چگونه یک سفر ارزان به ژنو داشته باشیم؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/7/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگرچه ژنو شهری لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شود اما همچنان مانند بسیاری از شهرهای گران دیگر امکانات خوبی برای مسافران با بودجه‌های محدود دارد که با شناختن آن‌ها می‌توانند سفر ارزان به ژنو را هم تجربه کرد.

تور اروپا

همان‌طور که گفته شد، ژنو به‌هیچ‌وجه مقصد ارزان‌ قیمتی برای مسافرت نیست اما اگر جاذبه‌های رایگان یا ارزان این شهر زیبا را بشناسید، می‌توانید سفری کم‌‎خرج‌تر به این شهر توریست‌پذیر و زیبا در سوئیس داشته باشید. مطالعه‌ی توصیه‌های پیش رو به شما در داشتن سفر ارزان به ژنو کمک فراوانی خواهد کرد.

سفر ارزان به ژنو

خوراکی های ارزان قیمت

ژنو شهری است که قیمت کباب در پشت ویترین یک رستوران آن می‌تواند نسبتاً گران باشد. درنتیجه یافتن یک وعده غذای مقرون‌به‌صرفه در مرکز شهر، قطعاً چالشی برای شما محسوب می‌شود.

شما دو گزینه برای امتحان غذای ارزان‌قیمت در ژنو در پیش رو دارید؛ جست‌وجو در اطراف شهر و احتمالاً یافتن غذاهای قومی نظیر غذاهای چینی و خاورمیانه‌ای (غذاهایی که احتمالاً در کشور شما ارزان‌تر و بهتر باشند) یا عبور از مرز برای رفتن به فرانسه.

خوردن غذا در آن سوی مرز

از مرکز ژنو سوار بر تراموای شماره ۱۲ شده و در انتهای خط از قطار پیاده شوید. سپس از مرز عبور کرده و خود را به شهر فرانسویِ گیلارد (Gaillard) که گَیا هم تلفظ می‌شود، برسانید. شما در این شهر رستوران‌هایی به‌مراتب ارزان‌تر از ژنو خواهید یافت.

سفر ارزان به ژنو

غذاهای ارزان قیمت رستورانی

معمولاً محوطه‌ی دانشگاهی پلان‌پله (Plainpalais ) محیط خوبی برای امتحان غذاهایی با مبالغ ارزان‌تر است. در ادامه به معرفی برخی از این رستوران‌ها می‌پردازیم.

  • لا بووِت د بان در اسکله‌ی ۳۰ مون بلان: احتمالاً بهترین گزینه‌ی موجود در شهر، لا بووت د بان (La Buvette des Bains) باشد. کارمندان ادارات به این رستوران در نزدیکی دریاچه هجوم می‌آورند تا نهارهای مخصوص آن را امتحان کنند.
  • شه ما کوزین لیسینیول در خیابان لیسینیول پنجم: این مکان تنها یک غذا سرو می‌کند و در آن استاد است؛ مرغ و سیب‌زمینی سرخ‌شده. محوطه‌ی بیرونی شه ما کوزین لیسینیول (Chez ma Cousine Lissignol) مکان خوبی برای تماشای مردم در حال عبور و مرور از کنار این رستوران قدیمی است.

سفر ارزان به ژنو

  • کاروسلو در بلوار ژرژ فاوون: از پیتزاها و غذاهای مخصوص روزانه‌ی این رستوران (پیتزا همراه با سالاد) لذت ببرید.
  • مانورا در خیابان کورناون ششم: این کافه‌تریای سلف‌سرویس در طبقه‌ی بالای فروشگاه زنجیره‌ای مانور (Manor) قرار دارد. مانورا (Manora) طیف گسترده‌ای از غذاها را در محیطی با منظره‌ی ابدی از شهر سرو می‌کند.
  • بوکی فوشون در خیابان آلپ ۲۱: برخی منوی متنوع غذاهای چینی این رستوران را تحسین می‌کنند، برخی دیگر خیر. اما همه در یک مورد باهم اتفاق‌نظر دارند؛ به‌سختی می‌توان رستورانی ارزان‌تر از بوکی فوشون (Boky-FuShun) در مرکز شهر ژنو پیدا کرد.
  • عطر بیروت در خیابان هجدهم برن: این رستوران که یک اغذیه‌فروشی خیابانی محسوب می‌شود، وعده‌هایی بزرگ اما لذیذ از غذا سرو می‌کند که مناسب سیر کردن شکم دو نفر است.

