود شما هستید که باید گوشت را بپزید. این گوشت معمولاً در مقادیر بسیار زیاد برای شما آماده می‌شود و مخصوصاً اگر گزینه تابه‌هودای (tabehoudai) را انتخاب کنید، هر چقدر که بخواهید می‌توانید بخورید. برای اینکه هزینه برایتان کمتر تمام شود، پیشنهاد می‌کنیم موقع ناهار به رستوران سر بزنید زیرا شام در اینجا گران‌تر اما به اندازه قابل توجهی مجلل‌تر است. در گیوان برای مسافران یک منوی ساده انگلیسی هم در نظر گرفته‌اند.

رستوران های گینزا توکیو

در رستوران کیوبی خود را در آشپزی سنتی ژاپنی غرق کنید

کیوبِی (Kyubey) یک سوشی بار خصوصی و بسیار شیک است که در آن مهمانان می‌توانند از نزدیک شاهد تمام جادویی باشند که در آشپزخانه اتفاق می‌افتد. آشپزهای ماهر این رستوران، نمایش کاملی از برش دادن ماهی و غذای دریایی تازه و گلچین شده برای ناگیری (nagiri) را جلوی مشتریان اجرا می‌کنند. در اینجا می‌توانید میگویتان را در حدی خام بخورید که هنوز در بشقابتان تکان بخورد. کسانی که دنبال ماجراجویی کمتری هستند، هنوز هم چیزهای زیادی برای انتخاب کردن دارند: ماهی تن، مار ماهی، حلزون دریایی، میگوی آب‌پز، توتیا و ... . آشپزها از اینکه شما را در انتخاب راهنمایی کنند، خوشحال می‌شوند.

رستوران های گینزا توکیو

برای تجربه آشپزی درجه یک ژاپنی در گینزا به کوجیو سر بزنید

طبقه چهارم یک ساختمان اداری جایی نیست که شما معمولاً انتظار پیدا کردن یک رستوران سه ستاره میشلن در توکیو را داشته باشید، اما این دقیقاً محل رستوران گینزا کوجیو (Ginza Kojyu) است و البته هیچ چیزی شبیه به فضای اداری هم در آن دیده نمی‌شود. در این رستوران آشپزی درجه یک آسیایی را در اتاقک‌های خصوصی که با دیواره‌های کاغذی از هم جدا شده‌اند تجربه خواهید کرد. منوی کایسکی (kaiseki) شکلی از آشپزی سنتی اعلای ژاپنی بوده و از مواد اولیه فصلی آماده می‌شود. آشپز تورو اوکودا (Toro Okuda) پیشنهاد می‌کند بین غذاها از نوشیدنی سوداچی (sudachi) و نمک استفاده کنید تا دهانتان کاملاً پاک شود. رزرو کردن اینجا کار سختی است اما ارزش صبر کردن را دارد.

رستوران های گینزا

در رستوران گینزا کیتافوکو هر چقدر دلتان می خواهد خرچنگ بخورید

در کیتافوکو (Kitafuku) صحبت فقط درباره خرچنگ است که تا لحظاتی قبل از آماده شدن می‌توانید آن را به صورت زنده تماشا کنید. مهمانان هنگام ورود کفش‌هایشان را در می‌آورند و به سمت یکی از سه اتاق تاتامی‌دار رستوران هدایت می‌شوند. تازگیِ هر غذا از هر جهت قابل مشاهده است و هر ظرف غذا به زیبایی وسوسه کننده‌ای تزئین می‌‌شود. از اینکه چند ساعتی قبل از انتخاب شاه خرچنگ وقت داشته باشید اطمینان حاصل کنید. این غذا به صورت خام، آب‌پز و گریل به مهمانان ارائه می‌شود.

