دلایلی که هرگز دلتان نمی خواهد مادرید را ترک کنید

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مادرید شهری خیره‌کننده و دوست داشتنی است که با یک بار سر زدن به آن دلتان نمی‌خواهد هرگز ترکش کنید.

تور اروپا

مادرید ویژگی‌های زیادی برای هوش‌ربایی از گردشگران دارد که از آب و هوای خوب آن تا غذا، هنر و زندگی شبانه‌اش متغیر هستند. در این مقاله به دلایلی پرداخته‌ایم که باعث می‌شوند تحت سحر و افسون این شهر زیبا هرگز دلتان نخواهد آن را ترک کنید.

آب و هوا

مادرید با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال، یکی از آفتابی‌ترین پایتخت‌های اروپایی به شمار می‌رود. چه در اوج گرمای تابستان به سراغ این شهر بیایید که دمای هوا به سادگی تا ۴۰ درجه بالا می‌رود، یا در سرمای گزنده زمستان برای بازدیدش بیایید، به هر حال با آسمانی آفتابی از شما استقبال خواهد شد. این یعنی مردم مادرید در تمام طول سال در تراس‌هایشان می‌نشینند و از مناظر لذت می‌برند.

میدان پلازا مایور مادرید

زندگی شبانه

مادرید به خاطر زندگی شبانه‌اش شهرت دارد و برخی اعتقاد دارند تعداد کافه‌ها و کلوب‌های این شهر از هر جای دیگر زمین بیشتر است. اگر گشتی در شهر بزنید متوجه می‌شوید این ادعا خیلی هم دور از واقعیت نیست. چه دنبال یک اجرای فلامنکو باشید یا بخواهید برخی از بزرگ‌ترین کلوب‌های شهر را ببینید، زندگی شبانه مادرید چیزی برای شما آماده کرده است.

تاپاس

مادرید برای شکم گردان یک شهر ایده‌آل است و می‌توانید مستقیماً در فرهنگ تاپاس اسپانیا شیرجه بزنید. این شهر پر از تاپاس بارهایی است که غذاهایی از سرتاسر کشور را به مشتریان عرضه می‌کنند. اگر پینتوس‌های باسک را دوست دارید یا سیب زمینی‌های موخوی تند از جزایر قناری باب میلتان است، می‌توانید آن‌ها را در مادرید پیدا کنید. چوروس‌ و شکلات داغ و ساندویچ‌های کالاماری از این تاپاس‌ها هستند.

غذا در مادرید

بازارها

حال که صحبت از غذا شد، باید به یکی از بهترین گزینه‌های خرید یا امتحان کردن غذاهای آماده در بازارهای مادرید هم اشاره کنیم. این شهر بازارهای سرپوشیده زیبایی دارد که بسیاری از آن‌ها به اوایل قرن بیستم تعلق دارند و برای ساکنین محله خود گوشت، ماهی و میوه و سبزیجات تازه فراهم می‌کنند. بسیاری از این بازارها کافه‌های کوچک و رستوران‌هایی هم در نزدیکی خود دارند که برای یک ناهار یا شام عالی خواهند بود.

گالری ها

مادرید به خاطر گالری‌های هنری‌اش شهرت جهانی دارد. از میان این گالری‌ها می‌توانیم به مثلث طلایی هنر اشاره کنیم که از «موزه پرادو»،‌ «رینا سوفیا» و «موزه تیسن بورنمیسا» تشکیل شده است. هر سه این موزه‌ها در امتداد خیابان پرادو، یک بلوار درختی زیبا در مرکز شهر واقع شده‌اند. می‌توانید در آن‌ها آثاری از استادان بزرگ اسپانیایی مانند «گویا» (Goya)، «ولاسکز» (Velázquez) یا پیکاسو را تماشا کنید. در تیسن بورنمیسا هم آثاری از هفت قرن هنر به نمایش گذاشته شده است. جدای از این سه گالری بزرگ و معروف، گالری‌ها و فضاهای فرهنگی کوچک‌تری هم وجود دارند که بد نیست به سراغشان بروید.

