برای داشتن تفریحات رایگان در پراگ کجا برویم؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/11/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آیا جاذبه‌های رایگان پراگ را می‌شناسید؟ برای داشتن تفریحات رایگان در پراگ کجا برویم؟

تور اروپا

اگرچه شهر تاریخی پراگ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می‌شود، اما همچنان پر از جاذبه‌های رایگانی است که سفر به این شهر تاریخی را برای ما کم هزینه‌تر می‌کند.

 پراگ به خاطر قلعه‌های اسرارآمیز، وسعت کوچک و زندگی شبانه‌ی محبوب خود، در میان گردشگران بسیاری پرطرفدار است و امروزه یکی از بزرگ‌ترین مقاصد توریستی در اروپا محسوب می‌شود. تنها کافی است چند ساعت در این شهر قدم بزنید تا خودتان متوجه این موضوع شوید.

علی‌رغم اینکه پراگ به‌مراتب یکی از ارزشمندترین پایتخت‌های اروپایی برای مسافرت است، اما پر از تفریحاتی است که تجربه‌ی آن‌ها هیچ آسیبی به کیف پول شما وارد نمی‌کند. به همین منظور، این مقاله به سراغ فهرستی کامل از تفریحات رایگان پراگ رفته است.

جاذبه های رایگان پراگ

۱. از ساعت نجومی پراگ دیدن کنید

ساعت نجومی پراگ که به قرن پانزدهم میلادی تعلق دارد، اثری زیبا و ظریف در گوشه‌ای از میدان اصلی محله قدیمی پراگ است و از جاذبه‌های مهم گردشگری شهر به‌حساب می‌آید. رأس هر ساعت، انبوهی از گردشگران در مقابل ساعت نجومی می‌ایستند تا شاهد «حرکت دسته‌جمعی ۱۲ حواریون» باشند.

به‌علاوه، ۱۲ مدال نیز در پایین ساعت دیده می‌شود که هرکدام از آن‌ها یکی از نمادهای زودیاک هستند. این مدال‌ها در قرن نوزدهم به ساعت نجومی پراگ اضافه شده‌اند.

ساعت نجومی پراگ

۲. به دیدار یوزفوف بروید

یوزِفوف (Josefov) محله‌ی یهودیان پراگ است. این محله در بخش قدیمی شهر قرار دارد و قدمت آن به قرن دهم میلادی بازمی‌گردد. این محله‌ی کوچک پر از آثار تاریخی متعلق به قرن دهم میلادی است. اینجا زادگاه فرانتس کافکا و خانه‌ی برخی از جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده‌ی پراگ نظیر گورستان قدیمی یهودیان و کنیسه‌ی آنان است.

وقتی‌که در خیابان‌های یوزفوف قدم می‌زنید، می‌توانید این محله با جمعیت تقریباً ۱۸,۰۰۰ نفری در قدیم را در ذهن خود مجسم کنید.

یوزفوف - پراگ

۳. به کشف تمام جاذبه های پل چارلز بپردازید

پل چارلز که زمانی تنها راه عبور از روی رودخانه‌ی ولتاوا در پراگ بود، حالا یک راه ارتباطی پیاده و مهم برای رسیدن به محله قدیمی و همچنین یک جاذبه‌ی گردشگری محبوب است. این پل زیبا همیشه پر از مردمی است که از آن برای گذر از عرض رودخانه و همچنین تماشای مناظر زیبا استفاده می‌کنند.

می‌توان در امتداد این پل شاهد حضور هنرمندان، نوازندگان و رقصندگان خیابانی بود. اگر می‌خواهید از این پل بدون حضور جمعیت فراوان دیدن کنید، صبح زود یا در انتهای شب به اینجا بیایید.

پل چارلز - پراگ

۴. از جزیره کامپا دیدن کنید

در نزدیکی پل چارلز و در کرانه‌های رود ولتاوا، می‌توان جزیره‌ی کامپا (Kampa) را پیدا کرد. این جزیره بخشی از پراگ است که اغلب به‌عنوان یکی از زیباترین نقاط شهر شناخته می‌شود. قدم زدن در اطراف دریاچه راه خوبی برای گذران چند ساعت از روز خود در میان خانه‌های تماشایی و پارک زیبای آن است. به‌علاوه، در بخشی از این جزیره خانه‌هایی وجود دارد که درست در مقابل رودخانه بنا شده‌اند و به «ونیزِ پراگ» معروف هستند.

جزیره کامپا - پراگ

۵. شهر را از بالای تپه و برج دیدبانی پترین تماشا کنید

اگر برج دیدبانی پترین (Petrin) کمی برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این خاطر است که این برج نمونه‌ی کوچکی از برج ایفل در پاریس است. درحالی‌که این برج از نظر ارتفاع به‌پای ایفل نمی‌رسد و تنها ۶۰ متر طول دارد، اما به لطف قرارگیری در بالای تپه‌ی پترین مکان خوبی برای تماشای مناظر فراموش‌نشدنی است.

رسیدن به نوک این برج نیازمند بالا رفتن از ۲۹۹ پله است، اما پاداش این سختی برای شما تماشای منظره‌ای است که تا بلندترین قله‌ی جمهوری چک نیز ادامه دارد.

