۱۱ جاذبه‌ پنهان در فلورانس که از نظر گردشگران دور می ماند

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/5/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه‌ها، بناهای تاریخی و آثار هنری بی‌نظیر، فلورانس را به شهری سرشار از دیدنی‌های حیرت‌انگیز تبدیل کرده است؛ اما در میان این آثار مشهور جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارند که چشم هر بیننده‌ای را به تحسین وا‌ می‌دارند.

تور اروپا

بدون شک فلورانس آثار باارزشی از هنر و معماری جهان را در خود جای داده است. این شهر به خاطر کلیسای جامع باشکوه خود،‌ برج ناقوس جوتو، گالری اوفیتزی و پل پونته وکیو مشهور است؛ علاوه بر این شاهکارها، این شهر زیبا در ایتالیا گوهرهای پنهان فراوانی دارد که از نگاه‌ها دور مانده‌اند. با ما همراه شوید تا فهرستی از این جاذبه‌های پنهان را برای شما آشکار کنیم.

آپنین کلوسوس در ویلای دمیدوف

ویلای دمیدوف (Demidoff 30) دقیقه از مرکز شهر تاریخی فلورانس فاصله دارد و یکی از نقاطی است که باید از آن دیدن کنید. ویلای خوش‌منظره دمیدوف با باغی زیبا، مجسمه‌ای باشکوه از قرن شانزدهم را در خود پنهان کرده که نمایانگر رشته‌کوه‌های آپنین (Apennine) در ایتالیا است. این اثر که کلوسو دل آپنینو (Colosso dell’Appennino) نام دارد، توسط پیکرتراش ایتالیایی جامبولونیا (Giambologna) ساخته شده است. اگر در بازدید از فلورانس زمان کافی داشتید، از این مجسمه باارزش بازدید کنید.

آپنین کلوسوس - ویلای دمیدوف

موزه‌ سن مارکو

اگر تابه‌حال از فلورانس دیدن کرده‌اید یا با این شهر آشنایی داشته باشید، از رفتن به موزه‌های شلوغ و مشهور آن نظیر گالری آکادمیا و افیتزی دوری می‌کنید و راهی موزه‌ی سن مارکو (San Marco) می‌شوید. این موزه در صومعه‌ی دومینیکن قرار گرفته و میزبان آثار زیبای هنری متعلق به قرن شانزدهم ازجمله تابلوهای بئاتو آنجلیکوی بزرگ (Beato Angelico) است؛ ضمن اینکه در سن مارکو خبری از صف‌های طولانی یا ازدحام جمعیت وجود ندارد.

موزه سن مارکو - فلورانس

تودو مودو

تودو مود (Todo Modo) یکی از جالب‌ترین کتابخانه‌های فلورانس است که در چند قدمی کلیسای زیبای سانتا ماریا نوولا قرار دارد. در این کتابخانه می‌توان مجموعه‌ای بی‌نظیر از کتاب‌های انگلیسی و ایتالیایی را یافت. تودو مودو یک کتابخانه‌ی معمولی نیست، بلکه مکانی دلپذیر برای صرف صبحانه یا ناهاری مختصر محسوب می‌شود.

کتابخانه تودو مودو - فلورانس

بورگو سن جاکوپو

 اگر از وجود توریست‌ها و گرفتن سلفی خسته شده‌اید، راهی منطقه‌ی اولترارنو (Oltrarno) شوید که در آن‌سوی رودخانه‌ی آرنو قرار دارد و خلوت‌ترین محله‌ی فلورانس به شمار می‌رود. در اینجا خیابانی به نام بورگو سن جاکوپو (Borgo San Jacopo) وجود دارد که در نزدیکی پل قدیمی پونته وکیو قرار گرفته است. در این خیابان می‌توانید بناهای ستودنی نظیر برج‌های زیبا را ببینید و همچنین از تماشای مناظر چشم‌نواز بر فراز رودخانه و پل قدیمی لذت ببرید.