موزه پرادو در مادرید

پارک ها

معروف‌ترین فضای سبز مادرید «پارک رتیرو» است که سابقاً باغ سلطنتی بود و اکنون یکی از معروف‌ترین پارک‌های شهری اروپا به شمار می‌رود. آخر هفته‌ها مردم محلی و گردشگران برای پیک‌نیک، قایق سواری روی دریاچه یا لذت بردن از آرامش بی‌کران آن در قلب مرکز شهر شلوغ به سمتش سرازیر می‌شوند. «کازا دکامپو» (Casa de Campo) هم بزرگ‌ترین پارک مادرید بوده و دو استخر شنای محبوب روباز دارد که با باغ وحش و تم پارک کامل می‌شوند. برای تجربه حس و حالی بومی‌تر باید به سراغ «مادرید ریو» (Madrid Rio) یک پارک کنار رودخانه‌ای بازسازی‌شده بروید.

پارک رتیرو

اتمسفر

وقتی با حس و حال آرام و دلپذیر مادرید آشنا شوید، احتمالاً هرگز دلتان نخواهد آن را ترک کنید. فرهنگ تراس این شهر یعنی مردم بومی در خیابان‌ها زندگی می‌کنند و این امر به ویژه در تابستان به اوج خود می‌رسد. سپری کردن بعد از ظهرهای پر از رخوت یا شب‌ها با چند نوشیدنی در فضای باز و عدم احساس عجله برای خالی کردن میز برخی از لذت‌های ساده مادرید هستند که هرگز طعمشان را فراموش نخواهید کرد.

خرید

مادرید بر خلاف سایر شهرهای اروپایی برخی از مغازه‌های قدیمی را در برمی‌گیرد که معمولاً تنها در یک محصول تخصص دارند. بسیاری از آن‌ها بیش از یک قرن است که به مردم مادرید خدمات‌رسانی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم حتماً برخی از آن‌ها را شخصاً تجربه کنید و با آن‌ها به قرن گذشته بازگردید.

مراکز خرید مادرید اسپانیا

تاریخ

از آغاز حکومت مورها تا روزهای تاریک و سپس اوج گرفتن به عنوان یک پایتخت و مرکز دوران طلایی هنری و ادبیات اسپانیا، مادرید تاریخی پر فراز و نشیب و حیرت‌انگیز را تجربه کرده است. در قرن بیستم این شهر به مدت دو سال و نیم تحت محاصره بود و مردم در برابر رژیم فرانکو در جنگ داخلی اسپانیا مقاومت کردند. بعد از مرگ فرانکو اسپانیا دوباره به دموکراسی بازگشت.

حمل و نقل

مرکز مادرید برای پیاده‌روی ایده‌آل است و اکثر بازدیدکنندگان به راحتی می‌توانند به دیدن جاذبه‌های اصلی بروند؛ اما سیستم حمل و نقل عمومی مادرید، به ویژه مترو هم بسیار عالی عمل می‌کند. می‌توانید به سادگی از آن استفاده کرده تقریباً به هر جایی که می‌خواهید بروید. قطارهای مسافربری «سرکانیاس» (cercanías) از این هم فراتر رفته و شما را تا کوهستان «گواداراما» (Guadarrama) می‌برند.

مترو مادرید

سبک زندگی

مردم مادرید مانند بیشتر مردم اسپانیا بیشتر به کار کردن برای زندگی اعتقاد دارند و زندگی خود را فدای کار نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند چطور به سادگی از زندگی خود لذت ببرند و حتی با صرف یک نوشیدنی خنک و تماشای عبور و مرور مردم از تراس‌های روباز یا یک ناهار خانوادگی طولانی در روز یکشنبه کیف می‌کنند. گردشگران می‌توانند چیزهای زیادی درباره نگرش این مردم به زندگی یاد بگیرند. بعید نیست بعد از تمام این چیزهایی که در مادرید دیدید دلتان نخواهد هرگز از آن بیرون بروید.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}