دیگر نگران سفرهای هوایی با نوزادتان نباشید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/9/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آیا در آینده‌ای نزدیک سفر هوایی در پیش دارید؟ نوزادتان هم در این سفر با شما خواهد بود؟ لازم نیست نگران گریه‌های بی‌پایان و آزار بقیه مسافران باشید. در این مقاله از تجربیات مادران دیگر و کارکنان هواپیمایی در این رابطه گفته‌ایم.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

بسیاری از مادران درباره سفر با کودک خود بسیار نگران هستند و جای تعجب هم نیست؛ سفر هوایی می‌تواند بدون فرزندان استرس زا باشد اما کافی است یک بچه را به آن اضافه کنید تا اکثر مردم از آن جا بزنند! اما سفر با فرزندان کوچک، اگر نکاتی که در ادامه برایتان آورده‌ایم را رعایت کنید آن‌قدرها هم تجربه ترسناکی نیست. تمام این نکات، از تجربیات کارکنان هواپیمایی و چند مادر کارکشته تهیه شده‌اند.

۱. برنامه زمانی پرواز را در نظر بگیرید

قبل از بچه دار شدن شاید تنها کاری که می‌کردید، جستجو در بین ارزان‌ترین بلیط‌های ممکن بود؛ اما با وجود این مسافران کوچک، باید دنبال پروازهایی باشید که بهتر از بقیه با برنامه آن‌ها هماهنگ و متناسب باشد. اکثر مادرها سفر در زمان خواب کودک را از همه بهتر می‌دانند زیرا برای همه آرامش بیشتری فراهم می‌شود. در حالت ایده آل، کودکتان در زمان عبور از بخش امنیت یا گیت انتظار بیدار خواهد بود و در هواپیما به خواب می‌رود. اگر نمی‌توانید این مقوله را به خوبی مدیریت کنید، حداقل از پرواز در زمان شام پرهیز کنید زیرا در این زمان اکثر کودکان خسته، بی حوصله و بسیار مستعد گریه هستند.

پرواز با نوزاد

۲. برای سفرتان یک وسیله حمل مناسب کودک داشته باشید

این روزها فرودگاه‌ها بسیار بزرگ بوده و برای رسیدن به گیت مخصوصتان باید از قطارهای بین ترمینالی یا اتوبوس‌های شاتل استفاده کنید؛ بنابراین داشتن یک برنامه برای حمل کودک در این مدت بسیار مهم خواهد بود. می‌توانید یک آغوشی به همراه داشته یا یک کالسکه تاشو و ننو برای پیاده‌روی‌ها در نظر بگیرید. اکثر ایرلاین‌ها به شما اجازه می‌دهند این سیستم مسافرتی را به رایگان از گیت عبور دهید پس با خیال راحت می‌توانید آن را تا دم در هواپیما با خود ببرید.

پرواز با نوزاد

۳. به خودتان زمان بدهید

ایرلاین‌ها پیشنهاد می‌کنند که حداقل یک ساعت قبل از بلند شدن هواپیما در فرودگاه حاضر شوید؛ اما اگر قرار است با کودک خود سفر کنید بد نیست نیم ساعت بیشتر به خودتان زمان بدهید تا در صورت بروز مشکلات اضطراری مانند تعویض پوشک، به مشکل بر نخورید و آرامش داشته باشید. بخش امنیت می‌تواند اندکی بیشتر شما را اذیت کند زیرا اغلب صف‌های طولانی‌تری در آن وجود دارند. البته ممکن است خوش شانس باشید و شما را به صف بدون انتظار مخصوص خانواده‌ها ببرند.

پرواز با نوزاد

۴. مایعات مربوط به نوزاد مجاز هستند

خانواده‌هایی که با نوزاد خود سفر می‌کنند، اجازه دارند اندکی مایع شامل شیر مادر یا مواد غذایی کودک از قسمت امنیتی عبور دهند. البته این مایع هم شامل قوانین مربوط به تمام مایعات می‌شود و مأمور امنیتی باید حتماً شیر را آزمایش کند که البته بیش از یک ثانیه زمان نمی‌برد.

