چطور بیلبائو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر بیلبائو جاذبه‌های هیجان‌انگیزی مانند «موزه گوگنهایم» و رستوران‌های پنج ستاره را در خود جای داده است.

تور اروپا

سفر به شهر بیلبائو در تورهای اسپانیا

اگر برای بازدید از شهر زیبای بیلبائو وقت بسیار محدودی دارید، مطمئن باشید که باز هم می‌توان در مدت ۲۴ ساعت دیدنی‌هایی از آن را تجربه کرد. از جاذبه‌های مهمی مانند «موزه گوگنهایم» گرفته تا گردش در حوالی محله قدیمی و سر زدن به بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده اروپا، چیزهای مختلفی را در ادامه به شما پیشنهاد کرده‌ایم.

شروع روز در محله قدیمی بیلبائو

به یکی از جاهای عالی‌ای که در شهر، برانچ ارائه می‌کنند سر بزنید و بعد از ذخیره انرژی، به گردش در حوالی «هفت خیابان» (Siete Calles) در محله قدیمی بیلبائو بروید. این محله پر از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی مانند «کلیسای جامع سانتیاگو د بیلبائو» (Catedral de Santiago de Bilbao)، «کلیسای سن آنتون» (Iglesia de San Antón)، «پلازا نوئوا» (Plaza Nueva) و «بازار ریبرا» (La Ribera Market) بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده اروپا است. به تماشای هنر به کار رفته در ساختمان زیبای آرت‌دکویی بنشینید و قبل از ادامه مسیر کمی از محصولات بومی باسک خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم وعده اصلی غذایتان را مانند بومیان برای ناهار میل کنید و برای این کار به یکی از بهترین رستوران‌های بیلبائو سر بزنید. اگر منوی روز را نگاه کنید، اغلب یک غذای سه قسمتی بومی را بین ۱۰ الی ۱۵ یورو پیدا می‌کنید.

محله قدیمی بیلبائو

بازدید از موزه گوگنهایم

بعد از ناهار به سمت مرکز شهر رفته و یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری، یعنی موزه گوگنهایم را بازدید کنید. این موزه در یک سازه غول آسا از جنس فلز تیتانیوم واقع شده که معمار آمریکایی «فرانک گری» (Frank Gehry) آن را طراحی کرد. در این موزه آثاری از هنرمندان شاخص دوره مدرن مانند «آنیش کاپور» (Anish Kapoor)، «ادوارد چیلیدا» (Eduardo Chillida)، «مارک روتکو» (Mark Rothko) و «جف کونز» (Jeff Koons) را خواهید دید. گردش در محوطه هنری دور موزه را نیز فراموش نکنید؛ زیرا در آن‌ آثار برجسته‌ای مانند مجسمه «مامان» اثر «لوئیز بورژوا» (Louise Bourgeois) و «پاپی» اثر «جف کونز» نصب شده است. بعد از بازدیدتان از گوگنهایم، برای پیاده‌روی در مرکز شهر آماده شوید تا برخی از دیدنی‌های جذاب معماری معاصر را تماشا کنید. این بناهای دیدنی شامل «آزکونا زنتروا» (Azkuna Zentroa) با بازطراحی «فیلیپ استارک» (Philippe Starck) و وزارت سلامت عمومی با ظاهری شبیه به یک اریگامی شیشه‌ای و فلزی می‌شوند.

گوگنهایم بیلبائو

تماشای شهر از کوه آرچاندا

سوار واگن‌‌های مسافربری «آرچاندا» (Artxanda) شوید و به بالا کوه بروید تا منظره‌ای زیبا از بالای شهر را تماشا کنید. پیاده‌روی در بالای این کوه نیز اوقات خوشی را برایتان رقم می‌زند. خط ریلی کوهستانی قدیمی از سال ۱۹۱۵ مسافرگیری کرده و برای کودکان تفریح هیجان انگیزی به شمار می‌رود.

کوه آرچاندا بیلبائو

شام با پینچوس های باسک

دوباره به محله قدیمی برگردید تا «پینچوس» (pintxos) معروف باسک را تجربه کنید. پینچوس‌ها پاسخ کشور باسک به تاپاس اسپانیایی هستند: قطعات کوچک نان با خوراکی‌های مختلف بومی روی آن که همگی با یک نوشیدنی کامل می‌شوند. پینچوس می‌تواند با هر چیزی از پنیر بز گرفته تا مارچوبه، ماهی و حتی املت اسپانیایی خورده شود.

گردش یک روزه در بیلبائو

یک بازدید دیگر از موزه هنرهای تجسمی

احتمالاً تنها چند ساعت تا ترک این شهر جذاب فاصله دارید، پس برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از زمانتان، به بازدید یکی دیگر از موزه‌های عالی بیلبائو بروید. اگر هنوز به تماشای آثار هنری علاقه دارید، به سمت «موزه هنرهای تجسمی» (Fine Arts Museum) رفته و آثاری از هنرمندان برجسته‌ای مانند «اِل گرِکو» (El Greco)، «گویا» (Goya)، «فرانسیس بیکن» (Francis Bacon) و «آنتونی تاپیس» (Antoni Tàpies) را تماشا کنید. اگر هم می‌خواستید موزه‌ای غیر هنری را ببینید، می‌توانید به اکتشاف در «موزه دریایی» (Maritime Museum) پرداخته و درباره صنعت ماهیگیری بیشتر بدانید.

موزه هنرهای تجسمی بیلبائو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}