رستوران های گینزا توکیو

غذاهای میشلنی در رستوران بولگاری توکیو

برج ده طبقه بولگاری گینزا (Bulgari Ginza) نه تنها بزرگ‌ترین فروشگاه بولگاری جهان را در خود جا داده که رستوران ستاره‌دار میشلن بولگاری توکیو را نیز در بر دارد. طراحی این رستوران بر پایه طراحی معماری رستوران بولگاری میلان بوده و با پنجره‌های بلندش مناظر نفس‌گیری از توکیو را به مهمانان هدیه می‌کند. در اینجا می‌توانید انتظار تجربه آشپزی درجه یک ایتالیایی را داشته باشید.

در بردلند گینزا می‌ توانید مدل های متنوعی از مرغ را امتحان کنید

قبل از اینکه به رستوران ستاره دار میشلن بردلند (Bird Land) بروید باید حتماً میزتان را رزرو کنید. این رستوران شیک «یاکیتوری» به خاطر مرغ‌های گریل شده‌اش که روی سیخ آورده می‌شوند، محبوبیت زیادی دارد. این رستوران در اتاقی هم‌سطح زیرزمین، نزدیک ایستگاه مترو واقع شده و آشپزهایی که پشت کانتر غذاخوری U شکل آن هستند، برخی از بهترین غذاهای توکیو را به مهمانان خود ارائه می‌کنند. همان‌طور که از اسم رستوران مشخص است، تمرکز رستوران روی مرغ است و آشپز توشیهیرو وادا (Toshihiro Wada) بهترین کیفیت مرغ بانتام (bantam) را به صورت خام یا ساشیمی یا حتی پته جگر آماده می‌کند. اگر چه گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار دارد، اما اکثراً مشتریان را به امتحان کردن یاکیتوریِ معروف ترغیب می‌کنند.

رستوران های گینزا

بدون قربانی کردن طعم، در رستوران سانشویا حال و هوایی خودمانی‌ تر را تجربه کنید

تمام غذاخوری‌های گینزا زرق و برق‌دار ندارند و برخی اوقات ساده‌ترین گزینه از همه بیشتر ارزش امتحان کردن را دارد. سانشویا (Sanshuya) یک «ایزاکایا» سنتی ژاپنی است اما کیفیت و دقتی که به هر وعده غذا داده می‌شود، آن را به یکی از رستوران‌های معروف ناحیه‌اش تبدیل کرده است. در منو غذاهایی شامل ماهی و غذای دریایی تازه را می‌بینید که مستقیماً از بازار نزدیک این رستوران تهیه شده‌اند و فضا را صدای خنده و دود سیگار پر می‌کند. حال و هوای بومی این رستوران با دیگران قابل قیاس نیست. اکثر مشتریان از بازار ماهی تسوکیجی (Tsukiji) و ساختمان‌های اداری اطراف هستند.

رستوران های گینزا توکیو

رستوران هندی آنام

اغلب برخلاف تصور بازدیدکنندگان، پیشنهادهای غذای بین‌المللی هم به نوبه خود در توکیو بسیار عالی و کامل هستند و این شامل حال غذای اصیل هندی هم می‌شود. رستوران هندی آنام (Annam) نیز در کنار سایر رستوران‌های پیشنهادی گینزا جایی بسیار عالی برای توقف است. مخصوصاً وقتی می‌خواهید کمی بعد از خوردن سوشی و غذاهای ژاپنی به خودتان تنوع بدهید، می‌توانید روی آن حساب کنید. این رستوران بیش از ۲۰ سال سابقه داشته و به غذاهای اصیل هندی بسیار نزدیک است. نورپردازی لطیف، طراحی چوبی زیبا و مهمان نوازی درجه یک همگی با هم ترکیب می‌شوند و تجربه شیک و مجللی را برایتان رقم می‌زنند اما علی‌رغم تمام این موارد، قیمت غذاها بسیار مناسب است. بیشتر منو حلال بوده و برای گیاهخواران نیز قابل استفاده است.

رستوران های گینزا توکیو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}