۱۰ مکان در مادرید که تنها محلی‌ ها از آن خبر دارند

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/5/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه مادرید جاذبه‌های بسیار شناخته‌شده‌ای دارد، اما همچنان پر از گنجینه‌های پنهانی است که گاهی اوقات از دید مردم محلی نیز مخفی می‌مانند.

تور اروپا

مادرید شهری شناخته‌شده به خاطر جاذبه‌های گردشگری مشهور آن است. این شهر علی‌رغم این جاذبه‌های محبوب، همچنان گنجینه‌های پنهانی دارد که حتی گاهی از دید ساکنان مادرید هم مخفی می‌مانند. شگفت‌زده شدن با برخی از این جواهرات پنهان در وسط این شهر بزرگ اتفاقی خوشایند است. این جاذبه‌های مخفی ما را اندکی با تاریخ اسپانیا آشنا کرده و کمک می‌کنند تا درک بهتری از فرهنگ این کشور داشته باشیم. انتخاب ۱۰ مکان برتر در مادرید بسیار دشوار است، اما در این مقاله سعی شده به بهترین جاذبه‌های پنهان این شهر اشاره شود.

پارک ال کاپریچو

این پارک یک جواهر پنهان است، زیرا این محوطه دور از چشم بسیاری از توریست‌های مادرید قرار دارد. این پارک زیبا به‌منظور بیان ارزش‌های هنریِ یکی از قدرتمندترین خانواده‌های شهر، دوکِ اوسونا (Osuna)، طراحی شده است. ال کاپریچو (El Capricho) در منطقه‌ی آلامدا دِ اوسونا (Alameda de Osuna)، در نزدیکی فرودگاه باراخاس (Barajas) واقع شده و حدوداً ۳۰ دقیقه تا مرکز شلوغ شهر فاصله دارد. اینجا مکانی ایده‌آل برای گذراندن وقت در یک روز آفتابی به‌منظور تفریح یا دراز کشیدن در فضای سبز باغ‌ها و بناهای سبک کلاسیک است. فضای کافی برای پارک خودرو در این اطراف وجود دارد. به‌علاوه گردشگران می‌توانند از طریق ایستگاه ال کاپریچو در خط ۵، خود را به این پارک برسانند. با این‌حال، پارک ال کاپریچو تنها در روزهای شنبه و یکشنبه باز است.

پار ال کاپریچو - مادرید

موزه سورویا

موزه‌ی سورویا (Sorolla) تابلوهای ارزشمندی از خواکین سورویا (Joaquin Sorolla) را به نمایش می‌گذارد. اگرچه او نقاشی‌های خود را در سبک‌های متنوع کشیده است، اما همه سورویا را به خاطر نقاشی‌های او از مناظر حیرت‌انگیز سواحل مدیترانه‌ای می‌شناسند. این موزه در منطقه‌ی چمبری (Chamberi)، یکی از قدیمی‌ترین مناطق مادرید، واقع شده است. بهتر است با پای پیاده یا مترو (ایستگاه ایگلسیاس در خط ۱ یا ایستگاه گرگوریو مارانیون در خط ۱۰) راهی این موزه شوید.

موزه سورویا - مادرید

مادرید ریو و ماتادرو

مادرید ریو (Madrid Rio) یک محوطه‌ی تفریحی و فرهنگی برای مردم محلی است. اینجا به‌عنوان یک مکان تفریحیِ جایگزین در جنوب مادرید برای برگزاری رویدادهای متعدد برای افراد از تمامی سنین ساخته شد. دیگر مکان جذاب برای برگزاری فستیوال‌های موسیقی و نمایشگاه‌ها، ماتادِرو (Matadero) است. ماتادرو در گذشته یک کشتارگاه بود که حالا تبدیل به بخشی از مجتمع مادرید ریو شده است.

مادرید ریو و ماتادرو

باغ مخفی سالوادور باچیر

نباید از این رستوران در طبقه‌ی بالای فروشگاه سالوادور باچیِر (Salvador Bachiller) غافل شد. ویژگی برجسته‌ی این محوطه صندلی‌های آهنی کهنه، گل‌های تازه و غذاهای لذیذ محلی آن است. این رستوران تجربه‌ای شگفت‌انگیز از غذا خوردن در بالاترین طبقه را به مشتریان ارائه می‌دهد. اینجا یک مکان مخفی در خیابان مشهور مونتِرا (Montera) در مادرید است که تنها چند متر تا میدان مرکزی پوئرتا دل سول فاصله دارد. این رستوران محل خوبی برای صرف غذا یا نوشیدنی در محیطی آرام، در شلوغ‌ترین منطقه‌ی مادرید، است.

