جاذبه‌ های پنهان ژنو که معمولا از لیست گردشگران جا می ماند

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/7/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

ژنو در سوئیس میزبان جاذبه‌های گردشگری فراوانی چون مقر سازمان ملل، معبد سنت پیر و فواره‌ی آبی ژنو است اما زیبایی‌های ژنو تنها به جاذبه‌های مهم آن خلاصه نمی‌شود بلکه جاذبه‌های پنهان را هم دربرمی‌گیرد.

تور اروپا

وقتی‌که به ژنو فکر می‌کنید، احتمالاً به یاد فواره‌ی بزرگی می‌افتید که نمادی برای این شهر است یا اینکه ذهنتان به‌سوی مرکز تحقیقاتی سِرن (CERN) یا مقر سازمان ملل متحد در ژنو می‌رود. درحالی‌که این جاذبه‌ها ارزش وقت صرف کردن در حین سفر به ژنو را دارند، جاذبه‌های پنهانی هم در سراسر این شهر شگفت‌انگیز مخفی شده‌اند که تنها مردم محلی از آن‌ها باخبر هستند. جاذبه‌هایی که قدرت این را دارند تا تجربه‌ی فرهنگی، تفریحی و خوراکی شما را متحول کنند. مقاله‌ی حاضر به بررسی مهم‌ترین جاذبه‌های پنهان ژنو، از کلیساهای مخفی گرفته تا کافه‌های رنگارنگ، می‌پردازد.

ژنو

پارک آلفرد برتراند

فضای سبزی دل‌انگیز که فاصله‌ی زیادی تا باغ‌های مشهور انگلیسی در ژنو داشته و در منطقه‌ی آرام شامپل (Champel) قرار دارد. پارک آلفرد برتراند (Alfred Bertrand) از سال ۱۹۴۰ تا به امروز پذیرای مردم محلی و گردشگران است. درختان دوست‌داشتنی این فضای سبز زیبا را به احاطه‌ی خود درآورده‌اند و در فصل پاییز زیبایی دوچندانی دارند؛ زیرا برگ‌های آن‌ها به رنگ قرمز و طلایی درآمده و آلفرد برتراند را زیباتر از همیشه می‌کنند. دیدار از این پارک در یک روز پنجشنبه به‌منظور بهره بردن از بازار محلی در مجاورت آن توصیه می‌شود.

پارک آلفرد برتراند - ژنو

کلیسای روسی ژنو

کلیسای روسی ژنو که به‌اندازه‌ی کلیسای جامع سنت پیر زیبا است، جواهری پنهان از معماری شگفت‌انگیز کلیسایی، با گنبدهای طلایی درخشان، محسوب می‌شود. این کلیسا ما را با جامعه‌ی کمتر شناخته‌شده‌ی روس‌های ژنو آشنا می‌کند. این کلیسای روسی که در سال ۱۸۵۹ در منطقه‌ی زیبای او ویوز (Eaux Vives) ساخته شد، پر از ماجراهای تاریخی است؛ کلیسا در محل سابق یک صومعه‌ی باستانی از مکتب بندیکت و جایی بنا شده است که دختر داستایوفسکی، سوفیا، در آن غسل‌تعمید داده شد.

کلیسای روسی ژنو

محل تلاقی دو رود

درحالی‌که شاید جاذبه‌ی اصلی آبی در ژنو، فواره‌ی مشهور آن باشد، فضای سبز موسوم به «محل تلاقی» نیز جایی زیباست که مردم محلی در تابستان‌ها به آن هجوم می‌برند. در این محوطه صندلی‌های مخصوص استراحت در لب ساحل همراه با کافه‌ای وجود دارد که فرصت خوبی برای فرار از جمعیت توریست‌ها و درعین‌حال نشستن در جایی است که دو رودخانه‌ی ژنو، رون (Rhône) و آرو (Arve)، به یکدیگر رسیده و پدیده‌ی طبیعی شگرفی از یک رودخانه‌ی دورنگ را شکل می‌دهند. حتی در سمت چپ این محل تلاقی، فرصتی برای حمام کردن همراه با دوش‌های سیار وجود دارد. این امر اینجا را به محل خوبی برای شنا و آب‌تنی در ماه‌های گرم تابستان تبدیل می‌کند.

محل تلاقی - ژنو

فروشگاه بزرگ

می‌توان در منطقه‌ی آرام پلان‌پله (Plainpalais) فروشگاهی ایده‌آل را برای خرید وسایل قدیمی و عتیقه پیدا کرد؛ فروشگاه بزرگ یا لو گراند مگزان (Le Grand Magasin). این بوتیک طیف وسیعی از برندهای جدید اروپایی را عرضه می‌کند که متخصص در برانگیختن حس دهه‌های گذشته در شما هستند. از پیراهن‌های ابریشمی دهه‌ی ۴۰ میلادی گرفته تا کت‌های کوتاه دهه‌ی ۶۰، زیورآلات قدیمی و کیف‌هایی با برند لو گرند مگزن، این فروشگاه به شما حس قدم گذاشتن در گذشته را می‌دهد.

