چطور بوداپست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/2/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به زودی یک توقف کوتاه در بوداپست دارید و نمی‌دانید چطور از آن بهترین استفاده را ببرید، راهنمای ما را دنبال کنید.

تور اروپا

سفر به بوداپست خیره‌کننده در تورهای مجارستان

یک گردش یک روزه در پایتخت زیبای مجارستان بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد، اما متأسفانه نمی‌توانید تمام افسونگری‌هایش را در این مدت اندک کشف کنید. برای آنکه بتوانید از همین زمان کوتاه نهایت استفاده را ببرید، برایتان مسیری در نظر گرفته‌ایم که با برخی از جاذبه‌های بوداپست دلربا آشنا شوید. با راهنمای سفر یک روزه ما همراه باشید.

صبح را در حمام های آب گرم تاریخی آغاز کنید

روز خود را با یک بازدید عالی از حمام های آبگرم بوداپست شهر آغاز کنید تا حسابی برای باقی روز انرژی داشته باشید. این آبگرم‌ها از استخرهای رو بازی تشکیل می‌شوند که برای شروع یک صبح خوب ایده‌آل هستند. از میان معروف‌ترین موارد می‌توانیم به «گلرت» (Gellért) و «سیچینی» (Széchenyi) اشاره کنیم، اما اگر وقت داشتید حتماً «لوکاچ» (Lukács) را هم امتحان کنید. این حمام آبگرم قرن نوزدهمی تاریخی طولانی دارد و میزبان چهره‌های سرشناس فرهنگی بومی و سایر نام‌های معروف این کشور بوده است. در ساعات اولیه روز این آبگرم‌ها بسیار خلوت‌تر هستند و اگر زود بیدار شوید می‌توانید به راحتی شنا کنید و از صبحتان لذت ببرید. این جاذبه شما را با فرهنگ آبگرم شهر به خوبی آشنا می‌کند.

آبگرم های بوداپست

در خیابان گول بابا و محله ویزیواروش گردش کنید

اگر به لوکاچ رفتید، بعد از آن می‌توانید در همان قسمت بودای شهر به گشت و گذار در حوالی آبگرم بپردازید. خیابان «گول بابا» (Gül Baba) یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های شهر به شمار رفته و تنها ۵ دقیقه با شما فاصله دارد. این خیابان سنگفرش کوتاه اما شیب‌دار در نهایت به ناحیه مسکونی «روژاولی» (Rózsavölgy) می‌رسد که زمانی محل سکونت ثروتمندترین خانواده‌های شهر بود. هم می‌توانید در میان این ویلاهای زیبا گشت بزنید و هم به سمت «ویزیواروش» (Víziváros) بروید که در امتداد دانوب کشیده شده است. این ناحیه زاویه دیگری از بودا را نشانتان می‌دهد که بیشتر به خاطر قلعه و تپه گلرت شناخته می‌شود. هرچقدر که به «تپه قلعه» نزدیک‌تر می‌شوید، محوطه دورتان رمانتیک‌تر می‌شود و خیابان‌های سنگفرش و پلکان زیبایی را در مسیرتان می‌بینید. در امتداد رودخانه می‌توانید چند کافه زیبا را ببینید که برای یک نوشیدنی و اسنک عالی هستند. کسانی که عاشق شیرینی‌اند باید «دولچیسیما» (Dolcissima) را امتحان کنند. مهم نیست چه سلیقه‌ای دارید چون به هر حال جایی مناسب خود پیدا می‌کنید.

