زیباترین شهرهای آلپی

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/9/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر بخواهید از بین شهرهای زیبای آلپی برخی را برای بازدید انتخاب کنید به سراغ کدام یک از آن‌ها می‌روید؟ این راهنما در پاسخ به این سوال کمکتان خواهد کرد.

تور اروپا

رشته کوه آلپ آب و هوایی بی‌همتا و زیباییِ منحصر به‌فردی دارد که در هیچ جای دیگر جهان مانندش را پیدا نخواهید کرد. هر چند تمام دهکده‌ها و شهرهای آلپی زیبا هستند، اما برخی بیشتر خودنمایی می‌کنند. در این راهنما بهترین شهرهایی را که می‌توانید در این نواحی ببینید برایتان معرفی کرده‌ایم.

اینترلاکن، سوئیس

اینترلاکن در منطقه سوئیس آلپ واقع شده است. این شهر از قرن نوزدهم به مقصدی محبوب در میان هنرمندان تبدیل شد و در نقاشی‌های منظره برخی از هنرمندان سوئیسی هم به چشم می‌خورد. امروزه سوئیس مورد توجه مسافران و کوله‌‌گردانی واقع شده است که دنبال تفریحات در دل طبیعت مانند «پاراگلایدینگ» و «اسکای دایوینگ» هستند. اینترلاکن تعدادی هتل ویکتوریایی برای پذیرایی از مسافرانش دارد. هتل «ویکتوریا یونگفرا» (Hotel Victoria-Jungfrau) یا «هتل رویال سنت جرج» (Hotel Royal St. George) از مواردی هستند که دارای ارزش ملی بوده و در میراث سوئیس به ثبت رسیده‌اند.

اینترلاکن

لوسرن، سوئیس

در لوسرن بیشتر به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و آن را در ساحل دریاچه لوسرن در سوئیس مرکزی پیدا می‌کنید. مناظر خیره کننده‌ای که از کوه پیلاتوس یا کوه ریگی می‌بینید بسیار شگفت انگیز بوده و جای تعجب نیست که سال‌ها گردشگران زیادی به آن سر بزنند. می‌توانید در برخی نقاط آن، پل‌هایی تاریخی و مدرن هم ببینید. یکی از این پل‌ها به نام «شاپل بریج» (Chapel Bridge) است که در قرن چهاردهم از چوب ساخته شد و برخی عقیده دارند یکی از قدیمی‌ترین پل‌های سرپوشیده‌ی اروپا به شمار می‌رود. این پل برای علاقه‌مندان هنر از داخل با نقاشی‌های قرن هفدهمی از این شهر تزئین شده است. لوسرن تعدادی فستیوال هنر و موسیقی هم دارد.

لوسرن، سوئیس

مونترو، سوئیس

مونترو با منظره‌های عالی دریاچه ژنو و فستیوال جاز معروفش پر از تاریخ موسیقی است. این شهر میزبان چند فستیوال موسیقی مانند «سپتمبر میوزیکال» (September Musical) می‌شود که در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد. «فرِدی مرکوری» در مونترو زندگی می‌کرد و «دیپ پرپل» هم آلبوم معروف خود «ماشین هد» (Machine Head) را در این شهر ضبط کرده است.

مونترو، سوئیس

زرمات، سوئیس

کاوشگر انگلیسی «ادوارد ویمپر» (Edward Whymper) در قرن نوزدهم شهر زرمات را زمانی که به بلندترین قله سوئیس دست یافت، به شهرتی بین‌المللی رساند. زرمات مناظری بی‌بدیل از رشته کوه آلپ و رودخانه «ماتر ویسپا» (Matter Vispa) را به گردشگران هدیه می‌کند تا با افسون این شهر کوچک آشنا شوند. تعدادی تله‌کابین و تله سیژ برای اسکی بازان و کسانی‌که به ارتفاع علاقه دارند، وجود دارد. «گورنرگراتبان» (Gornergrat Bahn) بلندترین خط ریلی رو باز اروپا، به سمت قله کوهی به همین نام امتداد می‌یابد.