فروشگاه در ژنو

گربه سیاه

یک بار، یک کلوپ موسیقی زنده و یک رستوران همگی در مجموعه‌ای به نام گربه سیاه یا لو شا نوآر (Le Chat Noir) در محله‌ی کروژ (Carouge) گرد هم جمع شده‌اند و روشی شگفت‌انگیز برای گذراندن یک بعدازظهر را به شما پیشنهاد می‌دهند. بارِ این مجموعه در طبقه‌ی بالا قرار دارد و طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های عالی را سرو می‌کند. رستوران در تهیه‌ی انواع تاپا و سینی‌های بزرگ مشترک غذا همراه با انواع نوشیدنی، استیک و برگر برای خوب کردن حال شما مهارت دارد. در طبقه‌ی پایین، یک کلوپ موسیقی زنده سعی دارد تا طرفداران انواع ژانرها، از جاز و راک گرفته تا هیپ‌هاپ، را در سراسر آخر هفته راضی کند.

کافه گربه سیاه در ژنو

بچه های بد

بچه‌های بد یا لزانفان تریبل (Les Enfants Terribles) در منطقه‌ی پلان‌پله، یک کافه‌ی معمولی نیست. اینجا علاوه بر یک بار، یک کارگاه آموزشی، یک فروشگاه طراحی داخلی، یک آرایشگاه و حتی گاهی اوقات محلی برای برپایی کنسرت‌ها و هفته‌های مد است؛ بنابراین جای تعجب نیست که این مکان طیف گسترده‌ای از خدمات را با توجه به سبک پرشور، جذاب و عجیب خود ارائه می‌کند و بازدیدکنندگان را به جهانی دیگر می‌برد. بچه‌های بد به‌عنوان یک کافه، نوشیدنی‌های طبیعی لذیذی را در کنار برگرها، کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی خود سرو می‌کند.

کافه بچه های بد - ژنو

پالپ ۶۸

پالپ ۶۸ (Pulp 68) به‌عنوان یک موزه‌ی شگفت‌انگیز و جایگزین در ژنو، اطلاعاتی شگرف از تاریخچه‌ی ورزش اسکیت بورد ارائه داده و ما را به ۶۰ سال پیش می‌برد. این موزه همچنین به شما اجازه می‌دهد تا از تجربه‌ی شگفت‌انگیز دهه‌ی ۸۰ میلادی همراه با کلکسیونی از بازی‌های ویدئویی آن دوران و دیگر آثار صنایع‌دستی لذت ببرید. بدون شک اینجا مکانی صرفاً برای عاشقان اسکیت بورد نیست، اما دروازه‌ای به‌سوی جهان نوستالژی و روزهایی است که مردم خود را با چیزی فراتر از اینترنت سرگرم می‌کردند.

موزه اسکیت بردهای ژنو

کافه رومور

اگر به دنبال کافه‌ای جذاب با حال و هوای سنتی هستید، کافه‌ رومور (Remor) مکان ایده‌آلی برای لذت بردن در تمام طول سال است. اینجا با محیطی گرم و دنج، محل خوبی برای لذت بردن از یک نوشیدنی داغ در یک روز سرد زمستانی یا یک نوشیدنی خنک در بالکن در تابستان محسوب می‌شود. آن‌ها همچنین نهار، شامل انواع غذاهای خانگی لذیذ همراه با سالادهای مخصوص، نیز سرو می‌کنند. اما شاید بهترین دلیل برای تجربه‌ی این کافه‌ی کوچکِ مرموز، مشتریان محلی آن باشد؛ دیداری جذاب، دوستانه و عالی برای آن‌هایی که به دنبال غرق کردن خود در فرهنگ واقعی ژنو هستند.

کافه رومور - ژنو

موسسه شکوفه نارنجی

اگر جاذبه‌های گردشگری و کاوش‌های فرهنگی سبب حس خستگی در وجود شما شده، موسسه‌ی شکوفه‌ی نارنجی روشی عالی برای رفع این خستگی و آرامش است. این موسسه علاوه بر داشتن یک سالن مخصوص زیبایی و ناخن، طیف وسیعی از ماساژهایی را ارائه می‌دهد که درد را از ماهیچه‌های خسته بیرون رانده و به مسافران حس طراوت و شادابی می‌دهند. این مرکز کوچک که به خاطر خدمات اسپای شخصی‌سازی‌شده به خود می‌بالد، کارکنانی دارد که وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهند.

موسسه شکوفه های نارنجی ژنو

موزه بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر

دیدار از این موزه یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها در زمان سفر به ژنو است. موزه‌ی بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو تمرکز خود را صرف شهادت افرادی کرده است که به لطف کمک‌های این نهاد از حوادث خطرناک جان سالم به دربرده‌اند. بخش‌های مختلف این موزه از بخش پناهندگان گرفته تا سربازان کودک، به‌گونه‌ای طراحی شده تا احساسات شما را برانگیزد. موزه همچنین با استفاده از شهادت این افراد برای بازگو کردن داستان صلیب سرخ از ابتدا تا زمان حال، کار جالبی انجام داده است. شاید موزه بین‌المللی صلیب سرخ در بالای تپه‌ای، دور از مرکز ژنو مستقر باشد، اما تجربه‌ای جذاب است که ارزش امتحان کردن را دارد.

