دروازه آلکالا، ورودی باشکوه شهر مادرید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/3/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

دروازه آلکالا واقع در خیابانی به همین نام در شهر مادرید، یکی از نمادهای این شهر بوده و امروزه در میان یادمان‌های ملی اسپانیا طبقه بندی می‌شود. موزه‌ها، پارک‌ها و مرکز خرید‌های متعددی در طول این خیابان وجود دارند.

تور اروپا

سفر به شهر سرزنده‌ مادرید در تور ۸ روزه اسپانیا

خیابان «آلکالا» (Alcala) یکی از خیابان‌های اصلی شهر مادرید به شمار می‌رود. این خیابان از «دروازه خورشید» (puerta del sol)، نقطه تمرکز و یکی از میدان‌های اصلی شهر آغاز شده تا ۶ کیلومتر به سمت شمال شرق امتداد یافته و در نهایت به میدان «استقلال» (Independencia) و «دروازه آلکالا» (Puerta de Alcalá) می‌رسد که در سال ۱۵۹۹ برای خوشامدگویی به «دونیا مارگاریتا» (doña Margarita) همسر شاه فیلیپ سوم ساخته شده و در سال ۱۷۷۸ مورد بازسازی قرار گرفت.

زمانی که کارلوس سوم به اسپانیا آمد، در ۹ دسامبر سال ۱۷۵۹ با شکوه خاصی وارد مادرید شد. وی از دروازه شهر بسیار ناراضی بود و اعتقاد داشت که اصلاً متناسب با حضور مهم یک چهره سلطنتی نیست. او درخواست دروازه‌ای بسیار مجلل‌تر را کرد و از معماران دعوت شد تا طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه کنند. علیرغم آن که معماران برجسته زیادی در این رقابت شرکت داشتند اما در نهایت طرح یک معمار ایتالیایی به نام «فرانسیسکو ساباتینی» (Francisco Sabatini) مورد قبول واقع شد. در سال ۱۷۶۴ دروازه آلکالای سابق تخریب شد و کار بر روی دروازه جدید آغاز گشت. دروازه بعدی در سال ۱۷۶۹ به پایان رسید ولی رونمایی رسمی از آن در سال ۱۷۷۸ صورت گرفت.

آلکالا در مادرید

در این دروازه نئو کلاسیکی ۱۹.۵ متری ساخته شده از جنس گرانیت، سه طاق نیم دایره و دو گذرگاه مستطیلی در کناره‌ها وجود دارد. برای تزئین نمای آن از تندیس‌های هنرمندانی چون «فرانسیسکو گوتیِرز» (Francisco Gutiérrez) و «روبرتو میچل» (Roberto Michel) استفاده شد و در بالای هر طاق نیز سر یک شیر سنگی به چشم می‌خورد. بخش بیرون زده مرکزی دروازه، پلاکی دارد که تاریخ رونمایی رسمی از آن توسط شاه کارلوس سوم را گرامی می‌دارد. چهار کودکی که بالای این دروازه دیده می‌شوند نمادی از عدالت، اعتدال، شهامت و ملاحظه کاری هستند.

خیابان سه بوندای و بزرگ آلکالا شامل ادارات دولتی و بانک‌ها بوده و همچنین آکادمی هنر و موسیقی «سن فرناندو» نیز در آن قرار دارد. در انتهای غربی خیابان و به ویژه در حوالی دروازه خورشید، مغازه‌ها و دیپارتمنت استورهای متعددی را پیدا می‌کنید.

آلکالا در مادرید

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به دروازه آلکالا، ایستگاه «رتیرو» (Retiro) بوده و همچنین پارک «بوئن رتیرو» در فاصله اندکی از آن قرار دارد. ایستگاه «بانکو د اسپانیا» (Banco de España) اندکی دورتر در سمت غربی و درست بعد از آبنمای «سیبلس» (Cibeles) واقع شده است. با توجه به موقعیت مرکزی این خیابان و نزدیک بودنش به موزه‌های بزرگ، پارک‌ها و خیابان‌های اصلی چون «کاستیانا» (Castellana) و «گران ویا» (Gran Via) یکی از مقاصد گردشی مهم شهر مادرید به شمار می‌رود.

آلکالا در مادرید


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}