برج دیدبانی پترین - پراگ

۶. از موسیقی زنده لذت ببرید

پراگ به خاطر کافه‌های آن معروف است و در بسیاری از آن‌ها موسیقی زنده و سرگرمی متناسب با هر سلیقه‌ای یافت می‌شود. اگر به موسیقی راک علاقه‌مند هستید، از کلوپ لوسرنا (Lucerna) با حضور گروه‌های محلی موسیقی راک دیدن کنید. این کلوپ در برخی شب‌ها پذیرای موسیقی جاز نیز است.

کافه‌ی فوتوروم (Futurum) را می‌توان خواهرخوانده‌ی لوسرنا نامید. این کافه هر شب محل برپایی سرگرمی‌های مختلف، از گروه‌های موسیقی محلی گرفته تا گروه‌های دوره‌گرد در سراسر شهر و همچنین دی‌جی‌ها، است.

دیگر کافه‌ی محبوب برای اهالی موسیقی، بوردو (Bordo) نام دارد که در آن انواع گروه‌های موسیقی تمامی آهنگ‌ها، از هیپ‌هاپ گرفته تا راک، را می‌نوازند. این کافه می‌تواند جایگزینی ایده‌آل باشد، زیرا بسیاری از گروه‌های محلی موسیقی در آن‌ها به اجرا می‌پردازند.

کلاب‌های پراگ

۷. معماری متفاوت پراگ را تحسین کنید

پراگ خانه‌ی برخی از معماری‌های شگفت‌انگیز و الهام‌بخش، متعلق به ادوار گوناگون، در سراسر این شهر است. اگر خواهان تماشای معماری سبک رمانسک هستید، راهی کلیسای سنت جورج در قلعه‌ی پراگ شوید. برای دیدن سبک باروک به کلیسای سنت نیکولاس در میدان محله قدیمی شهر بروید و برای یافتن معماری سبک گوتیک، از کلیسای بانوی ما قبل از تین و همچنین میدان محله قدیمی پراگ دیدن کنید.

کافی است برای یافتن معماری آرت نوو، نگاهی به گوشه و کنار شهر با ساختمان‌هایی با ویژگی‌های متفاوت بیندازید. وجود چهره‌ها و گُل‌ها در نمای بیرونی این ساختمان‌ها، از ویژگی‌های بارز سبک آرت نوو است. یکی دیگر از تفریحات رایگان در حین کاوش در میان معماری شگرف پراگ، ایستادن در کنار درهای ساختمان‌های قدیمی و گرفتن چند عکس یادگاری است.

معماری پراگ

۸. از دیوار جان لنون دیدن کنید

دیوار لنون یا دیوار جان لنون، به‌مانند همه‌ی دیوارهای قدیمی دیگر ساخته شد، اما این دیوار از دهه‌ی ۱۹۸۰ به بعد بود که تبدیل به نمادی برای گرامیداشت این خواننده‌ی مشهور شد. پس از قتل جان لنون در سال ۱۹۸۰، تصویر او در قالب یک گرافیتی سیاسی همراه با متن آهنگ‌ها، بر روی این دیوار در مقابل سفارت فرانسه نقاشی شد.

اگرچه پلیس مخفی و همچنین صاحبان املاک در همان حوالی بارها تلاش کردند تا با رنگ تصویر لنون را از روی دیوار پاک کنند، اما هر بار این گرافیتی دوباره از نو کشیده شد. این کار تا جایی ادامه یافت که آن‌ها در چند سال اخیر دست از تلاش برای پاک کردن تصویر جان لنون از روی این دیوار برداشتند.

دیوار جان لنون - پراگ

۹. به کاوش در زمین های اطراف قلعه پراگ بپردازید

قلعه پراگ که به سال ۸۷۰ میلادی تعلق دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب است که خط افق پراگ را به اشغال خود درآورده است. این قلعه در روزگاری محل جلوس پادشاهان قدیمی چک بود. می‌توان به گشت‌وگذار در باغ‌های این قلعه پرداخت.

به‌علاوه، ورود به اکثر زمین‌های اطراف قلعه رایگان است و گردشگران می‌توانند در این اطراف رویدادها و کنسرت‌های فراوانی را تماشا کنند. مراسم تعویض نگهبانان قلعه، رأس هر ساعت از ۶ صبح تا ۱۱ شب، یکی از برنامه‌های محبوب قلعه‌ی پراگ است.

۱۰. با یک تور پیاده روی رایگان همراه شوید

پراگ با خیابان‌های پیچ‌درپیچ و رمانتیک خود، همراه با معماری شگفت‌انگیز آن، مکان جذابی برای یک گردش پیاده است. می‌توان با تورهای پیاده‌روی رایگانی همراه شد که حرکت خود را دو بار در روز و از میدان اصلی محله قدیمی شهر در مقابل دفتر گردشگری آغاز می‌کنند.

