چه کارهایی می توان در فصل بهار در مادرید انجام داد؟

شبنم قدیرنژاد
  • شبنم قدیرنژاد
  • 1397/10/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مادرید، پایتخت و البته بزرگ‌ترین شهر اسپانیا است که در هر فصل گردشگران مشتاق زیادی را جذب می‌کند. اما واقعیت این است که بهار مادرید قطعا حال و هوای دیگری خواهد داشت.

تور اروپا

اگر دلتان می‌خواهد سفری در بهار داشته باشید و از حالا می‌خواهید برای این سفر خود برنامه‌ریزی کنید، یکی از بهترین مقاصد بی‌شک اسپانیا و مادرید خواهد بود. در این فصل، هوا کم کم رو به گرما می‌رود و به هیچ‌وجه این گرما به صورتی نیست که شما را آزار دهد. همچنین درختان جوانه‌زده‌ و شکوفه‌ها، شهر را تزیین می‌کنند. زمانی که بهار می‌شود همه‌ی مردم در مادرید، گویا حس و حال دیگری دارند و شعفی دوست‌داشتنی شهر را احاطه می‌کند. در هر صورت اگر فصل زیبای بهار را برای مادرید گردی انتخاب کرده‌اید، در ادامه شما را با برخی از کارهایی آشنا خواهیم کرد که می‌توانید در این فصل انجام دهید.

در پسئو دل پرادو پیاده روی کنید

اگر شما کمی در مورد مادرید تحقیق کرده باشید، حتما به نام پسئو دل پرادو (Paseo del Prado) برخورد کرده‌اید. پسئو دل پرادو، محبوب‌ترین خیابان مادرید است که درختان در آن صف کشیده‌اند، فواره‌هایی تماشایی دیده می‌شود و همچنین مجسمه‌های معروفی در آن قرار دارد. در بهار، این خیابان یکی از چشمگیرترین مناطق مادرید است. پاسیو دل پرادو دارای یک بلوار سبزه‌کاری شده، موزه‌های هنر مختلف، ساختمان‌ها و پلازاهای زیبایی است که همگی به ارزش آن افزوده‌اند.

از دیگر دلایلی که این خیابان بسیار محبوب شده این است که یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 4 عصر، هیچ ماشینی اجازه‌ی تردد در آن را ندارد. بنابراین گردشگران و البته مردم محلی به راحتی می‌توانند در آن پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند و البته در این بازه‌ی زمانی می‌توانید اسکیت‌سواران زیادی را هم در خیابان ببینید.

پاسئو دل پرادو

در رتیرو به گشت و گذار بپردازید

هیچ‌چیز دوست داشتنی‌تر از این نیست که یک صبح بهاری را در پارک رتیرو سپری کنید. لحظه‌ای را پیش خود مجسم کنید که همه درختان جوانه زده‌اند، بسیاری از آن‌ها شکوفه دارند و همه‌چیز در تمیزترین و شفاف‌ترین حالت خود قرار دارد. این لحظه را به‌راحتی می‌توانید در پارک رتیرو در مادرید تجربه کنید. اگر عاشق تماشای گل‌ها هستید به «باغ رز» بروید و یادتان باشد که کاخ کریستال را نیز در برنامه‌ی بازدید خود قرار دهید. فعالیت‌های زیادی در این پارک قابل انجامند، مثلا شما می‌توانید یوگا کار کنید، بدوید و ورزش‌های دیگر مورد علاقه‌ی خود را در رتیرو انجام دهید. با رفتن به این پارک، خیالتان راحت خواهد بود که از بهار زیبای مادرید نهایت استفاده را برده‌اید.