موزه صلیب سرخ و هلال احمر ژنو

پارک مروارید دریاچه و ساحل دریاچه ژنو

اگر گذرتان به باغ‌های گیاه‌شناسی ژنو افتاد، پیش از ترک آنجا و حرکت به‌سوی مرکز شهر، با پای پیاده در امتداد ساحل دریاچه‌ی ژنو قدم بزنید و پارک مروارید دریاچه همراه با فضای سبز زیبای آن، رو به دریاچه‌ی ژنو و فواره‌ی آب، را کشف کنید. این پارک تنها به خاطر مناظر و فضای سبز آن زیبا نیست، بلکه در آن چندین رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد که می‌توانند برای افراد عاشق خوراکی جذاب باشند.

پارک مروارید دریاچه ژنو

لو روپوزوار

در کرانه‌های دریاچه‌ی ژنو، بهشتی با فضایی آرامش‌بخش، جذاب و خدمه‌ای فوق‌العاده دوست‌داشتنی همراه با غذاهایی عالی وجود دارد. به‌علاوه، مناظر رستوران لو روپوزوار (Le Reposoir) نیز نفس‌گیر هستند. به دنبال چیز دیگری هستید؟ آن‌ها حتی یک پارکینگ مخصوص قایق دارند.

لو روپوزوار - ژنو

موزه تاریخ علم

اگر شما هم علاقه‌ی فراوانی به علم و دانش دارید، برای کشف ناشناخته‌ها راهی این موزه شوید. این موزه در مسیر شما برای رفتن به پارک مروارید دریاچه قرار دارد و حتماً نظرتان را جلب می‌کند، زیرا نیازی نیست تا برای ورود به آن مبلغی پرداخت کرد. ژنو از قرن هفدهم تا نوزدهم یک مرکز مهم علمی در اروپا بود و این موزه نیز بخشی از مهم‌ترین اکتشافات دانشمندان اهل ژنو در آن دوران را به نمایش می‌گذارد. حتی اگر به علم و تاریخ علاقه‌ای نداشته باشید، این موزه ارزش توقف برای تماشای منظره‌ای از دریاچه‌ی ژنو از طبقه‌ی دوم را دارد.

موزه تاریخ علم - ژنو

کافه کولونژ

روستای زیبای کولونژ بلِریو (Collonges-Bellerive) که تنها ۱۵ دقیقه تا ژنو فاصله دارد، یک دهکده‌ی سویسی است که به لطف نزدیکی‌اش به شهر توسعه یافته است. کافه‌ی کولونژ در وسط پارکی قرار دارد و فضایی آرام برای صرف غذا را تضمین می‌کند. غذاهای این کافه ایتالیایی با طعمی شگفت‌انگیز هستند. خدمه با آغوش باز از شما پذیرایی کرده و رفتاری دوستانه و راحت دارند. اگر به دنبال یک شام رمانتیک هستید، ما این کافه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کافه کولونژ - ژنو

لآدرس

در پشت این درب قرمزرنگ چه چیزی قرار دارد؟ یک رستوران؟ یک بوتیک؟ هردو. اینجا مکانی دوست‌داشتنی است، زیرا اگر شما از وجود آن باخبر نباشید، صرفاً از کنارش عبور می‌کنید. بااین‌حال، وقتی‌که آن را کشف کنید، همواره به سراغش می‌آید. لآدرس (L’adresse) به که معنای «نشانی» است، در محله‌ی مشهور او ویوز قرار دارد. در این مکان برندهای شگفت‌انگیزی عرضه می‌شوند و غذاهای فصلی و سالم در بالکن آن بر روی میز شما قرار می‌گیرند.

لادرس - کافه بوتیک در ژنو

لویجا

اکثر مردم اینجا را می‌شناسند و احتمالاً لویجا (Luigia) یکی از اولین مکان‌هایی باشد که فردی شما را به‌محض ورود به ژنو برای شام به آنجا دعوت کند. بااین‌حال، اگر شما تازه‌وارد هستید، حتماً باید برای امتحان یک پیتزا به این رستوران بیایید. پیتزای ناپلی این رستوران در فضایی دل‌انگیز سرو می‌شود و ما را برای مراجعات بعدی ترغیب می‌کند.

پس چرا اینجا از چشم گردشگران مخفی است؟ زیرا فقط می‌توانید از بیرون رستوران چند چراغ چشمک‌زن را مشاهده کنید که شما را به داخل لویجیا فرامی‌خوانند؛ بنابراین شما مطمئن نیستید که اینجا یک رستوران، یک بار یا یک سالن رقص است. اما وقتی‌که درب را باز می‌کنید، با پیشخدمت‌های در حال رفت‌وآمد با پیتزاها و مردمی مواجه می‌شوید که بر روی پیتزاهای قارچ دنبلان (Truffle) خیمه زده‌اند. پیتزاهایی که لویجیا در تهیه‌ی آن‌ها تخصص دارد.

لوجیا - ژنو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}