تور نمایشگاهی و گردشگری رویدادی چیست؟

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1395/6/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

گردشکری رویدادی (Event Tourism) به یک روند سیستماتیک متشکل از برنامه‌ریزی، توسعه و ایجاد و بازاریابی رویدادی در رابطه با گردشگری گفته می‌شود. استراتژهای گردشگری رویدادی می‌باید بر روی بخش‌هایی همچون سفر به مقصد رویدادها و یا کسانی که می‌توان آن‌ها را برای حضور در رویدادها در فاصله‌ای دور از خانه‌هایشان جلب کرد تمرکز کند. به طور کلی رویداد‌هایی که انگیزش سفر ایجاد می‌کنند را می‌توان در سه دسته‌ی رویدادهای فرهنگی، رویدادهای ورزشی و رویدادهای تجاری تقسیم‌ کرد.

تور اروپا

سالانه رویداد‌های تجاری - کاری بی‌شماری از جمله نمایشگاه‌، گردهمایی‌، سمینار‌، کنفرانس‌، میتینگ‌، سمپوزیوم و همایش‌ در سراسر جهان برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان فراوانی را به شهر یا کشور میزبان می‌کشاند. وجود این حجم از رویداد‌های مختلف در جهان باعث به‌وجود آمدن شاخه‌ای به نام مایس توریسم (MICE Tourism) در صنعت گردشگری شده است. مایس توریسم صنعتی خدماتی است که از ترکیب تجارت، حمل‌و‌نقل، سرمایه‌گذاری‌های مالی و مسافرت به وجود آمده و محصول دهه‌های اخیر است.

 کلمه مایس از حروف اول کلمات Meetings (نشست‌ها و اجلاس‌ها)، Incentives (انگیزه‌ها و محرک‌ها)، Conferenceses (کنفرانس‌ها) و Exhibitions (نمایشگاه‌ها) به وجود آمده است. اگرچه در بعضی منابع حرف (C) را به عنوان حرف اول کلمه (Conventions) به معنای همایش‌ها و حرف (E) را به عنوان حرف اول کلمه (Events) به معنای رویدادها در نظر گرفته‌اند، اما با توجه به توضیحات بالا، صحیح‌تر آن است که مایس توریسم را به عنوان یکی از شاخه‌های «گردشگری رویدادی» تلقی کنیم.

تورهای نمایشگاهی

شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها به فراخور موضوع و اهمیت آن چند روزی دور هم جمع شده و پس از آن از هم جدا می‌شوند. گردشگری مایس این امکان را فراهم می‌سازد تا شرکت‌کنندگان از سراسر جهان علاوه ‌بر شرکت در مباحث کاری خود، فرصت بازدید از شهر و کشور میزبان را به دست آورند. داد و ستد، گسترش فعالیت‌های تجاری، جبران تقاضا در فصول کم توریست، رونق چرخه‌ی اقتصادی و ... از جمله مزایایی است که می‌توان برای مایس توریسم بر شمرد.

جلسات و سمینارها با ۴۱ درصد و بخش بازرگانی و نمایشگاه‌ها با ۲۹ درصد، از مهم‌ترین زیر‌شاخه‌های گردشگری رویدادی محسوب می‌شوند. اگرچه مایس توریسم فقط ۵ درصد از صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده است، با این حال یکی از بیشترین حجم تبادلات مالی به همین شاخه‌ی کوچک مربوط می‌شود. به گزارش منابع مختلف در سراسر جهان حداقل ۵۰ میلیون سفر در شاخه‌ی مایس توریسم انجام می‌پذیرد.

دقت در برنامه‌ریزی، داشتن محدودیت زمانی، برنامه‌ی کاری مشخص قابل اجرا، قیمت‌گذاری رقابتی، پیش‌بینی مسائل امنیتی برای حضور شرکت کنندگان، پیش‌بینی برنامه‌های تفریحی و رفاهی به همراه فراهم‌آوری فرصت خرید از ویژگی‌های این شاخه‌ از صنعت گردشگری است. مایسم توریسم با مطرح کردن بسیاری از نیازها و تقاضاها، فرصت‌های شغلی گسترده‌ای را به همراه می‌آورد. این صنعت بستر مناسبی برای کارآفرینی و نوآوری می‌باشد و می‌تواند شرایط خوبی را برای بهره‌برداری موثر از سرمایه فراهم سازد.

یکی از فعال‌ترین کشورها در صنعت مایس توریسم کشور آلمان بوده و نظر به اینکه در چندین زمینه از جمله فناوری، اقتصاد و بازرگانی، داروسازی، پزشکی، حمل‌و‌نقل و ... در جهان سرآمد است؛ بازار سازی و بازاریابی خود را با توجه به نقاط قوت خود به سمت صنعت مایس سوق داده است. متخصصین مایس در آلمان صرفاً به ظرفیت و توانمندی‌های سرزمین خود بسنده نکرده و با بررسی نقاط قوت سایر کشورها همچون آمریکا، انگلستان، چین و روسیه، این صنعت را در این کشورها هم دنبال کرده‌اند. امروزه کشورهای متعددی در صنعت مایس فعالیت دارند که از جمله آن ها می توان به کشورهای واقع در آمریکاي شمالی و اروپا اشاره کرد. بسیاری از کشور‌های آسیایی مانند مالزی و سنگاپور نیز روی مایس توریسم تمرکز کرده‌اند؛ تا جایی که ۳۰ درصد صنعت توریسم سنگاپور به این بخش تعلق دارد.

دارا بودن سالن‌هاي کنفرانس بزرگ و مجهز، فضاهای گسترده‌ی نمايشگاهی، هتل‌هايی با اتاق‌های فراوان، سیستم حمل‌و‌نقل سازمان‌یافته و تفریحات گردشگری از جمله ملزوماتی است که کشور‌های میزبان مایس توریسم باید بدان توجه داشته باشند. 

تور نمایشگاهی

تور نمایشگاهی چیست؟

برپا شدن نمایشگاه‌های بی‌شماری که سالانه در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود فرصت و بستر مناسبی برای گسترش داد‌و‌ستد، ارتقاء سطح دانش، گردش و تفرج را فراهم می‌آورد و افراد زیادی از جمله صاحبان مشاغل را مجاب می‌کند تا در صدد بازدید از این نمایشگاه‌ها بر آیند. تور‌هایی که تحت عنوان «تور نمایشگاهی» شناخته می‌شود، شامل کلیه برنامه‌های مسافرتی است که به هدف بازدید از یک نمایشگاه خاص انجام می‌شود. این تور‌ها به بازدیدِ صرف از نمایشگاه‌ها خلاصه نمی‌شود و در کنار فعالیت‌های تجاری، به لذت بردن بازدیدکننده از شهر و یا کشور میزبان اهمیت می‌دهد.

شرکت اسراء پرواز (ایوار) با بیش از ۱۴ سال سابقه و اجرای بیش از ۶۰ تور نمایشگاهی، همواره جزو برترین برگزارکنندگان تور‌های نمایشگاهی بوده است. اجرای جامع تور‌های رویدادی در کنار گشت‌های توریستی متنوع در کشور‌های مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که شرکت ایوار به آن اهتمام می‌ورزد.

شما عزیزان می‌توانید تمامی امور مربوط به سفر‌های کاری خود را به ما بسپارید تا با حضوری موثر‌تر در رویداد‌های بین‌المللی، سفری بی‌دغدغه را تجربه کنید و از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی کشور میزبان لذت ببرید.

تور نمایشگاهی

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}