چطور ژنو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/2/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر برای دیدن ژنو تنها یک روز مهلت دارید، برنامه سفرتان را به ما بسپارید و به مسیری که برایتان در نظر داریم اعتماد کنید.

تور اروپا

ژنو یکی از قطب‌های سیاسی و حمل و نقل اروپا به شمار رفته و جزو آن شهرهایی محسوب می‌شود که نمی‌توانید به سادگی نادیده بگیرید. می‌توان آن را ورژن سوئیسی آتلانتا نامید: هر کسی، دیر یا زود چه بخواهد یا نه، از آن عبور می‌کند. البته دلایل زیادی برای اقامت طولانی‌تر وجود دارند که شامل دریاچه زیبا، کوه‌های زیبای آلپ و باروهای قرون وسطایی می‌شوند. بی‌طرفی معروف سوئیس آن را به یکی از نقاط بین‌المللی برای آژانس‌هایی مانند صلیب سرخ یا سازمان ملل کرده است. اگر در نقطه‌ای از سفرتان یک روز در این شهر اقامت داشتید، راهنمای سفر ما به ژنو به شما کمک خواهد کرد.

صبح را با تماشای دورنمای شهر از کلیسای سن پیر آغاز کنید

با توجه به اینکه دیوارهای محله قدیمی با گرافیتی پوشیده شده‌اند، خیابان‌های سنگفرش و سردرهای سنگی بیشتر شبیه به دوران اصلاحات به نظر می‌رسند. زمانی که «جان کالوین» (John Calvin) و «جان ناکس» (John Knox) به آن پناه بردند و «رم پروتستان» را شکل دادند. «سن پیر» (Saint Pierre) با منار مخروطی سبز مسی‌اش روی تپه نیز، نقاشی دیواری‌هایی از قرن پانزدهم را در خود جای داده و از دیدنی‌های این نواحی به شمار می‌رود. از برج شمالی بالا بروید تا با پرداخت ۳ فرانک منظره‌ای حیرت انگیز از بالای شهر و دریاچه را تماشا کنید.

کلیسای سن پیر ژنو

آثار استادان برجسته را در موزه هنر و تاریخ ژنو ببینید

«موزه هنر و تاریخ» (Musée d'Art et d'Histoire) بخشی تحسین برانگیز از تاریخ هنر شامل آثاری منحصر به فرد از «مونه»، «رُنوار»، «ونگوگ»، «سِزان» و «پیکاسو» را به نمایش گذاشته است. برای آنکه یک تجربه فرهنگی حسابی داشته باشید، به گالری‌های طبقه دوم رفته و در مناظر ژنو که توسط نقاشان سوئیسی مانند «فرانسوا دیده» (François Diday) یا شاگردش «الکساندر کلم» (Alexandre Calame) کار شده‌اند غرق شوید. همچنین هر کسی که اعتقاد دارد از فلسفه نمی‌توان پول درآورد باید خانه سابق «وُلتر» را که اکنون به انستیتو و موزه ولتر تبدیل شده است ببیند. ولتر یک تاجر بود و نوشته‌هایش درباره آزادی و هوش سرشارش، او را تبدیل به مردی ثروتمند کردند. چهره‌های قدرتمند و معروفی مانند «کاترین کبیر» و «فردریک کبیر» از حامیان او به شمار می‌رفتند. از ویلای «پالادین» (Palladian) او در باغ ولتر می‌توانید جرقه‌های انقلاب فرانسه را ریشه‌ یابی کنید.

موزه هنر و تاریخ ژنو

از نزدیک با معروف ترین ساعت سازهای جهان آشنا شوید

اگر به اینکه در پایتخت ساعت مچی‌های جهان هستید شک دارید، به سمت پایین خیابان «رون» (Rue du Rhône) قدم بزنید تا مغازه‌هایی که با الماس و طلا می‌درخشند تماشا کنید. یکی از معروف‌ترین مغازه‌های ساعت‌فروشی اینجا «بوشرر» (Bucherer) است که از سال ۱۸۸۸ ساعت‌های لوکسی شامل بزرگ‌ترین مجموعه رولکس جهان را به مشتریانش پیشنهاد می‌کند. در «مارکونی» (Marconi) هم می‌توانید ساعت‌های خاص‌تری پیدا کنید که البته نسبت به مورد قبلی قیمت‌های پایین‌تری هم دارند.

ساغت فروشی بوشرر در ژنو

در تاریخی ترین رستوران شهر پنیر فوندو میل کنید

هر کسی که به سوئیس سر می‌زند باید حتماً یک بار ظرف پر از پنیرِ در حالِ قل زدنِ فوندو را تجربه کند. رستوران هتل «آرمور» (Hôtel les Armures) یک انستیتوی تخصصی فوندو به شمار رفته و در بالای محله قدیمی شهر قرار دارد. از اینجا می‌توانید کرانه سمت چپ را هم تماشا کنید. با توجه به پلاک بالای در، متوجه خواهید شد که در سال ۱۹۹۴ بیل و هیلاری کلینتون به اینجا سر زده‌اند. اگر یک فوندوی پنیر و قارچ سفارش دهید حدود ۲۷ دلار خواهد شد.

رستوران آرمور ژنو

در باغ انگلیسی گردش کنید و فواره ژنو را ببینید

در امتداد دریاچه زیبای ژنو با دوچرخه یا پای پیاده گردش کنید. اگر هوا خوب باشد می‌توانید قله پوشیده از برف «مون بلان» را هم در افق ببینید. از ایستگاه اصلی قطار می‌توانید دوچرخه کرایه کنید که برای نصف روز حدود ۲۳ دلار  می‌شود. مسیرتان را از «باغ انگلیسی» (Jardin Anglais) با ساعت گل مرتفع و معروفش آغاز کنید که یکی از جاذبه‌های به نام شهر به شمار می‌رود. از آنجا باید به سراغ فواره نامدار ژنو، «ژدو» (Jet d'Eau) بروید که یکی از بزرگ‌ترین آبنماهای جهان است. شاید از دور خیلی جذاب نباشد اما وقتی در نزدیکی این ستون ۱۴۰ متری آب قرار می‌گیرید بسیار باشکوه و عظیم می‌شود. نورپردازی‌ این فواره در شب دیدنی‌تر خواهد شد.

فواره ژنو

آخرین ساعات شب را در میدان بور دو فور بگذرانید

غذایی که خوردید را با گردشی در خیابان‌های سنگفرش و باریک متعلق به قرون وسطی بسوزانید. از این مسیر به نواحی محبوب شهر برای سپری کردن ساعات آخر شب خواهید رسید: میدان «بور دو فور» (Bourg-de-Fours) یا همان بازار سابقی که در قلب محله قدیمی بود. چندین رستوران و کافه دور یک آبنمای قرن هجدهمی مرمری در این میدان سنگفرش به چشم می‌خورند. «لا کلمانس» (La Clemence) نقطه‌ای محبوب برای کافه لاته و کروسان روز بوده و در شب هم جمعیت پرشور جوانی از دانشجویان، کارمندان و حتی سیاستمداران را میزبانی می‌کند.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}