موزه نیروی دریایی مادرید؛ نمایانگر تاریخ ناوبری اسپانیا

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/7/2
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

موزه‌ی نیروی دریایی، موزه‌ای تاریخی در شهر مادرید است و می‌توانید به صورت رایگان از آثار آن بازدید کنید که قایق‌های بازسازی شده، زیردریایی پرال، قدیمی‌ترین نقشه‌ی آمریکا و غیره را در برمی‌گیرد.

تور اروپا

«موزه‌ی نیروی دریایی مادرید» (Naval Museum of Madrid)، تاریخچه‌ی نیروی دریایی کشور اسپانیا را از زمان پادشاهان کاتولیک در قرن 15 میلادی تا به امروز به نمایش می‌گذارد. این مکان، یکی از مهم‌ترین موزه‌های مرتبط با نیروی دریایی در جهان به حساب می‌آید و نمایشگاه‌های آن وسایل مختلفی از نقاشی و نقشه گرفته تا مدال‌های جنگی تمام دوره‌های تاریخی را در برمی‌گیرد. علاوه بر آن، صدها قایق تجاری و جنگی بازسازی شده نیز در این موزه قرار دارند و اگر به تاریخ علاقه داشته باشید، قطعاً از بازدید از موزه‌ی دریایی مادرید پشیمان نخواهید شد.

موزه نیروی دریایی مادرید

آثار این موزه، اطلاعات مفیدی را درباره‌ی پادشاهان کشور اسپانیا، مستعمره‌های آن و نقش مهمی که نیروی دریایی این کشور بر روی تاریخچه‌ی ناوبری داشته در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. شاید بتوان گفت با ارزش‌ترین اثر این موزه، «نقشه‌ی خوان دی لا كوسا» (Map of Juan de la Cosa) است که قدمت آن به سال 1500 میلادی برمی‌گردد و با نام «مپا موندی» (Mappa mundi) نیز شناخته می‌شود که در زبان لاتین به معنی «نقشه‌ی جهان» یا همان «اطلس» می‌باشد. این اثر، اولین نقشه از قاره‌ی آمریکا به حساب می‌آید و نقشه‌نگار اسپانیایی یعنی خوان دی لا کوسا، آن را بر روی پوست گاو و با آبرنگ و جوهر کشیده است.موزه نیروی دریایی مادرید

خوان دی لا کوسا، کاشف و دریانورد بود و 7 سفر به آمریکا داشت که 2 مورد از آن‌ها را به همراهی کریستف کلمب انجام داد و بر روی نقشه نیز نوشته‌هایی درمورد اکتشافات او قابل مشاهده است. این نقشه در سال 1832 میلادی در مغازه‌ای در شهر پاریس پیدا شد و محققی آلمانی، آن را به جهان معرفی کرد که تقریباً 20 سال بعد و بعد از فوت او، ملکه‌ی اسپانیا آن را خرید و به کشور بازگرداند. سایر آثار این موزه در 24 اتاق به نمایش درمی‌آیند و اسلحه، نقاشی صحنه‌هایی از جنگ و دریانوردان معروف، پرچم و مدل بازسازی‌شده‌ی قایق و کشتی‌ها را شامل می‌شوند.

یکی دیگر از آثار قابل توجه و جالب این موزه، «زیردریایی پرال» (Peral Submarine) است که دانشمند، دریانورد و مخترع اسپانیایی یعنی «ایزاک پرال» (Isaac Peral) آن را در سال 1884 میلادی طراحی کرد. این زیردریایی می‌توانست اژدر یا همان پرتابه‌های خود پیشران را در زیر آب پرتاب کند که معمولاً از این روش برای نابودی زیردریایی‌ها و کشتی‌های دشمن استفاده می‌شد. همچنین این اختراع را رهگشای طرح‌های جدیدی در سیستم‌های کنترلی و حتی سیستم‌های هوایی به شمار می‌آورند. «سنگ‌های ماه» (Moon rock)، سنگ‌ها و مواد دیگری هستند که از اکتشافات انسان در ماه به دست آمده‌اند و 2 مورد از آن‌ها از سال 2009 به بعد و به مناسبت چهلمین سالگرد فرود بر ماه در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند.موزه نیروی دریایی مادرید

موزه‌ی نیروی دریایی در «پاسئو دل پرادو» (Paseo del Prado) واقع شده که یکی از خیابان های معروف مادرید به حساب می‌آید و فاصله‌ی زیادی تا پارک رتیرو و موزه تیسن بورنمیسا ندارد؛ بنابراین می‌توانید از تمامی آن‌ها در یک روز دیدن کنید. موزه‌ی نیروی دریایی مادرید در روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر فعالیت دارد و دوشنبه‌ها و در بعضی از مناسبت‌های خاص تعطیل است. همچنین برای بازدید از این موزه نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و از این لحاظ جزو تفریحات رایگان شهر مادرید به شمار می‌رود. تورهای راهنمای موزه نیز در روزهای شنبه و یکشنبه و در ساعت 11:30 صبح برگزار می‌شود که به صورت رایگان می‌توانید از آن کمک بگیرید.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}