سفر ارزان به ژنو

حمل و نقل رایگان

خودروهای اجاره‌ای را در ژنو فراموش کنید. ترافیک وحشتناک ژنو در اطراف رودخانه به این معنی است که باید بدون خودرو در این شهر گشت بزنید. به‌علاوه، گشت‌وگذار در اطراف ژنو هزینه‌ی زیادی برای شما در پی نخواهد داشت. درواقع این گشت‌وگذار می‌تواند برایتان رایگان تمام شود.

حمل و نقل عمومی رایگان

هر مسافری که در هتل، هاستل یا کمپ‌های اقامتی در ژنو مستقر شود، واجدالشرایط دریافت کارت حمل‌ونقل ژنو است. این کارت به مسافران این امکان را می‌دهد تا در مدت اقامت خود به‌طور نامحدود در شهر و حومه‌ی آن سفر کنند. از هتل یا هاستل خود سؤال کرده و مطمئن شوید که به هنگام استفاده از این کارت، پاسپورت خود را به همراه دارید.

سفر ارزان به ژنو

حمل و نقل رایگان فرودگاه

قبل از اینکه محوطه‌ی تحویل چمدان‌های خود را ترک کنید، نگاهی به دستگاهی بیندازید که درست در مقابل درب خروجی واقع شده و روی آن عبارت «بلیط رایگان» دیده می‌شود. تنها کافی است که دکمه‌ی این دستگاه را فشار دهید تا بلیطی معتبر برای استفاده در قطارها، اتوبوس‌ها و ترامواها به‌طور کاملاً رایگان دریافت کنید. این بلیط ها برای ۸۰ دقیقه معتبر هستند و به‌راحتی شما را به محل اقامتتان می‌رسانند.

دوچرخه های رایگان

اجاره‌ی یک دوچرخه در ژنو، هزینه‌ای را به حساب بانکی شما تحمیل می‌کند، اما همیشه یک گزینه‌ی رایگان وجود دارد. شرکت ژنو رول (Geneve Roule) در طول ماه‌های تابستان دوچرخه‌های خود را برای مدت ۴ ساعت به‌طور رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

سفر ارزان به ژنو

اینترنت رایگان

در سراسر ژنو، دسترسی به اینترنت بی‌سیم رایگان است. این امر می‌تواند خبری خوب برای افرادی باشد که به تلفن همراه خود معتاد هستند. در ژنو به دنبال شبکه‌ی اینترنت موسوم به ((o)) یا ((او)) ویل-ژنو باشید. پوشش این شبکه متناوب است اما کاملاً رایگان محسوب می‌شود. نقاط اتصال فراوانی در سراسر شهر ژنو وجود دارد که کاملاً رایگان هستند.

کتابخانه‌ی عمومی واقع‌شده در پارک باستیون (Bastions) سیگنال اینترنت بسیار قدرتمندی دارد و از همه مهم‌تر اینکه رایگان است. به‌علاوه اتاق مطالعه‌ی آن نیز دارای فضای اداری و پریزهای برق برای شارژ تلفن همراه یا لپ‌تاپ شما است.