زرمات، سوئیس

آوستا، ایتالیا

«آوستا» (Aosta) یکی دیگر از شهرهای شمال غرب ایتالیا است که در نزدیکی ورودی «تونل مون بلان» در دره‌ای به نام دره آوستا قرار دارد. این شهر به‌طور طبیعی ریشه‌های رومی دارد و زمانی به خاطر موقعیتش از اهمیت نظامی هم برخوردار بوده است. رد پایی از تاریخ پر از کشمکش آن را می‌توان در دیوارهای «اوگوستا پراتوریا سالاسوروم» (Augusta Prætoria Salassorum) مشاهده کرد که هنوز هم در بهترین شرایط خود حفظ شده‌ است. یک تئاتر رومی، یک طاق برای گرامی‌داشت آگوستوس و یک کلیسای جامع تاریخی در آئوستا وجود دارد که نمادهایی از فرهنگ بی‌همتای شهر هستند. این شهر برای کسانی‌که به تاریخ علاقه دارند جزء بهترین گزینه‌ها برای بازدید به شمار می‌رود.

آوستا، ایتالیا

کورتینا دامپتزو، ایتالیا

«کورتینا دامپتزو» (Cortina d’Ampezzo) در قلب آلپ جنوبی واقع شده است و مسافران زیادی از چهار گوشه‌ی دنیا به خاطر پیست‌های اسکی، بوتیک هتل‌ها و مناظر تماشایی‌اش به سراغش می‌آیند. در قرن نوزدهم این شهر مرکز صنایع دستی بوده و کالاهایی از چوب، شیشه و مس را در آن به نمایش می‌گذاشتند که منجر به رشد گردشگری در منطقه هم شد. از میان جاذبه‌های فرهنگی مهمش می‌توانیم به «موزه هنر مدرن»، «موزه پالائونتولوژی» و «موزه قوم نگاری» اشاره کنیم. یکی دیگر از نقاط مهم شهر، کلیسای آن بوده که در فیلم «پلنگ صورتی» نیز به عنوان لوکیشن فیلم‌برداری مورد استفاده قرار گرفته است. در اینجا نیز برای علاقه‌مندان موسیقی، آکادمی و فستیوال «دینو چانی» (Dino Ciani) وجود دارد.

کورتینا دامپتزو، ایتالیا

سنت موریتز، سوئیس

«سنت موریتز» (St. Moritz) در سوئیس واقع شده است و جزء آن دسته از شهرهای ورزشی‌ به شمار می‌رود که مناظری خیره‌کننده از رشته کوه با شکوه آلپ را به نمایش می‌گذارد. نام این شهر را از یکی از قدیسین اوایل مسیحیت در مصر گرفتند که گفته می‌شود در این شهر به شهادت رسیده است. المپیک زمستانی دو بار در این شهر برگزار شد: بار اول سال ۱۹۲۸ و بار دوم ۱۹۴۸. موریتس میزبان رویدادهای ورزشی زیادی بوده است. سنت موریتز یکی از گران‌ترین اقامتگاه‌های اسکی جهان را داشته و ثروتمندترین آدم‌های جهان را به سمت خود می‌کشاند. این شهر اولین جایی بود که در سوئیس به برق مجهز شد.

سنت موریتز، سوئیس

آنسی، فرانسه

شهر «آنِسی» (Annecy) در منطقه رون آلپ واقع شده و می‌توانید آن را در شمال دریاچه آنسی پیدا کنید. امروزه این شهر میزبان فیتسوال فیلم انیمیشن بین‌المللی شده که از سال ۱۹۶۰ در این شهر شور و هیجان می‌‌آفریند. نشست‌های بین‌المللی سینما و معماری آنسی هم از سال ۱۹۹۹ تشکیل شده‌اند. کوه‌های سرسبزی که معمولاً قله‌ای برفی دارند، منظره زیبایی را به مخاطب هدیه می‌کنند.

آنسی، فرانسه

برسانونه (بریکسن)، ایتالیا

«برسانونه» (Bressanone) یا بریکسن، سومین شهر بزرگ و قدیمی‌ترین شهر منطقه‌ی جنوبی «تیرول» (Tyrol) بوده و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی دارد. نمونه‌ای از این جاذبه‌ها، کلیسای جامع قرن دهمی است که با نقاشی‌های دیواری‌ِ قرون وسطایی و رنسانسی تزئین شده‌ و سبکی باروکی را برایش در نظر گرفته‌اند. «قلعه رودنگ» (Rodenegg) هم بسیاری دیدنی است. برای کسانی‌که عاشق اسکی هستند، پیست بسیار خوبی وجود دارد. همچنین موزه داروسازی نیز پذیرای مهمانان است.

برسانونه (بریکسن)، ایتالیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}