این تورها رأس ساعت ۱۰:۴۵ صبح و ۲ بعدازظهر برگزار می‌شوند. این تورهای سه‌ساعته تمامی نقاط محبوب شهر و همچنین برخی از مناطق کمتر شناخته‌شده‌ی پراگ را به شما معرفی می‌کنند. حضور در این تورها، اطلاعات فراوانی از پراگ در اختیارتان قرار می‌دهد. اگرچه این تورها رایگان هستند، اما راهنماها و مجریان برگزارکننده درآمد خود را از راه دریافت انعام از شما به دست می‌آورند.

تور پیاده گردی پراگ

۱۱. در میان باغ های والنشتاین قدم بزنید

در بخش پایینی منطقه‌ی مالا استرانا (Malá Strana)، یا شهر کوچک‌تر، می‌توان باغ‌های زیبا و جذاب والنشتاین (Wallenstein) را پیدا کرد. این باغ زیبا و منظم میزبان فواره‌ها، درختان و مجسمه‌های فراوان برنزی است و دیدار از آن رایگان است.

در طول ماه‌های گرم‌تر سال، کنسرت‌ها و اجراهای رایگان بسیاری در این مکان برگزار می‌شود. پس بهتر است تا از قبل برنامه‌ی اجراهای باغ والنشتاین را بررسی کرد. فراموش نکنید که باغ والنشتاین تنها از اول آوریل تا ۳۱ اکتبر باز است.

والنشتاین - پراگ

۱۲. از موزه موسیقی چک دیدن کنید

موزه‌ی موسیقی چک با قرارگیری در کلیسای زیبای سانتا ماریا مَگدالِنا (Santa Maria Magdalena) به سبک باروک، میزبان کلکسیونی منحصربه‌فرد از آلات موسیقی است. ورود به این موزه در اولین پنجشنبه‌ی هرماه رایگان است و قطعاً ارزش بازدید دارد.

شما نه‌تنها در این موزه شاهد آلات موسیقی متعلق به قرن‌ها پیش خواهید بود، بلکه می‌توانید در اینجا ارتباط میان انسان و موسیقی را نیز کشف کنید. موزه‌ی موسیقی چک همچنین فرصت خوبی برای گوش دادن به انواع آهنگ‌ها است.

موزه موسیقی چک

۱۳. به سراغ کلیسای بانوی ما قبل از تین بروید

در میدان اصلی شهر قدیمی پراگ، یکی از برجسته‌ترین معماری‌های سبک گوتیک در قالب کلیسای بانوی ما قبل از تین (Church of Our Lady Before Tyn) خودنمایی می‌کند. این کلیسا با دو مناره‌ی آن به‌سرعت قابل‌تشخیص است؛ بااین‌حال، سبک باروک در تمامی فضای داخلی کلیسا غالب است. به‌علاوه، شایعه‌ای وجود دارد که این کلیسا منبع الهامی برای شرکت والت دیزنی در طراحی قلعه‌ی کارتون زیبای خفته بوده است.

کلیسای بانوی ما - پراگ

۱۴. از معماری جدید خانه رقصان دیدن کنید

باور کنید یا نه، خانه‌ی رقصان نام ساختمانی است که به خاطر ظاهر آن، چنین لقبی دارد. خانه‌ی رقصان مقر یک شرکت سرمایه‌گذاری هلندی در پراگ است. این بنا به دست یک معمار چک-کروات ساخته شده است. او این خانه را با همکاری معماری شهیر آمریکایی-کانادایی، فرانک گری، ساخت و به این خاطر آن را خانه‌ی رقصان نامید که شبیه به یک جفت رقصنده به نظر می‌رسد.

طراحی این ساختمان در زمان خود بسیار پرسروصدا بود، زیرا بسیاری معتقد بودند که ظاهر مدرن این ساختمان هیچ تناسبی با ساختمان‌های تاریخی اطراف ندارد. اما امروزه خانه‌ی رقصان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب در شهر پراگ است.

خانه رقصان - پراگ

۱۵. هنر عجیب و غریب چیدمان در اطراف شهر را کشف کنید

وقتی‌که در خیابان‌های شهر پراگ قدم می‌زنید، به‌احتمال‌زیاد متوجه آثار عجیب‌وغریب مربوط به هنر چیدمان خواهید شد. فرقی نمی‌کند که این آثار مجسمه‌ای غول‌آسا از یک کودک یا نقاشی‌های دیواری رنگارنگ باشند، به هنگام گشت‌وگذار در پراگ چشمان خود را برای تماشای هنر در هر گوشه‌ای تیز کنید. فراموش نکنید که حتی به بالا هم نگاه کنید؛ زیرا آثار هنری پراگ حتی در آسمان هم به چشم می‌خورند.

هنر پراگ

۱۶. به دیدن قوهای پراگ در رود ولتاوا بروید

درحالی‌که می‌توان این موجودات زیبا را در سراسر رود ولتاوا مشاهده کرد، ساحل کوچکی در بخش غربی پل چارلز قرار دارد که بهترین مکان برای تماشای دسته‌ی بزرگی از قوها به نظر می‌رسد. قوهای پراگ با پس‌زمینه‌ای از شهر و پل چارلز، منظره‌ی زیبایی را برای عکاسی خلق می‌کنند.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}