بورگو سن جاکوپو

داروخانه سانتا ماریا نوولا

داروخانه‌ی سانتا ماریا به نام آفیسینا پروفیومو (Officina Profumo) جواهری پنهان در دل شهر فلورانس است که در نزدیکی ایستگاه قطار سانتا ماریا نوولا قرار دارد. در این داروخانه هیچ‌گونه دارویی جز عطر و رایحه‌های خوشبو نخواهید یافت. آیا می‌دانستید زمانی که کاترین دو مدیچی، ملکه‌ی فرانسه، برای روز عروسی خود درخواست رایحه‌ای دل‌نشین کرد، اولین عطر به شکل امروزی آن در شهر فلورانس ساخته شد؟

سانتا ماریا نوولا - فلورانس

هنر خیابانی در ویا توسکانلا

در نزدیکی میدان و کاخ باشکوه پیتی خیابانی باریک و پنهان از دیده‌ها وجود دارد که از نقاشی‌های دیواری زیبا پوشیده شده است. این خیابان که ویا توسکانِلا (Via Toscanella) نام دارد، مقصدی دیدنی در فلورانس برای علاقه‌مندان به هنر خیابانی است.

هنر خیابانی در ویا توسکانلا

 بازار اشیا عتیقه در میدان دی چومپی

روح اصیل یک شهر در هیچ کجا بهتر از بازار اشیا عتیقه نمی‌تواند زنده و جاودان باشد. مشهورترین بازار اشیا عتیقه در شهر فلورانس در میدان دی چومپی (dei Ciompi) واقع شده است. در این بازار می‌توانید اجناس آنتیک و دست‌دوم را خریداری کرده و منزل خود را با این اشیا‌ی خاطره‌انگیز تزیین کنید.

بازار اشیاء عتیقه - فلورانس

حکاکی پنهان میکل آنژ

در نمای بیرونی ساختمان پلازو وچیو (Palazzo Vecchio)، مرکز اداری شهر فلورانس، می‌توانید صورت پنهانی مردی را تشخیص دهید که توسط میکل آنژ حکاکی شده است. این هنرمند پرآوازه عادت داشت که بیشتر وقت خود را در این میدان بگذراند. بنا بر روایتی میکل آنژ چهره‌ مردی را حکاکی کرده است که همیشه با داستان‌سرایی‌های خود حوصله‌ی او را سر می‌برد؛ او درحالی‌که تظاهر می‌کرد به حرف‌هایش گوش می‌دهد این تصویر را روی دیوار تراشیده است.

حکاکی پنهان میکل آنژ

علائم راهنمایی و رانندگی کلت

وقتی در فلورانس به سر می‌برید، به علائم راهنمایی و رانندگی دقت کنید! چرا؟ هنرمندی محلی به نام کلت (Clet) از سال 2010 برچسب‌های جالبی به آن‌ها اضافه کرده است. امروزه این علائم به بخشی از عرصه‌ی هنری فلورانس تبدیل شده‌اند، حتی اگر بسیاری از مردم ازجمله مسئولین شهر ارزشی برای آن‌ها قائل نباشند.

علام راهنمایی و رانندگی - فلورانس

پرسئوس و سر مدوسا

یکی از زیباترین مکان‌ها برای بازدید در شهر فلورانس پاویون یا بنایی ایوان‌مانند بنام لوجیا دی لانزی (Loggia de’ Lanzi) است که در نزدیکی پلازو وچیو قرار دارد. در این ایوان چندین مجسمه از هنرمندان ایتالیایی به چشم می‌خورد. یکی از مشهورترین مجسمه‌های این بنا پرسئوس و سر مدوسا است که به دست بن‌ونوتو چلینی بزرگ (Benvenuto Cellini) خلق شده است. جذابیت این اثر هنری، تنها به تماشای پیکره از زاویه‌ی مقابل محدود نمی‌شود، بلکه در پشت سر پرسئوس هم چهره‌ای تراشیده شده که تصویری از خود مجسمه‌ساز یعنی چلینی را به نمایش می‌گذارد.

پرسئوس و سر مدسا - فلورانس

باغ توریجیانی

فلورانس علاوه بر باغ‌های زیبای بوبولی و باردینی، دارای باغی خصوصی و پنهان از نگاه گردشگران به نام توریجیانی (Torrigiani) است. این باغ بزرگ‌ترین باغ خصوصی در اروپا به شمار می‌رود که در محدوده‌ی یک شهر قرار دارد. مالک آن مارکویس پیترو توریجیانی این باغ را به پارکی رویایی به سبک پارک‌های انگلیسی تغییر داد و امروزه به پناهگاهی دنج و سرسبز در میان هیاهوی شهر تبدیل شده است.

باغ توریجیانی - فلورانس

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}