پارک رتیرو در مادرید

به تماشای هنر مشغول شوید

با اینکه معمولا در مادرید باران نمی‌بارد، اما طبیعی است که در بهار شاهد باراش باران‌های پراکنده در این شهر باشید. به همین خاطر، یکی از کارهایی که در این روزها می‌توانید انجام دهید دیدن موزه‌ها یا نمایشگاه‌های هنری سرپوشیده است. علاوه بر مجموعه‌های دائمی موزه‌ها مانند موزه ملکه سوفیا (Nacional de Centro de Arte Reina Sofía) یا موزه دل پرادو، نمایشگاه‌های شگفت‌انگیز موقت هم در بسیاری از گالری‌های هنری مادرید وجود دارد. به جز همه‌ی این‌ها، در ماه آوریل و می (فروردین و اردیبهشت)، اجراهای هنری متفاوتی در مادرید برگزار می‌شود که برای هنرمندان و هنردوستان بسیار جذاب خواهد بود.

موزه رینا سوفیا

کافه گردی کنید

کافه‌های متنوعی در مادرید وجود دارد اما این شهر بیشتر به خاطر کافه‌های فضای بازش معروف شده است. شما می‌توانید در این کافه‌ها که دارای تراس‌ و یا پاسیو هستند، در هوای مطبوع بهاری یک نوشیدنی سفارش داده و از مناظر لذت ببرید. به جز کافه، رستوران‌های مختلفی نیز در این شهر دیده می‌شوند که در فضای باز به شما سرویس خواهند داد. پس یک پلازا پیدا کنید و در این شهر حیرت انگیز، کمی استراحت کرده و نوشیدنی یا غذای مورد علاقه‌ی خود را در فضای باز نوش جان کنید.

کافه های فضای باز مادرید

به یک تور یک روزه بروید

از آنجایی که مادرید درست در مرکز اسپانیا واقع شده، در آن تورهای یک روزه‌ی خوبی اجرا می‌شود. شما می‌توانید توسط شرکت در یکی از این تورها، در این هوای یک روز خود را به گشت‌وگذار در اطراف شهر، روستاها، کوه‌ها و دیدن طبیعت بهاری دلچسب اختصاص دهید. تولدو (Toledo) و سگوویا (Segovia) دو مقصد بسیار محبوب برای این نوع تورها هستند و البته طبیعت‌گردی در سِرسِديا (Cercedilla) نیز پیشنهاد می‎شود.

تولدو نزدیک مادرید

غذا خوردن در ون‌های خوراکی فروشی را امتحان کنید

یکی از جذابیت‌های شهر مادرید، وَن‌هایی است که انواع مختلف خوراکی، اسنک، نوشیدنی و غذاها را سرو می‌کنند و یک بار در ماه دور هم جمع می‌شوند. مردم محلی و البته گردشگران به سمت این ون‌ها می‌آیند تا غذای مورد علاقه‌ی خود را نوش جان کنند و البته از همه مهم‌تر با هم ارتباط برقرار کنند. زمان و مکان این دورهمی هر ماه متفاوت است؛ پس مطمئن باشید که قبل از رفتن به مادرید وبسایت این رویداد (MadrEAT) را چک کنید. رفتن به این رویداد، بهترین موقع برای تجربه انواع مختلف غذاهای بین‌المللی و البته غذاهای مادریدی است که همه‌ی این‌ها در هوای مطبوع بهاری، لذت خاص خود را خواهد داشت.

ون های غذا در مادرید

از باغ گیاه‌شناسی بازدید کنید

باغ گیاه‌شناسی مادرید (Real Jardin Botanico de Madrid) یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر است و به جرأت می‌توان گفت که فصل بهار، با گل‌های رنگارنگی مانند رز و لاله، بهترین زمان برای دیدن این جاذبه است. شما همچنین می‌توانید باغ درخت بونسای را تماشا کنید و یا به گلخانه رفته و در میان گیاهان استوایی غرق شوید. نکته‌ای که در اینجا باید ذکر کنیم این است که اگر آلرژی دارید همراه خود حتما قرص ضد حساسیت داشته باشید، زیرا ممکن است بر اثر گرد گل‌ها یا حتی بوی گیاهان خاص دچار حساسیت شوید که در آن صورت با داشتن قرص، هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

مادرید در بهار

شبنم قدیرنژاد شبنم قدیرنژاد
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}