چطور پورتو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/3/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

برای آنکه بتوانید پورتو را در یک روز به خوبی بگردید، می‌توانید از راهنمای گردش ۲۴ ساعته‌ای که برایتان فراهم کرده‌ایم بهره‌مند شوید.

تور اروپا

آیا به سمت پرتغال عازم هستید؟ حتماً دوست دارید از افسونگری‌های پورتو هم دیدن کرده و با غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های عالی و هوای تازه دریایی‌اش آشنا شوید. با این حساب باید بدانید که جاذبه‌های گردشگری این شهر کم نیستند و چندین روز شما را به خود مشغول می‌کنند؛ اما اگر به هر دلیل تنها یک روز فرصت برای گردش در این شهر داشتید، می‌توانید به کمک راهنمای سفر یک روزه ما به پورتو، بیشترین استفاده را از زمان اندک را ببرید.

در کافه پروگرسو قهوه سنتی بنوشید

روز خود را در «کافه پروگرسو» (Café Progresso) با بیش از ۱۰۰ سال قدمت آغاز کنید. از قهوه‌های ساده اما خوش طعم به همراه تست‌های خوشمزه سفارش داده و برای گردشی که پیش رو دارید انرژی ذخیره کنید. اینجا تنها کافه‌ شهر است که هنوز هم به روش سنتی قهوه درست می‌کند و می‌تواند تجربه خوبی برای شروع روز را برایتان بسازد.

کافه های پورتو

تماشای جاذبه های تاریخی را از میدان شیرها آغاز کنید

از کافه پروگرسو به سراغ «میدان شیرها» یا همان «گومس تیشیرا» (Gomes Teixeira) بروید تا بتوانید برخی از جاذبه‌های تاریخی شهر را تماشا کنید. در این مسیر از کنار «برج کلریگوس» که معروف‌ترین یادمان پورتو به شمار می‌رود عبور خواهید کرد و می‌توانید از هوای تازه «باغ کوردواریا» (Cordoaria Garden) نیز ریه‌هایتان را پر کنید. از مناظر زیبای شهر که از «میرادوئورو دا ویتوریا» (Miradouro da Vitória) قابل رویت است لذت ببرید و چهره قدیمی و مدرن پورتو را در کنار هم ببینید. البته خوب است بدانید که تمام این جاذبه‌ها به فاصله اندکی از یکدیگر واقع شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم اندکی زمان هم برای بازدید از مغازه سنتی «اویدا پرتوگزا» (A Vida Portuguesa) صرف کنید. در اینجا همه جور هدیه و سوغاتی بی‌همتا به فروش می‌رسد.

برج کلریگوس در پورتو

از اینجا باید به سراغ خیابان «متفقین» (Allies) و ساختمان‌های فرانسوی‌اش بروید و سپس راهتان را به سمت بازار «بولیائو» (Bolhão) ادامه دهید. بولیائو معروف‌ترین بازار شهر بوده و محصولات تازه و بومی را به مشتریان عرضه می‌کند. می‌توانید از اینجا کمی خوراکی برای باقی روزتان تهیه کنید و سپس در امتداد خیابان «سنت کاترین» (Saint Catherine) که خیابان خرید اصلی شهر است مسیرتان را به سمت ایستگاه قطار «سائو بنتو» (São Bento) ادامه دهید. اجازه ندهید که نمای بیرونی شما را گول بزند زیرا طراحی داخلی اینجا که تماماً با کاشی‌های آبی کار شده یکی از شگفتی‌های دیدنی شهر به شمار می‌رود. تا نواحی کلیسای جامع پورتو پیاده‌روی کنید تا به قدیمی‌ترین محله پورتو برسید. در اینجا با روح واقعی شهر روبرو خواهید شد. اندک زمانی را صرف گردش در گوشه و کنار این محله کنید. بوی خوش غذا و گرمی و صمیمیت مردمی که اینجا زندگی می‌کنند شما را مجذوب خواهد کرد.

ایستگاه قطار سائو بنتو

در دهکده ماهیگیری آفورادا، ماهی کبابی بخورید

با دوچرخه سواری در امتداد رودخانه اشتهایتان را برای ناهار باز کنید. به سمت «ویلا نووا د گایا» (Vila Nova de Gaia) در آن طرف رودخانه بروید و با نواحی کمتر توریستی آشنا شوید. بعد از یک ربع رکاب زدن به دهکده ماهیگیری «آفورادا» (Afurada) خواهید رسید. اینجا خوشمزه‌ترین ماهی‌های شهر را به شما هدیه خواهد کرد. کافی است بوی ماهی کبابی را دنبال کنید تا به «سائو پدرو» (São Pedro) یکی از محبوب‌ترین جاهای شهر برای سفارش ساردین کبابی برسید. بعد از ناهار دوباره سوار دوچرخه شده و به سمت ساحل بروید. یک نوشیدنی تهیه کرده و در یکی از چندین تراسی که وجود دارد زیر آفتاب ریلکس کنید و به تماشای امواج بنشینید. بعد از آن همان راهی را که آمده‌اید بازگردید و برای بار دوم در دهکده توقف کنید تا با قایق‌ «فلور دو گاس» (Flor do Gás) به آن طرف دیگر پورتو بروید. در امتداد رودخانه و اقیانوس حرکت کنید تا به پارک شهر برسید. در «ساندویچ» (Soundwich) برای صرف اسنک یا نوشیدنی توقفی داشته باشید. این غذاخوری قدیمی و افسونگر پناهگاه خوبی در برابر شلوغی‌های شهر به شمار می‌رود.

رستوران های پورتو

به تماشای مناظر شهر در غروب بنشینید

با رسیدن عصر، وقت آن شده که به سمت رودخانه رفته و خود را برای شبی عالی آماده کنید. به «پورتو کروز» (Porto Cruz) رفته و در همان‌جا از غروب زیبای خورشید نیز لذت ببرید. اگر به آن طرف محله «ریبیرا» (Riberia) نگاهی بیندازید، با منظره‌ای کارت پستالی از پورتو روبرو خواهید شد.

پورتو کروز در شهر پورتو

شب را در مرکز شهر با خوردن و تفریح به پایان برسانید

سوار واگن‌های مسافربری شوید و به سمت مرکز شهر بروید. در «کافه سانتیاگو» در خیابان «پاسوس مانوئل» (Passos Manuel) توقف کنید و از معروف‌ترین ساندویچ‌های پورتو نوش جان کنید. بعد از شام می‌توانید به سمت خیابان «گالریاس پاریس» (Galerias Paris) بروید و زندگی شبانه پرشور شهر را تجربه نمایید. اگر می‌خواهید پورتو را واقعاً بشناسید باید مانند مردم بومی‌اش رفتار کنید!

راهنمای سفر پورتو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}