دریاچه برینز؛ الماس آبی سوئیس

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/6/20
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

دریاچه‌ی برینز در «کانتون برن» واقع شده و تنوع تفریحات در آن بسیار بالا است و یکی از ماجراجویانه‌ترین مناطقی به حساب می‌آید که می‌توانید در کشور سوئیس از آن بازدید کنید.

تور اروپا

«دریاچه‌ی برینز» (Lake Brienz)، مانند الماسی آبی رنگ در مرکز «ارتفاعات برن» یا همان «برنیز اوبرلبند» (Bernese Oberland) در سوئیس قرار گرفته و آب‌های فیروزه‌ای آن با کوه‌ها، تپه‌های سرسبز، آبشارها و صخره‌های اطراف احاطه شده است. دهکده‌های تماشایی بسیاری در اطراف این دریاچه قرار دارند که می‌توانید با استفاده از قایق، در مقصد پیاده شوید و گشتی در این روستاها بزنید و دوباره با قایق به سراغ دهکده‌ی بعدی بروید و درعین حال از منظره‌ی آرامش‌بخش دریاچه لذت ببرید. از میان روستاهای پرطرفدار این منطقه می‌توان «بونیگن» (Bönigen)، «ایزتوالد» (Iseltwald) و «برینز» را نام برد. بیشتر روستاهای اطراف دریاچه‌ی برینز، سنتی هستند و از راه گردشگری، ماهیگیری، کشاورزی و صنعت چوب امرار معاش می‌کنند.

علاوه بر دورنمای رشته‌کوه‌ها و مناظر سرسبز، شهر زیبا و دیدنی اینترلاکن نیز در غرب دریاچه‌ی برینز واقع شده و شهری استثنایی به شمار می‌رود؛ بیشتر به این دلیل که در ساحل مابین دو دریاچه‌ی «تون» (Lake Thun) و برینز قرار گرفته و مناظر کوهستانی بی‌نظیر آن، اینترلاکن را به مقصدی منحصر به فرد در میان گردشگران تبدیل کرده است. بعد از توسعه‌ی راه‌آهن ارتفاعات برن و «ناحیه‌ی یونگفرائو»، این شهر به سرعت پیشرفت کرد و روستاها و شهرهای کوچک اطراف دریاچه را به هم متصل می‌کند. روستای کوچک برینز نیز در سمت دیگر دریاچه واقع شده که بیشتر به خاطر ساخت ویولن و حکاکی‌های روی چوب شناخته می‌شود و هنوز هم برای دکور خانه‌ها و خیابان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. این دهکده، تفرجگاه کوچکی را سمت دریاچه در برمی‌گیرد که پارک‌ها و رستوران‌های گوناگونی در آن ساخته شده و هیچ خودرویی حق رفت و آمد در این بخش را ندارد. بندرهای کوچکی را نیز برای گشت و گذار با قایق ایجاد کرده‌اند و شنا در دریاچه، یکی از فعالیت‌های پرطرفدار این روستای برینز به شمار می‌رود.

دریاچه برینز سوئیس

اخیراً پروژه‌هایی برای توسعه و مجلل کردن اطراف دریاچه انجام شده که تمامی آن‌ها از قوانینی سخت پیروی کرده‌اند تا به طبیعت اطراف آسیب نرسد و با آن هماهنگ باشد. در این ناحیه، تفریحات متنوعی برای انجام دادن در هر فصل وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا دریاچه‌ی برینز کم کم جای خود را در دل گردشگرانی باز کند که به دنبال تجربه‌ای جدید و ماجراجویی هستند. یکی از مواردی که معمولاً بازدیدکنندگان توقع آن را ندارند، پیست اسکی این ناحیه است که در طول زمستان، به یکی از مقاصد پرطرفدار میان دوستداران ورزش‌های زمستانی تبدیل می‌شود. این منطقه، 25 پیست اسکی را در برمی‌گیرد و مسیرهای متنوعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد تا برای همه با هر مهارتی مناسب باشد. همچنین با استفاده از 13 بالابر آن می‌توانید خودتان را به بالای پیست برسانید و اسنوبردسوارها نیز برای تمرین حرکات نمایشی خود از مسیر اسکی «مرینگن-هاسلیبرگ» (Meiringen-Hasliberg) کمک می‌گیرند و در پارک تفریحی آن دور هم جمع می‌شوند.

دریاچه برینز سوئیس

کمی دورتر از این موارد، به پیست‌های اسکی بهتر و بزرگ‌تری همچون «گریندلوالد» (Grindelwald)، «وِنگن» (Wengen) و «مورن» (Mürren) می‌رسید که با هم «ناحیه‌ی یونگفرائو» (Jungfrau Region) را تشکیل می‌دهند و از سمت دریاچه، خیلی راحت با ماشین می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این3 ناحیه در مجموع، 131 پیست بسیار بزرگ و 66 بالابر را شامل می‌شوند و می‌توانید تا 378 کیلومتر، اسکی سرعت انجام دهید. علاوه بر آن، 36 کیلومتر مسیر «اسکی کراس کانتری» را هم در برمی‌گیرند که در فارسی آن را با نام اسکی صحرانوردی نیز می‌شناسند. مسیرهای متعددی هم برای کوهنوری وجود دارد و در مسیر از آبشارهای زیبایی همچون «آبشار رایخنباخ» (Reichenbach Falls) عبور می‌کنید که ارتفاع آن به حدود 250 متر می‌رسد و یکی از بلندترین آبشارها در رشته‌کوه‌های آلپ به حساب می‌آید. 

دریاچه برینز سوئیس

دریاچه‌ی برینز، 260 متر عمق دارد و آنقدر بزرگ هست که فضای کافی برای انجام ورزش‌های آبی متنوعی داشته باشد. علاوه بر آفتاب گرفتن، مناطق مخصوصی را نیز در این مکان به شنا در آب‌های تمیز و فیروزه‌ای دریاچه اختصاص داده‌اند و گردشگران می‌توانند فعالیت‌های دیگری همچون گشت زدن با کشتی‌های تفریحی، اسکی روی آب، روئینگ، کایاک سواری، «پدل بوردینگ» (Paddleboarding)، قایق‌های پدالی و جت اسکی را هم انتخاب کنند. البته تمام تفریحات این منطقه به فعالیت‌های آبی محدود نمی‌شود؛ بلکه یکی از بهترین راه‌ها برای گشت زدن دور دریاچه این است که با دوچرخه، آن را دور بزنید و با قایق به خانه برگردید. اگر وسایل پیکنیک نیز همراهتان باشد، از موقعیت نهایت استفاده را می‌برید و می‌توانید تجربه‌ی شنا در دریاچه را هم به دست بیاورید.

دریاچه برینز سوئیس

اگر به دنبال کارهای هیجان‌انگیزتری می‌گردید، فعالیت‌هایی مانند دره‌نوردی، بانجی جامپینگ، کایت‌سواری، پاراگلایدینگ، چتربازی و رودگردی انتظارتان را می‌کشد. اما اگر تفریحات بی‌خطر یا حداقل کم‌خطر را می‌پسندید، می‌توانید اسب‌سواری، تنیس، اسکواش و بدمینتون را انتخاب یا از موزه‌ی «بالنبرگ» (Ballenberg) دیدن کنید. درواقع آنقدر تنوع تفریحات در دریاچه برینز بالا است که باید پرسید آیا فعالیتی هم هست که نتوان در این مکان انجام داد؟


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}