کنسل شدن پروازها و سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1399/1/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شیوع ویروس کرونا موجب کنسل شدن پروازها و سفرهای بین‌المللی شده است.

تور اروپا

شیوع ویروس کرونا (Coronavirus) در جهان بسیاری مشاغل و صنایع ازجمله صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است. سفرهای بین‌المللی و بین شهری تا حد زیادی کاهش پیدا کرده‌اند. در اینجا درباره‌ی تاثیرات ویروس کورونا یا کووید ۱۹ بر روی سفر و گردشگری بیشتر خواهید خواند.

وضعیت پرواز و سفر در دوران کرونا

آیا سفر کردن با وجود ویروس کرونا ایمن است؟

با شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی در سفرهای بین‌المللی به وجود آمده است و بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان به مردم توصیه می‌کنند از سفرهای بین‌المللی و غیر ضروری خودداری کنند.

برای مثال وزارت امور خارجه‌ی آمریکا در برنامه‌ی جهانیِ مشاوره‌ی سلامتِ سطح ۴ به شهروندان خود برای انجام سفرهای بین‌المللی هشدار می‌دهد. این سازمان از مردم درخواست کرده است از تمام سفرهای بین‌المللی بپرهیزند.

وضعیت سفرها در دوران کرونا

کدام کشورها دارای محدودیت های سفر به دلیل ویروس کرونا هستند؟

وبسایت سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) مرتب بروزرسانی می‌شود. در این وبسایت می‌توانید لیست کشورها و مناطقی که دارای محدودیت سفر هستند را مشاهده کنید. برخی از این محدودیت‌ها عبارتند از: عدم ورود افراد غیرمقیم، ۱۴ روز قرنطینه‌ پس از ورود به هزینه‌ی مسافر و یک گواهی پزشکی از مقامات بهداشت کشور مبدا که سلامت مسافر و عدم داشتن بیماری تنفسی را تایید می‌کند.

کدام پروازها به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شدند؟

شیوع جهانی ویروس کرونا بسیاری از مردم را از سفرهای بین‌المللی باز داشته است. به همین دلیل بسیاری از پروازها در صنعت حمل‌ونقل هوایی کنسل شده‌اند. ایندیپِندِنت (The Independent) درباره‌ی تمام شرکت‌های هواپیمایی که سفرهای خود را کاهش داده‌اند، گزارش داده است. به‌علاوه، در فوربز (Forbes) می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی از تغییرات سیاست‌ها و قوانین تمام ایرلاین‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌دست بیاورید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات از ایرلاین یا مسیر خاص و قوانین کنسلی پرواز هستید، قصد دارید بلیطی را دوباره رزرو کنید یا قصد دریافت وجه دارید، حتما به وبسایت سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی سربزنید.

از کجا می ‌توان درباره‌ ایرلاین‌ ها و فرودگاه هایی که تحت تاثیر این شیوع جهانی قرار گرفته اند اطلاعات کسب کرد؟

وبسایت Airport Technology خبرهای فرودگاه‌ها و ایرلاین‌های سراسر جهان را پوشش می‌دهد. این وبسایت اطلاعات جدید و بروز ایرلاین‌هایی که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام می‌دهند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تکلیف اتاق‌ های رزرو شده در هتل ها چیست؟

فوربز (Forbes) لیستی از هتل‌های زنجیره‌ای معروف به همراه جزئیات عملکرد آن‌ها بعد از شیوع ویروس کرونا را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

تغییرات و پروازهای کنسل‌شده به دلیل شیوع ویروس کرونا را می‌توانید در فوربز بخوانید. وبسایت تراول‌پِرک (TravelPerk) علاوه‌بر قوانین و اخبار لغو پروازها، نکات مفیدی درباره‌ی تغییر رزرو هتل را به خوانندگان می‌آموزد.

اِیربی‌اِن‌بی (Airbnb) آخرین اخبار درباره‌ی تاثیر ویروس کرونا بر روی گردشگری ازجمله قوانین کنسل شدن پروازها را در اختیار کاربران گذاشته است.

در این وبسایت همچنین نکات آموزشی برای میزبانان و نحوه‌ی ایمن‌سازی و ضدعفونی منازل‌شان و میزبانی از کادر درمانی و خدماتی ویروس کووید ۱۹ قرار داده شده است.

چگونه در سفر از خود مراقبت کنیم؟

سازمان بهداشت جهانی (World Health Organization) لیستی از نکات بهداشتی بسیار مهم را برای مردم فراهم کرده است. این نکات به شما کمک می‌کنند در دوران شیوع ویروس کرونا سلامتی خود را حفظ کنید.

شستن دست‌ها به‌صورت منظم با آب و صابون یا محلول ضدعفونی‌کننده‌ بر پایه‌ی الکل، عدم لمس چشم‌ها، بینی و دهان و فاصله‌گیری از افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند ازجمله این نکات هستند.

سفر در دوران کرونا

آیا استفاده از ماسک هنگام سفر ضروری است؟

سازمان بهداشت جهانی دستورالعمل‌های واضحی برای استفاده از ماسک در دوران شیوع ویروس کرونا تعیین کرده است: اگر از فردی که مشکوک به عفونت است، مراقبت می‌کنید یا اگر بیمار و دارای علائم هستید.

با این حال، طبق گزارشات بی‌بی‌سی، استفاده‌ی گسترده از ماسک، به‌خصوص در کشورهای آسیایی ممکن است برای شما و دیگران به‌عنوان یک سیگنال رفتاری برای حفظ بهداشت شخصی و فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کند.

استفاده از ماسک به هنگام سفر

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}