زیباترین کلیساهای بارسلون و معماری بی نظیر آنها

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1397/10/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

کلیساها از جمله بناهای شگفت‌انگیز بارسلون هستند که معماری منحصر به‌فردشان هر ساله گردشگران زیادی، را مجذوب خود می‌کند.

تور اروپا

بارسلون به خاطر آفتاب زیبا، سواحل و فرهنگش شهری شناخته شده است و یکی از مقاصد محبوب گردشگری است که پیشنهادهای زیادی برای عرضه به گردشگران دارد. این شهر زادگاه هنرمندان بسیاری است و شاهکارهای بسیاری را از نقاشی، موسیقی و معماری در کنار هم گرد آورده است. مهارت و استادکاری معماران بارسلون در همه‌جا آشکار است و وقتی نوبت به کلیساهای شهر می‌رسد، زیبایی آن عیان‌تر می‌شود. در اینجا فهرستی از زیباترین کلیساها در پایتخت کاتالونیا را گردآورده‌ایم، مکان‌هایی که در تور اسپانیا نباید دیدن آنها را از دست داد.

کلیسای لا ساگرادا فامیلیا (خانواده مقدس)

کلیسای خانواده مقدس یکی از مشهورترین کلیساهای جهان است که توسط آنتونی گائودی معمار مشهور طراحی و بازسازی شده و مثل یک بنای پر غرور در بارسلون ایستاده است. اگرچه کلیسای خانواده مقدس یک کلیسای مرکزی و بسیار مهم در دنیای مذهب کاتولیک است، اما هم‌چون مرکز روحانیتی عمل می‎کند که قادر است هماهنگی، صلح و عشق را با هرکسی که وارد آن می‌شود، فارغ از اعتقاداتش به اشتراک بگذارد. هرکدام از ۱۸ برج و چهار نمای تماشایی آن علاوه‌بر ارزش‌های سمبلیک زیبایی خیره‌کننده‌ای نیز دارند. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند از برج‌های کلیسا بالا بروند و شهر بارسلون را زیر پاهایشان تماشا کنند.

کلیسای لا ساگرادا فامیلیا (خانواده مقدس)

باسیلیکای سانتا ماریا دل مار (باسیلیکای مریم مقدس دریا)

این کلیسا که در سده ۱۴ میلادی ساخته شد و ساخت آن ۵۴ سال به طول انجامید، یکی از زیباترین کلیساهای بارسلون به شمار می‌رود. باسیلیکای سانتا ماریا دل مار نمونه‌ی متعارفی از معماری سبک گوتیک در کاتالان است که از معماری چشمگیر، و هماهنگی در تقارنی ساده برخوردار است. پنجره‌های زیبای کلیسا اجازه می‌دهد تا با ورود نور خورشید به داخل، فضایی باز و روشن و شگفت‌انگیز، در تضاد شدید با نمای خارجی کلیسا ایجاد شود. ساختمان کلیسای سانتا ماریا دل مار،  همچون واسطه‌ای آرامش‌بخش و صلح‌جو در میان شهری شلوغ و پرمشغله عمل می‌کند و قطعا ارزش دیدن دارد.

باسیلیکای سانتا ماریا دل مار (باسیلیکای مریم مقدس دریا)

باسیلیکای سانتا ماریا دل پی (باسیلیکای مریم مقدس کاج)

این کلیسا به سده ۱۴ میلادی باز می‌گردد و یکی از اولین کلیساهای بارسلون و به سبک متعارف بناهای مذهبی کاتالان ساخته شده است. یک درخت کاج روبه‌روی کلیسا قرار گرفته که وجه‌تسمیه کلیسا هم به این درخت باز می‌گردد. کلیسای سانتا ماریا دل پی به سبک باقی کلیساهای کاتالان، هم در فضای داخلی و هم نمای بیرونی از تزئینات بسیار اندکی برخوردار است که سادگی چشم‌نوازی به آن بخشیده است. هرچند این کلیسا یک پنجره رُز مانند دارد که یکی از بزرگترین پنجره‌های رُزمانند در میان کلیساهای تمام دنیا است. این کلیسا دیدنی‌های بسیاری دارد از جمله یک موزه و خزانه‌داری کوچک که تاج خار منسوب به مسیح در آن نگهداری می‌شود.

