جاذبه های اینسبروک که از چشم گردشگران پنهان مانده اند

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1399/5/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

بعضی از جاذبه‌های اینسبروک در اروپا شاید چندان شناخته‌شده نباشند اما از حیث زیبایی و جذابیت در ردیف جاذبه‌های مشهور این شهر قرار می‌گیرند. در این مقاله شهر اینسبروک را از زاویه‌ای دیگر خواهیم دید.

تور اروپا

اینسبروک شهری زیبا در اتریش با آمیزه‌ای جادویی از چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز آلپی و مناظر بی‌نظیر شهری است. محلی‌ها و گردشگران می‌توانند هردو به یک اندازه، از این مناظر دلنشین لذت ببرند. بااین‌همه، در گوشه‌کنار شهر مکان‌هایی یافت می‌شود که ساکنین اینسبروک آرزو دارند آن‌ها را مثل یک راز از شما پنهان کنند. با این جاذبه‌ها آشنا شوید:

جاذبه های پنهان اینسبروک

لانسر سی

آب‌های زلال لانسر سی (Lanser See) بهشت آرامش‌بخشی است که تا فرسنگ‌ها هیچ‌گونه اثری از زندگی مدرن در آن دیده نمی‌شود. این دریاچه در یک فلات آفتابی و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد.

لانسر سی مقصدی دلنشین برای محلی‌ها و کسانی‌ست که دوست دارند در مناطقی سرسبز و با طراوت حمام آفتاب بگیرند.
آب این دریاچه برای شنا کردن ایده آل است و خیل عظیمی از علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی را مجذوب خود می‌کند.

لانسر سی - اینسبروک

سکوی پرش اسکی برگیسل

بسیاری از مردم شاید با شنیدن اسم سکوی پرش اسکی، به‌عنوان یک جاذبه تعجب کنند، درحالی‌که سکوی پرش اسکی برگسیل یک سکوی معمولی نیست و محلی‌ها قطعاً آرزو دارند این جاذبه‌ی چشمگیر مثل یک راز از نگاه شما پنهان بماند.

از فراز این شاهکار مدرن معماری که توسط زها حدید طراحی شده است، می‌توان چشم‌اندازی وسیع و باشکوهی از مناظر بکر و متنوع اینسبروک را تماشا کرد.

رستورانی که در قسمت بالای این سازه قرار دارد، مکانی دلپذیر با دورنمایی پانورامیک برای استراحت، نوشیدن قهوه و خوردن غذاهای سنتی اتریشی فراهم می‌کند.

سکوی پرش اسکی برگیسل

دنیای کریستال

در فاصله‌ی کوتاهی از مرکز شهر، مخفیگاه جذاب و شگفت‌انگیزی در زیرزمین قرار دارد که همه‌چیز در آن به‌زیبایی می‌درخشد.
دنیای کریستال سواروفسکی یا سواروسکی (Swarovski Crystal World) موزه‌ و فروشگاهی در اینسبروک است که در سال ۱۹۹۵ به مناسبت صدمین سالگرد شرکت جواهرسازی سواروفسکی ساخته شد.

این دنیای کریستالی نمای خارجی و فضای داخلی شگفت‌آوری دارد. نمای سرسبز خارجی آن با سری غول‌آسا ‌و دو چشم بهت‌زده و همچنین فضای داخلی آن با اتاقک‌های زیرزمینی درخشان خود همچون یک صندوقچه‌ی جواهرات از شکوه خاصی برخوردار هستند.

دنیای کریستال سواروسکی

هوتینگر آلم

هوتینگر آلم (Höttinger Alm) یک چمنزار وسیع آلپی به شمار می‌رود که در رشته‌کوه‌های نوردکِته (Nordkette) در شمال اینسبروک واقع شده است.

این مرتع سرسبز طرفداران زیادی در فصل تابستان، به‌ویژه در میان کوه‌پیمایان و دوچرخه‌سواران دارد. برخی از کوه‌پیمایان که به قله‌ی کوه صعود می‌کنند، ترجیح می‌دهند به‌دور از هیاهوی شهر، یکی دو شب را در کلبه‌ها‌‌ یا خوابگاه‌های کوهستانی این منطقه بگذرانند.

هوتینگر آلم - اینسبروک

مارکت هاله

مارکت‌هاله (Markthalle) یک بازار تاریخی است که مواد غذایی خوشمزه و محلی مثل گوشت، پنیر و سبزیجات تازه را به فروش می‌رساند. صبح‌های دوشنبه جمعیت زیادی روانه‌ی مارکت هاله می‌شوند تا از آن دیدن ‌کنند.

همچنین رستوران‌های فضای باز اینجا مشرف‌به رودخانه هستند و خریداران می‌توانند برای رفع خستگی در یکی از آن‌ها ناهار یا نوشیدنی صرف کنند.

