چطور اسلو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/5
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اسلو به عنوان شهری که ۸۰ درصد آن را پارک و جنگل پوشانده، با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فشرده‌اش یک مقصد عالی برای گردش یک روزه است.

تور اروپا

سفر به اسلو در تور ۱۵ روزه کشورهای اسکاندیناوی

شهر اسلو به عنوان یک پایتخت تقریباً خیلی فشرده است و در واقع می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های آن را تنها در ۲۴ ساعت تماشا کنید. به طور طبیعی آب و هوا و فصل در نروژ، یک عامل اساسی برای کارهایی که می‌توانید انجام دهید خواهد بود؛ پس ما چند گزینه متفاوت را برایتان در نظر می‌گیریم تا بتوانید در هر شرایطی یک بازدید خوب و مفید از این شهر داشته باشید.

گردش و پیاده روی صبحانه در شهر

اسلو برای پیاده‌روی شهر ایده‌آلی است، اما سیستم حمل و نقل عمومی آن هم بسیار عالی بوده و برای روزهای بارانی می‌توانید رویش حساب کنید. کسانی که به پیاده‌روی علاقه ندارند یا نمی‌خواهند تا مقاصد گردشگری دورتر پیاده بروند، می‌توانند از این وسایل نقلیه بهره‌مند شوند. پیشنهاد‌ می‌کنیم برای این کار اول به اداره «روتر» (Ruter) سر بزنید که در بیرون ایستگاه مرکزی واقع شده و از آنجا یک بلیط ۲۴ ساعته تهیه کنید. البته ماشین‌های سایر ایستگاه‌های اسلو هم این بلیط‌ها را صادر می‌کنند. مرکز گردشگری اسلو نیز در کنار همین ایستگاه قرار دارد. از اینجا می‌توانید به سمت «مجسمه ببر» (Tiger Statue) معروف در میدان بروید. تورهای پیاده زیادی ساعت ۱۰ صبح از این نقطه آغاز شده و تقریباً ۲ ساعت طول می‌کشند. می‌توانید جای این کار، به سمت «منطقه گرونرلوکا» (Grünerløkka) هم حرکت کنید که تنها ۲۰ دقیقه پیاده‌روی نیاز دارد. در اینجا برخی از جوان پسندترین کافه‌ها و محل‌هایی عالی برای برانچ را پیدا خواهید کرد.

تور یک روزه اسلو

بازدید از قلعه سلطنتی و گالری ملی

اگر به سمت «کارل یوهانس گیت»، خیابان اصلی خرید در اسلو بروید، به «قلعه سلطنتی» (Royal Castle) در بالای انتهای غربی خیابان می‌رسید. در اینجا به میدانی در قلب اسلو برمی‌خورید که پارلمان نروژ، تئاتر ملی در سمت چپ و ساختمان‌های سفید و تماشایی دانشگاه اسلو در دست راستش قرار دارند. تورهای پیاده‌ای که پیش‌تر از آن‌ها صحبت کردیم اغلب در این نقطه به پایان می‌رسند. اگر هوا خوب بود، می‌توانید کمی در پارک قلعه گردش کنید. به عنوان جایگزین می‌توانید به «گالری ملی» (National Gallery) که پشت ساختمان‌های دانشگاه واقع شده هم فکر کنید. در اینجا دیدی عالی از هنر نروژ در طول تاریخ به دست می‌آورید. تابلوی نقاشی «جیغ» و سایر نقاشی‌های هنرمند معروف آن یعنی «مونش» (Munch) هم در این گالری نگهداری می‌شوند.

گالری ملی اسلو

گردش در پارک فروگنر

در هوای خوب می‌توانید به سمت شرق مسیرتان را ادامه داده و از پارک قلعه به سمت «بوکس‌تاوایِن» (Bogstadveien) یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های خرید لوکس اسلو حرکت کنید و سپس به منطقه «مایورشْتون» (Majorstuen) برسید. در مسیرتان از بلوک‌های آپارتمانی کلاسیک و رنگارنگ اسلو لذت ببرید. ترامواهای ۱۱ و ۱۹ هم شما را به همین جا می‌رسانند. وقتی که به مایورشتون رسیدید، خیابان «شیرکیوایِن» (Kirkeveien) را به سمت پارک مجسمه های ویگلاند، یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ها و بزرگ‌ترین پارک‌های مجسمه در جهان، پایین بروید. دو موزه در پارک وجود دارند که موزه ویگلاند و موزه شهر اسلو هستند و اگر آب و هوا برای گردش و کاوش در بین مجسمه‌ها با شما یار نبود می‌توانید به بازدید از آن‌ها بپردازید. از مایورشتون سوار مترو شده و به سمت «هولمِن‌کولن» (Holmenkollen) بروید و برخی از زیباترین مناظر شهر اسلو و حومه‌اش را تماشا کنید. شبه جزیره «بیگی دوی» (Bygdøy) در جنوب، برخی از بهترین موزه‌های اسلو شامل موزه «مردم شناسی» و موزه «کشتی وایکینگ‌ها» را در خود جای داده است.پارک فروگنر اسلو

خوردن غذاهای لذیذ نروژی

کارخانه کشتی‌سازی بازسازی‌شده و زیبای «آکر بریگه» (Aker Brygge) امروزه تبدیل به یکی از بهترین رستوران‌های درجه یک اسلو شده است. اگر به دنبال جایی برای امتحان کردن غذاهای لذیذ نروژی مانند ماهی و سایر غذاهای دریایی هستید، می‌توانید روی این رستوران حساب کرده و در کنار غذا از مناظر عالی اطراف هم لذت ببرید. البته خیلی انتظار مناظر تاریک شبانه را نداشته باشید؛ زیرا تنها در ماه‌های ژوئن و ژوئیه در نزدیکی ۱۲ شب خورشید غروب می‌کند. در واقع تمام نواحی ساحلی از آکر بریگه تا قلعه آکرشوس یا حتی «بیورویکا» (Bjørvika) ارزش بازدید را دارند. اپرا هاوسی که در بیورویکا واقع شده یکی از شاهکارهای معماری اسلو به شمار می‌رود. شاید حتی بدتان نیاید که به تماشای یک اجرای باله یا اپرا هم بنشینید.

غذا‌های نروژی - بهترین غذای نروژ

بازگشت به محله گرونرلوکا

اگر به دنبال یک تجربه شبانه پر شور هستید، باید دوباره به گرونرلوکا در مرکز شهر یا محله قدیمی در سمت شرق بروید. در این نواحی قیمت رستوران‌ها هم اندکی پایین‌تر خواهد بود. تمام آن چیزی که از گردش یک روزه شما باقی مانده، سپری کردن یک شب هیجان‌انگیز و خوابیدن با پنجره باز برای تنفس هوای تازه و سبک اسلو است که یکی از لذت‌های معروف این پایتخت نوردیک محسوب می‌شود.

محله گرونرلوکا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}