باسیلیکای سانتا ماریا دل پی (باسیلیکای مریم مقدس کاج)

کلیسای جامع بارسلون

کلیسای جامع بارسلون یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری بارسلون است که با شکوه مختص خود در منطقه گوتیک شهر قرار گرفته است. نمای خارجی کلیسای جامع با زیبایی فضای داخلی آن در هماهنگی است. به دلیل زمان ۱۵۰ ساله‌ی ارزشمندی که صرف ساخت و ساز این بنا شد، سه دوره متفاوت معماری در این ساختمان قابل رویت است.

این کلیسا همچنین مدفن ائولیای مقدس، یکی از شهدای مسیحی است. به همین دلیل گاه به نام کلیسای جامع سنت ائولیا نیز خوانده می‌شود. با بالارفتن از سقف این کلیسا، چشم‌انداز فریبنده‌ی منطقه گوتیک بارسلون قابل دیدن است.

کلیسای جامع بارسلون

 معبد قلب مقدس عیسی

معبد قلب مقدس عیسی در بالای بلندترین تپه در غرب بارسلون قرار دارد. معماری این ساختمان با شکوه توسط انریک ساگنیه آغاز شد و شصت سال بعد توسط پسرش جوزف ماریا ساگنیه به اتمام رسید. این بنا از برج‌هایی زیبا برخوردار است و مجسمه‌ای از عیسی مسیح در آن قرار دارد که هردو بالای کلیسا قرار دارند و شهر را تماشا می‌کنند. درون معبد ساده‌تر است، گرچه گنبد بزرگ آن بسیار باشکوه است. این کلیسا دارای دو طبقه است: طبقه همکف، مقبره‌ای که به سبک معماری بیزانس جدید ساخته شده و طبقه دوم، که خود کلیسا است و در ترکیبی از سبک رومی و گوتیک ساخته شده است.

 معبد قلب مقدس عیسی

کلیسای سن پائو دل کمپ (کلیسای پل مقدس روستا)

محلات بوهمیایی الراول جایی است که قدیمی‌ترین کلیسای بارسلون سن پائو دل کمپ در آن‌جا واقع شده است. این بنا یک صومعه بندیکتی بود که بیرون از شهر قرار داشت و در اواخر ۸۰۰ میلادی ساخته شد. نام روستا در این کلیسا از آن‌جا می‌آید که در آغاز ساخت، این بنا بیرون از شهر بارسلون امروزی قرار می‌گرفت. کلیسای پل مقدس از زمان حمله مراکشی‌ها تا دوران جنگ داخلی اسپانیا تاریخی طولانی به خود دیده و چندین بار بازسازی شده است. این کلیسا بنایی آرام با پس‌زمینه‌ای زیبا است که به اندازه باقی کلیساهای بارسلون شناخته شده نیست، اما همچنان بازدید از آن بسیار ارزشمند است.

کلیسای سن پائو دل کمپ (کلیسای پل مقدس روستا)

صومعه سلطنتی سانتا ماریا پدالبِس (مریم مقدس پدالبِس)

دور از مرکز پر سر و صدا و شلوغ بارسلون، صومعه سلطنتی سانتا ماریا پدالبالس مثل یک جواهر پنهان است. بنایی تاریخی و هنری که داستان‌هایی از گذشته‌ی بارسلون آن را احاطه کرده است -داستان‌هایی که با دستور شاه ژائوم دوم برای ساخت آن آغاز می‌شود. معماری صومعه بسیار ساده است و از سبک گوتیک سنتی کاتالان پیروی می‌کند. باغ‌های چشمگیر اطراف صومعه، که از بخش‌های بسیار مختلفی تشکیل شده، هر کدام با نقاطی جالب توجه آماده‌اند تا توسط بازدیدکنندگان صومعه کشف شوند.

صومعه سلطنتی سانتا ماریا پدالبِس (مریم مقدس پدالبِس)

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}