اشتباهات رایج پرواز اولی ها

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/8/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر اولین بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده‌اید و درباره روندی که انتظار شما را می‌کشد کوچک‌ترین تصوری ندارید، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز اشتباهات ممکن، با خطاهای رایج پرواز اولی‌ها آشنا شوید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

پیشاپیش به شما اولین تجربه پروازتان را تبریک می‌گوییم! اگر درباره روند کارهای فرودگاهی و خطاهای ممکن استرس دارید، تمام آن‌ها را دور بریزید زیرا در این راهنما شما را با تمام اشتباهات رایج پرواز اولی‌ها آشنا می‌کنیم. شاید تجربه جدید کابین‌های هواپیما برایتان ترسناک باشد اما می‌توانید با اطلاعات کاربردی و ضروری که برایتان فراهم کرده‌ایم بر ترس خود غلبه کنید. شاید همه پرواز اولی‌ها درب خروج اضطراری را با توالت اشتباه نگیرند اما به‌هرحال خطاهای رایجی توسط این مسافران به چشم می‌خورد که با آگاهی بر آن‌ها می‌توانید از بروزشان جلوگیری کنید.

۱. رزرو کردن صندلی را فراموش نکنید

اگر ترجیح می‌دهید صندلی کنار پنجره یا راهرو را داشته باشید که نسبت به صندلی وسط راحتی بیشتری دارند، باید حتماً از قبل صندلی خود را انتخاب کنید. اگر این کار را فراموش کرده یا موقع خرید بلیط گزینه انتخاب صندلی نداشتید، هر چه زودتر وارد سایت ایرلاینی که با آن پرواز می‌کنید شده و این کار را انجام دهید.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۲. رعایت نکردن قوانین کیف دستی داخل کابین

پروازهای داخلی و بین‌المللی هر کدام قوانین متفاوتی درباره اندازه و وزن کیف‌های داخل کابین دارند. قبل از آن که به سمت فرودگاه حرکت کنید درباره این محدودیت‌ها اطلاعات کسب کرده و اقلامی که در پرواز ممنوع هستند را در کیف دستی خود نگذارید. دقت داشته باشید که این محدودیت‌ها هم برای وزن و هم برای اندازه کیف هستند.

راهنمای اولین پرواز

۳. مایعات بزرگ را داخل کیفی که به هواپیما می‌برید نگذارید

اگر کیفی را در قسمت چک این تحویل نمی‌دهید، بدانید که تمام مایعات شامل ژل، اسپری، شامپو و برخی لوازم آرایشی مانند ریمل باید کمتر از ۱۰۰ میلی‌لیتر بوده و در یک کیسه پلاستیکی زیپی شفاف قرار بگیرند. حمل مایعات بدون این کیسه‌ها ممنوع بوده و بهتر است از قبل این قانون را در نظر بگیرید.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۴. تاریخ انقضای پاسپورت خود را چک کنید

هیچ چیزی به اندازه روبرو شدن با یک پاسپورت منقضی موقع رزرو کردن یک تعطیلات رویایی نمی‌تواند حال شما را خراب کند. البته باید بدانید که برخی کشورها تنها در صورتی به شما اجازه ورود می‌دهند که پاسپورتتان تا ۶ ماه بعد اعتبار داشته باشد. اگر سفرتان از این مدت بیشتر طول می‌کشید باید از اعتبار پاسپورت اطمینان حاصل کنید. همیشه سعی کنید تاریخ پاسپورت را تحت نظر داشته و قبل از سفرهای مهم و بزرگ آن را در صورت نیاز تمدید کنید.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۵. همیشه مسیر و فرودگاه خود را چک کنید

سفر کردن بین منطقه‌های زمانی مختلف و دور دنیا می‌تواند اندکی گیج کننده باشد. حتماً قبل از عزیمت، مسیر و فرودگاه مقصد خود را چک کنید. زمان بین دو پرواز، اطلاعات روی بلیط و اسمی که روی آن نوشته شده هم جزو نکات مهم هستند. اسم شما روی بلیط باید کاملاً با نام داخل پاسپورت مطابقت کند. کار بعدی مهم تائید کردن تمام رزرواسیون‌های مربوط به هتل، پرواز، قطار، اتوبوس و تورهای گروهی است.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۶. گم شدن در زمان تنگ

شاید گم شدن در سفر بتواند بامزه و باعث رویدادهای غیر منظره خوب باشد. یک پیچ اشتباه شما را به ساحل، رستوران یا محله‌ای جدید می‌رساند که تا به حال ندیده‌اید. شاید اگر یک قرار مهم داشته باشید و استرس حواستان را پرت کند، یادتان برود که نقشه و کارت هتل را بردارید. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده کنید. وقتی به اینترنت دسترسی داشتید مسیر مورد نظر را پیدا کرده یا از آن یک اسکرین شات تهیه کنید. در این صورت هیچ نگرانی‌ای وجود نخواهد داشت.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۷. برای اینترنت و تلفن همراه در کشور مقصد برنامه داشته باشید

قبل از آن که از کشور خارج شوید، در صورت امکان خریدن دیتا رومینگ یا برنامه‌های تلفن بین‌المللی این کار را بکنید. اگر نمی‌خواهید در زمان سفر از تلفنتان استفاده کنید حتماً دیتا رومینگ آن را خاموش کنید وگرنه موقع برگشت با قبض وحشتناکی روبه‌رو می‌شوید. توصیه می‌کنیم قبل از سفر، برنامه‌های مخصوص برقراری ارتباط رایگان را دانلود کرده و زمانی که به اینترنت دسترسی داشتید از آن‌ها استفاده کنید.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۸. قبل از سفر مقدار زیادی پول تبدیل نکنید

اینکه قبل از عزیمت مقداری پول نقد با واحد پولی کشور مقصد داشته باشید فکر خوبی است اما در آن زیاده روی نکنید. پول نقد زیاد در صورت مفقودی و دزدیده شدن می‌تواند یک دردسر واقعی باشد. بسته به بودجه خود مقداری پول نقد از ATM های داخل فرودگاه بگیرید. اگر پولتان تمام شد به راحتی می‌توانید در صرافی‌های معتبر پول نقد کشور مقصد را تهیه کنید.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۹. کفش مناسب و راحت بپوشید

تعطیلات زمان مناسبی برای امتحان کردن کفش‌های جدید و غیر قابل اطمینان نیست. به ما اعتماد کنید و راحت‌ترین و مناسب‌ترین کفش خود را بپوشید. این کار کمک می‌کند تا حین گردش بین جاذبه‌های مقصد دچار پا درد و ناراحتی‌های دیگر نشوید.

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

۱۰. استرس نگیرید

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که هر مسافر و گردشگری باید به یاد داشته باشد، حفظ آرامش در زمان رویدادهای غیر مترقبه است. گاهی اتفاقات پیش بینی نشده‌ای در مسیر سفر پیش می‌آیند که نمی‌توان جلو آن‌ها را گرفت. برای مثال گم کردن بلیط، محو شدن رزرو هتل یا از دست دادن ارتباط اینترنت می‌تواند شما را حسابی عصبانی کند اما این استرس و خشم نمی‌تواند کمکی به شما برساند. مطمئن باشید که با حفظ آرامش در پایان روز یک خاطره هیجان انگیز برای تعریف کردن دارید. 

اشتباهات رایج پرواز اولی ها

زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}