غذاهایی که نباید از هواپیما یا فرودگاه تهیه کنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1398/7/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

عده‌ی کمی دوست دارند از فرودگاه غذا تهیه کنند اما پروازهای طولانی و کلافگی‌های ترمینال گاهی شما را مجبور به خرید خوراکی می‌کنند تا بتوانید کمی به خودتان مسلط باشید.

تور اروپا

غذاهای داخل هواپیما که در گذشته متنوع‌تر و با کیفیت‌تر بوده‌اند در طی سال‌ها کمرنگ شده‌اند. البته اکنون بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی تلاش‌ خود را روی همکاری با رستوران‌های مشهور بین‌المللی متمرکز کرده‌اند تا بتوانند اعتماد مسافران را دوباره جلب کرده و خدمات بهتری ارائه کنند.

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

با تمام این موارد باز هم دلایل خوبی برای احتیاط درباره مصرف غذای فرودگاهی وجود دارد. کمترین دلیل برای این کار گزارش FDA در سال ۲۰۱۵ است که از عدم رعایت بهداشت کافی در آشپزخانه‌های LAX در لس آنجلس حکایت می‌کرد. البته باز هم اسناد دیگری وجود دارند که شما را شگفت زده کنند. پیشنهاد می‌کنیم این قوانین را رعایت کنید تا خوشمزه‌ترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی‌ترین غذاهای ممکن را در پروازتان نوش جان کنید.

غذای فرودگاه

از تهیه میوه، سبزی یا سالاد صرف نظر کنید

شاید به نظر متناقض به‌نظر برسد اما اگر حتی در رژیم غذایی‌تان باید از سالاد و میوه‌ استفاده کنید، بهتر است از میوه و سبزیجات تازه فرودگاه صرف نظر کنید. احتمال وجود باکتری در این محصولات بیشتر است و ریسک اینکه بیمار شوید پایین نیست. با در نظر داشتن عجله‌ای بودن طبیعت آشپزخانه‌های فرودگاهی و عدم اطمینان به روش حمل و نقل تا ترمینال و اینکه چقدر مواد اولیه در این سازه‌های هزارتو مانده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم به غذاهای پخته اعتماد کنید.

غذای فرودگاه

دور گوشت‌ های نیم پز را خط بکشید

برگری که کمی گوشت صورتی دارد باعث نگرانی نیست. USDA پیشنهاد می‌کند گوشت‌ها در دمایی بین ۱۴۵ تا ۱۶۵ درجه فارنهایت پخته شوند تا از سلامتشان مطمئن باشید. با این حساب یک استیک با پخت متوسط یا مقداری کمتر مشکلی ندارد و همچنین برگرها ارزش قیمتی خوبی دارند و از جنبه‌ی مالی هم بهینه هستند. با این‌حال توصیه‌ی اکید می‌کنیم که در صورت عدم اطمینان از منبع گوشتی که فروشنده فرودگاهی استفاده کرده، از گوشت‌هایی که کمتر از این دما حرارت دیده‌اند، پرهیز کنید.

غذای فرودگاه

از هر غذایی که احتمالاً مدتی در یخچال مانده پرهیز کنید

ارزان بودن قیمت غذاهای بوفه‌ای حتما دلیلی دارد. این غذاها به مقدار زیاد و بدون سفارش درست شده‌اند و به مدت زیادی داخل تابه‌ می‌شوند تا زمانی‌که کسی آن‌ها را بخرد. این مورد درباره تمامی رستوران‌های فرودگاهی با خدمات فوری صدق می‌کند. پس همیشه از پیتزاها، پاستاها یا هر غذای مانده دیگری پرهیز کنید. شاید قیمت بسیاری از این غذاها وسوسه کننده باشد اما به اتفاقات بعدی‌اش نمی‌ارزد. البته در صورتی که دیدید رستورانی شلوغ است و سفارش مشتریان باعث تازه بودن همیشگی غذا می‌شود، می‌توانید روی آن حساب کنید.

غذای فرودگاه و داخل هواپیما

از غذاهای داخل پرواز دوری کنید

قطعاً در یک پرواز ۱۱ ساعته حق دارید گرسنه شوید. پروازهای طولانی‌تر معمولاً اسنک‌ها و حتی غذاهای بهتری دارند اما حواستان به پروازهایی باشد که برای چیپس هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. جعبه غذاهایی که بسیار تبلیغ می‌شوند معمولاً ۱۲ دلار قیمت دارند و مقدارشان بسیار کم است. غذاهای پخته هواپیما معمولاً قبلاً منجمد بوده‌اند و احتمال اینکه بی‌مزه و له شده باشند، زیاد است. برخی از مسافران ترجیح می‌دهند هرگز غذای هواپیما را نخورند. شما هم می‌توانید در صورت پیش رو داشتن یک پرواز طولانی با خودتان خوراکی‌های مجاز به همراه ببرید.

غذای فرودگاه

حواستان به ایستگاه‌ های غذای اکسپرس باشد

وقتی در فرودگاه خیلی عجله دارید احتمالاً وسوسه می‌شوید که به استارباکس یا سیبو اکسپرس (Cibo Express) بروید و یک ساندویچ بخرید. این برندها شما را متحمل هزینه زیادی کرده و معمولاً غذا را از قبل به خوبی آماده کرده‌اند. اگر خیلی گرسنه هستید یک غذای پنیری امن‌ترین راه سیر شدن در چنین رستوران‌هایی است. هر چیزی بیش از این می‌تواند شما را ناراضی کند.

غذای فرودگاه

به سراغ برندهای زنجیره‌ ای بروید

رستوران‌های شناخته شده و موفق تمام تلاششان را می‌کنند تا مشتریان را راضی نگه دارند و تصویر برندشان را خوب جلوه دهند. زنجیره‌های محبوبی مانند شِیک شک (Shake Shak) حتی وقتی با شرکت تهیه غذای فرودگاهی هم همکاری می‌کنند، توافق‌هایی دارند که استانداردهای مشخصی را در مواد اولیه و آماده سازی تضمین می‌کنند. برندهایی مانند پات بلی (Potbelly)، چیلیز (Chili’s) یا غیره که در مراکز خرید می‌بینید معمولاً همان غذاهای پرطرفدار و معمولشان را در فرودگاه هم به مشتریان ارائه می‌کنند.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}