خیابان گول بابا بوداپست

در محله اولیپوتواروش برای ناهار توقف کنید

از میدان «باتیانی» (Batthyány) در ویزیواروش به سمت میدان «یاسایی ماری» (Jászai Mari) بروید تا جنبه‌ بی‌همتای دیگری از بوداپست را تماشا کنید. «اولیپوتواروش» (Újlipótváros) محله‌ای بود که بین دو جنگ جهانی ساخته شد و از سایر بخش‌های داخلی شهر که در دوران طلایی قبل از جنگ ساخته شدند متمایز است. در میان ساختمان‌های پیشا مدرنِ خیره‌کننده می‌توانید زندگی روزمره طبقه متوسط و متوسط رو به بالای بوداپست را هم تجربه کنید. در اینجا رستوران‌های عالی‌ای هم وجود دارند، پس بهتر است برای صرف ناهار در همین محل توقف کنید. بسته به سلیقه‌ای که دارید می‌توانید غذاهای کلاسیک مجارستان را در «پوژونی کیشوندگلو» (Pozsonyi Kisvendéglő) امتحان کنید یا برای غذاهای شیک‌تر با تأثیرات مدرن به سراغ «لاتسی» (Laci!) بروید. کافه‌های افسونگر زیادی هم در همین حوالی پیدا می‌کنید. اگر دوست داشتید به جای تمام این کارها فقط کمی استراحت کنید، باید به سراغ پارک «سنت ایشتوان» (Szent István) بروید تا کمی در دل فضای سبزش ریلکس کنید.

غذاهای مجارستانی

از جاذبه های کلاسیک در منطقه پنج دیدن کنید

برای یک بعد از ظهر زیبا بهترین جا منطقه پنج بوداپست با دیدنی‌های کلاسیکش خواهد بود. جاهای بسیار زیادی برای دیدن در یک روز وجود دارند پس باید از این میان برجسته‌ترین‌ها را انتخاب کنید. از ساختمان خیره کننده پارلمان گرفته تا کلیسای «سنت استفان» یا بازار بزرگ، این بخش شهر جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد. اگر با پیاده‌روی در کل منطقه مشکلی ندارید می‌توانید از جایی که هستید تا قلب منطقه یعنی میدان «وروشمارتی» (Vörösmarty) را در نیم ساعت طی کنید. اگر هم خواستید خط ۲ تراموا شما را به همانجا می‌رساند.

ساختمان پارلمان بوداپست

ناحیه‌ای که زمانی یک شهر قرون وسطایی بود هنوز هم برخی افسون‌های قدیمش را حفظ کرده است پس نگران نباشید و خود را به دست خیابان‌های باریک و کوچه‌هایی بسپارید که شما را به نواحی مختلف محله هدایت می‌کنند. اگر خوش شانس باشید می‌توانید در این گردش به حیاط مخفی چند خانه هم سرکی بکشید. با توجه به حجم بالای بازدید گردشگران این ناحیه، معروف‌ترین خیابان خرید نیز در همینجا قرار دارد. «واتسی» (Váci) با معماری خیره‌کننده‌اش برای گردش و خرید ایده‌آل خواهد بود، اما باید حواستان به دام‌هایی که در برخی مغازه‌های سوغاتی فروشی و رستوران‌ها برای گردشگران پهن کرده‌اند باشد. حتماً طی بازدیدتان از دیزاین شاپ‌های کوچک و شو روم‌ها هم دیدن کنید.

خیابان واتزی بوداپست

شب را در محله آستوریا به پایان برسانید

 به سمت محله یهودی‌ها بروید. می‌توانید از خیابان واتسی به سمت «آستوریا» (Astoria) پیاده‌روی کنید یا با تراموای ۴۷ یا ۴۹ به بازار بزرگ بروید. در این محله غذاخوری‌های زیادی وجود دارند که غذاهای خوشمزه مجار را به شما پیشنهاد می‌کنند. پیشنهاد ما «گتو گویاش» (Gettó Gulyás) است. کارکنان این رستوران همه جوان بوده و فضای داخلی‌اش مد روز و اصیل به نظر می‌رسد. بعد از شام کمی در اطراف محله گردش کنید و از تماشای زندگی شبانه معروفش لذت ببرید. تقریباً ۵۰۰ کافه و رستوران در همین ناحیه وجود دارند پس گزینه‌های زیادی برای سپری کردن آخرین ساعات گردشتان خواهید داشت. می‌توانیم از بین آن‌ها «سیمپلا گاردن» (Szimpla Garden)، «کولِوِژ گاردن» (Kőleves Garden) یا «تلپ» (Telep) را پیشنهاد کنیم.

محله آستوریای بوداپست

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}