راهنمای گام به گام برای اولین تجربه پرواز

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/8/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آیا برای اولین بار سوار هواپیما می‌شوید؟ آیا نمی‌دانید که چه چیزی در فرودگاه انتظار شما را می‌کشد؟ برای یافتن پاسخ تمام سؤال‌هایتان می‌توانید این راهنما را تا انتها بخوانید و بدون استرس سفر کنید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

برای کسانی که اولین سفر هوایی خود را تجربه می‌کنند، این کار ممکن است بسیار سخت و ترسناک به نظر بیاید. از کجا باید بلیط خرید؟ وقتی به فرودگاه رسیدیم چه کار باید بکنیم؟ آیا به مدارک شناسایی نیاز خواهد بود؟ اگر چه سوال‌ها به نظر بی‌پایان هستند، باز هم نیازی به نگرانی نیست: تا زمانی که راهنماها را می‌خوانید و سؤال می‌کنید می‌توانید یک سفر خوب را تجربه کنید. برای آن که اولین تجربه سفر هوایی خود را بدون استرس بگذرانید، بد نیست بدانید چه چیزهایی انتظارتان را می‌کشند.

قدم اول

اولین کار، خرید یک بلیط است. آسان‌ترین کار برای جستجو در میان تاریخ‌ها و ساعت‌های مختلف، جستجوی آنلاین خواهد بود. برای به دست آوردن اطلاعاتی جامع و کامل درباره قیمت‌ها می‌توانید از موتور جستجوهای قیمت پرواز مانند «کایاک» (Kayak) یا «اکسپدیا» (Expedia) استفاده کنید. برای این کار باید ابتدا شهر مبدا، شهر مقصد و تاریخ‌های مد نظرتان را وارد کنید تا موتور جستجو فهرستی از پروازهای مناسب شما را ارائه دهد. در این فهرست می‌توانید از توقف بین پروازها و اطلاعات تکمیلی دیگر نیز باخبر شوید. وقتی پرواز مناسب خود را پیدا کردید، مراحل خرید را دنبال کرده تا روند نهایی شدن بلیط انجام شود. معمولاً پس از این کار، ایرلاین‌ها ایمیل تأییدیه و شماره الکترونیکی بلیط را برایتان ارسال می‌کنند. حتماً این شماره‌ها را برای ارجاع‌های بعدی یادداشت کنید.

راهنمای اولین پرواز

قدم دوم

مدارک شناسایی عکس‌دارتان را جمع آوری کنید. اگر به سفر داخلی می‌روید، تنها یک کارت شناسایی عکس‌دار کفایت خواهد کرد؛ اما اگر سفر شما یک پرواز بین‌المللی است، باید حتماً پاسپورت به همراه داشته باشید. این پاسپورت باید حتماً تا شش ماه بعد از عزیمت اعتبار داشته باشد.

راهنمای اولین پرواز

قدم سوم

حتماً درباره موارد ممنوعه برای همراه بردن به داخل هواپیما اطلاعات کسب کنید. بسیاری از ایرلاین‌ها به مسافران اجازه حمل برخی موارد به داخل هواپیما را می‌دهند. این موارد می‌توانند شامل کیف دستی و لپ تاپ باشند. قبل از سفر حتماً درباره قوانین ایرلاین مربوطه از طریق سایت آن مطلع شوید. نکته دیگری که باید حتماً رعایت کنید، محدودیت وزنی این کیف است.

راهنمای اولین پرواز

قدم چهارم

کیف داخل هواپیما را به دقت ببندید. داخل این کیف می‌توانید مایعات کمتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر را داخل بطری‌های مطمئن که در بسته‌های نایلونی زیپ‌دار بسته‌ بندی‌ شده‌اند حمل کنید. طبق اظهارات بخش امنیت حمل و نقل، اگر تمام این بطری‌ها داخل یک بسته پلاستیکی باشند و جدا از کیف از اشعه ایکس عبور داده شوند، روند بازرسی بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد. مأمورین تمام مایعات یا ژل‌هایی که از این قوانین تبعیت نکنند را توقیف می‌کنند.