بازار اینسبروک

موندلینگ

هرچند وین پایتخت فرهنگ کافه‌نشینی و قهوه‌ی اتریش به شمار می‌رود و به خاطر کافه‌های دوست‌داشتنی و سنتی خود مشهور است اما اینسبروک کافه‌هایی با قدمت طولانی دارد که به‌خوبی حفظ شده‌اند.

موندلینگ (Mundling) در قلب شهر قدیم (محله قدیمی اینسبروک) واقع شده و نمونه‌ی بی‌همتایی از این کافه‌ها محسوب می‌شود. در فضای دلنشین این کافه می‌توان از خوردن غذاهای کلاسیک اتریشی لذت برد و محلی‌ها احتمالاً آرزو می‌کردند که این مکان فوق‌العاده برای همیشه مخفی باقی بماند.

ضمناً فراموش نکنید اشترودل سیب موندلینگ را حتماً امتحان کنید.

موندلینگ - اینسبروک

کارخانه ناقوس گراسمایر

موزه‌ی بی‌نظیرِ ناقوس، بازدیدکنندگان را به سفری جذاب در تاریخچه‌ی کارخانه‌ی قدیمی گراسمایر و صنعت ساخت ناقوس می‌برد.
کارخانه ریخته‌گری ناقوس گراسمایر یا گلاکن‌گیسرای گراسمایر (Glockengiesserei Grassmayr) توسط خانواده‌ی گراسمایر بنیان گذاشته شد.
ازآنجایی‌که این کارخانه در حال حاضر نیز مشغول ساخت ناقوس به شیوه‌ای قدیمی است، از بازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا شاهد فرایند ریخته‌گری و قالب‌ریزی ناقوس‌ها‌ باشند.

موزه‌ی گراسمایر در تلاش است تا اهمیت ناقوس در فرهنگ امروزی و نحوه‌ی پیشرفت آن در دنیای غرب را به بازدیدکنندگان نشان دهد.

کارخانه ناقوس گراسمایر

دی بکرای

خیابان درای‌هایلیگن (Dreiheiligenstraße) دارای یک نانوایی قدیمی است که تبدیل به یک موسسه‌ی تعاونی عام‌المنفعه شده است.

موسسه‌ی دی بکِرای (Die Bäckerei) برای هنرمندان و افراد خلاق فضای استودیو و دسترسی به انواع سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی، کنسرت و کلوپ را فراهم می‌‌آورد.

دی بکرای خود را یک سکوی فعال در عرصه تبادلات فرهنگی و اجتماعی توصیف می‌کند. این موسسه در قلب مرکز خلاقیت اینسبروک قرار دارد و هنرمندان جدید را تشویق می‌کند تا آثار خود را در اینجا به نمایش بگذارند.

دی بکرای - اینسبروک

پارک راپولدی

پارک راپولدی (Rapoldi) یک واحه‌ی سرسبز است که می‌توانید بساط پیک‌نیک‌های تابستانی را در آن پهن کنید. این پارک در مجاورت رودخانه‌ی آرام زیل (Sill) واقع شده و دارای فواره‌های زیبا، چمن‌های آراسته، مجسمه‌ها و باغچه‌هایی از گل‌های رنگارنگ است که با هنرمندی تمام تزیین شده‌اند.

همچنین منظره‌ی کوهستان که در پس‌زمینه‌ی پارک وجود دارد، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

پارک راپولدی - اینسبروک

باغ های گیاه شناسی

باغ‌های گیاه‌شناسی در محوطه‌ی دانشگاه اینسبروک قرار گرفته و ۵ هزار گونه‌ی گیاهی اعجاب‌انگیز را در خود جای داده‌اند.

این باغ‌های زیبا که محلی‌ها دوست دارند آن را به‌صورت یک راز، پنهان نگه‌ دارند،‌ با هنرمندی آراسته شده‌اند و فضایی آرامش‌بخش را پیشکش شما خواهند کرد.

باغ های گیاه شناسی اینسبروک

تله کابین

اینسبروک مناظر خیال‌انگیزی دارد. اگر از آن دسته افراد هستید که چندان از کوه‌پیمایی لذت نمی‌برید و کایت‌سواری را هم کمی خطرناک می‌دانید، پس تله‌کابین بهترین انتخاب برای شما است تا چشم‌اندازهای دل‌فریب اطراف شهر را تماشا کنید.

تله‌کابین شما را بر فراز کاروِندل (Karwendel)، بزرگ‌ترین پارک طبیعی اتریش خواهد برد و بازدیدکنندگان مجموعه‌ای بی‌همتا از مناظر پانورامیک را در زیر پای خود مشاهده خواهند کرد.

مسیر ۲۰ دقیقه‌ای این تله‌کابین که توسط زها حدید طراحی شده، از شهر قدیم آغاز می‌شود و بازدیدکنندگان را به میان ابرها و ارتفاعات ۲۰۰۰ متری خواهد برد.

تله کابین اینسبروک

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}