پرواز با نوزاد

۵. قبل از پرواز پوشک بچه را عوض کنید

حتماً اندکی قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک بچه را عوض کنید. فاجعه‌های مربوط به پوشک بیش از همه موقع پرواز در هواپیما آزار دهنده هستند. پس لطفی در حق خودتان کرده و حداقل اندکی پیش از پرواز پوشک کودکتان را عوض کنید تا با گریه‌های اول پرواز آرامش شما و سایر مسافرین را بر هم نزند.

پرواز با نوزاد

۶. با برنامه به کودک شیر بدهید

سعی کنید زمان غذا دادن و شیر دادن به کودک با بلند شدن و به زمین نشستن هواپیما هم زمان باشد. تغییری که در این دو زمان در فشار هوا ایجاد می‌شود، باشد کیپ شدن گوش نوزاد شده و ممکن است باعث ناراحتی او شود. عمل بلعیدن و مکیدن شیر از سینه یا شیشه می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

پرواز با نوزاد

۷. یک چمدان برای کودک در نظر بگیرید

یک کودک، لوازم مخصوصش، کیف پوشک و یک چمدان داخل کابین، همگی در کنار هم سفر شما و روند کارهای فرودگاهی و سوار شدن به هواپیما را برایتان دشوار می‌کند. به خودتان این لطف را بکنید و یک چمدان به قسمت بار تحویل دهید. تقریباً تمام ایرلاین‌ها این روز‌ها برای چمدان‌ها اندکی شما را شارژ می‌کنند اما مطمئن باشید که این پول ارزشش را دارد.

پرواز با نوزاد

۸. کیف مخصوص نوزاد و لوازم آن را هوشمندانه بچینید

اینکه چه چیزی در کیف مخصوص نوزاد دارید یا چه چیزی را فراموش کرده‌اید می‌تواند به کلی داستان پروازتان را عوض کند. حتماً از قبل یک فهرست از لوازم مهم و ضروری تهیه کنید که شامل چند پوشک، دستمال مرطوب، پد مخصوص تعویض پوشک، کرم، پتوی سبک، شیشه شیر اضافه، غذا، پستانک، لباس اضافه، یکی دو اسباب بازی ترجیحاً جدید و جذاب، اسنک برای خودتان و آب می‌شوند. این کیف را با دقت بچینید و چیزهای مهم را در قسمت‌هایی با دسترسی راحت قرار دهید. پکیج‌های مخصوص پوشک هم ایده خوبی هستند زیرا تمام چیزهای لازم را در یک بسته بندی گرد آورده‌اند و برای توالت‌های کوچک هواپیما مناسب هستند.

پرواز با نوزاد

۹. برنامه برای ضد عفونی کردن محیط

معمولاً هواپیماها خیلی تمیز نیستند و باید خودتان برای این کار برنامه‌ای داشته باشید. اگر با خود پستانک اضافه به همراه ببرید، در صورتی که یکی روی زمین افتاد می‌توانید از دومی استفاده کنید. به همراه بردن دستمال‌های ضد عفونی کننده هم خوب است و می‌توانید هر چیزی را که کودک قرار است به دهان بگذارد با آن تمیز کنید. می‌توانید با خود یک ضد عفونی کننده دست را تا زمانی که با قوانین مخصوص مایعات مغایرت نکرده به همراه ببرید.

پرواز با نوزاد

۱۰. از مقدار کمی اشک نترسید

یکی از بزرگ‌ترین ترس‌های مادران، آن است که کودک شروع به گریه‌ای بی‌پایان کرده و سایرین را آزار دهد. قبل از اینکه بنشینید کمی به اطرافتان نگاه کنید و بعد کمربندتان را ببندید. بسیاری از همسفران در همان ابتدا یک هدفون در گوششان می‌گذارند و از محیط هواپیما به دنیایی دیگر می‌روند. صدای موتورهای هواپیما هم در آن ارتفاع به قدری خواهد بود که کودکتان نمی‌تواند با آن رقابت کند. پس اگر کودکتان عصبانی و بی‌تاب شد و شروع به گریه کرد، در کمال آرامش به آرام کردنش بپردازید و نگران دیگران نباشید.

پرواز با نوزاد

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}