راهنمای اولین پرواز

قدم پنجم

برای پرواز زودتر به فرودگاه بروید. با توجه به اینکه اولین سفر هوایی خود را تجربه می‌کنید، عاقلانه‌ترین کار داشتن زمان کافی برای انجام کارهای لازم و آشنایی با روند کاری فرودگاه است. اگر می‌خواهید از پارکینگ استفاده کنید، حتماً به بخش توقف‌های طولانی بروید. برای این گزینه برخی فرودگاه‌ها که پارکینگشان در فاصله دورتری قرار گرفته، تسهیلاتی مخصوص رفت و آمد تعبیه کرده‌اند. برای آن که زمان کافی در اختیار داشته باشید، ۲ ساعت قبل از پروازهای داخلی و ۳ ساعت قبل از پرواز خارجی در فرودگاه حاضر باشید.

راهنمای اولین پرواز

قدم ششم

قدم بعدی چک-این در باجه ایرلاین است. علامت‌های چک این را دنبال کرده و حتماً مدارک عکس‌دارتان را آماده کنید تا به مأمور مربوطه نشان دهید. او رزرواسیون شما را بررسی کرده و کارت پروازتان را چاپ می‌کند. اگر لازم باشد برای بارتان هزینه‌ای پرداخت کنید در همین قسمت این کار انجام می‌شود. اگر صندلی خود را از قبل انتخاب نکرده باشید، می‌توانید در همین جا از مأمور مربوطه درخواست صندلی کنار پنجره یا راهرو را داشته باشید. باید در این قسمت بار خود را روی ترازو گذاشته تا وزن آن مشخص شده و برچسب بخورد. بعد از آن می‌توانید چمدان‌هایتان را برای فرستاده شدن به هواپیما روی تسمه متحرک بگذارید. حتماً کارت پرواز و مدارک خود را از مأمور تحویل بگیرید.

راهنمای اولین پرواز

قدم هفتم

مرحله بعدی قسمت امنیت است. این بار به دنبال علایم مخصوص بخش امنیت (Security) باشید. در قسمت امنیت باید کارت پرواز و مدارک شناسایی خود را نشان بدهید. برای بازرسی داخل دستگاه، باید کفشتان را در آورده و کتتان را داخل یک سطل پلاستیکی بگذارید. اگر لپ تاپ به همراه دارید باید آن را داخل سطلی متفاوت قرار دهید. این موارد به همراه کیف دستی شما روی تسمه متحرک دستگاه اشعه ایکس قرار می‌گیرند. با علامت مأمور مربوطه می‌توانید دستتان را پایین آورده و از دستگاه عبور کنید.

راهنمای اولین پرواز

قدم هشتم

گیت خود را پیدا کنید. کارت پرواز شما یک شماره گیت دارد و اگر این طور نبود باید نمایشگرهای دیجیتالی را چک کرده و پرواز و شماره گیت مخصوصش را پیدا کنید. باید در نزدیکی گیت نشسته و منتظر اعلام مأمور آن باشید که آماده پرواز شوید. ایرلاین‌ها معمولاً بر اساس ردیف مسافران را سوار می‌کنند پس تا قبل از آن‌ که گروهتان صدا نشده نزدیک گیت نشوید. صندلی خود را پیدا کرده و کیف‌های کوچک را زیر صندلی روبه‌رویی و کیف‌های بزرگ‌تر را در قسمت بالای سرتان قرار دهید.

راهنمای اولین پرواز

قدم نهم

تحویل گرفتن چمدان‌ها قدم بعدی شما پس از فرود هواپیما خواهد بود. از هواپیما خارج شده و به دنبال قسمت تحویل چمدان باشید. شماره پرواز و شهر مبدأ شما روی یک نمایشگر الکترونیکی نمایش داده خواهد شد. تا زمانی که تسمه متحرک شروع به حرکت کرده و چمدانتان برسد به همراه جمعیت در آن قسمت صبر کنید.

راهنمای اولین پرواز

زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}