اینترنت بی‌سیم در فرودگاه ژنو نیز رایگان است، اما این گزینه تنها تلفن‌های همراه را پوشش می‌دهد. مسافران باید در ابتدا به شبکه متصل شوند و پس از طی مراحلی، شماره‌ی تلفن خود را وارد کنند. درنهایت یک کد دسترسی رایگان به تلفن فرد ارسال می‌شود. اتصال به این شبکه کاملاً رایگان است، اما برخی از اپراتورهای تلفن همراه مبالغ زیادی را از شما برای خدمات پیام کوتاه در خارج از کشور دریافت می‌کنند.

بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های اطراف ژنو نیز اینترنت بی‌سیم رایگان دارند، اما گاهی اوقات رستوران‌ها از یک شرکت اینترنتی خاص خدمات دریافت می‌کنند و مشتریان باید برای استفاده از این خدمات، یک حساب کاربری مخصوص آن شرکت داشته باشند. قبل از اینکه بر سر میز خود بنشینید و سفارش قهوه بدهید، مطمئن شوید که رستوران موردنظر شما دارای شبکه وای‌فای رایگان اختصاصی است.

سفر ارزان به ژنو

موزه های رایگان

ژنو دارای موزه‌های شگفت‌انگیزی است که درهای خود را به‌طور رایگان به روی عموم باز می‌کنند.

فهرست موزه های رایگان

  • موزه تاریخ علم: نام آگوست آرتور دو لا ریو و فردیناند دو سوسور بر روی خیابان‌های ژنو دیده می‌شود. اما می‌توان اهمیت آن‌ها به‌عنوان دو دانشمند برجسته در حوزه‌ی نجوم، زمین‌شناسی، هواشناسی و دیگر رشته‌ها را در موزه‌ی تاریخ علم درک کرد.
  • موزه تاریخ طبیعی: این موزه خانه‌ای برای دایناسورهای مختلف و دیگر گونه‌های جانوری است.
  • اسپِیس لولان (Espace Lullin): می‌توان در این کتابخانه‌ی عمومی نگاهی به دست‌نوشته‌های نایاب قرن هجدهمی انداخت.
  • موسسه و موزه ولتر: ولتر، نویسنده‌ی روشنفکر، سال‌های تبعید خود را در ژنو سپری کرد. حالا خانه‌ی او تبدیل به موزه‌ای برای نمایش آثار وی شده است.

سفر ارزان به ژنو

موزه هایی با نمایشگاه های دائمی رایگان

این موزه‌ها هر روز، به‌جز روزهای برگزاری نمایشگاه‌های موقتی، درهای خود را به روی عموم می‌گشایند:

  • خانه تاوِل: خانه‌ی تاوِل (Tavel) اقدام به نمایش اشیاء هنری و وسایلی می‌کند که زندگی روزمره در ژنو بین قرن‌های شانزدهم تا نوزدهم را به تصویر می‌کشند.
  • موزه آریانا: این موزه وقف هنر سرامیک و سفال شده و در آن مجموعه‌ی گسترده‌ای از ۲۵,۰۰۰ اثر یافت می‌شود.
  • موزه هنر و تاریخ: این موزه‌ی چندرشته‌ای، علاقه‌مندان از شاخه‌های مختلف، از معماری گرفته تا هنرهای زیبا، را جذب خود می‌کند.

نمایشگاه‌های موقتی این موزه‌ها نیز رایگان هستند، اما این فرصت تنها در اولین یکشنبه‌ی هرماه برای دیدار میسر می‌شود.

سفر ارزان به ژنو

تفریحات رایگان در فضای باز

در مدت اقامت خود، به فضای باز رفته و طبیعت خیره‌کننده‌ی ژنو را کشف کنید.

دریاچه ژنو

شما در این شهر فاصله‌ی چندانی تا دریاچه‌ی زیبای ژنو ندارید. در این شهر ۲۹ محل دسترسی به دریاچه وجود دارد که محبوب‌ترین آن بن دِ پکی (Bains des Paquis) است. مردم می‌توانند در این نقطه به تماشای رقابت شناگران با یکدیگر بنشینند.