باغ مخفی سالوادور باچیر - مادرید

کافه گائوداموس

کافه‌ گائوداموس (Gaudeamus) به‌عنوان یکی از مسحورکننده‌ترین رستوران‌های پشت‌بامی در مادرید شناخته می‌شود. بهترین زمان برای حضور در این رستوران وقتی است که خورشید در حال درخشش در آسمان است. دانشجویان و دیگر اقشار این شهر از دیدن مناظر زیبای مادرید در حین صرف غذاهای لذیذ در این رستوران لذت می‌برند. این رستوران در منطقه‌ی لاواپیِس (Lavapies)، منطقه‌ای چندفرهنگی و پرشور در نزدیکی مرکز مادرید، قرار دارد. ایستگاه متروی لاواپیس در خط ۳ نیز در نزدیکی این رستوران قرار دارد، اما بهترین راه برای دیدار از اینجا با پای پیاده و قدم زدن برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از میدان پوئرتا دل سول است.

کافه گائوداموس

ایستگاه مترو چامبری

ایستگاه مترو چامبری که زمانی یک ایستگاه قطار فعال بود، حالا تبدیل به یک موزه‌ی عمومی شده است. این موزه اقدام به نمایش یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای کرده و بازدیدکنندگان را با تاریخچه‌ی متروی مادرید و تبلیغات آن زمان برای لامپ‌های حبابی و آب معدنی آشنا می‌کند. این جاذبه خیلی تماشایی نیست، زیرا می‌توان آن را در تمام مادرید مشاهده کرد؛ اما جذابیت آن به خاطر بردن شما برای چند دقیقه به گذشته است. این ایستگاه در نزدیکی موزه‌ی سورویا قرار دارد و می‌توان از این دو مکان باهم بازدید کرد.

ایستگاه مترو چامبری - مادرید

کینتا دلوس مولینوس

کینتا دلوس مولینوس (Quinta de los Molinos) خانه‌ی مناظری نفس‌گیر نظیر درختان بادام است؛ بنابراین، این محوطه مکانی ایده‌آل برای استراحت یا قدم زدن محسوب می‌شود. این پارک که به خاطر مسیرهای هموار و خاکی خود مشهور است، چهارمین پارک بزرگ مادرید به شمار می‌آید. می‌توان به‌راحتی با مترو به این پارک آمد و در ایستگاه سوانزس (Suanzes) در خط ۵ از قطار پیاده شد.

کینتا دلوس مولینوس

موزه رمانتیسم

این موزه میزبان نمایشگاه‌های سبک رمانتیسم، نظیر آثار مهمی از لئوناردو آلنزا (Leonardo Alenza) و گویا (Goya) است. به‌علاوه، این موزه سبک زندگی طبقه‌ی متوسط مادرید در قرن نوزدهم میلادی را از طریق وسایل منزل، پیانوها و ظروف چینی به نمایش می‌گذارد. موزه‌ی رمانتیسم در منطقه چوئکا (Chueca) و نزدیکی ایستگاه متروی دادگاه مادرید در خط ۱ قرار دارد.

موزه رمانتیسم مادرید

پلازا دلا ویا

پلازا دلا ویا (Plaza de la Villa)، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های مادرید، با برخی از ساختمان‌های شگفت‌انگیز تاریخی در شهر احاطه شده است. این میدان در منطقه‌ای تاریخی واقع شده و بناهای آن در گذشته نقش ساختمان شهرداری و زندان را ایفا می‌کردند. اگر در اطراف مرکز شهر قدم بزنید، احتمالاً به‌طور ناخودآگاه از کنار این میدان عبور خواهید کرد؛ اما در بسیاری از موارد این میدان از دید توریست‌هایی که از قبل برای دیدار از جاذبه‌های مهم شهر برنامه‌ریزی کرده‌اند، پنهان می‌ماند. پلازا دلا ویا تنها ۵ دقیقه با پای پیاده تا میدان پوئرتا دل سول فاصله دارد.

پلازا دلا ویلا - مادرید

جنگل سحرآمیز سن مارتین د والده ایگلسیاس

این باغ گیاه‌شناسی با بیش از ۳۰۰ مجسمه‌ی گیاهی از شخصیت‌های اسطوره‌ای و حیوانات وحشی احاطه شده است. جنگل سحرآمیز سن مارتین دِ والده‌ ایگلسیاس (San Martin de Valdeiglesias) مکانی ایده‌آل برای یک ماه‌عسل محسوب می‌شود. این جنگل حدوداً یک ساعت با خودرو از مادرید فاصله دارد، اما اگر زمان کافی داشته باشید، دیدار از آن به خاطر قلعه‌های قدیمی و چشم‌اندازهای زیبا برای دوری از زندگی شلوغ شهری در مادرید ارزشمند است.

جنگل سن مارتین د والده ایگلسیاس - مادرید

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}