افرادی که علاقه‌ی چندانی به ورزش‌های آبی ندارند، می‌توانند سوار بر قایق‌های عمومی شده و در دریاچه گشت بزنند. استفاده از این قایق‌ها با کارت مخصوص حمل‌ونقل شما رایگان است.

سفر ارزان به ژنو

فضای سبز ژنو

ژنو شهری سرسبز است و تقریباً ۲۰ درصد از فضای آن در اختیار پارک‌ها قرار دارد. این شهر حتی در فصل تابستان اقدام به برپایی صندلی‌هایی در فضاهای سبز می‌کند. در ادامه به بهترین پارک‌های این شهر اشاره خواهیم کرد:

  • پارک باستیون: می‌توان در این پارک به بازی شطرنج با مهره‌هایی در ابعاد انسانی پرداخت یا اینکه به صدای گیتار دانشجویان در دانشگاه یا منطقه‌ی پلان‌پله گوش کرد.
  • پارک کروپت: این پارک درست در پشت ایستگاه راه‌آهن واقع شده و دارای یک حوضچه است. پارک کروپت (Cropettes) در منطقه‌ی گروت (Grottes) قرار دارد.
  • پارک بولیو: درست در آن‌طرف خیابان و مقابل پارک کروپت، پارک دیگری به نام بولیو (Beaulieu) قرار دارد که فضای جذابی برای کودکان است.
  • باغ‌های انگلیسی: باغ‌های انگلیسی مکان محبوبی برای وقت گذراندن هستند. ساعت مشهور ساخته‌شده از گل، درست در مقابل دریاچه، از جاذبه‌های این باغ است.
  • پارک او ویو: منطقه‌ی او ویو (Eaux Vives) دارای پارکی تپه‌ای‌شکل با زمین‌های زیبا است. این پارک ساحل و اسکله‌ی مخصوص به خود را دارد.

سفر ارزان به ژنو

رویدادهای فرهنگی رایگان در فضای باز

ژنو در تابستان میزبان شماری از رویدادهای فرهنگی در فضای باز می‌شود.

سینمای رایگان در زیر آسمان پرستاره

از ماه جولای تا اوت هرسال، شماری از فیلم‌های منتخب که از بین هزاران گزینه توسط شهروندان ژنو انتخاب شده‌اند، در پارک‌های این شهر به نمایش درمی‌آیند. بااین‌حال، باید برای تماشای برخی از فیلم‌های جدیدتر، مبلغی را پرداخت کرد.

کنسرت های رایگان در روز

در ماه‌های جولای تا اوت، نوازندگانی از سراسر جهان در پارک‌های عمومی ژنو اقدام به برپایی کنسرت‌های رایگان می‌کنند.

سفر ارزان به ژنو

خرید ارزان

اگر به دنبال ولخرجی هستید، ژنو در این مورد هیچ کمبودی ندارد. اما اگر می‌خواهید تا در هنگام خرید سوغاتی اقتصادی عمل کنید، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. در انتها به فهرستی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای خرید در ژنو اشاره می‌کنیم:

  • بازار پلان‌پله: یک وسیله‌ی به‌دردنخور متعلق به فردی، می‌تواند جواهری برای فردی دیگر باشد. بازار پلان پله فرصت خوبی برای یافتن اقلام قدیمی سوئیسی است.
  • مانور: مغازه‌های لوکس فروش شکلات در منطقه‌ی قدیمی شهر را فراموش کنید. این فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ طیف وسیعی از شکلات‌ها را با قیمت‌های خوب عرضه می‌کند. فروشگاه مانور (Manore) در خیابان کورناوَن ششم قرار دارد.
  • بلوار هلوتیک: بلوار هلوِتیک (Helvétique) بازاری روباز برای کشاورزان به‌منظور عرضه‌ی محصولات طبیعی آن‌ها است.
  • میدان مادلن: میدان مادلِن (Madeleine) محلی مناسب برای خرید لباس و کتاب در ژنو محسوب می‌شود.

سفر ارزان به ژنو

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}